hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 [4] 5 6 7 .... 41 42 43 44

Linux Cafe

06-02-07 19:38:33
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
klinkt interessant... al leek de naam nogal traag. zoiets als dit slack

ik moet nodig weer google'en en mijn hele weten wat opkrikken

06-02-07 22:28:57
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
VMware-SuSE is actief
ben nu bezig met de VM-tools

Ik hoop dadelijk een beeld te kunnen geven van SuSE onder VM

11-02-07 06:18:59
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

11-02-07 17:28:27
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
wat is dat voor iets die zenwalk?? groot bestand en ik weet niet wat het is

11-02-07 18:18:37
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ISO -> branden op CD

19-02-07 08:17:47
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote heraux:
ISO -> branden op CD

Is een opensource progie voor... voor het branden van die cd... bij de site van ubuntu waar je die cd's kan downen staat direct een link daar naar... ;)

19-02-07 08:34:23
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Mening gevraagd...

Wat vinden jullie van Cedega??...

Een progie wat de Win32 API's faked...
Ik ben zelf niet zo heel erg computer freak dus vraag me niet wat het precies is...
Het komt er op neer dat je (een aantal) programma's/games die geschreven zijn voor windhoos kan gebruiken/spelen op linux...
Het moet alleen wel per game aangepast worden heb ik begrepen... dus dat je iederekeer updates moet downen...
Voor het downen van updates moet je een abo hebben van 5 pleuri per maand voor minimaal 3 maanden...

Er zijn mensen voor... er zijn mensen tegen...
Er wordt beweerd dat de lui van TransGameing... waar Cedega van is... die ontwikkeling van linux games tegenhoud... maar anderen zeggen dat de markt voor linux games teklein is dus dat dat toch niet uitmaakt... dat de meeste game makers, wel of geen Cedega, toch kiezen voor windhoos...

Wat alleen wel heel iri is... dat je Cedega weer alleen met creditcard kan betalen... waarom gaat alles op internet er vanuit dat ik een credit card heb... ik heb namelijk geen credit card en ik wil er ook geen:P...
Ik snap dat bedrijven zich in willen dekken tegen fraude enzo... maar afentoe heb ik wel eens het idee dat ze aandelen hebben in de creditcard branche:(...

Wat vinden jullie er allemaal van??...

19-02-07 09:38:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Er zijn goed kopere oplossingen.. maar als de ondersteuning beter is en je bent een idio..* euh.. sociaal anders denkend persoon die linux gaat gebruiken om er vervolgens windows games op te spelen... ja dan..

dus kortom.. vreemd heel vreemd..

die gebruikers willen linux besmetten met windoware.. erger kunnen we het niet maken..

Zet er dan geen linux op!
toch..

Afaik/IMHO - no warranty can be given for the above content being delivered by the person with the odd name used on this forum - actually we are suspecting an infiltration by alians since the introduction of this media..
Keep your chains tight..

19-02-07 09:48:00
nietmeer
de games die ik speel hebben het niet nodig :)

Enemy Territory is er voor linux
Starcraft werkt met wine

en wil Unreal Tournament 2004 nog een keer checke maar daar schijnt een linux versie voor te zijn :)
Quake is er trouwes ook voor linux :)

19-02-07 10:01:48
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@heraux
Jij ouwe idealist!!!:P
Ik probeer ook mee te strijden voor een ideale "microshit free world"... free as in freedom...
Maarja... die games waar wij over spreken... zijn gemaakt door gamemakers die geld willen verdienen... enja... ook die willen een boterham met beleg netals jij en ik...
De meeste eindgebruikers werken met een Microshit OS... dusja...
Zoals het er nu voorstaat is het in de ogen van de game makers niet rendabel om de sofware GNU/Linux compatible te maken...
Dan kan je kiezen om geen games meer te spelen... maarja... dan wordt de GNU/linux markt alleen maar kleiner voor de game makers...
Maar aan de andere kant... die Cedega lui moeten er ook goud geld mee verdienen volgens mij... dusja... verdienen aan andere hun ideale... is dat correct??...
Ik bedoel het gaat mij niet in eerste instantie om de centen...

Ik probeer zo veel mogelijk microshit te mijden... maar het moet wel leuk blijven... ik ben geen gamer... maar ik vind het toch wel leuk afentoe eens een spelletje te spelen... dusja... dan maar een compromis...

Ergens zal de game industie... of in ieder geval een grote game maker "om moeten"... dan staat microshit in zijn hemd... maarja dat weet microshit zelf ook als geen ander natuurlijk... dus die zullen al hun invloed aanwenden om maar tezorgen dat de game makers geen GNU/linux compatible games geen produceren...

Dat is wat ik er over denk...

Dusja...
To Cedega or not to Cedega... thats the question...:P


19-02-07 10:06:53
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Nizzle
Dat is waar:ja... daar heb je een punt:ja:P...

Is er ergens een duidelijk lijst met GNU/linux compatible games??... (Ja ik kan ook zelf googlen, maar mischien heeft iemand een link naar een overzichtelijke lijst...)

