ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.015
|
In de reisgids stond dat er gisteren een optocht plaats zou hebben maar helaas moest ik door migraine verstek laten gaan.
Melkkoetje, balbezit, medaille. |
|
Minion Oudgediende
 WMRindex: 100 OTindex: 24.753
|
Een medaille tijdens balbezit is bij voetbal vaak een melkkoetje  verzinsel, haast, opschepper |
|
GroteMop1983 Oudgediende
 WMRindex: 5.909 OTindex: 7.894
|
Ik had haast, en opperde een verzinsel, maar kwam daardoor over als een opschepper.
Baardgroei, appel, paard. |
|
Jawel Oudgediende
 WMRindex: 1.679 OTindex: 8.093
|
Weinig mensen weten dat toen Sneeuwwitje na het eten van de giftige appel in haar kistje lag ze pas door de tweede prins gered werd; de eerste ging er snel op z'n paard vandoor toen hij zag dat ze een beetje last van baardgroei had.
ruimteschip, huifkar, aspergeteelt |
|
De Paus Oudgediende
 WMRindex: 13.969 OTindex: 20.064 S |
Toen een buitenaardse collega van mij op het Sint-Pietersplein landde met zijn ruimteschip, heb ik mijn Pausmobiel laten staan en zijn we samen in een huifkar gaan rondrijden door een agrarische streek waar veel aspergeteelt is. diepzee, brandweerman, kerkdienst |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
omdat hij op tijd uit de diepzee werd gered, was de brandweerman aanwezig bij de kerkdienst.
pudding, gisteren, fietsbel |
|
Minion Oudgediende
 WMRindex: 100 OTindex: 24.753
|
Mijn pudding waar ik me gisteren op verheugde, leek wel op misvormde fietsbel.
dikzak, zebrapad, ziekenhuis |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik zag die dikzak helemaal niet het zebrapad oversteken en heb hem finaal het ziekenhuis in gereden!
Pretpakket, bordeel, pastoor. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Jantje had een pretpakket in een bordeel bestelt en trof daar de pastoor aan.
Clown, taxi, prezwalski-paard |
|
Jawel Oudgediende
 WMRindex: 1.679 OTindex: 8.093
|
Toen ik gisteren vastzat in het verkeer vond een of andere clown op een przewalskipaard het nodig om over het dak van m'n taxi te galopperen
Hyena, eindejaarsuitkering, elfje |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
De hyena wachtte op zijn eindejaarsuitkering in de vorm van een lekker sappig zebra-pootje, maar een elfje ging er met de poot vandoor.
Huwelijksbootje, luilekkerland, tramrails |
|
De Paus Oudgediende
afbeeldingDe homo's zijn tegenwoordig nog de enigen die naar Vaticaanstad reizen over de tramrails om daar in het huwelijksbootje te stappen, maar het huwelijk is geen luilekkerland. |
|
De Paus Oudgediende
Nieuwe woorden: vulkaanuitbarsting, zonsverduistering tsunami |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat er in korte tijd een zonsverduistering en een vulkaanuitbarsting waren geweest kwam er een tsunami van paniek over de mensen.
Borrelnootjes, koffieprut, autokrik. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Terwijl ik borrelnootjes at, maakte mijn vriend zijn koffieprut klaar en kwam de hond aanzetten met een autokrik.
Havana, zeemansgraf, kakofonie |
|
Mamsie Oudgediende
|
In het verlaten zeemansgraf werd de film "Our Man in Havana" vertoond waarin een kakofonie van geschreeuw klonk.
haardkleedje, aanval, sprong.
|
|
TheMajor Erelid
 WMRindex: 1.164 OTindex: 1.934 S |
Mamsie kreeg een aanval van woede  toen het haardkleedje plotsklaps op Papsie's hoofd sprong om z'n toupet te willen vervangen. Scheerzeep, cola, zwarte Piet. Laatste edit 09-06-2016 01:33 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat de ietwat bijziende zwarte Piet per abuis scheerzeep in plaats van slagroom op zijn pepernoten had gegeten, dronk hij een glas cola om de slechte smaak kwijt te raken.
belastingaanslag, euforie, uiensoep. |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Terwijl ik uit mijn euforie de te lage belastingaanslag de hemel in prees, brandde de uiensoep aan.
Kippekracht, internet, moestuintje |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het was duidelijk dat ik met mijn kippekracht mijn moestuintje niet omspitten, dus zocht ik op het internet naar iemand die dat voor me kon doen.
Asperges, pannetje, eieren.
|
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Ik gooide asperges en eieren in mijn pannetje, om een lekkere maaltijd voor te bereiden!  Pizza, kop, ezel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik bestelde een grote pizza maar die ezel aan de balie was er kennelijk met zijn kop niet bij en bracht me een kleine.
Sokken, biefstuk, kippenpoten. |
|
TheBoss Senior lid WMRindex: 645 OTindex: 105 Wnplts: het oosten
|
Terwijl mijn sokken naar bedorven kaas stonken legde ik de biefstuk en de kippenpoten op de barbecue
zonnebrand, wasmachine, klompen |
|
GroteMop1983 Oudgediende
|
Mijn pluchen klompen werden vies door de zonnebrand en daarom heb ik ze in de wasmachine gestopt.  Aardappels, zak, konijnenkeutels |
|
Mamsie Oudgediende
|
In de zak aardappels die ik gekocht had bleken vier konijnenkeutels te zitten!  medaille, ijswafel, poetskatoen. Laatste edit 09-06-2016 19:42 |
|