| 23-10-08 19:08:07 - Quote deze reactie - @M-Cyclone | M-Cyclone Stamgast
 WMR index: 10002 Weblog: klik |
Lol We zullen zien. |
|
|
| 23-10-08 19:09:07 - Quote deze reactie - @Melleke82 | Melleke82 Actief lid WMR index: 108 Wnplts: Heerlen Geslacht: Vrouw
|
| VVD? weten die wel wat minima is???? |
|
|
| 23-10-08 19:16:24 - Quote deze reactie - @gwcbakker | gwcbakker Ere lid
 WMR index: 7046 Weblog: klik |
Die laatste regel lijkt me schromelijk zwaar overtrokken, maar dat zijn we van de VVD wel gewend. |
|
|
| 23-10-08 19:26:18 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 17228 Weblog: klik |
@gwc: inderdaad, wat zit daar voor "vreemd volk" in die groep????? |
|
|
| 23-10-08 19:27:03 - Quote deze reactie - @Andreesie | Andreesie
Ere lid
 WMR index: 1050 Weblog: klik |
wij hebben geen flatscreen, so what? beeldbuis doet het tprima |
|
|
| 23-10-08 19:28:58 - Quote deze reactie - @Doppert | Doppert Ere lid
 WMR index: 1122 Weblog: klik |
Quote Andreesie: wij hebben geen flatscreen, so what? beeldbuis doet het tprima indd! flatscreen past niet eens in het interieur |
|
|
| 23-10-08 19:30:35 - Quote deze reactie - @Melleke82 | Melleke82 Actief lid WMR index: 108 Wnplts: Heerlen Geslacht: Vrouw
|
Het maakt ook niet uit of het nu een flatscreen is of niet. Het bedrag wat nu beschikbaar is, is gewoon te weinig om een TV te kopen.
Er zijn genoeg mensen die niet voor hun lol in de bijstand zitten en ook (tenminste hier in Nederland) recht hebben op een aantal "luxe" producten |
|
|
| 23-10-08 19:37:01 - Quote deze reactie - @doctorhuig | doctorhuig Ere lid
 WMR index: 2167
|
wtf waarom is een tv nou essentieel...?? wat een bullshit. ik heb geen tv en ik ben er heel tevreden over. die afstompende zooi is verschrikkelijk. als ik een filmpje of serie wil kijken doe ik dat op mn computer (redelijk essentieel), en dat werkt prima. |
|
|
| 23-10-08 19:47:09 - Quote deze reactie - @Melleke82 | Melleke82 Actief lid WMR index: 108 Wnplts: Heerlen Geslacht: Vrouw
|
Ja die computer hebben ze zeker nodig! Elke week verplicht solliciteren!
Moeten deze mensen dan maar alleen een radio ter beschikking hebben om zo gezellig met de hele familie een avondje hoorspelen luisteren!
Als er in Nederland is afgesproken dat mensen met een minimaal inkomen rechthebben op een bepaald bedrag om een televisie te kopen, moet dit bedrag ook beschikbaar zijn voor iedereen in die situatie. |
|
|
| 23-10-08 19:56:49 - Quote deze reactie - @Deniz | Deniz Ere lid
 WMR index: 967
|
Ik zit diep in de minima en heb zelf voor een 50 inch tv gespaart Dus odnder op met je stomme regeling. |
|
|
| 23-10-08 19:58:13 - Quote deze reactie - @Maj0W | Maj0W Ere lid
 WMR index: 649 Weblog: klik |
| Een flatscreen. Er zijn toch ook normale andere tv's? |
|
|
| 23-10-08 19:59:44 - Quote deze reactie - @Deniz | Deniz Ere lid
 WMR index: 967
|
Quote Maj0W: Een flatscreen. Er zijn toch ook normale andere tv's? Beldbuis tv's zijn nog maar moeilijk aan te komen. |
|
|
| 23-10-08 20:10:35 - Quote deze reactie - @mla | mla Ere lid WMR index: 5465 Wnplts: Almere Geslacht: Man
|
| De SP is helemaal de weg kwijt. Ander voorstel: in plaats dat bijvoorbeeld kamerleden van de SP een (riant) gedeelte van hun inkomsten verplicht in de SP-kas moeten storten, kunnnen ze het direct op de bankrekening overmaken van de minima in Groningen. Als dank krijgt de beste kerel dan eenmalig een flatscreen-tv(tje) voor zijn 'lumineuze' idee. Da's nou een win-win situatie! |
|
|
| 23-10-08 20:21:21 - Quote deze reactie - @Hagdos | Hagdos
Ere lid
 WMR index: 1599
|
Quote Andreesie: wij hebben geen flatscreen, so what? beeldbuis doet het prima Hier ook, en ik kan zo nog wel 4 andere gezinnen bedenken waar dat ook voor geldt. |
|
|
| 23-10-08 20:24:33 - Quote deze reactie - @Ballack | Ballack Ere lid WMR index: 561 Wnplts: Regio Rott Geslacht: Man
|
Hier staat ook geen flatscreen hoor. Bovendien, een mooie tv is een voorrecht als je werkt voor je centen, niet als je van de maatschappelijke belastingcentjes zit te profiteren.