19-02-07 10:11:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ok ok
sorry..
(ik loop nog in de wollosokko van 1970)

Nou ja, Ik zoek een zuivere Linux
(minix is ook interesant als je unix wilt leren zonder shit - ik ga dadelijk eens minix toevoegen.. hahaaa.. en mijn hd verneuqen..)

19-02-07 11:03:45
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Transgaming verdient geen goud aan Cedega hoor... De 5 euro die je per maand betaalt zijn om de gelicenseerde DLL's die in 't programma te zitten te betalen, en je krijgt er een stem in de beslissing van welke spellen er ondersteund gaan worden voor.

Het schijnt wel dat Cedega een van de meest gebruikersonvriendelijke programma's is die er in Linux te verkrijgen zijn. Ik heb zelf nog niet de kans gehad om 't uit te proberen, dus daar kan ik niet met zekerheid iets over zeggen

19-02-07 13:36:14
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Nizzle:

.............
Enemy Territory is er voor linux
.............


Ja heb ik op mijn comp staan... maar ik kloot nog met dat punk buster... dat heb ik niet dus kan ik niet aan zetten... moet ik dus nog eens naar kijken en googelen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...
Als ik dan vervolgens een server kies zonder punck buster... dan geeft ET bij inloggen op die server een foutmelding van een bepaald bestand wat hij niet kan vinden of niet naar weg kan schrijven...

19-02-07 15:30:32
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
@Hoskeu: mooie avatar :D ubuntu draai ik ook :P

19-02-07 15:56:48
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote macfreak:
@Hoskeu: mooie avatar :D ubuntu draai ik ook :P


Ik draai nogmaar een paar weken op Ubuntu... ik ben GNU/Linux en Ubuntu nog een beetje aan het ontdekken...

Heb nu een desktop computer alleen op GNU/Linux Ubuntu...
en een laptop met dualboot tussen Ubuntu en windhoos XP...

19-02-07 15:58:23
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
@Hoskeu: mooie configuratie :D ik ga binenkort weer verder met Mandrake 10.0

19-02-07 19:04:41
nietmeer
Quote Hoskeu:
Quote Nizzle:

.............
Enemy Territory is er voor linux
.............


Ja heb ik op mijn comp staan... maar ik kloot nog met dat punk buster... dat heb ik niet dus kan ik niet aan zetten... moet ik dus nog eens naar kijken en googelen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...
Als ik dan vervolgens een server kies zonder punck buster... dan geeft ET bij inloggen op die server een foutmelding van een bepaald bestand wat hij niet kan vinden of niet naar weg kan schrijven...


hmm.. je moet ET zoiezo patchen naar 2.60 en uitvoeren als sudo ;)
ik heb iets verkeerd gedaan met patchen en kan momenteel ook niet bij punkbuster servers :P
die kicken me steeds voor weet ik veel wat voor nummer :P
maar ja speel gewoon zonder punkbuster joh :P
k speel laatste tijd meestal op deze server
http://et.splatterladder.com/?mod=serverinfo&idx=225554
met deze naam enzoo
http://et.splatterladder.com/?mod=playerinfo&idx=9784597

20-02-07 10:02:28
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Nizzle

Ik heb idd zonder punk buster geprobeerd... maar dan... op het moment dat hij aanlogd bij een server dan krijg ik een foutmelding...
Datie niet kan wegschrijven naar een bepaalde file ofzo... nog verder niet echt uitgezocht hoe of wat...
Of zit dat in dat patchen waar je het over hebt??
Want opstarten doetie gewoon alleen ik krijg punkbuster niet aan en als ik aanlog op een server zonder punkbuster dan krijg ik die fout melding en kan ik niet spelen...

20-02-07 10:03:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
even afkikken
4 distros achter elkaar is
ongezond..

20-02-07 12:11:20
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

20-02-07 13:01:08
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote heraux:
Ontwikkelingen


Lees ik dat goed??...
Je bouwd vrijwillig spyware in je systeem...
Het is zelfs spyware wat nog speciale, eigen hardware nodig heeft en krijgt ook... is dat ontwikkeling??...

20-02-07 13:06:40
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ja, zeker weten.. SPYware is helemaal in.. vraag microZofth maar

20-02-07 13:52:04
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Sun ziet af van Ethernet-'offloading':

dinsdag 20 februari 2007, Den Haag, 09:15 uur dinsdag 20 februari 2007, Den Haag, 09:15 uur

Sun kondigt een nieuwe 10Gbps Ethernetkaart aan die kan samenwerken met multithreading-processors. Sun gebruikt daarbij de capaciteiten van een processor als Niagara liever dan de TCP-offloading-technieken die veel concurrenten toepassen om dergelijke doorvoersnelheden te bereiken. Alleen Intel bewandelt ook dat pad.


Meer ...

21-02-07 12:47:31
nietmeer
@Hoskeu

je moet punkbuster aanzetten..
filter bij servers zoeken zetten op punkbusteer DO NOT DISPLAY
en ET start ik met het command "sudo /usr/local/games/enemy-territory/et"
dan word om je wachtwoord gevraagd en voer ik ET uit als root waardoor ik dus wel schrijfrechten heb overal :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 .... 41 42 43 44

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven