hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


moppen en spelletjes - moppen en spelletjes - moppen en spelletjes


1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 25 26 27 28

Steel een woord

07-09-14 22:13:25
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
interessant :) en van mij mag Kazakhstan bij "Europa horen"..
maar de vraag is of de Kazakhstanen dat ueberhaupt willen.. wat schieten ze daarmee op?
iig vind ik het nergens voor nodig dat een land "the greatest" wil zijn,
landen zijn als verschillende bloemen in een tuin, en iedere bloem heeft haar unieke schoonheid.
waarom kunnen mensen, en landen, niet inzien dat we allemaal verschillend, en toch gelijk zijn?
verder wil ik onze Paus er even op wijzen dat hij grenzen overschrijdt als hij het het woord grenzen voor een 2de keer gebruikt  ;)

07-09-14 22:48:33
nietmeer
De benaming paus is een van de titels van het hoofd van de Rooms-katholieke Kerk. Eveneens werd de titel in de middeleeuwen opgevat als een acroniem van het Latijnse Petri apostoli potestatem accipiens (van de apostel Petrus de macht ontvangend). De regeerperiode van een paus wordt pontificaat genoemd.

De paus draagt de titel Plaatsbekleder van Jezus Christus op Aarde, de opvolger van de heilige Petrus, de bisschop van Rome, het hoofd van de Rooms-katholieke Kerk en is het staatshoofd van Vaticaanstad, het kleinste land ter wereld. In de uitoefening van zijn functie wordt de paus bijgestaan door de organen en instellingen van de Romeinse Curie. Buiten Rome wordt de paus vertegenwoordigd door nuntii bij regeringen en door apostolische delegaten in landen die geen diplomatieke betrekkingen onderhouden met de Heilige Stoel.

De paus is volgens de Rooms-katholieke Kerk de opvolger van Petrus en de leider van de gehele christelijke kerk wereldwijd. De paus wordt door deze kerk gezien als leider van de wereldkerk en als de plaatsbekleder van Christus op aarde.

Hij verenigt in zijn persoon de hoogste geestelijke macht, dit wil zeggen het hoogste leergezag, de opperste wetgevende en rechterlijke macht. Toch is zijn macht niet enig in de Rooms-katholieke Kerk. Hij wordt bijgestaan door de Curie en de bisschoppen hebben belangrijke bevoegdheden binnen hun diocees.

De voorlaatste niet-Europese paus was Paus Gregorius III (731-741). Hij kwam uit Syrië.

De meest gekozen pausnaam is Johannes (23 keer), gevolgd door Gregorius (16 keer) en Benedictus (16 keer)

Van de pausen van wie de leeftijd bekend is, is Paus Celestinus III (.1191-1198.) degene die het oudst was toen hij werd verkozen. Hij was toen 86 jaar.

Van de pausen van wie de leeftijd bekend is, is Paus Leo X de jongste, toen hij op 37-jarige leeftijd werd verkozen.

Het pontificaat van paus Pius IX duurde 31 jaar, 7 maanden en 16 dagen (.1846-1878.). Hij is daarmee de langst regerende kerkvorst aller tijden (Petrus niet meegerekend).

Het kortste pontificaat staat op naam van paus Urbanus VII (1590), met slechts dertien dagen.

De Utrechter Adriaan Floriszoon van Utrecht (2 maart 1459 – 14 september 1523) was de enige Nederlandse paus, Adrianus VI. Omdat Utrecht en de Nederlanden destijds nog onderdeel waren van het Heilige Roomse Rijk rekenen sommige Duitsers hem ook als Duitse paus. Ook aangezien hij voor zijn benoeming professor was aan de Faculteit Godgeleerdheid Leuven - waar hij middels zijn erfenis het Paus Adrianus VI-college stichtte, wordt hij vaak als Vlaamse paus benaderd.

Paus Benedictus IX is de enige paus die drie pontificaten had en ook de enige met meer dan één pontificaat waardoor er eigenlijk maar 264 pausen zijn in plaats van 266.

Van de 264 pausen waaronder Paus Benedictus IX die voor drie pausen telt, zijn er 208 Italianen (waarvan twee onzeker), vijf van wie de nationaliteit onbekend is, één bewoner van Galilea, één bewoner van Judea, tien Grieken (waarvan twee onzeker en één geboren in Jeruzalem), vijf Syriërs, twee bewoners van de Romeinse provincie Africa, één Noord-Afrikaan, drie Spanjaarden, één Ostrogoot (een Oost-Germaans volk), één bewoner van Dalmatië dat destijds bij Lombardije hoorde, één Byzantijn, zeven Duitsers, dertien Fransen, één Brit, één Portugees, één Nederlander, één Pool en één Argentijn..

