hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 41 42 43 44

Linux Cafe

21-02-07 14:35:42
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Nizzle
Ik krijg punkbuster niet aangezet... als ik dat doe blijftie uit staan... dus ik zal die niet goed geinstalleerd hebben ofzo...
Maar het is mischien idd dat ik die game als root moet runnen... maar dat brengt natuuurlijk weer de nodige risico's mee...:ja:P
Zeker online...

21-02-07 18:32:11
nietmeer
nah root maakt geen fuck uit joh :P

21-02-07 21:50:50
moi le roi
Senior lid

WMRindex: 129
OTindex: 6
Quote:

[ ] ik ken *Linux
[ ] ik ken *Linux niet
[ ] Ik gebruik *Linux
[ ] Ik gebruik nooit *Linux
[ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[ ] Vertel, wat is *Linux


mis er een:

[X] heb linux gebruikt maar nu niet meer

Sinds XP ben ik tevreden over windhoos en zie daarom geen reden meer om Linux te gebruiken.

Want zoals iemand aardig zei het ondersteunt dan wel veel apparatuur (zeker niet meer dan windows want bij alles wat je koopt zitten windows drivers) maar om het te configureren is (was?) een pain in the neck!

En mn pc's kunnen de vereisten van windows prima aan. Enige wat ik nog een keer wil doen is al mn oude pc's aan elkaar koppelen voor een cluster. Meer uit spielerei dan noodzaak. Zo zie ik Linux nu ook: spielerei. Als je je werk gedaan wilt hebben en moet delen met anderen dan zijn, ja echt waar ik vind het ook helaas, windows en apple (freeBSD met een mooi schilletje) nog steeds de beste optie.

21-02-07 21:53:27
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote moi le roi:
Quote:

[ ] ik ken *Linux
[ ] ik ken *Linux niet
[ ] Ik gebruik *Linux
[ ] Ik gebruik nooit *Linux
[ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[ ] Vertel, wat is *Linux


mis er een:

[X] heb linux gebruikt maar nu niet meer

Sinds XP ben ik tevreden over windhoos en zie daarom geen reden meer om Linux te gebruiken.

Want zoals iemand aardig zei het ondersteunt dan wel veel apparatuur (zeker niet meer dan windows want bij alles wat je koopt zitten windows drivers) maar om het te configureren is (was?) een pain in the neck!

En mn pc's kunnen de vereisten van windows prima aan. Enige wat ik nog een keer wil doen is al mn oude pc's aan elkaar koppelen voor een cluster. Meer uit spielerei dan noodzaak. Zo zie ik Linux nu ook: spielerei. Als je je werk gedaan wilt hebben en moet delen met anderen dan zijn, ja echt waar ik vind het ook helaas, windows en apple (freeBSD met een mooi schilletje) nog steeds de beste optie.

Mocht je ooit een bovenmodaal inkomen vergaren... mag ik je dan herhinneren aan deze historische opmerking anno Woensdag 21 Februari 2007..

640Kb oucht to be enough
(bill gates - en hij had gelijk..)


21-02-07 22:27:20
moi le roi
Senior lid

WMRindex: 129
OTindex: 6
mmm, heb ik nu al.....

"I think there is a world market for maybe five computers,"

Thomas J. Watson, baas van IBM (alhoewel er geen bewijs is dat ie het ook daadwerkelijk heeft gezegd)

21-02-07 22:40:51
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Al mijn hardware werd in Linux tijdens de installatie herkend.... Alleen de Nvidiadriver moestk handmatig installeren (uit filosofie wordt die weggelaten)...

Als je echt wil netwerken en clusteren heb je gelijk dat Apple een goede keus is, en Linux ook, vanwege hun UNIX-basis (daar zit netwerken/clusteren vanaf de basis ingebouwd) maar windoos is daar niet op ontworpen

22-02-07 14:21:29
nietmeer
bij de nieuwe ubuntu zit volgens mij wel nvidia drivers toch..?
zoiets had k gehoord :P

en er waren opensource nvidia drivers in ontwikkeling dus als dat wat word komen die er wel bij :)
ook had ik ergens gelezen (op tweakers geloof k) dat een paar linux ontwikkelaars hebben aangeboden gratis drivers te gaan schrijven voor linux als bedrijven de informatie willen vrijgeven aan hen

22-02-07 20:45:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: nvidia drivers worden wel meegeleverd, maar niet ge-enabled (standaard) in Feisty.. Er zijn FOSS drivers in ontwikkeling, maar omdat ze de hardware specs niet kennen, wordt dat niks

22-02-07 20:54:42
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Mensen! Ik was wat aan het lezen over Linux en daar las ik dit!
Quote Tekst:
Op het moment zijn goede distributies voor beginners Fedora, Mandrake, en SuSE. Zorg ervoor dat je de volledige versie, met handleiding koopt. In tegenstelling tot vroeger maakt het niet erg veel meer uit welke van deze drie je kiest, ze ondersteunen nu allemaal de meeste hardware en komen ook nog eens met goede documentatie.
"koopt"? Mij is immer verteld dat enen Linux zo gratis als een uit de hemel gevallen koelkast is 8O

22-02-07 21:06:30
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Lananq:
"koopt"? Mij is immer verteld dat enen Linux zo gratis als een uit de hemel gevallen koelkast is 8O


Linux is niet per sé gratis.. Het is vrij...

