Wie-Wat-Waar |
nietmeer
|
Het land van de onbegrensde mogelijkheden |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Dat is de Joenaaithetsteeds  ... en laat ik nou denken dat het in Europa te vinden is  |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje
Oudgediende
|
Hoe heet ik? The Green (Old State House op de voorgrond en de Legislative Hall op de achtergrond) Waar sta ik? Dover, Delaware, USA Wanneer ben ik gebouwd? Old State House is gebouwd in 1787-1791; de Legislative Hall is van 1933
|
|
JaapB Erelid
 WMRindex: 1.153 OTindex: 3.217 T |
Emmertje heeft het volgens mij goed. Hier een link naar een website met de foto. De door Positivily gebruikte is gespiegeld ten opzichte van het origineel. Het zoekt inderdaad een stuk moeilijker als je daar geen rekening mee houdt. Ook ik zocht in Europa. |
|
emmertje
Oudgediende
|
Ik plaats gewoon een nieuwe afbeeldingWie ben ik? Wie had voor het eerst het idee om mij te bouwen? Wanneer ben ik gebouwd? |
|
JaapB Erelid
Met de door emmertje geplaatste afbeelding is iets geks aan de hand. Volgens diverse bronnen op internet (o.a.Wikipedia) zouden dit de gouvernementsgebouwen in Honolulu zijn. Dat complex heet Aliiolani Hale (Het huis van de hemelse koning). Als dat het antwoord is dat emmertje zoekt zijn de andere antwoorden: Wie had voor het eerst het idee om mij te bouwen? Ontworpen door de Australische architect Thomas Rowe als paleis voor koning Kamehameha V. Maar koning Kamehameha V realiseerde zich dat er meer behoefte was aan een centraal gebouw voor de regering dus tijdens de bouw veranderde de bestemming. Wanneer ben ik gebouwd? De hoeksteen is gelegd op 19 februari 1872. Het gebouw was klaar in 1874. Kamehameha V was toen al overleden. Alleen, dit is Aliiolani Hale niet. Dat gebouw lijkt wel op deze tekening maar ziet er toch echt zo uit: afbeeldingEen opvallend verschil is bijvoorbeeld de klok in de toren. De door emmertje geplaatste tekening is oorspronkelijk afkomstig ui de Dictionnaire encyclopédique Trousset. Die encyclopedie werd vaak als 'niet al te nauwkeurig' omschreven. Goed genoeg emmertje? |
|
emmertje
Oudgediende
|
Ik keur het goed JaapB  |
|
JaapB Erelid
afbeeldingWie ben ik? Wanneer ben ik gebouwd? Wie heeft het park waarin ik sta ontworpen? |
|
JaapB Erelid
Hint nodig? |
|
emmertje
Oudgediende
|
doe maar JaapB |
|
JaapB Erelid
Ik sta op het laagste punt van een hoofdstad en ben ontworpen door W. Hamer |
|
emmertje
Oudgediende
|
1. Vondelparkpaviljoen 2. 1874-1881 3. Het ontwerp van het park was van tuinarchitect Jan David Zocher. meer info |
|
JaapB Erelid
|
|
emmertje
Oudgediende
|
Ik ben momenteel niet thuis, en zal vanavond pas weer een nieuwe kunnen plaatsen  |
|
emmertje
Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Wie is de kunstenaar die mij heeft gemaakt? Op welk plein werd ik onthuld en waar sta ik nu? |
|
Stone-cold Erelid
 WMRindex: 326 OTindex: 4.239
|
Jij bent emmertje!
de kunsteraan was B. Bucket...
of is dat niet wat je bedoelde?? o.O
(ben in een hele flauwe bui vanaavond! XD) |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Stone-cold: Dezelfde soort grap heb ik in dit topic al eerder uitgehaald  |
|
Stone-cold Erelid
 WMRindex: 326 OTindex: 4.239
|
@emmertje: ik weet het, ik weet het... hij is NIEt orgineel.... maar ik ben gewoon in een hele melige bui vanavond, het moest er even uit! maar hij is niet goed zeker? |
|
emmertje
Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
Wie ben ik? TullepetaonWie is de kunstenaar die mij heeft gemaakt? Léon VermuntOp welk plein werd ik onthuld en waar sta ik nu? Het beeld is op 11 november 1991 onthuld op het Tongerloplein, maar vanaf 1988 trok het beeld al mee in de carnavalsoptocht. In oktober 2008 is het verplaatst naar de Markt. meer info Als het goed is mag je wel weer emmer  |
|
emmertje
Oudgediende
|
positivily: Ik 'wist' dat ie te makkelijk was afbeeldingWie ben ik? Waar ben ik? |
|
JaapB Erelid
|
|
emmertje
Oudgediende
|
@JaapB: Helemaal goed  Ben er vorige week nog geweest  |
|
JaapB Erelid
@emmertje: Ik vind het maar een lelijk gebouw. Daar ga je niet voor je plezier naar kijken. O ja, deze was ook erg makkelijk Ik zal vanavond een nieuwe posten. |
|