hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 18:00 - 74547 artikelen - nu online 55 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 94 95 96 [97] 98 99 100 152 153 154 155

Discussie over Geert

17-11-10 11:39:18
Blixa
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 1.474
LPF2? Zeg gerust Boerenpartij nummer zoveel. Het is echt niks nieuws dat er eens in de zo veel tijd weer een of andere vage partij opduikt met een 'leider' die het hardste schreeuwt. Veel mensen verwarren dat helaas nog wel eens met inhoud, maar dat terzijde.

Zie hier een wat ouder voorbeeld.

17-11-10 11:47:29
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Blixa:

true, maar wat mij persoonlijk aan dwarszit, is dat er deze keer zoveel mensen op hebben gestemd, in tegenstelling tot boer Koekoek, de CD en nog wat van die idiotrie. En ook deze blunders lijken de PVV kiezer weinig te kunnen schelen.

Politiek is de laatste jaren geminimaliseerd tot een vernuftig spel, met als hoogste doel zoveel mogelijk kiezers voor jouw partij te winnen. Mooi voorbeeld is dat Rutte de bui al ziet hangen en wijselijk niet op de hele kwestie ingaat.

Ik zie in de afgelopen cabinetten (deze incluis) ZEER weinig mensen die integer zijn. Het gaat alleen maar om de macht van de eigen partij. Niet meer om wat er met het LAND/VOLK gebeurt

Laat de boel maar vallen en ga maar weer eens een serieuze poging doen om het land te besturen, zeg!

17-11-10 11:48:56
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
PVV heeft de handicap dat zij in zeer korte tijd en zonder enige ervaring heel veel mensen moesten vinden. Daar waar andere partijen decennia ervaring hebben en per keer maar een paar nodig. En als zelfs die het al overkomt dat ze mensen met een strafblad dan wel crimineel verleden in de partij hebben (denk aan Duyvendak en die dame van SP die nu de wereld rondfietst), dan is het jammer maar wel logisch dat PVV dit nu versneld overkomt. En ik denk dat er nog wel meer volgen nu er veel mensen gevonden moeten worden voor de Provinciale staten....

Verschil is ook de pers. Bij PVV zitten ze er feller op dan bij de goeien.

extra handicap voor PVV is dat nieuwe partijen die veel mensen moeten hebben, gelukszoekers aantrekken die bij anderen geen kans maken en hopen er zo door te glippen.....

17-11-10 11:50:49
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Invisible:

Verschil is ook de pers, omdat Geert hard heeft geroepen dat er geen LPF toestanden zullen komen. Domme zet, de media happen wel.

Wilders had vanaf het begin kunnen weten dat hij dit hoe dan ook had moeten voorkomen. Had'ie maar minder moeten roepen en zijn mensen beter moeten screenen.

21-11-10 16:02:45
Roflcopter
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 655
Het verbaasd me dat de LPF en de PVV allebei allebei problemen hebben en hadden in hun partij.


21-11-10 16:34:06
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Andere partijen hebben dat ook , denk aan die Duivendak en zelfs Aantjes bij het CDA. Alleen minder omdat zij wel decennia lang ervaring hebben met het werven van kandidaten en er per keer maar een paar nodig hebben.

Nieuwe partijen hebben die ervaring niet en moeten ook nog eens een veelvoud tegelijk werven. Waarbij ze meteen ook nog aanlopen tegen het feit dat avonturiers e.d. die bij andere partijen toch niet binnen komen, hier zich vrij massaal aanmelden.

Dubbelop dus.

Als de partij dit overleeft zal het ook steeds minder vaak fout gaan.

Of ze het overleeft hangt mede af van de pers, die wel heel erg massaal op zoek is naar gevallen, waarbij ik sterk denk dat dit komt door politieke voorkeur. Uiteraard uit 'oprechte' zorg, maar zorgvuldig mijdend ook eens de andere kant door te lichtten.

Doe je dat wel en ga je alle kamerleden eens onderzoeken. . . . Ik wed dat er dan onder de anderen ook een aantal zitten die dan door de mand vallen. Wegens radicaal verleden en bijhorende acties e.d.


21-11-10 16:38:23
Roflcopter
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 655
@Invisible
Quote:
maar zorgvuldig mijdend ook eens de andere kant door te lichtten


Dat komt mede omdat het dan wat minder interessant voor de kijker/lezer zou zijn.
Ook is het zo dat dit de eerste keer (voor mij) is dat er een Tweede Kamerlid (Hernandez) iemand een kopstoot zou hebben gegeven

21-11-10 16:57:31
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hoezo minder interressant voor de kijker/lezer?

