hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 18:00 - 74405 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 2 3 [4] 5

Onzin in de Bijbel

12-10-08 03:05:35
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8) Ik weet wat de Bijbel voorschrijft : "[18] Als ouders een opstandige, onhandelbare zoon hebben, die niet naar hen luistert en ook na hardhandige bestraffing nog niet wil gehoorzamen, [19] dan moeten zijn vader en zijn moeder hem meevoeren naar de stadspoort en hem aan de oudsten voorgeleiden. [20] Ze moeten tegenover de stadsoudsten verklaren: ‘Onze zoon is opstandig en onhandelbaar. Hij wil niet naar ons luisteren. Hij is een losbol en hij drinkt te veel.’ [21] De inwoners van de stad moeten hem dan stenigen tot de dood erop volgt. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren. Het hele volk van Israël moet erdoor worden afgeschrikt." Deuteronomium 21 - Nieuwe [!] Bijbel-vertaling :P

12-10-08 09:24:55
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Het lijkt me toe dat in die tijd jou geen lang leven beschoren zou zijn geweest, Igor. })

12-10-08 13:02:44
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Enzo.. heeft Wilders er weer een bladzijde erbij als huiswerk..

12-10-08 16:19:29
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zucht, zowel de bijbel als Koran zijn in de eeuwen bewerkt, herschreven, anders bekeken en weer beschreven. Door mensen.. Dus, er is veel onzin maar als je door de bomen het bos bekijkt dan kun je er een goede manier van leven uit halen ;) En verder, leef naar t hart, dat weet wel wat goed en fout is :P

12-10-08 16:43:20
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8) @ledi, ik was hartstikke dood geweest :P

Kpuc, 'tuurlijk staan er ''mooie en moralistische'' verhalen in de Bijbel.

Waar het mij om gaat, is de letterlijke interpretatie van de Bijbel, die sommigen aanhangen. "Een pratende braamstruik ?" :ja Als je genoeg paddestoelen eet :P De wetenschap heeft al lang aangetoond dat de Aarde ouder is dan iets meer dan 6000 jaar, doch sommigen weerleggen dit aan de hand van de Bijbel 8O

Het humanisme hanteert 'dezelfde regels als het menslievende Christendom', dus we hebben Christenen, noch andere religies nodig in de politiek :nee Die religies komen namelijk met regels die voor niet-gelovigen totaal irrelevant zijn. 'Zondagsrust' komt rechtstreeks uit de Bijbel : Weg met die doctrine ! Een mens kan geen 7 dagen werken, maar de economie kan WEL 24/7/365 draaien :ja ... 8-)

12-10-08 16:47:13
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Zondagsrust letterlijk uit de bijbel? Volgens mij staat daar alleen iets over sabbat, zaterdagsrust dus.. :P

12-10-08 16:57:36
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8) @Manda ... de Christenen hebben van de '7e dag van de Schepping', de zondagsrust gemaakt. Dat moet jij toch wel weten ? Op zondag moeten Christenen naar de kerk :)

Edit : Ik heb niet gezegd 'letterlijk' uit de Bijbel, maar 'rechtstreeks' uit de Bijbel :ja De zondagsrust, is de rustdag van God in de Bijbel :P

12-10-08 17:00:32
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Zondagsrust is door de Rooms-Katholieke kerk verzonnen.

De rustdag bedoeld in de 10 geboden is de Sabbath. Die is van vrijdagzonsondergang tot zaterdagzonsondergang.

12-10-08 17:03:01
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Het is niet onzin in de bijbel, maar onzin bijbel. Is mijn mening:ja

12-10-08 17:31:24
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Giovanni:
Zondagsrust is door de Rooms-Katholieke kerk verzonnen.


Was Paulus katholiek? :| In elk geval bestond er toen nog geen "Rooms-Katholieke kerk"
Ik zal het nog eens voor je opzoeken waar het precies staat, maar in één van zijn brieven noemt hij de rust en de samenkomsten op de zondag.

Ook de verschijningen aan de discipelen na de opstanding waren op "de eerste dag der week", "als zij bijeen vergaderd waren".

De symboliek van "werken naar de belofte" in de tijd voor Jezus en "werken vanuit de belofte" na Jezus speelt ook een rol.

12-10-08 17:36:03
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Quote:
Uiteraard mag iedereen geloven wat hij of zij wilt, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat alles maar klakkeloos aangenomen, danwel geaccepteerd hoeft te worden

Aan jou reacties te lezen heb jij toch behoorlijk wat kritiek om mensen die geloven, anders zou het niet lachwekkend en onzinnig zijn volgens jou. Op mij komt het over alsof je het ronduit haat. Tamelijk respectloos naar anderen toe moet ik zeggen.
Jij mag je mening uiten, maar doe dat wel op een respectvolle manier naar gelovigen toe, dat ontbreekt er bij jou behoorlijk aan naar mijn mening.
Verder wil ik hier niet meer op in gaan, of het moet zijn dat je een keer met sterke, gegronde argumenten aankomt en vragen van anderen niet ontwijkend beantwoord.

