Wie-Wat-Waar |
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Even resumerend: Ik ben op zoek naar een gesloopte molen op de plek waar nu een nieuwe(re) molen staat; model: spinnekop functie: korenmolen plaats: gemeente Súdwest Fryslân, hemelsbreed 10-15 km ten ZW van Oudega... Zo moeilijk kan het niet meer zijn toch? |
|
nietmeer
|
maar ik weet het antwoord allang dus plaats ik die hier niet |
|
nietmeer
|
ik ben nu bijna geneigd om het antwoord te gaan geven |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Ik ben nu bijna geneigd om je daartoe uit te nodigen... Ik ben bang dat het te moeilijk is |
|
nietmeer
|
@emmertje: en het is zo simpel , je hebt niet alleen hier maar ook in je blog en het fotospel hints gegeven! |
|
emmertje Oudgediende
|
Tja... enige Vlijt is mij niet vreemd om mensen niet te lang te laten malen op het zoeken naar antwoorden |
|
nietmeer
|
Als er in het weekend nog geen antwoord is geef ik het antwoord wel |
|
chevalier688 Senior lid
WMRindex: 169 OTindex: 1.224 S |
Wie was ik?Molen De Vlijt Waar stond ik?In Oppenhuizen, tegenwoordig circa 500 meter ten zuidwesten van de kerk te Koudum. Wanneer ben ik gesloopt?1938 De Vlijt |
|
nietmeer
|
@chevalier688: Oppenhuizen ligt echt niet 500 meter ten zuidwesten van de kerk van Koudum |
|
chevalier688 Senior lid
positivily: Weet ik , vroeger stond hij in Oppenhuizen maar tegenwoordig in Koudum. |
|
nietmeer
|
|
|
chevalier688 Senior lid
positivily: Waarschijnlijk niet , Koudum ligt ten zuidwesten van Oudega. |
|
nietmeer
|
|
|
chevalier688 Senior lid
Wie was ik?
Korenmolen De Vlijt
Waar stond ik?
in/aan de molenbuurt Plaats: Koudum Gemeente: Súdwest Fryslân Streek: Hemelumer Oldeferd en Noordwolde Provincie: Fryslân Wanneer ben ik gesloopt?
1938 |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Ik geloof je... bijna @chevalier688: Perfectomundo! Jij mag |
|
chevalier688 Senior lid
afbeeldingWat voor soort boot ben ik ? Hoe oud ben ik ? Waar ben ik gebouwd ? |
|
nietmeer
|
Wat voor soort boot ben ik ? s.s. Furie, de laatste door stoom aangedreven zeesleepboot in Nederland. Hoe oud ben ik ? Van stapel gelopen in 1916, dus 95 jaar Waar ben ik gebouwd ? bij een werf in de provincie Groningen meer info |
|
chevalier688 Senior lid
positivily: , dat is goed Jij mag |
|
emmertje Oudgediende
|
7 minuten... is dat een nieuw record? |
|
nietmeer
|
@emmertje: geen idee, verbeter het eens?? afbeeldingWanneer ben ik gebouwd? Waar heb ik eerst gestaan? Tot hoelang heb ik hier gestaan? Waar sta ik nu? |
|
chevalier688 Senior lid
Wanneer ben ik gebouwd? 1885 Waar heb ik eerst gestaan? in Kuinre Tot hoelang heb ik hier gestaan? tot 1929 Waar sta ik nu? Plaats Koudum Gemeente Nijefurd Provincie Friesland Kruisende (Spoor-, water-) weg Koudumer vaart Meer info |
|
emmertje Oudgediende
|
@chevalier688: Het precieze adres is Zijl 22 te Koudum En de rest is al bekend dus: Op de boerderij met klapbrug, Zijl 22 boeren Maurits en zoon Jorden Hettinga. Hier hebben van 1935 tot 1970 Jarig Nicolaas Hettinga en Margaretha Theresia Ypma gewoond. Daarna zoon Maurits en Ytsje van der Heide en nu hun zoon Jorden en Petra Oosterkamp. De brug voor de boerderij, gebouwd in 1885 en die tot 1929 in Kuinre gestaan heeft, is in 1930 voor deze boerderij geplaatst. De brug is in 1984-1985 gerestaureerd, een bordje herinnert hieraan.De bron van informatie |
|
nietmeer
|
|
|
chevalier688 Senior lid
|
|