ZNW-spel |
RupertMeurdog
|
Doordat je op teenslippers door je kruidentuin liep kreeg je last van misselijkheid.  schaatspret, badpak, gulp |
|
RNoodles Oudgediende
 WMRindex: 613 OTindex: 8.939
|
Juffrouw Janssen had weel schaatspret, maar had niet door dat haar gulp openstond en hierdoor haar badpak zichtbaar was.
ziekenhuisbed, pindakaas, flatbedscanner |
|
nietmeer
|
Doordat de flatbedscanner besmeurd raakte met pindakaas, kon het ziekenhuisbed niet meer worden gecontroleerd.
Papier, medicijnman, broodkruimel |
|
RNoodles Oudgediende
|
De medicijnman had een broodkruimel op het papier getekend.
Berekening, rekening, scheepstoeter |
|
nietmeer
|
Na een intensieve berekening, bleek dat de rekening van de scheepstoeter niet bleek te kloppen.
Hazelnoot, dambord, pony |
|
RNoodles Oudgediende
|
De Pony met de kleur van een hazelnoot ging op het dambord staan.
toetsenbord, prikbord, zwembad |
|
nietmeer
|
Na het toetsenbord uit het zwembad te hebben gevist, hing de badmeester hem te drogen op het prikbord.
worsteling, eersteling, keerkring |
|
RNoodles Oudgediende
|
Hij had een worsteling met de eersteling van de familie Ming over de precieze ligging van de keerkring.
roggebrood, goudvis, resonantie |
|
nietmeer
|
Door een veel te hoge resonantie veranderde de goudvis in een beschimmeld roggebrood.
Wens, veren, konijn |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
Als kind had ik één wens, een konijn met roze veren op zijn kop.
Afstandsbediening, kleuter, friteuse. |
|
Minion Oudgediende
 WMRindex: 100 OTindex: 24.758
|
De onhandige kleuter liet de afstandsbediening van de tv in de friteuse vallen.
stoned, hitte, verward |
|
Mamsie Oudgediende
|
Iedereen dacht dat hij stoned was, maar hij bleek door de hitte verward geraakt te zijn.
Ulevellen, tandarts, angst.
Laatste edit 04-06-2016 11:42 |
|
Minion Oudgediende
|
Iemand met angst voor de tandarts, vroeg zich af wat uilevellen waren. zonkracht, dementie, verpleegster Offtopic: Ik heb een fout gemaakt volgens mij, want verward is geen zelfstandig naamwoord. Is bijvoeglijk naamwoord Laatste edit 05-06-2016 11:59 Laatste edit 05-06-2016 12:01 Laatste edit 05-06-2016 12:01 |
|
Mamsie Oudgediende
|
@Minion: Maakt niet uit, het is veel te leuk dat je meedoet, ik hoop dat er meer mensen bijkomen. Volgens de eigenwijze verpleegster zou zonkracht een goede invloed hebben bij patiënten met een beginnende dementie. Zomerhitte, bier, overlevingskans. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
 WMRindex: 5.909 OTindex: 7.894
|
Met deze zomerhitte is de overlevingskans klein als je alsmaar bier tot je neemt en dronken wordt.
banaan, fiets, fopneus |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij gevallen was met zijn fiets, zag zijn fopneus er als een geplette banaan uit.
Ijscoman, barbecue, toeval. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Wat een toeval zeg, de ijscoman kwam een barbecue kopen om een feestje te vieren!
Feestje, aardvarken, geldbuidel |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
tijdens het feestje had niemand in de gaten dat een aardvarken er met de geldbuidel vandoor ging
aardbei, wekradio, sleutelbos |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik verslikte mij bijna in een aardbei toen ik ontdekte dat ik mijn sleutelbos kwijt was maar hij lag zoals altijd gewoon achter de wekradio.
hond, caravan, koffie |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
De hond ging er met de caravan vandoor, terwijl wij koffie zaten te drinken.  Gevel, bootvluchteling, aardrijkskunde. |
|
Mamsie Oudgediende
|
De bootvluchteling voer zomaar tegen onze gevel aan, die had kennelijk op school niet opgelet bij aardrijkskunde!
Internet, frustratie, geduld. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Dat het internet er uit lag zorgde voor veel frustratie, behalve bij oma die had veel geduld en kon wel zonder die moderne techniek.
Antwoordapparaat, zeester, egel
Laatste edit 05-06-2016 22:37 |
|
Jawel Oudgediende
 WMRindex: 1.679 OTindex: 8.093
|
Op m'n antwoordsapparaat stond de vraag of verse zeester gewoonlijk tot het basisvoedsel van de egel behoort
Kat, parachute, pizza |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dat kat kwam per parachute naar beneden maar desondanks zag hij er na zijn landing uit als een ongebakken pizza. (Zieeeelig!)
Slaapmutsje, literfles, wasbenzine. |
|
Minion Oudgediende
|
De dronken dominee nam een slok uit een literfles wasbenzine, omdat hij dacht dat het een slaapmutsje was.
reisgids, optocht, migraine |
|