Laatste edit 07-09-2014 22:50

08-09-14 06:24:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
Het woord heil betekent ‘welzijn, voorspoed; redding, verlossing’.
Variant met umlaut van heel :‘onaangetast, ongebroken, gezond’.
Het christelijke begrip heil ‘redding, verlossing uit de macht der zonde’ is een latere betekenisuitbreiding van het oude ‘voorteken, geluk, voorspoed’, dat in het Nederlands vooral nog te zien is in onheil.
In tegenstelling tot bijv. het Duits, waarin het zn. Heil ‘geluk’ zelfs een element in alledaagse begroetingen is, heeft het Nederlandse woord nog steeds vooral een enigzins spirituele betekenis, getuige vele samenstellingen zoals heilsoldaat, heilbede en de wensuitdrukking veel heil en zegen. De algemene betekenis ‘geluk, voorspoed’ komt nog wel voor in enkele vaste verbindingen, bijv. ergens geen heil meer in zien, zijn heil ergens anders zoeken.

Laatste edit 08-09-2014 06:28

08-09-14 13:18:13
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Het is hier drukker gevorden ok

Met een energiedrager wordt iemand bedoeld die een spirituele meeting voorzit en leidt. Dit is een meditatie-, satsang- of yogasessie. De energiedrager heeft de verantwoordelijkheid de juiste voorbeelden of oefeningen aan te dragen. Binnen een geleide meditatie dient de energiedrager de groepsenergie aan te kunnen voelen en deze verder op te bouwen middels de meditatie.
-bron-

08-09-14 13:46:41
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
Veelal wordt meditatie in de volksmond gebruikt voor allerlei manieren om de geest tot rust te brengen - of zelfs om na te denken. Volgens de yogaleer is er echter een driedeling in, het gaat om concentratie, meditatie en contemplatie... en transcenderen..  ;)

08-09-14 23:14:15
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
De driedeling of trisectie van een hoek, is een van de klassieke meetkundige problemen.

De opgave bestaat er uit, enkel met behulp van passer en een ongemarkeerde liniaal (constructie met passer en liniaal) een willekeurige hoek in drie gelijke delen te verdelen, zoals de bissectrice de hoek in twee gelijke delen verdeelt.

Deze opgave is onoplosbaar in haar oorspronkelijke vorm. Zo is het wel mogelijk een hoek van 30° te construeren (bijvoorbeeld met een rechthoekige driehoek waarvan de schuine zijde dubbel zo lang is als een van de rechthoekszijden), terwijl een hoek van 10° niet getekend kan worden zonder bijkomende hulpmiddelen.

Dit probleem wordt vaak in één adem genoemd met de kwadratuur van de cirkel, een constructie waarvan eveneens is aangetoond dat ze onmogelijk is.

Voor de trisectie werd inmiddels wél een constructie bedacht, namelijk door middel van de Archimedes-spiraal. Maar aangezien deze spiraal niet te construeren is met enkel gebruik van passer en liniaal, voldoet ze dus niet aan de geometrische oplossing van het probleem. Datzelfde geldt voor oplossingen met gebruik van de neusis.
-bron-

08-09-14 23:37:47
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.495
OTindex: 19.470
S
Wij meten een hoek in graden. Maar in Duitsland en Zwitserland kennen ze de Gon. Een volle cirkel rond is een hoek van 360 graden. Bij de Duitsers is een volle cirkel een hoek van 400 gon. Een rechte hoek is bij ons een hoek van 90 graden, maar daar een hoek van 100 gon. Vlak over de grens zien een gradenboog en een kompas er dan ook anders uit dan bij ons. Lees het maar eens na in de Duitse wikipedia.
Ik voeg nog een plaatje toe van een Duits kompas.
afbeelding
Zoals jullie kunnen zien is er al dadelijk een conversietabel bij gedaan, omdat bijna overal elders in de wereld een hoek in graden niet hetzelfde als een hoek in gon. De gon werd vroeger ook wel Neugrad genoemd, maar sinds 1980 is dat niet meer de gebruikelijke term.
Waarom is het belangrijk om dit alles te weten? Welnu veel technische handboeken zijn in de Duitse taal geschreven. Het gebeurt af en toe nog wel een dat zo'n boek wordt vertaald door een vertaler die niet op de hoogte is van de manier waarop de Duitsers en de Zwitsers de hoeken meten. Ik weet nog dat in een uit het Duits vertaald handboek stond dat er een schuine hoek van 89 graden getekend moest worden. Dat was bijna niet te doen, want een hoek van 89 graden is bijna een rechte hoek van 90 graden. Wat was er nu gebeurd? In de oospronkelijke Duitse tekst stond dat er een hoek van 89 Neugrad getekend moest worden. En dat is een steile hoek van ongeveer 81 graden en dus niet van 89 graden. Maar de vertaler wist niet dat de Duitsers een hoek op een andere manier meten.