Het is minder interessant voor de correcten, want die willen enkel bloed zien bij de "fouten", in dit geval PVV, niet bij de vriendjes.

Zo ligt het helaas wel, er wordt nogal selectief verontwaardigd gereageerd op zaken.

En dat ook al van lang voor PVV bestond, dat dan weer wel.


21-11-10 17:43:41
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: dat de pvv zoveel foute mensen aan trekken heeft niks te maken met de evaring in het werfeven.

er zijn echter 2 groet verschillen met andere partijen

1 foute partijen trekken nu eenmal foute mensen aan. een partij die op de grens wankelen van het toelaatbare (en er ook wel eens overheen gaan) zijn vatbaarder voor mensen die er regelmatig overheen gaan

2 bij ander partijen warden die mensen er eerder uitgefilterd eerst mogen ze in een gemeente raad gaan zitten daarna provinsiale staten om dan pas in een 2dekamer te kunnen gaan zitten

oftewel als er wat aan de hand is wordt het op een lokaal niveau een schandaal en niet op nationaal verschil


21-11-10 19:27:48
Roflcopter
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 655
Quote Invisible:
Hoezo minder interressant voor de kijker/lezer?


Omdat ze "bloed" willen zien. Ze willen bevestiging voor wat ze denken. En, zoals je zegt, willen ze die bloed zien bij de fouten, in dit geval dus bij de PVV.

21-11-10 21:14:54
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Waarbij de "fouten" altijd zij zijn die rechts zitten. Nooit die welke links zitten ook al hebben die wel de grootste massamoordenaars en de meest gruwelijke dictaturen uit de geschiedenis geleverd......

Dat is het punt hier: omdat wij wel onder een rechts regime hebben geleden maar de linkse ver weg zaten, komen die laatsten met alles weg en liggen de rechtsen onder een vergrootglas en onder vuur van de morele correctheid.

Het wordt tijd dat men alle stromingen eens gewoon gelijk beoordeeld en bemeet in plaats van dubbele standaarden te hanteren.

21-11-10 21:18:19
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
We leven nu en niet in een grijs verleden. De SP en Groenlinks zijn heden ten dage schoon dus dat is geen vergelijking. En kom niet aan met gedoe van het is een nieuwe partij want voor 30 euro en 5 cent heb je een verklaring van goed gedrag aangevraagd.

21-11-10 22:57:37
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Invisible: omdat tussen links en dictatuur onder het communisme een groot verschil zit

en niet tussen het buiten sluiten van moslims en facisme;

kpuc: een verklaring van goedverdrag geeft niet alles weer enkel of je geen dingen in je verleden hebt gedaan die gevaarlijk zijn voor je beroep dat zal bij politcusen dus wel wat scherper kunnen

22-11-10 12:33:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
KPUC: is dat zo? Ik wed dat als je alle SP en GL leden eens onder de loupe legt zoals dat bij PVV gebeurd, er een aantal zullen zijn die ook een besmet verleden hebben. Niet zoveel als bij PVV, zie eerder genoemde oorzaak, maar toch)

Deese: tusssen links en dictatuur onder het communisme zit net zoveel verschil als tussen rechts en dictatuur onder het fascisme. Alleen mag je bij links niet gelijkstellen en doet links het met rechts wel. Waarbij klinklare leugens als waarheden worden gepresenteerd (de leugen alle moslims nederland uit bijvoorbeeld).

Je eerdere opmerking dat foute partijen foute mensen aantrekken. Is een oordeel: waarom is PVV fout? Wie bepaald dat het fout is? Wie geeft jou het recht om te oordelen? En waarom is jouw mening verheven boven die van anderen? Nogal aanmatigend, maar wel typerend voor de politieke hoek die het felst anti PVV is. De hoek die voortdurend meent dat zij moreel superieur is en daarom boven en onder de wet staat...

Ook links trekt overigens foute elementen aan: ik wed dat de dierenactivisten die bedrijven en hun personeel bedreigen omdat het beleid hen niet zint, trouwe SP en GL stemmers zijn. En de globalisten die hele binnensteden verwoesten komen ook niet echt uit de rechterhoek.

