Wie-Wat-Waar |
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@JaapB: Helemaal perfect  Al die foto's van de luchthaven van Wenen hadden niet gehoeven hoor. Ik ken deze luchthaven als mijn broekzak  Het is trouwens gemiddeld 1 uur en 43 minuten vliegen van en naar Schiphol (gemiddelde over 34 retourvluchten)  |
|
JaapB Erelid
 WMRindex: 1.153 OTindex: 3.217 T |
afbeeldingWie ben ik? Waar ben ik? Wat heeft de politie met me gedaan? Wie heeft mijn tijdelijke 'huis' ontworpen? |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? “spook” Waar ben ik? toren van het station in Delft Wat heeft de politie met me gedaan? De agenten wisten met behulp van de NS aan een sleutel te komen en hebben via de zolder het spook uit de toren gehaald. Wie heeft mijn tijdelijke 'huis' ontworpen? C.B. Posthumus Meyjes |
|
JaapB Erelid
positivily:  Ik ben diep onder de indruk.  Helemaal goed. Jij bent. |
|
nietmeer
|
afbeelding Wie ben ik? Wanneer ben ik overleden? Waar ben ik bekend mee geworden? |
|
JaapB Erelid
Wie ben ik? Jopie Huisman
Wanneer ben ik overleden? 29 september 2000
Waar ben ik bekend mee geworden? Met zijn eigen museum dat door Freek de Jonge het Museum van het Mededogen werd genoemd. |
|
nietmeer
|
@JaapB: bijna goed want de laatste vraag is fout! |
|
JaapB Erelid
positivily: Hij bewaarde schoenen, gewichten, vodden, poppen, kortom alles wat hem op één of andere manier aansprak en schilderde dat minutieus na. |
|
nietmeer
|
@JaapB: nu ben ik helemaal tevreden, jij mag weer! |
|
JaapB Erelid
afbeeldingWie ben ik? Waar ben ik bekend mee geworden? In welke plaats ben ik overleden? |
|
nietmeer
|
hint? |
|
JaapB Erelid
Hint:
De plaats waar ik ben overleden stond op 3 december 2007 centraal in een door positivily ingestuurd artikeltje over een ontsnapte stier. In die plaats is een naar mij vernoemde stchting gevestigd. |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? Jac. GazenbeekWaar ben ik bekend mee geworden? Als geen ander heeft hij de Veluwe beschreven en de gewoonten en gebruiken van de oude Veluwenaars opgetekend en in beeld gebracht. Jac. Gazenbeek en de Veluwe waren onlosmakelijk met elkaar verbonden!* In welke plaats ben ik overleden? Lunteren de foto |
|
JaapB Erelid
positivily:  Helemaal goed  Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen? Jij bent weer |
|
nietmeer
|
@JaapB: de hints en goed zoeken afbeelding Hoe heet ik? Waar ben ik? Wat is er zo bijzonder aan mij? |
|
JaapB Erelid
Hoe heet ik? Ambassador BridgeWaar ben ik? Over de rivier de Detroit tussen de Amerikaanse stad Detroit, Michigan en het Canadese Windsor, Ontario.Wat is er zo bijzonder aan mij? De Ambassador Bridge was vanaf de bouw in 1929 tot 1931 de langste hangbrug ter wereld. Qua handelsvolume is de Ambassador Bridge de drukste internationale grensovergang in Noord-Amerika. Ongeveer een kwart van alle Canadese exportproducten verlaat via deze brug het land.De brug is aan vervanging toe maar de plannen daarvoor stuiten op veel weerstand. (klik hier voor meer info) |
|
nietmeer
|
|
|
JaapB Erelid
afbeeldingWiens grafsteen ben ik (volledige naam)? Waar ben ik terug gevonden? Wat was het beroep van de man wienst grafsteen ik ben? |
|
nietmeer
|
Wiens grafsteen ben ik (volledige naam)? Rinse Klaasses KoopmansWaar ben ik terug gevonden? Bij het huis van de postduivenvereniging in Koudum, op de hoek van de Beneden Hoofdstraat en de Vermaningsweg, is onlangs een oude grafsteen te voorschijn gekomenWat was het beroep van de man wienst grafsteen ik ben? HOOGLEERAAR BIJ DE DOOPSGEZINDEN TE AMSTERDAM GEBOREN TE GROUW 6 MAART 1770 OVERLEDEN OP HET HUIS BOVENBUREN BIJ KOUDUM 5 SEPTEMBER 1826 meer info |
|
emmertje
Oudgediende
|
positivily: De meeste informatie staat gewoon op die steen  |
|
nietmeer
|
@emmertje: was naast de voordeur dus geen problemo  |
|
JaapB Erelid
positivily: Het leek me leuk om jou ook eens een opgave uit je eigen woonplaats te doen. Je hebt het, zoals je weet, helemaal  . Jij bent weer |
|
nietmeer
|
afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik? Wanneer ben ik gebouwd? |
|
JaapB Erelid
positivily: Hint? |
|
emmertje
Oudgediende