ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Ter gelegenheid van Pasen hadden de konijnen van de buren al onze tuinkers weggegeten.
strohalm, uitkijk, vergrootglas. |
|
Londen Senior lid WMRindex: 252 OTindex: 91 Wnplts: geheim
|
de agent inspecteerde de strohalm nauwkeurig met zijn vergrootglas, terwijl zijn collega op de uitkijk stond.
bikini, zwembroek, vlaggenmast |
|
nietmeer
|
Het meisje in een piepkleine bikini speurde het strand af naar een hunk met een vlaggenmast in zijn zwembroek.
techniek, veld, koelcel |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.693 OTindex: 57.610
|
Om zijn techniek op het winterse veld te verbeteren, sliep de voetballer een paar maanden in een koelcel.
kroketje, soeplepel, schaapskudde
|
|
Londen Senior lid WMRindex: 252 OTindex: 91 Wnplts: geheim
|
terwijl de herder genoot van zijn kroketje, dreef hij met een soeplepel de schaapskudde bijeen.
vergiet, borrelglas, spatel
Laatste edit 02-04-2014 11:33 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat ik de macaroni in de vergiet afgegoten had roerde ik er met een spatel nog een flink borrelglas port doorheen.
trouwbelofte, peper-en zoutstel, scherven.
Laatste edit 02-04-2014 12:51 |
|
nietmeer
|
Na een heftige ruzie ging niet alleen het peper-en-zoutstel maar ook de huwelijksbelofte aan scherven.
batterij, struik, dakkapel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen Papsie een nieuw raam in de dakkapel zette viel zijn zaklantaarn naar beneden en rode de batterij onder een struik. Zou zomaar gedeeltelijk waar kunnen zijn. stofzuiger, trapleer, klapraam. |
|
nietmeer
|
Toen mevrouw Grouse met de stofzuiger de trapleer beklom om spinnenwebben te verwijderen van het klapraam, keek ik met angst en beven toe. Ook hierin zit een kern van waarheid  opstel, uitstel, gasstel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl ik het gasstel schoon stond te maken, bedacht ik me plotseling dat ik nu echt zonder uitstel aan dat opstel moest gaan beginnen.
schroevendraaier, blindganger, uitroep. |
|
nietmeer
|
Toen ik met een schroevendraaier de blindganger probeerde open te maken, slaakte mijn wederhelft een uitroep van afkeer.
tipp-ex cassetterecorder rekenliniaal |
|
bsur Erelid
 WMRindex: 922 OTindex: 5.822
|
In het rijtje Tipp-ex - cassetterecorder - rekenliniaal ontbreekt eigenlijk nog de stencilmachine.
pik, beer, poot |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tussen zijn linker en rechter poot had de beer een pik. Tja, hier was geen fatsoen meer mogelijk!
kiezelsteen, trechter, voordeur. |
|
nietmeer
|
@Mamsie: Wat zul je dat erg gevonden hebben  Met een trechter als hoofddeksel stond de halve gare voor de voordeur een kiezelsteen te bewonderen. bezoek, telex, koffiekopje |
|
bsur Erelid
|
Het bezoek stuurde een telex met de mededeling dat ze haar eigen koffiekopje zou meenemen.
aanval, broodjeszaak, tablet |
|
nietmeer
|
Na het bezoek aan de broodjeszaak kreeg ze een aanval van galstenen waartegen geen enkel pijnstillend tablet werkte.
klapband, teiltje, oplossing |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij op bezoek kwam, zag hij de gastheer met een vol koffiekopje in de hand naar de ouderwetse telex lopen om te kijken wat er binnengekomen was. @Grouse: Echt wel. ik heb nog rode ogen van het lachen huilen!gebrek, zondaar, suiker. |
|
bsur Erelid
|
Iedere gek zijn gebrek, sprak de zondaar en goot een pak suiker in zijn linker neusgat.
agenda, veerpont, spijkerjasje |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik zie in mijn agenda een geheimzinnig rendez-vous gepland staan op de veerpont Lexkesveer bij Wageningen, waarbij ik herkenbaar zal zijn aan een spijkerjasje met een rode roos in een knoopsgat.
Spaarpot, keldertrap, doodsverachting |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
met ware doodsverachting ging de blinde bejaarde van de keldertrap af omdat beneden nog een volle spaarpot stond
condoom, overbevolking, stapelbed |
|
Sjaak
Moderator
|
Het echtpaar nam twee maatregelen tegen de overbevolking: ze gebruikten een condoom en sliepen in een stapelbed.
Kaasschaaf, baard, pleisters |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
als je een kaasschaaf gebruikt om een baard af te scheren, heb je waarschijnlijk pleisters nodig.
ruif, voedzaam, bakmeel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had voor mijn rijpaardje de ruif helemaal volgedaan met haver en om het nog extra voedzaam te maken er nog een paar lepels bakmeel aan toegevoegd.
stal, kermis, vergetelheid. |
|
Sjaak
Moderator
|
Nadat de kermis was afgelopen, is het botsautootje op stal gezet en in de vergetelheid geraakt.
dubbeldooier, klapsigaar, knoopsgat |
|
nietmeer
|
Met een klapsigaar in zijn borstzak en een spuitbloem in zijn knoopsgat ging de clown op weg naar de visboer om zalmeitjes met dubbeldooier te kopen.
baksteen, ligstoel, navigatie
Laatste edit 03-04-2014 14:51 |
|