12-10-08 17:48:31
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8) Vrijheid van Godsdienst : :ja
:P Vrijheid om 's-zondags rust te eisen : :ja
(6) Verplicht de zondagsrust voor iedereen : :nee

Kain heeft net Abel vermoord; de eerste mensen na Adam en Eva, weten jullie nog ? " [10] ‘Wat heb je gedaan?’ zei de HEER. ‘Hoor toch hoe het bloed van je broer uit de aarde naar mij schreeuwt. [11] Daarom: vervloekt ben jij! Ga weg van deze plek (...) Dolend en dwalend zul je over de aarde gaan.’ [13] Kaïn zei tegen de HEER: ‘Die straf is te zwaar. [14] U verjaagt mij nu van deze plek (...) als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden.’ [15] Maar de HEER beloofde hem: ‘Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken.’ En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. [16] Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod,* een land ten oosten van Eden. [17] Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger ..."

8-) ... schiet mij maar in een kapotje; Kain en Abel waren toch de zonen van Adam en Eva ? :D In die tijd, waren er al dus mensen en een land, wat ten oosten van Eden lag. Maar ze waren toch al uit Eden weggetrapt ? :P

12-10-08 17:50:59
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
En dus omdat jij niet snapt wat er staat, is het onzin. Wie weigert hier nu om na te denken?

12-10-08 17:51:43
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Igor, raar dat je je zo lang bezig houdt met wat jij onzin noemt.
Heb je niks beters te doen of is jouw dag pas goed als je mensen kunt kwetsen? :r
Ik heb medelijden met je.

12-10-08 17:57:51
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
@gothic ... het je de links van Kent Hovind en VenomFangX op de vorige pagina's al bekeken ? Voornamelijk die zijn lachwekkend :ja Die nemen de Bijbel letterlijk en zijn originele idioten in mijn ogen 8-)

De wetenschap heeft immers al lang aangetoond, dat de Bijbel qua wetenschap volstrekte onzin bevat :P Het is een samenraapsel van oudere geschriften, geborduurd door het volk Israel en later bewerkt door de Christenen [vele malen].

Wat iedereen gelooft, moet 'ie zelf weten, maar sta niet raar op te kijken, als er mensen kritiek hebben op dat geloof; zeker als dat geloof een plek heeft in de politiek :ja

Verder reageer ik behoorlijk inhoudelijk. Op tamelijk onzinnige vragen [zie de vorige pagina's], hoef ik toch niet serieus op in te gaan ? ;)

12-10-08 18:09:05
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote pietjevlip:
Wie weigert hier nu om na te denken?


8-) Wat valt er over Genesis 4 na te denken ? :D Ik lees wat er staat. Er staat : 'Adam en Eva waren niet de eerste mensen'.

Dat is namelijk onmogelijk, gezien deze passage in de Bijbel :ja

Quote ledi:
Igor, raar dat je je zo lang bezig houdt met wat jij onzin noemt.


Dat komt mede door de partijen CDA, ChistenUnie en SGP :P Als die zouden verdwijnen, zou ik minder kritiek op de Bijbel en het geloof an sich hebben :ja

Quote ledi:
Heb je niks beters te doen of is jouw dag pas goed als je mensen kunt kwetsen? :r


Zware kritiek, lees jij als kwetsen ... 'tuurlijk. Ik haal Kent Hovind en VenomFangX aan, ik haal letterlijk de Bijbel aan, ik doe mee aan een discussie die is opgestart door een Christen : De Darwin Theorie 8-) Wat al lang geen theorie meer is :P

Mag ik een andere mening hebben en vinden dat er menige zaken niet kloppen in de Bijbel ? :)

12-10-08 18:17:51
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8) Voor mij is dit dus eigenlijk een politieke kwestie. Waarom neemt een 'ongekende deieteit' zo'n belangrijke plaats in de Wereldpolitiek in ? Of 'ie nu Allah, Jaweh, El of de onnoembare heet ... het is en blijft 'een niet bestaand wezen'.

12-10-08 18:55:11
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Igor:
8-) Wat valt er over Genesis 4 na te denken ? :D Ik lees wat er staat. Er staat : 'Adam en Eva waren niet de eerste mensen'.

Dat is namelijk onmogelijk, gezien deze passage in de Bijbel :ja

Nee hoor. Adam en Eva hadden dochters, en meer zonen dan genoemde twee. Zo moeilijk is dat toch niet?

Maar weer weiger je na te denken. Je wilt dat anderen voor je nadenken. Kun je veel beter zelf gaan doen, is een stuk functioneler.