09-09-14 10:16:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
Jellyfish lake is een uniek zoutwatermeer in Palau, waar kwallen zich niet passief mee laten drijven op de stroom, maar actief naar en met het zonlicht bewegen. Waarom doen ze dit?
Ze hebben het licht nodig om te overleven. Zonnestralen voeden algen-achtige organismen genaamd zoöxanthellen, die in symbiose leven met, en in het weefsel van, de kwal. Zo geven ze hun gastheren energie als een bijproduct van de fotosynthese. Bovendien leven de kwals vijanden, de anemoon, in de schaduw...

09-09-14 10:30:42
nietmeer
Symbiose in de oorspronkelijke wijde betekenis is het langdurig samenleven van twee organismen van verschillende soorten waarbij de samenleving voor ten minste één van de organismen gunstig of zelfs noodzakelijk is. Vaak echter wordt de term symbiose alleen gebruikt in de betekenis van wederzijds voordelige co-existentie. De beide partners heten symbionten. De grootste partner wordt ook wel gastheer genoemd.

Voorbeelden van symbiose: Sommige plant- en diersoorten zijn erg goed op elkaar ingespeeld; sommige acacia's bijvoorbeeld leven in symbiose met mieren. De acacia heeft niet alleen grote, holle stekels die als behuizing gebruikt worden, maar scheidt zelfs zoete stoffen af in de vorm van kleine suikerrijke 'broodjes'. Deze groeien aan de uiteinden van de gevederde bladeren en worden door de mieren opgegeten. De mieren maken niet alleen gebruik van de acacia maar beschermen de gastheer door venijnig in de tong van een planteneter te bijten als deze probeert ervan te eten. Ook insecten die van de bladeren van de acacia eten worden aangevallen.

Sommige heremietkreeften hebben een zeeanemoon op hun schelp. Die eet mee van de voedselresten van de kreeft en geeft de kreeft bescherming tegen aanvallers met zijn stekende tentakels. Als de kreeft verhuist van schelp zal hij vaak de zee-anemoon overbrengen op de nieuwe behuizing.

09-09-14 13:02:10
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Chitine is een polysacharide (ontdekt door Henri Braconnot in 1811), die voorkomt als bouwstof in de celwanden van schimmels en in het exoskelet van geleedpotigen, zoals insecten, kreeftachtigen en spinnen, waarbij het zorgt voor de stevigheid, ook van de pantsers. Chitine is, na cellulose, het meest voorkomende polymeer op aarde.
-bron-

10-09-14 06:37:31
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
De magische toverkrachten die van oudsher aan Sint Jansnacht worden toegeschreven, worden niet meer als spannende realiteiten ervaren. Het is deze kloof tussen mens en natuur, die – aldus Henk Sweers – zijn afspiegeling vindt in de kloof tussen de aardse mens en zijn geestelijke identiteit.
Wat maakt de mens tot mens en onder­scheidt hem van andere levende we­zens? Dat hij bewustzijn heeft van zichzelf. Ik ben mij bewust, dat ik hier op dit moment naar een groot Sint Jansvuur sta te kijken. In deze laatste zin is tweemaal sprake van ‘ik’. Het ene ik is zich van het andere ik bewust. Dat kan niet een en hetzelfde ‘ik’ zijn, want om je van iets bewust te kunnen worden moet je er afstand van nemen, moet je er als het ware buiten staan. Het eerste ik is niet aan mijn persoontje gebonden, dat ergens op aarde is geboren en opgegroeid en hier nu staat te kijken naar een vuur. Het tweede ik is identiek met mijn persoon, die een naam heeft en die tegen zichzelf ‘ik’ zegt. Wanneer bedoel ik met ‘ik’ het eerste ik en wanneer het andere? Laten we het tweede mijn per­soon en het eerste mijn persoonlijkheid noe­men... maar kan mijn persoonlijk­heid ook los van mijn persoon bestaan?

Laatste edit 10-09-2014 06:40

10-09-14 12:49:59
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Over de vraag of ook dieren beschikken over zelfbewustzijn verschilt men nog van mening. Sommige zoogdieren als chimpansees, dolfijnen en olifanten, en vogels als eksters blijken in staat hun eigen spiegelbeeld te herkennen in de zogeheten spiegelproef. Deze tekenen van zelfherkenning kunnen wijzen op aanwezigheid van zelfbewustzijn bij dieren.
-bron-

10-09-14 16:27:47
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
Jullie hebben al contact met dolfijnen vanaf het begin van jullie huidige Incarnatiecyclus. In de tijd van Atlantis hadden de dolfijnen een bewuste en telepathische communicatie met de mens. Zij fungeerden als orakel en ze gaven advies aan degenen die daarom vroegen. Daarbij was het wel een voorwaarde dat de persoon die om hun advies vroeg, dit verzoek vanuit zijn of haar hart deed. Dan pas konden de dolfijnen deze persoon helpen om af te stemmen met zijn of haar Hogere Zelf en het pad van de Ziel. Dolfijnen werden geraadpleegd wanneer mensen helderheid over de richting in hun leven nodig hadden of wanneer ze zich in een crisis bevonden.

De dolfijnen zijn samen met jullie op Aarde gekomen aan het begin van jullie Tweede Incarnatiecyclus. Zij hebben op spiritueel niveau de functie op zich genomen om jullie tijdens het leven als mens in jullie verbinding met hogere niveaus van bewustzijn te ondersteunen. De dolfijnen doen dit via het contact met jullie Innerlijke Kind, het deel van jullie bewustzijn dat verbonden is met jullie ervaringen en creaties van je kindertijd. Dolfijnen bieden heling voor je Innerlijke Kind door hem of haar weer te helpen verbinden met je Goddelijke bron. Dolfijnen helpen jou dan om de onbevangenheid van je Innerlijke Kind te verankeren in je geaardheid als volwassene. Op die manier helpen ze jullie om je hart met je tweede en zevende chakra te harmoniseren, op basis waarvan al je andere energiecentra ook in balans komen.

De verbinding met je onbevangenheid opent je hart naar eenheidsbewustzijn en naar het contact met je Goddelijke bron, waardoor je de kracht van je kindertijd met de onafhankelijkheid van je volwassenheid kunt verbinden

10-09-14 18:57:41
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Een orakel verwijst in de eerste plaats naar een persoon of bemiddelaar die beweert over profetische gaven te beschikken en in staat is een door een godheid ingefluisterde boodschap te brengen, of het verwijst naar die uitspraak zelf. De term orakel wordt dus zowel gebruikt voor de wijze raadgevingen van (één of meerdere) vermeende godheden, als voor de plaats of persoon waar die raad werd gehaald.
-bron-

11-09-14 06:26:43
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
op orakelkaarten.nl vond ik het volgende -bekende- verhaal:

Een zakenman heeft na een jaar hard werken tijd gemaakt voor een korte trip naar Ghana in Afrika. Na een paar dagen komt de man in gesprek met een visser, die lui onder een boom ligt.

"Moet jij niet werken?" vraagt de zakenman.

De visser glimlacht. "Ik heb vandaag al gewerkt. Ik heb vanochtend vijf vissen gevangen en die heb ik verkocht. Dat is voldoende om goed van te kunnen leven."

De zakenman fronst en zegt: "Je zou de hele dag moeten vissen. Met het extra geld dat je daarmee verdient zou je een grotere boot kunnen kopen."

"Waarom zou ik een grotere boot willen hebben", vraagt de visser.

"Met een grotere boot zou je nog meer vissen kunnen vangen. Dan zou je nog meer geld verdienen."

Waarom zou ik nog meer geld willen verdienen?", vraagt de visser.

"Als je meer geld zou hebben, zou je mensen in dienst kunnen nemen die voor jou zouden kunnen vissen. Dan kon je zelf lekker doen waar je zin in had."

De visser denkt even na over de woorden van de zakenman. Dan zegt hij: "En wat doe ik nu dan?"

