| 14-03-10 16:09:30 - Quote deze reactie - @Ruben9595 | Ruben9595 Senior lid WMR index: 239 Geslacht: Man Weblog: klik |
Ik vind het geen discriminatie, wat ze al zeggen, het zijn economische argumenten.
Als er van chocolade cake minder is verkocht dan normale cake, en de chocolade cake goedkoper wordt is dat toch ook geen discriminatie? |
|
|
| 14-03-10 16:11:58 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 20435 Weblog: klik |
Wat Walmart aanvoert, is ook het eerste waar ik aan dacht. In de uitverkoop dalen prijzen naar gelang er meer van over is. |
|
|
| 14-03-10 16:17:21 - Quote deze reactie - @Trudie | Trudie Ere lid WMR index: 1158 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
| En nu maar hopen dat uit protest niemand ze meer koopt. |
|
|
| 14-03-10 16:23:44 - Quote deze reactie - @OlafVisser | OlafVisser Senior lid WMR index: 198 Wnplts: Drachten Geslacht: Man
|
| wèh wèh. Het is alleen racistisch als je wil dat het racistisch is. Net als al die mensen die overal 666 etc. inzoeken. |
|
|
| 14-03-10 16:26:01 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
@OlafVisser: maar overal zit ook 666 in |
|
|
| 14-03-10 16:29:36 - Quote deze reactie - @cletus | cletus Ere lid WMR index: 831 Wnplts: Enschede Geslacht: Man
|
inderdaad, het is racistisch wanneer je er zelf zo over denkt. En helaas is dat ERG vaak bij gekleurde amerikanen. heb het zelf vaak genoeg meegemaakt.
was ik bijvoorbeeld op tour met een amerikaanse blues arties (zwart), hij wilde een rokerskamer hebben in het motel, da's prima, was het 2e gebouw.. aaaah dat was zeker omdat hij zwart was,daarom moest ie in een apart gebouw slapen... bladibladibla. kun je uitleggen wat je wil maar het komt er niet in. |
|
|
| 14-03-10 16:36:09 - Quote deze reactie - @Sjaak | Sjaak
Moderator
 WMR index: 5373 Weblog: klik |
| Kwestie van vraag en aanbod. Maar als je verder denkt: wat maakt de vraag naar zwarte barbies dan zoveel lager? |
|
|
| 14-03-10 16:36:44 - Quote deze reactie - @sjefke | sjefke Stamgast
 WMR index: 1275 Weblog: klik |
Vroeger hádden ze niet eens gekleurde barbie's of ken's, dat was wél racisme omdat ze daarmee een hele bevolkingsgroep negeerden.
Wanneer houdt het een keer op?
Kijk maar uit, staks wordt je aangeklaagd omdat je witte muren in je huis hebt |
|
|
| 14-03-10 16:38:10 - Quote deze reactie - @Hans. Steen | Hans. Steen Stamgast
 WMR index: 660 Weblog: klik |
Ach ja zo kan je inderdaad alles gebruiken als discri
negerzoenen arnhemsemeisjes langevingers en barbiepoppen |
|
|
| 14-03-10 16:50:33 - Quote deze reactie - @Eaglelord | Eaglelord Ere lid WMR index: 491 Wnplts: Heerlen Geslacht: Man Weblog: klik |
Word de laatste tijd een beetje moe hiervan, alles wordt discriminatie genoemd. Natuurlijk wordt er ook echt gediscrimineerd, maar moet voor elk klein dingetje nou iemand DISCRIMINATIE roepen? |
|
|
| 14-03-10 16:53:53 - Quote deze reactie - @lichtmast | lichtmast Nog geen profiel
|
Je kunt natuurlijk ook OVERAL iets achter zoeken...
|
|
|
| 14-03-10 16:59:39 - Quote deze reactie - @kleinemeid | kleinemeid Ere lid
 WMR index: 535
|
Artikel en foto
Laatste edit 14-03-2010 17:00 |
|
|
| 14-03-10 17:05:22 - Quote deze reactie - @ariekanarie | ariekanarie Junior lid WMR index: 16 Geslacht: Tja?
|
| Bullshit die eerste barbie is het bekendst en dus populairst onder de kinderen lijkt mij zo. Actiefiguren zijn ook vaak duurder dan de sidekicks.. is dat dan ook discriminatie kom op zeg |
|
|
| 14-03-10 17:27:03 - Quote deze reactie - @Henze | Henze Ere lid
 WMR index: 5210
|
| tsja...dvd-romspelers/branders etc met zwarte frontjes waren ook altijd duurder dan de beige versie... |
|
|
| 14-03-10 17:30:23 - Quote deze reactie - @tjerkietiekie | tjerkietiekie Senior lid WMR index: 142 Wnplts: kerkdriel Geslacht: Man
|
| huh, ik wist niet eens dat er "gekleurde" barbies warenXD |
|
|
| 14-03-10 17:36:19 - Quote deze reactie - @narza | narza Senior lid WMR index: 136 Wnplts: gouda Geslacht: Man
|
ze moeten niet zo zeuren, zelf discrimineren ze net zo hard. al hoewel het geen discriminatie is in dit geval. |
|
|
| 14-03-10 17:51:51 - Quote deze reactie - @Marisz | Marisz Ere lid
 WMR index: 590 Weblog: klik |
Uhm.. Ik ben altijd blij als iets goedkoper wordt . |
|
|
| 14-03-10 17:54:38 - Quote deze reactie - @gwcbakker | gwcbakker Ere lid
 WMR index: 7061 Weblog: klik |
Toch lijkt het me handiger voor zo'n firma om alle schijn tegen je te vermijden en die blanke poppen voor dezelfde lage prijs te verkopen.
Quote Hans. Steen: Ach ja zo kan je inderdaad alles gebruiken als discri
negerzoenen arnhemsemeisjes langevingers en barbiepoppen Je vergeet de Jodenkoeken nog Hans.
|
|
|
| 14-03-10 17:56:57 - Quote deze reactie - @Vedro | Vedro Senior lid WMR index: 153 Wnplts: Bussum Geslacht: Man
|
Goh toevalig weer.. mensen zoeken tegenwoordig achter alles discriminatie :/
Laatste edit 14-03-2010 18:01 |
|
|
| 14-03-10 18:02:39 - Quote deze reactie - @Iris_Pitoux | Iris_Pitoux Lid WMR index: 60 Wnplts: Gorinchem Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
er wordt echt overal discriminatie achter gezocht wat een "drama", de zwarte barbie heeft wel korting en de blanke niet..
|
|
|
| 14-03-10 18:07:12 - Quote deze reactie - @pipi | pipi Junior lid WMR index: 1 Wnplts: Haarlem Geslacht: Vrouw
|
Zo las ik eens een barbie mop --- Een man gaat met zijn dochter naar de speelgoedwinkel om een barbiepop te kopen. Zegt de verkoopster: "Nou, u hebt geluk, alle barbies zijn deze week in de aanbieding! Barbie gaat winkelen is normaal 49 euro, en nu 39 euro. Barbie gaat naar het strand is normaal 39 euro en nu 29 euro. Oh, ja, barbie gaat scheiden blijft wel 199 euro." Zegt die man: "Waarom 199 euro voor barbie gaat scheiden?" Zegt de verkoopster: "Ja, daar zit ook van alles bij: het huis van Ken, de auto van Ken, de boot van Ken, de tv van Ken...." --- Dat verklaard ook een hoop hoor |
|
|
| 14-03-10 18:15:19 - Quote deze reactie - @Tom-Servo | Tom-Servo Stamgast
 WMR index: 8266 Weblog: klik |
| Als de blanke pop goedkoper was geweest zou je niemand hebben horen klagen. |
|
|
| 14-03-10 18:21:35 - Quote deze reactie - @daniel120 | daniel120 Ere lid
 WMR index: 600 Weblog: klik |
| eens met wallmart, als dat echt zo is, kun je er niet onderuit. |
|
|
| 14-03-10 18:25:32 - Quote deze reactie - @nosphoenix | nosphoenix Ere lid
 WMR index: 375 Weblog: klik |
Quote OlafVisser: wèh wèh. Het is alleen racistisch als je wil dat het racistisch is. Net als al die mensen die overal 666 etc. inzoeken. in dit artikel zitten 3 f'en en de f is de 6de letter van het alfabet dus 666 bedoel je zoiets als dat
Laatste edit 14-03-2010 18:26 |
|
|
| 14-03-10 18:41:34 - Quote deze reactie - @Magspiri | Magspiri Senior lid WMR index: 168 Geslacht: Vrouw
|
Quote nosphoenix: Quote OlafVisser: wèh wèh. Het is alleen racistisch als je wil dat het racistisch is. Net als al die mensen die overal 666 etc. inzoeken. in dit artikel zitten 3 f'en en de f is de 6de letter van het alfabet dus 666 bedoel je zoiets als dat Laatste edit 14-03-2010 18:26 Wow je hebt gelijk Amerikanen hebben nou eenmaal de neiging om overal om te zeuren. Ach, ze kunnen ook blank en zwart voor de blanke prijs verkopen, als alle blanke poppen op zijn alsnog in een verdere aanbieding gooien. Al het gezeur opgelost. |
|
|
| 14-03-10 19:15:48 - Quote deze reactie - @seal460 | seal460 Ere lid
 WMR index: 1186 Weblog: klik |
Quote Hans. Steen: Ach ja zo kan je inderdaad alles gebruiken als discri
negerzoenen arnhemsemeisjes langevingers en barbiepoppen Jodenkoek was je vergeten |
|
|
| 14-03-10 19:16:24 - Quote deze reactie - @Corina | Corina Senior lid WMR index: 185 Wnplts: Kampen Geslacht: Vrouw
|
@nosphoenix:
ik kan maar één f vinden! |
|
|
| 14-03-10 19:24:28 - Quote deze reactie - @nosphoenix | nosphoenix Ere lid
 WMR index: 375 Weblog: klik |
De Amerikaanse supermarktketen Walmart heeft het danig verkorven bij de zwarte Amerikanen Het zijn allebei fantastische poppen, die in het begin overigens voor dezelfde prijs verkocht werden dat zou moeten helpen dunkt me |
|
|
| 14-03-10 19:26:08 - Quote deze reactie - @Ivanhoe | Ivanhoe Junior lid WMR index: 18 Geslacht: Man
|
En wat doen we met de Wii Black Edition? Ook nog eens in beperkte oplage. Die draait er niet eens omheen! Boycotten die zooi! |
|
|
| 14-03-10 19:51:45 - Quote deze reactie - @Xanatos | Xanatos Ere lid
 WMR index: 669
|
Ik vind dit pure discriminatie!!! Waarom moet ik als blanke ouder meer geld betalen voor een blanke barbie voor mijn blanke dochter dan een zwarte ouder voor een zwarte barbie voor een zwarte dochter? Bah die zwarten altijd maar zeuren over discriminatie!!! |
|
|
| 14-03-10 21:06:37 - Quote deze reactie - @nosphoenix | nosphoenix Ere lid
 WMR index: 375 Weblog: klik |
hij zei het meer als een grap |
|
|
| 14-03-10 21:09:54 - Quote deze reactie - @M-Cyclone | M-Cyclone Stamgast
 WMR index: 11806 Weblog: klik |
Negerzoenen zijn ook al verboden geworden. |
|
|
| 14-03-10 22:42:34 - Quote deze reactie - @HelloCath | HelloCath Junior lid WMR index: 12 Geslacht: Vrouw
|
Quote: Negerzoenen zijn ook al verboden geworden Ja en de blanke vla niet! btw ik zag laatst bij de ah dat neger zoenen nu negen zoenen zijn (huismerk).. hmm.. 1 letter verschil. Zouden ze dat er gewoon om doen? Want de meeste merken hebben 12 in een doos zitten. Neger.. negen.. Trouwens ik geloof dat vooral de politiek overal een probleem van maakt tegenwoordig. De gekleurde mensen die ik ooit naar hun mening heb gevraagd over de negerzoen die maakte het absoluut niet uit.
enne in Amerika maken ze sowieso altijd over alles een probleem. Welke huidskleur je ook hebt. Voorbeeld: Die mensen die Mc donalds aanklagen omdat ze te dik zijn geworden. Het is maar waar ze denken geld uit te kunnen trekken he.
|
|
|
| 14-03-10 23:00:06 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 11365 Weblog: klik |
| Een puur economisch motief wordt niet meer herkend, omdat men te druk is met het gediscrimineerd voelen... stelletje losers |
|
|
| 15-03-10 00:21:46 - Quote deze reactie - @Xanatos | Xanatos Ere lid
 WMR index: 669
|
Quote BlackS: Quote Xanatos: Ik vind dit pure discriminatie!!! Waarom moet ik als blanke ouder meer geld betalen voor een blanke barbie voor mijn blanke dochter dan een zwarte ouder voor een zwarte barbie voor een zwarte dochter? Bah die zwarten altijd maar zeuren over discriminatie!!! Jesus wat een stoere praat zeg -,-'' kun je ook even normaal reageren zoals de rest hier, ikzelf ben bruin. kvind dit maar gwn een onnodige geldverspillende berichten. als jij met 3000 zwarte barbies zit en je verkoopt er maar 12 per maand doe je tog ook het zelfde. mar wat Xanatos zegt is weer net of de zwarten altijd discrimineren Schaam je, Waarom zou ik me moeten schamen? Omdat ik een grap maak die jij niet begrijpt? Dat je die emoticon onder mijn bericht niet hebt gezien? Nosphoenix had het wel door dus waarom jij niet? Waar heb ik gezegd dat zwarten altijd discrimineren? Het enige wat ik deed was de boel even omdraaien. Zwarten voelden zich gediscrimineerd omdat de zwarte Barbie goedkoper was dan de blanke. Nou dan mag ik me als blanke toch ook gediscrimineerd voelen omdat de blanke Barbie duurder is? Denk je nou echt dat dit serieus is? Als ik een Barbie voor mijn dochter koop kijk ik echt niet welke kleur het goedkoopste of duurste is. Ik koop gewoon de Barbie die zij wil al is het een chinese Barbie. Niet overal wat achter zoeken vriend en beter op de emoticons letten die onder het bericht staan, daar zijn ze tenslotte voor bedoeld. |
|
|
| 15-03-10 00:32:21 - Quote deze reactie - @De Paus | De Paus Ere lid
 WMR index: 4526 Weblog: klik |
Zouden er ook Pauspoppen zijn in de Barbie serie? Barbie op audientie bij de Paus, Barbie in het nonnenklooster, Barbie moet de Pausmobiel aanduwen die niet wil starten etc. |
|
|
| 15-03-10 06:56:38 - Quote deze reactie - @seal460 | seal460 Ere lid
 WMR index: 1186 Weblog: klik |
Quote De Paus: Zouden er ook Pauspoppen  zijn in de Barbie serie? Barbie op audientie bij de Paus, Barbie in het nonnenklooster, Barbie moet de Pausmobiel aanduwen die niet wil starten etc. Barbie in bad met de Paus! De kerk heeft al genoeg schandalen 1 er bij kan nog |
|
|
| 15-03-10 07:38:32 - Quote deze reactie - @nxttrain | nxttrain
Ere lid
 WMR index: 2713
|
Hebben die lui niet wat beters om zich druk over te maken??!!
@seal460: Foei, zoiets doet onze Paus niet!! |
|
|
| 15-03-10 10:40:16 - Quote deze reactie - @Dowie | Dowie Junior lid WMR index: 21 Wnplts: Waddinxvee Geslacht: Vrouw
|
hahah waar gaat dit over !!! ik was pas bij een Peugeot dealer en ik moest meer betalen als ik hem in het wit zou nemen ivp zwart !!! misschien gas ik daar ook maar drama over maken |
|
|
| 15-03-10 10:59:40 - Quote deze reactie - @AsSliQuiD | AsSliQuiD Ere lid
 WMR index: 660
|
| al die ghetto's out there hebben toch (vaak) niet zoveel geld als die white crackers, dus lijkt me ook logisch? |
|
|
| 15-03-10 11:11:29 - Quote deze reactie - @Jackyallstar | Jackyallstar Senior lid WMR index: 171 Geslacht: Tja?
|
lol nou moet ik zeggen dat het ook argwaan aantrekt als je de achterliggende gedachte niet weet. ik denk dat walmart ondertussen al 17000+ keer is aangeklaagt hiervoor, want we praten hier wel over amerika |
|
|
| 15-03-10 14:03:49 - Quote deze reactie - @de_Lorax | de_Lorax Ere lid WMR index: 490 Wnplts: Amersfoort Geslacht: Man
|
Quote nosphoenix: De Amerikaanse supermarktketen Walmart hee ft het danig verkorven bij de zwarte Amerikanen Het zijn allebei fantastische poppen, die in het begin overigens voor dezel fde prijs verkocht werden dat zou moeten helpen dunkt me WTF 666!!!!!! |
|
|
| 15-03-10 16:34:29 - Quote deze reactie - @ChrisM | ChrisM Ere lid
 WMR index: 650 Weblog: klik |
Quote De Paus: Zouden er ook Pauspoppen  zijn in de Barbie serie? Is er ooit een vrouwelijke Paus geweest dan?
Misschien een Paus (?)Ken(?)
Laatste edit 15-03-2010 16:35 |
|
|
| 15-03-10 17:43:20 - Quote deze reactie - @Stylo | Stylo Senior lid WMR index: 130 Geslacht: Man
|
Quote Ruben9595:
Als er van chocolade cake minder is verkocht dan normale cake, en de chocolade cake goedkoper wordt is dat toch ook geen discriminatie? uhm dat is echt een slecht voorbeeld, chocolade cake en vanille cake representeren smaken, barbie poppen representeren(in dit geval) rassen
Maar je hebt wel gelijk met de economische redenen |
|
|
| 16-03-10 09:48:13 - Quote deze reactie - @rubenve94 | rubenve94 Lid WMR index: 35 Geslacht: Tja?
|
| Ach ze hebben altijd wel wat te zeuren, walmart mag toch zelf de prijzen bepalen? |
|
|
| 16-03-10 18:33:50 - Quote deze reactie - @MafkAa | MafkAa Junior lid WMR index: 10 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Quote Hans. Steen: Ach ja zo kan je inderdaad alles gebruiken als discri
negerzoenen arnhemsemeisjes langevingers en barbiepoppen je vergeet blanke vla.. |
|
|
| 16-03-10 20:26:20 - Quote deze reactie - @botte bijl | botte bijl Stamgast
 WMR index: 17226 Weblog: klik |
zijn er op racismegebied geen echte problemen meer |
|
|