Je kan zeggen over de VVD wat je wilt, maar hierin geef ik ze groot gelijk. |
|
|
| 23-10-08 20:25:25 - Quote deze reactie - @David. | David.
Ere lid
 WMR index: 1122 Weblog: klik |
een beeldbuis doet het prima hoor... snap het probleem niet... |
|
|
| 23-10-08 20:26:37 - Quote deze reactie - @Droomster | Droomster Ere lid
 WMR index: 957 Weblog: klik |
Wij hebben hier nog zo'n oude grote tv staan... werkt prima, ik kan er alles op kijken wat ik wil...
Als je luxe wilt moet je ervoor sparen net als iedereen... Ik ben zelf ook heel lang een minima geweest en ik heb altijd gespaard!
Hoewel dat met die banken van nu eigenlijk ook niet meer te vertrouwen is |
|
|
| 23-10-08 20:27:42 - Quote deze reactie - @laurens1980 | laurens1980 Actief lid WMR index: 92 Geslacht: Man
|
| sinds wanneer krijg je geld voor je kapotte tv dan? wat is dat voor bullshit dan. Ik heb nog 2 kapotte tv's staan en als ik de 3de ook stuk laat gaan heb ik mooi geld voor een flatscreen..... die laatste heb ik ook voor 100 euro op de kop getikt en doet het prima hoor. als de minima recht heeft op een flatscreen vind ik dat ik er ook recht op heb |
|
|
| 23-10-08 20:29:36 - Quote deze reactie - @Andreesie | Andreesie
Ere lid
 WMR index: 1050 Weblog: klik |
Quote Doppert: Quote Andreesie: wij hebben geen flatscreen, so what? beeldbuis doet het tprima indd! flatscreen past niet eens in het interieur inderdaad, daarvoor is hun doos waar ze in wonen te klein |
|
|
| 23-10-08 20:32:19 - Quote deze reactie - @Melleke82 | Melleke82 Actief lid WMR index: 108 Wnplts: Heerlen Geslacht: Vrouw
|
Er zijn best veel regelingen voor mensen met een minimaal inkomen. Het probleem van die regelingen is dat de meeste hiervan angstvallig stil gehouden worden om er zo weinig mogelijk gebruik van te maken.
Sparen blijft voorop, maar als mensen niet goed worden ingelicht over de mogelijkheden dan houdt je het welles niettes spelletje.