Laatste edit 11-09-2014 06:27

11-09-14 15:41:21
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Offtopic:
@allone: mooie instelling van de visser. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:ja
Er is hier wel een jongen met vijf gerstebroden en twee vissen – maar wat hebben we daaraan voor zo veel mensen?’ Jezus zei: ‘Laat iedereen gaan zitten.’ Er was daar veel gras, en ze gingen zitten; er waren ongeveer vijfduizend mannen. Jezus nam de broden, sprak het dankgebed uit en verdeelde het brood onder de mensen die er zaten. Hij gaf hun ook vis, zo veel als ze wilden.
-bron-

Laatste edit 11-09-2014 15:42

11-09-14 21:06:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
In de theorie van het leven van Jezus in Kasjmir wordt beweerd dat Jezus Christus de kruisiging overleefd zou hebben, en dat hij zich vervolgens in Kasjmir (in het huidige noordwesten van India) heeft gevestigd, waar hij een beroemd leraar zou zijn geworden en op 80- of 120-jarige leeftijd zou zijn overleden. Soms wordt in verband met deze theorie ook gesteld dat Jezus Christus mogelijk als jonge man naar Kasjmir reisde en een (traditioneel joodse en mogelijk gedeeltelijk boeddhistische) spirituele opleiding genoten heeft, waarna hij naar Israël is teruggekeerd.

De theorie van het leven van Jezus in Kasjmir vindt haar oorsprong in diverse oude geschriften van de christelijke, islamitische, boeddhistische en hindoeïstische religieuze tradities, en is ook terug te vinden in oude verhalingen van de geschiedenis van Kasjmir.

In Srinagar zou de begraafplaats, van Jezus zijn..
afbeelding

Laatste edit 11-09-2014 21:09

11-09-14 23:27:10
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Kasjmir is een van de duurste natuurvezels en wordt daarom vaak gemengd met merino of andere wol. De prijs is vooral afhankelijk van de fijnheid van de wol. Verder spelen de vezellengte, de mate van kroezing en de kleur een rol. Kasjmir kan net zoals schapenwol verwerkt en geverfd worden. Als gevolg van de fijne vezels hebben artikelen van Kasjmirwol zeer goede warmte-isolerende eigenschappen bij een laag gewicht.
-bron-

12-09-14 07:13:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
De naam Pashmina is afgeleid van Pashmineh dat weer is afgeleid van het Perzische woord Pashm, wat zuivere wol betekent.
Pashmina wol is niets minder dan Cashmere wol afkomstig van de buik van de berggeit, het deel waar je de langste, meest zachte en dunste haren kunt vinden. Pashmina wol is dus eigenlijk het mooiste en beste deel van Cashmere wol.
De berggeit uit de Himalaya graast op een hoogte van 3000 tot boven de 4000 meter, waar extreme temperaturen van ver onder het vriespunt (tot wel -40 graden Celsius!) voor kunnen komen.
De berggeit beschermt zich tegen deze barre omstandigheden onder andere door zijn ondervacht. Door deze extreme omstandigheden is Pashmina wol de warmste wol ter wereld. Pashmina wordt gemaakt van de onderste laag zeer fijne wol van de onderbuik en hals van de berggeit. De dikte van het haar van de wol is 5 keer fijner dan een menselijke haar. (15- 19 resp. 75 micrometer) Voor het maken van een shawl is de wol van meerdere geiten nodig.
De wol is te dun voor machinale verwerking en kan alleen handmatig gesponnen worden.
afbeelding

12-09-14 12:26:29
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Offtopic:
@allone: dat zal wel een dure sjaal zijn denk ik.
De naam Himalaya stamt uit het Sanskriet en is een samenvoeging van de woorden hima (sneeuw) en layas (woonplaats): letterlijk: "woonplaats in de sneeuw". Het gebergte wordt door zowel hindoes als Tibetaanse boeddhisten beschouwd als de woonplaats van de belangrijkste goden. In de loop van de geschiedenis heeft de Himalaya naast miljoenen hindoeïstische en boeddhistische pelgrims verschillende groepen bezoekers getrokken.
-bron-

12-09-14 12:40:02
nietmeer
Het grootste deel van de bevolking van Tibet hangt het Tibetaans boeddhisme aan, ook wel het lamaïsme en trantrisme genoemd. Dit is een lokale stroming van boeddhisme, waarin zowel het mahayana- als het vajrayana-boeddhisme beoefend wordt.

Het Tibetaans boeddhisme ontstond met de komst van Atisha naar Tibet die met zijn belangrijkste leerling Dromtön de kadamschool stichtte. Belangrijk in de ontwikkeling van het Tibetaanse boeddhisme waren onder andere de vertalingen van Indiase stukken door Marpa en het stichtende werk van Milarepa en Tsongkhapa. Het boeddhisme in Tibet groeide uit tot een groot aantal verschillende scholen die in hoofdzaak kunnen worden onderverdeeld in vier hoofdtradities: nyingma, sakya, kagyü en gelug. Sinds de tweede helft van 20e eeuw is de bön officieel erkend als de vijfde Tibetaans boeddhistische school. Een andere Tibetaans boeddhistische praktijk is de kum nye. De nyingma kent geen hiërarchische structuur; aan het hoofd van de andere drie staan respectievelijk de sakya trizin, karmapa en de ganden tripa.

Het Tibetaans boeddhisme onderscheidt zich van de andere boeddhisme-stromingen door verschillende eigenschappen. Er is bijvoorbeeld een geloof in wedergeboren tulku's, ofwel leraren zoals onder meer de dalai lama. Daarnaast kent het een systeem waarbij geschriften, terma's genoemd, die worden verborgen om later te worden herontdekt wanneer de wereld er klaar voor zou zijn. Ook gelooft een Tibetaans boeddhist dat de Boeddha zich in menselijke gedaante kan manifesteren, zoals in Padmasambhava. Verder is er het geloof dat het bekend is wat er na de dood gebeurt en men de wedergeboorte actief kan beïnvloeden. Hierin is het Tibetaans dodenboek van groot belang. -Bron-

12-09-14 12:50:37
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
De Grieken geloofden dat de feniks in staat was steeds weer opnieuw uit zijn eigen as herboren te worden. Hij zal dan bovenin een boom van kruiden een nest maken en daarin verbranden. Door de geur van de kruiden zal hij opnieuw geboren worden. In de Chinese cultuur staat het dier voor het vrouwelijke geslacht op de wereld.
-bron-

12-09-14 20:04:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
Mellifica (Mellie) Uyldert (Blaricum, 31 mei 1908 - Bilthoven, 10 mei 2009) was een Nederlands astrologe en alternatief genezeres.
Uyldert schreef ruim dertig boeken met een totale oplage van een miljoen exemplaren. Vertalingen verschenen in het Duits, Engels, Spaans, Italiaans, Portugees en Deens.
Als astrologe combineerde zij de geneeskrachtige werking van kruiden met de werking van edelstenen.
Uyldert was openlijk aanhangster van de rassentheorie. Dienovereenkomstig was ze fervent tegenstandster van wat in die ideologie rassenvermenging wordt genoemd (hetgeen minderwaardige mensen zou opleveren), en voorstandster van schedelmeting en dergelijke om karaktereigenschappen zoals vaderlandsliefde te kunnen bepalen. Geheel in de lijn met deze rassenleer was zij tegen de aandacht die de zwakkeren in de samenleving, zoals gehandicapten, krijgen. Bij zwangerschap zou het inschakelen van een helderziende volgens haar aan te bevelen zijn teneinde te kunnen bepalen of het moreel gehalte van het toekomstige kind een abortus noodzakelijk maakt of niet.

Laatste edit 12-09-2014 20:05

12-09-14 22:55:57
RNoodles
Oudgediende


WMRindex: 613
OTindex: 8.939
Royal Jelly, of ook wel Koninginnegelei genoemd, is een waardevol biologisch product dat gebruikt kan worden als alternatief geneesmiddel. Deze unieke bijenstof is van nature rijk aan vitaminen en mineralen. Van dit natuurlijk product is bewezen dat het een heilzame werking heeft op bepaalde aandoeningen.
-bron-

13-09-14 09:45:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.896
OTindex: 90.794
De honing zelf is ook zeer waardevol. De oude Grieken kenden de geneeskundige werking al. Atleten gebruikten honing om bijvoorbeeld het uithoudingsvermogen te stimuleren en vermoeidheid te verdrijven. Hippocrates, de aartsvader van de moderne geneeskunde, at zelf dagelijks honing en behandelde er patiënten mee.
Inmiddels bestaat er een lange rij onderzoeken die de geneeskrachtige werking van honing. In tegenstelling tot de antibacteriële werking (die is wetenschappelijk aangetoond), werd de geneeskracht nooit wetenschappelijk aangetoond. Toch gebruiken artsen in allerlei culturen al eeuwenlang honing als medicijn. In westerse ziekenhuizen gebruiken veel artsen honing standaard bij de behandeling van doorligwonden, diabeteswonden, wonden door operaties en bestraling.
Kinderen tot 1 jaar kunnen echter beter geen honing eten. Ze kunnen hiervan erg ziek worden. Wanneer we honing met mate gebruiken, is er geen enkel probleem.

Laatste edit 13-09-2014 09:46

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven