hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 2 [3] 4 5

Onzin in de Bijbel

11-10-08 23:05:35
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Igor:
:@ ... :-: Neen ! Heraux ! Ik geloof NIETS ! :-O

En daar... geloof ik nou niets van. Met hard schreeuwen kun je het jezelf wijsmaken... mij niet. Geloof je het zelf?

Kpuc... ehm... ben je fundamentalist? :|

11-10-08 23:26:20
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote pietjevlip:
Quote Igor:
:@ ... :-: Neen ! Heraux ! Ik geloof NIETS ! :-O
Geloof je het zelf ?


:ja ... ik heb 'vertrouwen' in zaken, maar geen 'geloof' :)

En zelfs dat vertrouwen hangt af van allerhande factoren. Ik heb geen geloof nodig, om in te zien, hoe rot het is, of hoe mooi het kan zijn.

Ik kan erin vertrouwen, dat het goed komt en hoe meer werk je eraan verricht, hoe beter het resultaat. Soms echter niet en dan is God een makkelijke om achter de hand te hebben. Die heb ik dus niet en kan daar geen vertrouwen, noch geloof in scheppen.

:) Dood is dood (< klik) [Verplicht ! :P]

11-10-08 23:42:54
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag :(

11-10-08 23:45:52
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ander woord, zelfde principe.

If you call a tail a leg, how many legs does a dog have?

12-10-08 00:00:40
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote emmertje:

Dus nogmaals de vraag: van welke kerk komt de wetenschap ... dat de aarde rond is?
===========
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag :(


:nee ... die krijg je niet van mij ... :)

Quote pietjevlip:
If you call a tail a leg, how many legs does a dog have?


Nee ... gelijk lijkt op meteen, maar is niet direct :) Wel taaltechnisch correct blijven :P

12-10-08 00:07:58
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
In plaats van zeuren over taal, beantwoord de vraag liever.

12-10-08 00:24:52
nietmeer
Degenen die de Bijbel echt goed bestudeerd hebben, stoppen met hun oppervlakkige gelach en gespot. Ik heb de Bijbel altijd gehaat en vervloekt totdat ik heb gezien wat bijv, Daniël en Openbaring zeggen...
Totdat ik heb gezien hoe vele profetieën al zijn uitgekomen...
Jongens, maak je borst maar nat en bid en smeek dat er een God bestaat die de shit hier op deze aarde oplost anders zijn we reddeloos verloren in deze wereld die 'feestend' ten onder gaat.
Wat jammer dat ik niet het gevoel heb dat bij kennis hoort...

12-10-08 00:27:41
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Quote Igor:
Quote emmertje:

Dus nogmaals de vraag: van welke kerk komt de wetenschap ... dat de aarde rond is?
===========
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag :(


:nee ... die krijg je niet van mij ... :)


Dus je roept maar wat om aandacht te krijgen! :ja

12-10-08 00:52:02
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Zodra iets wat je leest of hoort niet klopt of niet lijkt te kloppen meteen roepen "het is onzin" of "lachwekkend"... tja...

Ik ga dan nadenken hoe zoiets in een boek vol wijsheden terecht kan komen, zo'n ding wat niet klopt... En in plaats van de fout bij het boek te zoeken, zoek ik bij mezelf. De tekst klopt wel, alleen lees ik het niet goed. Dan ga ik onderzoeken, nadenken... waarom klopt het niet. En dan blijkt het achteraf bijna altijd toch te kloppen. Daarna houd ik alleen nog een paar dingen over waar ik nog niets mee kan. Dan volgt er nog geen conclusie, ik leg het van me af, en ga verder met alles tot ik dat ding weer tegenkom. Weer nadenken. Er blijven altijd stukjes achter, bij elke filtering, en de puzzel is ook nog lang niet af. Maar tot nu toe is mij altijd gebleken dat alle puzzelstukjes tóch bij dezelfde puzzel te horen, alleen op een heel andere plaats dan ik dacht. Ik heb nog stukjes over hoor, het denken is nog lang niet klaar. Ik ben ook nog niet dood, dus ik kan nog even doorgaan. En al krijg ik de puzzel niet af binnen die tijd, dat is dan jammer. Dan mag een ander het overnemen.

Wie van de twee weigert er om na te denken. Degene die in gedachten met een puzzel van honderden vierkante kilometers bezig is, of degene die al het onverklaarbare onmiddelijk afdoet als "onzin" en "lachwekkend"

Ik ben nog nooit boos geworden op een antwoord op één van mijn vele vragen. Dat komt omdat ik nadenk voor ik een vraag stel, of ik het antwoord wel wil weten. En dát zouden meer mensen moeten doen.

12-10-08 00:58:30
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8) ... vragen ... daar zijn Christenen ook goed in. Dat heb ik ook gezien op NUjij.nl.

:ja Toch frappant, dat de profielen sterk overeenkomen, ongeacht het forum :)

:P Welke 'vragen' zou ik moeten beantwoorden ?
Quote pietjevlip:
If you call a tail a leg, how many legs does a dog have?

Quote emmertje:
Van welke kerk komt de wetenschap ... dat de aarde rond is ?

Deze ? 8-)

12-10-08 01:00:23
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Bijvoorbeeld.
Geen vraag, zoals je kunt zien.
Igor is blijkbaar een overtuigd Christen.
Hij stelt vragen.

12-10-08 01:09:08
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Deze discussie doet me aan iets denken :ja Misschien dat sommige anderen dit ook zo ervaren?

12-10-08 01:15:21
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Je bent niet de enige, emmertje ;)
maar pas op, je stelt een vraag

12-10-08 01:49:10
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
:D Toch leuk, hoe 'sportief' het topic wordt opgepakt.

Een troll pest slechts alleen, Emmertje 8-) Ik pak een discussie aan. En en ... okee ... mijn taalgebruik is scherp. Wellicht enigszins 'trollerig'; maar wel oprecht :P

12-10-08 02:19:34
nietmeer
Quote Igor:
Nee ... gelijk lijkt op meteen, maar is niet direct :) Wel taaltechnisch correct blijven :P


Quote Igor:
:D Toch leuk, hoe 'sportief' het topic wordt opgepakt.

Een troll pest slechts alleen, Emmertje 8-) Ik pak een discussie aan. En en ... okee ... mij taalgebruik is scherp. Wellicht enigszins 'trollerig'; maar wel oprecht :P

Taaltechnisch correct zei je?? dan is het mijn taalgebruik en niet mij taalgebruik ... en nu niet gaan zitten zeuren dat het een typefout is/was. Of lees je niets na voor je het gaat verzenden ... (A)

12-10-08 02:23:00
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Quote Igor:
@heraux ... dat was N I E T de WetenSchap die dat beweerde, maar de kerk !

Ik kom daarna met feiten, dat niet de kerk, maar echt de wetenschap dat beweert heeft.
En als ik je dan uitnodig om hierop een gepaste reactie te geven, kom jij met een antwoord als "moet ik hierop antwoorden? 8-)"

Dat bewijst alleen mijn gelijk beste Igor :P

12-10-08 02:28:23
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote positivily:
... en nu niet gaan zitten zeuren dat het een typefout is/was. Of lees je niets na voor je het gaat verzenden ... (A)

:p

Moet ik op zulke kul reageren ? 8-) ... je loopt mijn 'n' weg te halen :nee

Quote emmertje:
Ik kom daarna met feiten, dat niet de kerk, maar echt de wetenschap dat beweert heeft.

"Pythagoras, een Griekse filosoof, kwam met het idee dat de aarde een ronde bol was."

:p

12-10-08 02:31:06
nietmeer
Quote Igor:
Quote positivily:
... en nu niet gaan zitten zeuren dat het een typefout is/was. Of lees je niets na voor je het gaat verzenden ... (A)
Moet ik op zulke kul reageren ? 8-) ... je loopt mijn 'n' weg te halen :nee
hahahaha deze reactie had ik dus al verwacht, voor mij heb je afgedaan, snel even verbeteren. Maar geeft niets hoor, ik had er vooraf al een screenshot van gemaakt :P

12-10-08 02:38:11
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Waarmee dus de feiten herhaald worden ... Mag ik hieruit concluderen dat je je woorden, die ik gequote heb, tegen heraux terugneemt omdat je jezelf anders zo tegenspreekt? ;)

12-10-08 02:45:03
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Quote positivily:
... ik had er vooraf al een screenshot van gemaakt :P


8) Mijnheer de Edelachtbare ... deze afbeelding is duidelijk vervalst; u kunt het zien aan de contouren. Zowaar mijn naam Moscovic is :P

Quote emmertje:
... omdat je jezelf anders zo tegenspreekt? ;)


:) Wie leest die post verkeerd, jij of ik ? ;)

12-10-08 02:47:25
nietmeer
Quote Igor:
Quote positivily:
... ik had er vooraf al een screenshot van gemaakt :P


8) Mijnheer de Edelachtbare ... deze afbeelding is duidelijk vervalst; u kunt het zien aan de contouren. Zowaar mijn naam Moscovic is :P
ach, laten nu meer mensen het ook gelezen hebben (A) je zou een goede advocaat zijn zeg, liegen kun je al (A)

12-10-08 02:52:27
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Uit Friesland komen zeer gerenomeerde atheisten ;) Posi :D

Ik kan niet op de naam komen, maar ik heb ergens een boek uit 1840 van zo'n Friese heereboer. Erg intelligente mensen, daar in 1840 :D

12-10-08 02:52:43
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Daar filosofie een wetenschap is .... een normatieve wetenschap ;)

12-10-08 02:54:06
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
@emmertje. Lees pagina twee nog eens GOED en helemaal.

12-10-08 02:57:13
nietmeer
Quote Igor:
Uit Friesland komen zeer gerenomeerde atheisten ;) Posi :D

Ik kan niet op de naam komen, maar ik heb ergens een boek uit 1840 van zo'n Friese heereboer. Erg intelligente mensen, daar in 1840 :D

niet alleen in 1840, ook anno 2008 (A)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven