ZNW-spel |
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.693 OTindex: 57.610
|
Als adviseur van Ikea kreeg hij korting op een keukenkastje.
Klaarover, zoldering, graat |
|
nietmeer
|
De nieuwe wijk van de klaarover bevond zich op de zoldering waar hij door gebrek aan levendigheid bijna van de graat viel van verveling.
stoeptegel, hagelbui, hond |
|
Sjaak
Moderator
|
De stoeptegel werd zo glibberig van de hagelbui dat de hond er niet in slaagde om erop te blijven staan.
kaassoufflé, pluvier, druif |
|
nietmeer
|
Na veel zoeken vond de pluvier eindelijk een zaagworm tussen de weggegooide kaassoufflé en de wegrottende druif.
snipper, bontjas, cd-rek |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
Ik vond vandaag eindelijk weer een lang verloren gewaande snipper bontjas terug in mijn cd-rek  mondhygiëniste, hoofd, vergrootglas |
|
Sjaak
Moderator
|
De mondhygiëniste kreeg een eng groot hoofd toen ze me door een vergrootglas aankeek.
stratenmaker, postbode, uitnodiging |
|
nietmeer
|
de postbode kreeg van de stratenmaker de vriendelijk uitnodiging om snel op te hoepelen toen hij door het afgevlakte zand banjerde.
kunstgebit, tandzijde, schuurmiddel |
|
bsur Erelid
|
Eerst probeerde de mondhygiëniste mijn kunstgebit met tandzijde te bewerken en toen dat niet lukte pakte ze een fles schuurmiddel.
journaal, paddentrek, taser |
|
Sjaak
Moderator
|
Op het journaal werd gewag gemaakt van een stel ongeduldige natuurbeschermers die de paddentrek aan het bevorderen waren door de padden met een taser tot spoed te manen.
kadaver, vorkje, vlaggenmast |
|
nietmeer
|
Het nieuwste onderdeel bij de koningsspelen is het met een vorkje een kadaver uit het topje van de vlaggenmast prikken.
hoesje, schoensmeer, schroef |
|
bsur Erelid
|
De woorden hoesje, schoensmeer en schroef bevatten alledrie een oe.
verschil, dienblad, dwergkonijntje |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Voor de mensen aan tafel maakt het nogal wat verschil of je met een gebraden dwergkonijntje op het dienblad aankomt of met een rollade.
nacht, computer, bed. |
|
nietmeer
|
Als het nacht wordt gaat mijn computer mooi niet mee naar bed.  nachtlampje, leesportefeuille, brommer |
|
Sjaak
Moderator
|
Het nachtlampje bleek stuk, dus staat de brommer nu naast het bed stationair met het licht aan te draaien om de leesportefeuille te kunnen lezen.
weekend, paraplu, sperciebonen |
|
nietmeer
|
Dit weekend ga ik een proberen een paraplu van sperziebonen te maken. index, kilometerstand, storing Gelukt: OT = 10.000 afbeeldingLaatste edit 11-04-2014 23:55 |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.077 OTindex: 95.567
|
maar door een storing bleek @Grouse's index minder te zijn dan 1% van zijn kilometerstand mist mest mast |
|
Mamsie Oudgediende
|
Als je de mast mist, mest je de stal maar even uit.
grutten, schrik, ontbijt. |
|
allone Oudgediende
|
@Mamsie kreeg onbijt op bed geserveerd, en daarbij een grote schrik, want grutten lust ze niet bad bod bed Laatste edit 13-04-2014 07:34 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl Papsie nog in bed ligt, doe ik een bod op het bad dat ik op Marktplaats zie staan.
koffie, keuken, gezelligheid. |
|
allone Oudgediende
|
.. en daarna voor de gezelligheid lekker samen in de keuken koffie drinken  meel mosterd makaak |
|
Mamsie Oudgediende
|
Met melk, meel, gist en een lepeltje mosterd bak ik een exotisch broodje waar de makaak Dorus verzot op is.
inval, huis, hangslot. |
|
allone Oudgediende
|
bij hun thuis was het net de zoete inval.. totdat er een hangslot op de deur kwam
succes zeemeeuwen das |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een groepje hongerige zeemeeuwen heeft in de duinen met succes een das gevangen en opgevreten.
strand, zand, schoenen |
|
allone Oudgediende
|
ik zou best een dagje naar het strand willen, zand in mijn schoenen vind ik geen probleem, maar ik moet vanmiddag werken..  groente blauwkous roodborstje |
|
Mamsie Oudgediende
|
De blauwkous die te lang topless in de zon had gelegen was op pijnlijke wijze een roodborstje geworden en zocht daarom tussen de groente naar een verkoelende komkommer om in plakjes erop te leggen.
achterband, spijker, idee. |
|