Maar van Fedora en openSUSE zijn allebei gratis versies te downloaden.. Mandrake bestaat al 'n tijdje niet meer (is hernoemd naar Mandriva)

22-02-07 22:20:56
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Volgens mij zat ik op een buitengewoon verouderde site, aangezien het ook al hadden over een cd's die maar voor een paar gulden te koop waren :?

22-02-07 22:53:25
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Free as in freedom, not as in free beer

Maar de meeste distro's zijn gewoon gratis te downloaden. Vaak is er ook 'n retailversie, als je die koopt krijg je 'n officiele cd, installatiesupport en een geprint documentatie en steun je het project

22-02-07 23:22:27
nietmeer
Quote Ikke:
Nizzle: nvidia drivers worden wel meegeleverd, maar niet ge-enabled (standaard) in Feisty.. Er zijn FOSS drivers in ontwikkeling, maar omdat ze de hardware specs niet kennen, wordt dat niks


hmm.. was zo'n proggie dat je je hardware specs kon opsturen voor ze..
mijn kaar staat er al tussen dus leek me niet nodig in mijn geval :)

22-02-07 23:50:04
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Nizzle:
Quote Ikke:
Nizzle: nvidia drivers worden wel meegeleverd, maar niet ge-enabled (standaard) in Feisty.. Er zijn FOSS drivers in ontwikkeling, maar omdat ze de hardware specs niet kennen, wordt dat niks


hmm.. was zo'n proggie dat je je hardware specs kon opsturen voor ze..
mijn kaar staat er al tussen dus leek me niet nodig in mijn geval :)


Da's alleen maar de basisinformatie (naam, type en chipset van je kaart) de echte hardware-architectures moeten ze hebben om goede drivers te kunnen schrijven en die worden niet vrijgegeven

23-02-07 22:15:36
nietmeer
snap niet waarom ze dat niet doen..
k bedoel tis focking gratis en dan zijn er een paar miljoen mensen blij mee..
komt nog eens bij dat daardoor misschien de overstap voor veel mensen makkelijker word en ze geen geld meer hoeven te betalen een microschoft om hun drivers te laten checken..

ik vind het klinken als win-win
snap wel dat nvidia niet wilt dat ati hun technieken kan zien maar er was aangeboden om de drivers slechts gedeeltelijk opensource te maken met een bepaalde licensie enzo..

01-03-07 16:29:28
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Een software-aanrader voor mensen die Linux/BSD/etc. draaien met KDE:

Yakuake - Yet Another Kuake KDE terminal Emulator

Dit programma is eigenlijk 'n Konsole, maar rolt zich op en strekt zich uit vanuit de bovenrand van je scherm (configurable) door op F12 te drukken (configurable).

Nooit meer Alt-F2 -> Konsole -> enter maar gewoon F12 en commando's geven maar

01-03-07 16:59:38
nietmeer
yakauke is idd een tof proggie :)

alleen ik heb gnome :P
had dat wel toen k suse ging checke.. :ja

01-03-07 17:22:55
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: je kunt Yakuake ook in GNOME gebruiken, alleen moet je dan 'n paar KDE-libs mee-installeren

01-03-07 20:00:28
nietmeer
nee danku

ik gebruik die hele terminal maar erg weinig ;)
doe zoveel mogelijk grafisch :)

01-03-07 21:12:38
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: dat is jammer, de shell wordt als je er even in oefent heel snel je beste vriend. Voor veel dingen (softwarebeheer, file management, configuraties en zo) vind ik de commandline makkelijker, overzichtelijker en vooral sneller werken dan 'n GUI

02-03-07 22:05:35
nietmeer
ach ik ben geen fan van text onthouden ;)

soms gebruik ik het wel hor.. maar niet echt vaak ofzo

02-03-07 22:08:42
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ach ja, ieder z'n eigen voorkeur... Maar ik snap niet waarom de CLI zo'n negatieve reputatie heeft

02-03-07 23:30:13
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een linux die Ontzettend veel op Windows lijkt - is dat wenselijk?

03-03-07 10:54:48
nietmeer
voor veel mensen wel heraux.. omdat ze denken dat linux moeiluk is en willen dat het op het oh zo gebruiksvriendelijke windows lijkt..

gelukkig als je eenmaal de gok waagt om het te proberen is het eerder andersom..

heb het al eens verteld volgens mij maar van de week zat mijn moeder achter mijn pc (met ubuntu) en zat rustig te internetten (firefox) en een documentje te typen (openoffice) enige wat ze aan te merken had was dat mijn "Start Menu" zo netjes was ingedeeld en dat ze daardoor gelijk alles kon vinden

en mijn moeder weet echt nix van pc's ;)
op haar eigen pc staan alle icoontjes beveiligd tegen verwijdering op het bureaublad en vastgezet in het start menu.. omdat ze minimaliseren niet echt snapt :P
ze belt me ook vaak op vanaf dr werk met vragen over word ofzo :P

03-03-07 11:06:21
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dat experiment heb ik ook al eens uitgevoerd - maar dan moet ik zeggen, ik probeerde dat op een P-2/300 - en dat lijkt het even niet heel veel op windows. Maar ze vond het wel lekker uitzien..ook geen verstand van pc's maar dat zijn de aardigste gebruikers, toch?
(niet neerbuigend bedoeld..)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 41 42 43 44

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven