|
MuseMatt
Oudgediende
 WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
We hebben de wolk van gas gezien, die staat gelijk aan de normale uitstoot van een jaar; als het goed is blijft de rest binnen het gebouw. Maar we zien't vanzelf wel, ik ben geen expert (gelukkig!) |
|
nietmeer
|
okeee  , ben benieuwd, ook met eventuele naschokken etc...  De baas zei trouwens dat er geen meltdown was, maar als dat wel zo is lekt het volgens mij wel de grond in  |
|
Davh11
Oudgediende WMRindex: 2.175 OTindex: 6.417 Wnplts:
|
Op twitter verschijnt nu dit bericht:
NHK -plant owner TEPCO now admitting that there has been a meltdown at Fukushima No 1. That's the one whose building exploded. |
|
invisble_guy Actief lid WMRindex: 19 OTindex: 144
|
dusss.....goedemorgen  |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
12.57pm: Japan's chief cabinet secretary Yukio Edano has said that radiation levels at Fukushima No 1 nuclear power plant have dropped since the blast, NHK reports.
Kyodo News reports that Edano also told a press conference that the plant operator, Tokyo Electric Power Co, has confirmed there is no damage to the steel container housing the reactor. |
|
Davh11
|
k, nvm then. |
|
Davh11
|
LiveNewsWire ALERT - JUST IN: Nuclear meltdown reported at Fukushima nuclear power plant, according to TEPCO.
Tja, het kan dus nog mis gaan. |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Lees mijn post op de vorige bladzijde; een meltdown hoeft geen ramp te betekenen. Wel opvallend: Quote: 1.17pm: Japanese authorities are preparing to distribute iodine to residents in the area of both the Fukushima nuclear plants, according to the International Atomic Energy Agency. Waarom iodine? Quote: Ook kunnen joodtabletten (kaliumjodide, KI) aan mensen in een kernrampgebied worden gegeven. KI verhindert het lichaam de radioactieve jodium te absorberen die in het rampgebied voorkomt, door de jodiumopnamecapaciteit van de schildklier te verzadigen. |
|
Relpa
Oudgediende
 WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
@mm, even periodiek systeem checken ?  *net gehoord dat de evacuatie-zone is vergroot tot 30 km*  |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
@Muse; leuk dat het wordt verhinderd, maar hoe komt de straling dan je lichaam uit? |
|
nietmeer
|
@Kameleon: nouja, Als je voor de blootstelling aan radioactief jodium je lichaam verzadigd met normaal jodium, zal je lichaam ook geen nieuw jodium (radioactief) meer opnemen (geen vraag), en dan scheid je het gewoon weer uit, zonder dat je enige gevolgen hebt. |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
@Relpa: jodium / iodine  Hoezo? Kam: je absorbeert de straling niet (het schadelijke ervan) dus het blijft ook niet hangen |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
wat doppert zegt  Tijdens Chernobyl zijn er in Polen (de grond werd ook daar besmet door de windrichting) geen slachtoffers gevallen omdat de bevolking bijzonder veel jodium toegediend kreeg door de regering: ze konden hierdoor gewoon gewassen eten waar een laagje radioactieve stralingsrotzooi op was gevallen omdat het lichaam al zoveel jodium had dat het lichaam het radioactieve jodium niet opnam en gewoon uitpoepte  |
|
sjefke Oudgediende
 WMRindex: 1.674 OTindex: 13.736 S |
Maar Cesium is nooit prettig voor den mensch..  |
|
Davh11
|
zelfs nu nog kan er in gebieden rond chernobyl (Pripyat) niet meer dan een meter de grond in worden gegraven. alles aan buizen voor water, gas en elektriciteit moet bovengronds. zelfs het riool  |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Waarom denk je dat er Jozo is  ? |
|
nietmeer
|
@Delenn: ja maar dat geld toch niet voor cesium of barium en dat soort ongein  ? dat word gewoon opgenomen  |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Davh11: Maar dat was een andersoortige meltdown dan die in Japan plaatsvindt. |
|
nietmeer
|
Prypiat was zeg maar het allerergst mogelijke scenario, wat MM net al zei, dat is zeker neit in Japan aan de hand. |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Tsjernobyl draaide nog op volle toeren, zelfs op te volle toeren  |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
@doppert; klopt, maar jodium ga je vrij snel aan dood en dat blijft je lichaam vasthouden als het eenmaal is opgenomen, van barium en cesium weet ik dat niet, zou ik op moeten zoeken  @DavH; klopt, ik heb een tijdje geleden op 3 op reis gezien dat er mensen rond tsjernobyl wonen en nog steeds te vroeg dood gaan door de straling  |
|
nietmeer
|
@Delenn: jood heeft volgens mij een halfwaardetijd van 8 dagen, dwz dat er heel veel straling vrijkomt in korte tijd, cesium en barium hebben en lange halfwaardetijd en die vervalt dus ook niet zo snel... wat betekend minder straling. Je bent dan wel radioactief  |
|
Whiteshade Erelid
 WMRindex: 1.518 OTindex: 4.953
|
*gooit een strandbal de kroeg in  *  |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Heb liever sexonthebeach  O de tweede helft is begonnen   |
|