Dan zul jij wel met inteelt enzo op de proppen komen, maar jouw oh-zo-geliefde wetenschap is niet al te lang geleden nog tot dezelfde conclusie gekomen: Alle mensen hebben dezelfde vader. Genetisch gezien is er dus een "Adam". Dus is wetenschappelijk onderzoek belachelijke onzin. Wat doet die belachelijke onzin dan in het wereldbeeld? Dat is de onzin die jij iedereen wilt opdringen.

Dat mensen anders denken over dingen dan jij, ook als het "wereldbeeld" betreft, is hun goed recht. Dat mensen ook in de politiek rekening willen houden met waar ze in geloven is hun goed recht. Maar nee, dat is belachelijke onzin. Aldus Igor. Respect voor een andere mening? :nee

12-10-08 19:40:55
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote pietjevlip:
Quote Igor:
8-) Wat valt er over Genesis 4 na te denken ? :D Ik lees wat er staat. Er staat : 'Adam en Eva waren niet de eerste mensen'.

Nee hoor. Adam en Eva hadden dochters, en meer zonen dan genoemde twee. Zo moeilijk is dat toch niet?

:ja Jawel. want ik geloof namelijk niet wat daar staat; ik lees en begrijp het, maar ik geloof het niet :)
Quote pietjevlip:
Respect voor een andere mening? :nee

8) Wederom herhaal ik : 'Een geloof behoort niet tot wet te worden', dus geen religie [in welke vorm dan ook] in de politiek.

12-10-08 20:11:57
Judywesl
Erelid


WMRindex: 643
OTindex: 5.968
allemensen... dat dit topic nog niet gesloten is 8O...

Igor, wat is jouw vraag nou precies? je opent een topic over onzin in de bijbel. maar wat wil je ermee bereiken? *8
dat mensen niet meer geloven? lukt je toch niet, dat zijn er veel teveel...
dat mensen je gelijk geven? als je zelf maar weet dat je gelijkt hebt is het genoeg...
dat je laat zien dat de bijbel stom is? en dat heeft voor nut...?

er zijn hier heel veel mensen, iedereen met een andere mening. de meesten accepteren die gewoon :ja helaas niet iedereen :nee

12-10-08 20:18:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
wie heeft het lezen uitgevonden als toch 50% dyslectisch is en de andere 50% euh..

even denken.. iets met.. ver..

ik kom er zo op.. geef me even

12-10-08 20:25:40
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Nog ff over het feit dat de kerk zou zeggen daqt de wereld plat was. Vroeger was iedereen gelovig, dus nam je alles van de kerk aan. Dus de kerk was gewoon de wetenschap.

En Igor, wat ik hier eigenlijk voor de rest van vind is dat je hier gewoon flink loopt te zeuren over een boek dat je zelf niet eens kent. Dus ga, alsjeblieft, godsdienst studeren zodat je weet waar je het over hebt. Dan wordt het vast allemaal wel wat duidelijker dan hier een topic maken waar jij de onzinnigheden die volgens jou in de bijbel staan post. Het is gewoon totaal respectloos en je moet je excuses maar gaan aanbieden.

Dit topic moet dicht!

12-10-08 20:29:25
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote judywesl:
allemensen... dat dit topic nog niet gesloten is 8O...

:D Een openlijk verzoek om censuur 8-)
Quote judywesl:
Igor, wat is jouw vraag nou precies?
...
Er zijn hier heel veel mensen, iedereen met een andere mening. De meesten accepteren die gewoon :ja Helaas niet iedereen :nee
:D Jij absoluut niet ;)

- Ik neem de Bijbel niet letterlijk (zie de lachwekkende Kent Hovind en FanomFangX op de vorige pagina's)
- Ik geloof niet in de creatie van Adam en Eva [en eigenlijk 98% niet van de Bijbel]
- Ik hoef dus Noach niet meer aan te halen
- Ik zie geen manifestatie van God
- Ik zie wel machtsmisbruik en onderdrukking op basis van geloof

Ik citeer de Bijbel en leg de onzin voor die erin staat.

Dat is geen mening, maar een wetenschappelijk feit. Sorry for that ...

Quote pfft:
Dit topic moet dicht!

:D Zijn andere meningen, met bronvermelding niet welkom ? :)

12-10-08 20:33:34
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
Oke, stel je voor dat er nu bewezen wordt dat de bijbel onzin is.
Zouden de meeste christenen dat geloven?
Nee, want iedereen heeft iets nodig om zich aan vast te houden in moeilijke tijden.
Als je niet in god gelooft kan je gemakkelijker tot zelfmoord komen dan als je dat wel doet, want je vreest de hel.
Dus ook al is het onzin, het helpt de mensen wel.

12-10-08 20:37:01
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Igor, ik zal het nog een keer duidelijk maken waar jij mee bezig ...........Och laat maar, ik ga mn tijd niet opp deze manier aan jou verdoen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven