ZNW-spel |
Jawel Oudgediende
 WMRindex: 1.679 OTindex: 8.093
|
doordat hij te diep in het borrelglaasje had gekeken probeerde hij z'n caravan vast te maken aan z'n achterwiel in plaats van aan z'n trekhaak.
vlaai, pillendoosje, hunebed |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
Hij was zijn pillendoosje verloren bij het bekijken van het hunebed en tot overmaat van ramp stapte hij ook nog in een warme, dampende vlaai van de enige koe die daar liep.
Gitaar, pollepel, bougie. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
 WMRindex: 5.909 OTindex: 7.894
|
Henk speelde met zijn gitaar een mooi gitaarspel, terwijl oma met de maat meetikte met een pollepel en opa de bougie in de auto verving.
Tuinkabouter, handwerkje, avondeten |
|
Jawel Oudgediende
 WMRindex: 1.679 OTindex: 8.093
|
Mamsie wilde een mooi pakje maken voor de tuinkabouter en besteedde zoveel aandacht aan dat handwerkje dat ze helemaal vergat om avondeten te koken.
spuitwater, woestijnzand, meteoriet |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Spuit 11 pakte spuitwater om woestijnzand weg te spuiten, maar zag daarbij de meteoriet over het hoofd.
Rariteitenkabinet, porseleinkast, mug |
|
Minion Oudgediende
 WMRindex: 100 OTindex: 24.753
|
De mug vond de olifant in de porseleinkast maar een rariteitenkabinet.
dip, vlek, pukkel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik zit in een enorme dip want de pukkel op mijn gezicht is een vlek geworden zo groot als een bierviltje.
regenbui, lawaai, dakluik |
|
Minion Oudgediende
|
De regen die met bakken tegelijk naar beneden viel, maakte een hoop lawaai op het dakluik.
dronkaard, cel, vakantieganger |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.043 OTindex: 95.533
|
de dronkaard moest een nachtje de cel in nadat hij een vakantieganger had lastig gevallen
karikatuur kip kakkerlak |
|
Minion Oudgediende
|
Dik Bruynesteyn maakte een bijzonder leuke karikatuur van een kakkerlak.
pecannootjes, schepijs, buikpijn |
|
Mamsie Oudgediende
|
Teveel schepijs met geroosterde pecannotjes kan de oorzaak zijn van nachtelijke buikpijn. @Minion: Haha, leuk gedaan maar ik mis wél de kip. Heb je die soms stiekem verdonkeremaand en op de barbecue gelegd? Barbecue, regenbui, nat pak. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Mamsie: @Minion: Haha, leuk gedaan maar ik mis wél de kip. Heb je die soms stiekem verdonkeremaand en op de barbecue gelegd? hij dacht natuurlijk, 'kip, ik heb je'  voor straf zorgden de regengoden voor een enorme regenbui, zodat de barbecue in het water viel en @Minion een nat pak kreeg teek, rekensom, tarwe |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik vond een teek in het tarwe en een simpele rekensom leerde me dat dit aanzienlijke schade zou opleveren.
Bibliotheek, gasstel, conservenblik. |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.556 OTindex: 28.664
|
De bibliotheek moest worden schoongemaakt nadat ze er een conservenblik op een gasstel hadden verwarmd.
Boek, modder, vliegtuig |
|
allone Oudgediende
|
omdat het boek in de modder was gevallen, mocht het alleen in een plastic zak mee het vliegtuig in
dal, tram, mosterd |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de tram plotseling door een diep dal reed, vloog mijn broodje kaas met mosterd pardoes uit mijn hand.
Oerwoud, pedicure, ochtendkrant.
|
|
De Paus Oudgediende
 WMRindex: 13.969 OTindex: 20.064 S |
Toen de Paus  op vakantie was in het oerwoud, miste hij zijn pedicure en zijn ochtendkrant wel heel erg.milieuramp tsunami kerncentrale |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de tsunami schade veroorzaakte aan de kerncentrale was een milieuramp het gevolg.
Trampoline, kleinkind, plezier. |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie kijkt liefdevol toe hoe haar kleinkind met veel plezier op de trampoline springt  zaad, zebra, flesje |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het zaad van de zebra werd in een groen flesje afgeleverd bij de fokcentrale.
Loungeset, gebaksstel, lantarenpaal. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
De nieuwe loungeset was geheel naar de knoppen gegaan toen er eerst een gebaksstel op was gevallen en daarna het setje tegen een lantaarnpaal aan knalde.
handbal, voetbal, neushoorn |
|
Emmo Stamgast
|
De neushoorn zag zo scheel dat hij de handbal met een voetbal verwarde.
Blessure, kauwgom, plantenbak |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de voetballer tegen de plantenbak knalde omdat hij gestruikeld was over een stuk kauwgom liep hij een lelijke blessure op.
Achtertuin, slootje sjoelbak.Laatste edit 20-06-2016 13:36 |
|
Emmo Stamgast
|
achter mijn achtertuin ligt een slootje te grootte van een sjoelbak
koffie klootschieten kruimeldief |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik zou die kruimeldief nog eerder voor zijn rechter klootschieten dan hem op de koffie vragen!
Macaroni, stroomverdeler, luier. |
|