|
|
|
| 23-10-08 20:32:48 - Quote deze reactie - @Loek | Loek
Ere lid
 WMR index: 1587 Weblog: klik |
dat is een 32 inch TV, dat is echt BELACHELIJK!!! krijg je allemaal van die piepkleine huisjes met belachelijk grote schermen!! niets tegen minima, maar als je onder modaal verdient heb je daar niet eens geld voor, crap shit! |
|
|
| 23-10-08 20:45:22 - Quote deze reactie - @Demion | Demion Ere lid
 WMR index: 3571
|
| eigenlijk te belachelijk voor woorden. ga gewoon normaal werken voor zoiets |
|
|
| 23-10-08 20:52:23 - Quote deze reactie - @deeese | deeese Ere lid
 WMR index: 2042 Weblog: klik |
dat er een tv vergoeding is ben ik het geheel mee eens al is 450 voor een tv mischien iet wat veel
maar ag ik meende in rotterdam heb je recht op 470 euro |
|
|
| 23-10-08 21:26:13 - Quote deze reactie - @Kathryn | Kathryn Junior lid WMR index: 24 Wnplts: Rotterdam Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Ik werk hard voor mijn geld en krijg ook niks cadeau. Onze televisie is al jaren oud en het kijkt nog prima. Door mijn werk heb ik niet eens de tijd en de fut om te kijken en er is ook helemaal geen .... aan. Ik zit achter mijn pc en doe daar nuttige dingen achter en af en toe een spelletje. Ook leuk! |
|
|
| 23-10-08 21:30:32 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 8889 Weblog: klik |
Af en toe vraag je jezelf af: waarvoor werk ik nog? Je werkt je kapot en dan? Om dan net zo weinig te hebben als de uitkeringstrekkers, die de hele dag in principe vrij zijn om te doen wat men wil?
Uitkeringstrekker: 700 euro uitkering; 300 euro huursubsidie; 100 euro aan boodschappen bij de voedselbank per maand; gratis wasmachine, gratis koelkast, gratis tv Werknemer: 1300 euro salaris, geen huursubsidie, geen toegang tot de voedselbank, geen gratis artikelen |
|
|
| 23-10-08 21:33:43 - Quote deze reactie - @Grass_bas | Grass_bas Senior lid WMR index: 234 Wnplts: Tilburg Geslacht: Man
|
Belachelijk!!
Zelfs mijn vader en moeder hebben geen flatscreen... |
|
|
| 23-10-08 21:46:21 - Quote deze reactie - @Veppie | Veppie Ere lid WMR index: 1268 Wnplts: Groningen Geslacht: Vrouw
|
Echt onzin. Je hebt een nieuwe tv voor 60 euro (dat is wat de mijne koste, ja een beeldbuis want arme student)Als je even op markplaats kijkt kan je waarschijnlijk zelfs een (tweedehands) flatscreen krijgen voor dezelfde prijs.
Echt serieus, tv als recht!? computer kan ik me iets bij voorstellen maar een tv!? Pak eens een boek, bibliotheek kost 25 euro per jaar. |
|
|
| 23-10-08 22:00:56 - Quote deze reactie - @Ookmooi | Ookmooi Senior lid WMR index: 212 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Meneer de Sp'er werkt goed mee aan de groei van de (ultra-) rechtse partijtjes in ons land. Wat een onzin. Vergoeding voor een wasmachine o.i.d. lijkt me gepast. Ik voel me niets meer dan een ander, verdien samen met m'n vriendin (dinki's) ruim boven modaal en kijk dagelijks TV op een klein beedlbuis TV-tje. De status van een LCD scherm of lichtmetalen wielen onder de auto laat me koud. Jammer dat sommigen vergeten zijn hoe hun ouders hebben geleefd en door hard werken het land weer hebben opgebouwd na W.O. II.
|
|
|
| 23-10-08 22:24:05 - Quote deze reactie - @Linda- | Linda- Lid WMR index: 40 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
| Echt belachelijk. 450 euro?! Voor 170 euro kun je echt wel een tv kopen... misschien tweedehands maar moet de overheid dan een gloednieuwe luxe tv betalen die veel mensen die er hard voor werken ook niet krijgen? |
|
|
| 23-10-08 22:25:34 - Quote deze reactie - @Roomij | Roomij Nog geen profiel
|
geen idee wat een minima is etc want jaa ben 15 mja hier komt de grap (lag voor 't oprape heh): En Maxima dan??? |
|
|
| 23-10-08 22:32:51 - Quote deze reactie - @Lennie | Lennie Ere lid
 WMR index: 3059
|
| @Roomij: Die ligt (kroon)prinsheerlijk naar haar superdeluxe flatscreen te kijken, van een meer dan koninklijk formaat! |
|
|
| 23-10-08 22:35:31 - Quote deze reactie - @Ookmooi | Ookmooi Senior lid WMR index: 212 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Quote Lennie: @Roomij: Die ligt (kroon)prinsheerlijk naar haar superdeluxe flatscreen te kijken, van een meer dan koninklijk formaat! Ik gun het haar van harte. Verschil mag er zijn. |
|
|
| 23-10-08 22:46:13 - Quote deze reactie - @Lennie | Lennie Ere lid
 WMR index: 3059
|
@Ookmooi: Ik gun iedereen de luxe die ze kunnen betalen, ben niet jaloers van aard! |
|
|
| 23-10-08 23:05:06 - Quote deze reactie - @Ookmooi | Ookmooi Senior lid WMR index: 212 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Quote Lennie: @Ookmooi: Ik gun iedereen de luxe die ze kunnen betalen, ben niet jaloers van aard! Had niet anders verwacht. |
|
|
| 23-10-08 23:09:08 - Quote deze reactie - @WMR-kok | WMR-kok
Ere lid
 WMR index: 2425 Weblog: klik |
Quote Ookmooi: Quote Lennie: @Roomij: Die ligt (kroon)prinsheerlijk naar haar superdeluxe flatscreen te kijken, van een meer dan koninklijk formaat! Ik gun het haar van harte. Verschil mag er zijn. Die hebben wij betaald. |
|
|
| 23-10-08 23:10:43 - Quote deze reactie - @Tompor | Tompor Ere lid WMR index: 507 Wnplts: Nederweert Geslacht: Man
|
Goeiedag zeg, ik ben nogal rechts ingesteld (wel vvd rechts, niet pvv rechts) en nu weet ik weer precies waarom. Ga eens werken ofzo! Net zoals iedere andere Nederlander waar deze 'minima' de belastingcentjes van opsnoepen met hun flatscreen tv's |
|
|
| 23-10-08 23:15:53 - Quote deze reactie - @WMR-kok | WMR-kok
Ere lid
 WMR index: 2425 Weblog: klik |
@Tompor... Ik werk al 22 jaar bij dezelfde baas, waar ik plakband maak. |
|
|
| 23-10-08 23:22:15 - Quote deze reactie - @strekkie001 | strekkie001 Ere lid
 WMR index: 528 Weblog: klik |
| wij zijn toch echt geen minima, verre van dat, maar wij zitten toch nog met een beeldbuis(breedbeeld, dat wel)!!!! Nee hoor, flatscreens weggeven (dat doen ze in feite wel) gaat te ver. |
|
|
| 23-10-08 23:31:53 - Quote deze reactie - @shtimpied101 | shtimpied101 Nog geen profiel
|
Quote Ookmooi: Vergoeding voor een wasmachine o.i.d. lijkt me gepast Hoezo vergoeding voor wasmachine? Als je geen werk hebt en je zit de hele dag thuis, heb je ook tijd genoeg om alles op de hand te wassen. Spaar je ook weer stroom. |
|
|
| 23-10-08 23:32:06 - Quote deze reactie - @Lennie | Lennie Ere lid
 WMR index: 3059
|
| Ach, ik heb ook nog steeds zo'n lekkere grote, diepe tv....Niks mis mee toch? Hij doet het nog steeds goed. Om nu als gemeenten in Nederland de minima een flatscreen cadeau te doen vind ik ook nogal erg ver gezocht...ik zag vandaag een advertentie van de Aldi: Tv plus ingebouwde videorecorder voor net iets meer dan 100 euro...Is dat niet goed genoeg dan? |
|
|
| 23-10-08 23:34:42 - Quote deze reactie - @Unlogic | Unlogic Ere lid WMR index: 435 Wnplts: België Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
| Sociale hangmat. |
|
|
| 24-10-08 00:05:46 - Quote deze reactie - @Ookmooi | Ookmooi Senior lid WMR index: 212 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Quote Peter Willemse:  Die hebben wij betaald. Klopt, ik vind dat het koningshuis wel waard. Geeft het grootste gedeelte van onze samenleving gelukkig nog een band, een gevoel van eenheid. Het koningshuis (ben zelf een fan van Koningin Wilhelmina) heeft in het verleden zeer positief aan onze maatschappij bijgedragen.
Quote shtimpied101:
Hoezo vergoeding voor wasmachine? Ik denk hierbij b.v. aan de bijstandsmoeder met 1 of meerdere kinderen. Een wasmachine is dan geen luxe. Heeft de moeder wellicht ook nog wat tijd over om te solliciteren.
|
|
|
| 24-10-08 00:20:29 - Quote deze reactie - @Mtodiy | Mtodiy Lid WMR index: 51 Wnplts: Garage Geslacht: Man
|
| En als ze snel zijn gooit de VVD er ook gratis een surround setje bij =] |
|
|
| 24-10-08 01:09:38 - Quote deze reactie - @Bianca-Cairo | Bianca-Cairo Ere lid
 WMR index: 754 Weblog: klik |
Alles goed en wel wij zijn ondernemers en ik ben dolblij met mijn flatscreen maar zelfs wij hebben er voor moeten sparen, niet echt maar we moeten ook rekenen wat wij willen uitgeven. Ik vind het compleet van de wereld gerukt dat wanneer er een tv stuk gaat er een flatscreen moet komen. Laat de gemeente even nadenken en regel een deal met de lokale ondernemers dan kan je goedkoop jaren lang mensen die het niet zo breed hebben een nieuwe tv met garantie aanbieden. Yep er zijn fabrikanten genoeg die hier aan mee willen werken. Wij hebben dan toevallig een hd flatscreen maar daar heb ik hard genoeg voor gewerkt. Indien ik voor wat voor reden terug zou moeten naar een 4.3 tv zal je mij niet horen klagen
|
|
|
| 24-10-08 01:40:48 - Quote deze reactie - @Tistochwat | Tistochwat Ere lid
 WMR index: 9577 Weblog: klik |
Quote Lennie: @Roomij: Die ligt (kroon)prinsheerlijk naar haar superdeluxe flatscreen te kijken, van een meer dan koninklijk formaat! Jaaaa, die komt echt helemaal niets te kort! verzorgd van wieg tot graf; lijkt mij ook wel fijn! |
|
|
| 24-10-08 02:50:17 - Quote deze reactie - @Nimmerzat | Nimmerzat Ere lid WMR index: 2098 Geslacht: Man
|
Heel goed van die SPer. Arme mensen zijn kleiner behuisd en moeten dus woekeren met ruimte. Een flatscreen neemt minder dan 25% van de ruimte in van een beeldbuis van vergelijkbaar formaat.
Quote Deniz: Ik zit diep in de minima en heb zelf voor een 50 inch tv gespaart  Dus odnder op met je stomme regeling. 50 inch? Da`s een diagonaal van pak `m beet 125cm. Heb je daar wel plaats voor?
Quote Ookmooi: Vergoeding voor een wasmachine o.i.d. lijkt me gepast. Een vriendin uit Letland heeft een paar jaar geleden tijdens de zomervakantie bij me gelogeerd. Toen ik haar vertelde dat ik de eerste weken nog gewoon moest werken, reageerde ze laconiek met "Oh, ik houd mezelf wel bezig. Ik zal je was wel doen." Ze was heel verontwaardigd toen ik haar vervolgens uitlegde dat ik een wasmachine (en een vaatwasser) had. "Wat een onzin! Ik heb twee goede armen, hoor!" Ik vond haar reactie in eerste instantie een beetje vreemd, want ze had wel drie telefoonnummers. Later begreep ik dat ze daar in Letland (één van de armste landen van Europa) heel anders met luxe omgaan. Die drie telefoonnummers waren drie verschillende simm-kaartjes die ze om beurten in de telefoon van haar werk stopte (naast haar persoonlijke nummer en haar werknummer had ze nog een derde omdat ze in onmin leefde met een groot deel van haar familie). Schreeuwen naar een andere stad, of zelfs een ander land gaat een beetje moeilijk, maar wassen kùn je met de hand, dus dat doe je met de hand. Persoonlijk ben ik als werkende vrijgezel wel blij met die wasmachine. (De vaatwasser is minder noodzakelijk, maar afwassen vind ik meer een gezamelijke bezigheid, dus die kan ik als alleenstaande ook wel waarderen. )
Quote Lennie: ik zag vandaag een advertentie van de Aldi: Tv plus ingebouwde videorecorder voor net iets meer dan 100 euro...Is dat niet goed genoeg dan? Wat een afzetterij! Een TV met ingebouwde DVD-speler is 99 euro! |
|
|
| 24-10-08 05:07:57 - Quote deze reactie - @topaz | topaz Ere lid
 WMR index: 599
|
| Flatscreen en dan HD ready uiteraard, nobele geste. |
|
|
| 24-10-08 05:18:41 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 4497 Weblog: klik |
Melleke, je bent een sociaal voorvechtster, hulde. Zo ben ik ook maar zelfs dit gaat mij te ver, ronduit een aanfluiting, waarom 470 pleuries? Kan men niet met een normaal apparaat tv kijken? Of is t weer zo van ja maar dan kan men beter maar een energiezuinig ding kopen.. Ja tararaa,er zijn zat mensen al jaren op de grens van leven of dood leven, in Afrika bijvoorbeeld. Hoor je die mensen zagen over een tv of ander soort levensopleukend(lees verne*kend) zagen?
Wij Westerlingen zijn gewoon decadent en verwend |
|
|
| 24-10-08 05:34:39 - Quote deze reactie - @mafkees | mafkees Ere lid
 WMR index: 1677 Weblog: klik |
Quote: De regel zouden er wel eens voor kunnen gaan zorgen dat het loont om niet te gaan werken, zo denkt de partij.
is dat neit al lang zo in nederland? |
|
|
| 24-10-08 06:00:52 - Quote deze reactie - @Tom-Servo | Tom-Servo Ere lid
 WMR index: 6538 Weblog: klik |
Quote mafkees: Quote: De regel zouden er wel eens voor kunnen gaan zorgen dat het loont om niet te gaan werken, zo denkt de partij.
is dat neit al lang zo in nederland? Met al die regelingen en uitkeringen komt Nederland in elk geval al dicht in de buurt. |
|
|
| 24-10-08 07:17:15 - Quote deze reactie - @venice | venice
Senior lid
 WMR index: 142
|
Laten ze liever de mensen belonen die wel willen werken, maar ontslag krijgen als contract is beloofd. Als ik niet gauw een baan heb, ben ik mijn vrijheid kwijt en heb ik helemaal niets meer... |
|
|
| 24-10-08 07:55:36 - Quote deze reactie - @sjordy | sjordy
Nog geen profiel
|
het loont ook om niet te werken, je bent veel luxer uit als je niet werkt dan dat je een minima inkomen hebt...
stelletje hufters 450 euro vergoeding voor een kapotte tv,.ik weestniet eens dat je daar vergoeding voor kreeg wat een kut regel is dat. DAAR BETAAL IK DAN BELASTINGS GELD VOOR OM VOOR ANDERE LUIE DONDERS HUN TV TE KOPEN!!!! GA WERKEN!! |
|
|
| 24-10-08 08:05:03 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 4497 Weblog: klik |
| Sjordy, zeg dat maar tegen Peter Verschuren! De meesten in een uitkering op bijstandsniveau zitten daar niet voor de kat zijn *** in, dat kan ik je verzekeren. |
|
|
| 24-10-08 08:09:19 - Quote deze reactie - @Marisz | Marisz Ere lid
 WMR index: 538 Weblog: klik |
| link Hier schrok ik redelijk van.... |
|
|
| 24-10-08 08:13:36 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 4497 Weblog: klik |
Marisz Heren en dames rechters, leest u even de derde reactie van Wereldomroep op die site hierboven? Wel doen, daar ziet u een stukje zelfreflectie van hoog niveau |
|
|
| 24-10-08 08:20:19 - Quote deze reactie - @IngeJ | IngeJ Junior lid WMR index: 4 Geslacht: Vrouw
|
Quote Deniz: Quote Maj0W: Een flatscreen. Er zijn toch ook normale andere tv's? Beldbuis tv's zijn nog maar moeilijk aan te komen. Moeilijk aan te komen?? Ga maar naar Wehkamp.nl daar kun je ze nog wel kopen. Minima recht op een flatscreen? Laat ze maar sparen moeten anderen zoals ik ook. |
|
|
| 24-10-08 08:56:23 - Quote deze reactie - @Horsie112 | Horsie112 Ere lid
 WMR index: 1199 Weblog: klik |
Wij hebben ook gewoon een normale televisie. Ik ben huismoeder, mijn man gaat fulltime werken maar een nieuwe flatscreen zit er voorlopig niet in... Wat ik hier in België wel zie zijn gezinnen met een stuk of 6 kinderen waar niemand gaat werken en die toch een riant huis wonen met een enorme flatscreen en een super-gepimpte wagen. Soms vraag ik me echt af of we niet beter allebei aan de bijstand gaan om zo wat meer luxe te hebben... Oh ja, mijn televisie heeft me echt geen 450 EUR gekost hoor.... |
|
|
| 24-10-08 09:51:47 - Quote deze reactie - @hondenhok | hondenhok Nog geen profiel
|
| wat een onzin, de werkende nederlanders moeten zich kapot werken om die uitkeringstrekkers te onderhouden, zelf maar zien waar ze het geld vandaan halen en die thuiszitters krijgen als beloning voor niets doen een flatscreen; of ze gaan zelf maar werken met hun luie reet of ze sparen er zelf maar wat langer voor |
|
|
| 24-10-08 10:29:17 - Quote deze reactie - @Frits-Sijen | Frits-Sijen Actief lid WMR index: 109 Wnplts: Leeuwarden Geslacht: Man
|
@ Hondenhok, Niet verkeerd bedoeld, maar als je niet weet waar je over praat moet je zwijgen.
Ik heb net als meerderen hier jaren lang van de bijstand moeten leven. Dat was geen keuze, maar ik kreeg gewoon geen werk. De meeste mensen met bijstand willen heel graag werken, maar soms zit het gewoon even tegen. Mensen die maar schreeuwen dat alle mensen in de bijstand lui o.i.d. zijn, weten gewoon niet waar ze over praten.
@ntopic: Die standaard gift voor een nieuwe tv, is niet zo standaard als men denkt. Want toen bij ons de wasmachine en de droger de geest gaven, zou er daarvoor ook geld zijn. Maar dan alleen wanneer je al tig jaar een uitkering hebt en aan nog 600 eisen voldoet. Gelukkig hadden wij gespaard en konden we zelf nieuw spul kopen.
Laat iedereen verplicht maar de eerste 13 maanden na zijn/haar studie/schooltijd leven op bijstandsniveau. Daar krijg je ten eerste meer begrip van. Ten tweede leren mensen daarvan goed omgaan met geld. |
|
|
| 24-10-08 13:38:29 - Quote deze reactie - @rpfaas | rpfaas Lid WMR index: 43 Wnplts: Rotterdam Geslacht: Man
|
450 euro voor een flatscreen?
ik kocht er pasgeleden één van nog geen 300 euro! (nog hdready ook!)en over nog een jaar ofzo zijn de prijzen van die dingen weer gedaald en koop je voor die 450 euro geen 24 inch meer maar een 40 inch...
maar volgens mij kun je die mensen beter een computer en een internetverbinding geven voor dat geld... (kan makkelijk!)
kunnen ze cursussen doen, solliciteren, en LEKKER snel weer aan de slag.
en laat dan de mensen die echt niet KUNNEN werken eens een poosje buiten schot...
want ik ga er na mijn arbeidsverleden van 18 jaar en mijn wergerelateerde ziekte al een jaar of vijf op rij op ACHTERuit...
en dan vind ik het toch wel een beetje gek dat onze overheid uberhaupt DENKT aan meebetalen aan het entertainment van mensen die actief bezig zouden moeten zijn met werk vinden, en dus NIET voor de tv zouden moeten hangen! |
|
|
| 26-10-08 21:36:46 - Quote deze reactie - @botte bijl | botte bijl Stamgast
 WMR index: 14972 Weblog: klik |
Quote emmertje: Af en toe vraag je jezelf af: waarvoor werk ik nog? Je werkt je kapot en dan? Om dan net zo weinig te hebben als de uitkeringstrekkers, die de hele dag in principe vrij zijn om te doen wat men wil? Uitkeringstrekker: 700 euro uitkering; 300 euro huursubsidie; 100 euro aan boodschappen bij de voedselbank per maand; gratis wasmachine, gratis koelkast, gratis tv Werknemer: 1300 euro salaris, geen huursubsidie, geen toegang tot de voedselbank, geen gratis artikelen inderdaad, klagers hebben geen nood. |
|
|
| 27-10-08 12:12:44 - Quote deze reactie - @sjordy | sjordy Nog geen profiel
|
| gewoon werken, dat je geen werk krijgt zijn smoesjes, dan doe je maar in die tijd werk wat je minder leuk vind, en stap je naderhand over zoow moeilijk is dat allemaal niet.(ik heb ook geen op en top supper gave leuke baan. en toch werk ik daar omdat ik ook geen werk kan krijge met wat k wel wil.)en ik leef gewoon van mijn salaris, en sommige mensen zijn weer arbeids ongeschikt daar geen commentaar voor want daar mag ik niets van zeggen. maar iemand die zegt dat ze geen werk krijgen al zijn ze gewoon gezond of net wat vind ik slap smoesje en ik moet mijn opmerking bij stellen niet iedereen in de bijstand is lui. ik was beetje opgefokt op die regering hier, want zown regel is egt klets naar mijn mening. |
|
|
| 27-10-08 17:25:19 - Quote deze reactie - @sassy | sassy Lid WMR index: 58 Wnplts: nederland Geslacht: Vrouw
|
Quote emmertje: Af en toe vraag je jezelf af: waarvoor werk ik nog? Je werkt je kapot en dan? Om dan net zo weinig te hebben als de uitkeringstrekkers, die de hele dag in principe vrij zijn om te doen wat men wil?
Uitkeringstrekker: 700 euro uitkering; 300 euro huursubsidie; 100 euro aan boodschappen bij de voedselbank per maand; gratis wasmachine, gratis koelkast, gratis tv Werknemer: 1300 euro salaris, geen huursubsidie, geen toegang tot de voedselbank, geen gratis artikelen inderdaad, klagers hebben geen nood.ff verbeteren
uitkering 600 euries BRUTO per maand en niet 700. huursubsidie max.133. dus totaal 833 eurie + 45 eurie zorgtoeslag 848 eurie
kosten huur 300 zorgverzekering 95 verzekering 45 (inboedel glas aansprak.) gas licht water 150 eten drinken persoonlijke verzorging 250 nog 4 eurie over
school kosten? loonheffing en premies? tandarts kosten? iets kapot?
jullie motten je kapot schamen dat jullie zo praten over die mensen er zijn genoeg mensen die wel willen werken nou zit ik gelukkig zelf niet in zoon posistie maar dat betekend niet dat ik me niet kan inleven in een ander en emmertje iemand die 1300 verdiendt heeft ook recht op huursubsidie en voor de middenstander is er koopsubsidie
|
|
|
| 17-09-09 14:43:40 - Quote deze reactie - @Geversta | Geversta Nog geen profiel
|
Wederom een bevestiging dat die SP bestaat uit allemaal vreselijk enge mensen die hun verstand al jaren geleden uitgescheten hebben! Ik moet keihard voor mijn centen werken, maar ik heb ff geen centen om een flatscreen te kopen! In dit land is er werk, als je maar wilt! Natuurlijk op een enkel vervelend geval na! Mensen moeten eens leren te kijken naar wat ze WEL hebben in plaats van wat ze NIET hebben. Ik denk dat het dan ook een veel vrediger wereld zou zijn, want de meeste agressie wordt veroorzaakt door hebzucht en jaloezie!
Veel wijsheid gewenst! (Ijdele hoop vvor die linkse kliek!) |
|
|