Ik wed ook dat er in den lande menig gemeenteraadslid zit voor SP en GL die regelmatig 's nachts op pad is geweest. Er is alleen nu geen focus op, immers je praat over de "goeien"

Je uitfilteren is mooie theorie die bij een gevestigde partij beslist opgaat. Maar bij een nieuwe niet kan omdat men NU kamerleden moet hebben en niet pas over 8 jaar na termijnen gemeenteraad en provinicale staten. Waardoor er dus op kamernivo brokken worden gemaakt....


22-11-10 12:43:46
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, nogmaals, voor een drietal tientjes had de heer Wilders per persoon kunnen weten wat voor vleesch hij in den kuip had. Dat hij zo extreem is om er liever de AIVD of BVD op te zetten is zijn probleem.

22-11-10 12:46:39
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Ons Geertje had beter kunnen weten, een paar maanden geleden was er een verslaggeefster undercover bij hem bezig...8O

22-11-10 12:48:26
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Geert moet niet mauwen van een net opkomende partij, hoelang is hij al politiek bezig? Twintig jaar onderhand? Juist, praat geen poep ;)

22-11-10 13:32:28
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Waarom telt ook zijn VVD verleden mee als PVV opstarttijd 8O

De PVV heeft nog nooit meegedaan aan PS verkiezingen en bij de GR maar in 2 plaatsen. Ook wat de kamer betreft was er afgelopen keer een veelvoud nodig aan kandidaten vergeleken met wat de rest aan nieuwen nodig had. Die bij de rest bovendien geput konden worden uit PS en GR's, waar PVV dat niet kon.

Natuurlijk had hij zo'n verklaring moeten eisen, hoewel ik gevallen genoeg ken die m zo krijgen waa rik m nooit gegeven zou hebben, dus waterdicht is het niet. Maar de opstartproblemen zo bagateliseren is ook niet correct.

22-11-10 13:39:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Waarom? Heel simpel, kennis van zaken hebbende zou je moeten weten hoe te handelen als je voor jezelf begint. Doe je dan toch eigenwijs en denk je dat t allemaal wel goed zal komen dan is dat niet best..

22-11-10 13:43:36
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zo bekeken heb je een punt. Gezien LPF had hij beter moeten weten en in ieder geval die verklaringen moeten eisen.

Verder geloof ik ook zondermeer dat hij teveel in eigen hand wil houden, geen anderen vertrouwd en daarmee zich zoveel werk op de hals haalt dat het alleen daarom wel al mis moet gaan. Vrijuit gaat hij dan ook beslist niet.

Maar ik blijf erbij dat er meer in de categorie opstartproblemen hoort dan zijn tegenstanders willen erkennen

22-11-10 14:01:41
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@invis:

Alhoewel je het naar mijn mening redelijk zwart-wit stelt (links-rechts in dit geval), ben ik het op zekere hoogte met je eens over het gehele politieke spelletje (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :)).

Ik vind persoonlijk dat de politieke sfeer in Nederland nog redelijk in het links-progressieve ligt. Dat sluit niet meer aan bij de maatschappij, die een stuk harder is. Je hebt nu niet meer 'de arbeider' en 'de baas', zoals vroegah. Daarbij komt ook nog eens dat de maatschappij behoorlijk verhard is ten opzichten van 2 decennia terug en we zitten met een probleem op het gebied van immigratie / cultuur / identiteit (als 1.2 miljoen mensen dat een probleem vinden, is het m.i. ook een probleem).

Daarbij komt nu ook de polarisatie in de politiek. Men gaat bij formatie bij voorbaat al wijzen 'wij willen niet met hun samen' á la basisschool. En om dat Jantje niet met Pietje wil, en Pietje niet met Klaasje, maar wel met Jantje, hebben we nu dit kabinet (mijn voorkeur was paars+, omdat daarin verreweg het grootste deel van het volk vertegenwoordigd was en er volgens mij best wat goede dingen voor NL bereikt hadden kunnen worden).

Dan is het populaire jongetje uit de politieke klas Wilders er nog, tel er media, inclusief hun huidige houding, bij op en je krijgt dit circus (zaken in bijvoorbeeld de VVD, het CDA en PvdA komen slechts op de achtergrond; daar moet je naar zoeken).

Zoals ik hier al vaker heb gezegd: doe maar weer normaal jongens. Het wordt gewoon weer eens tijd dat het land weer bestuurd wordt.

22-11-10 14:03:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
L'enfant Terrible ;)

22-11-10 14:44:56
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
No_u : niets aan toe te voegen, doe ik dan ook niet.

-0-0-0-0

Edit - dit nog wel even: CDA aan de beurt?

22-11-10 16:28:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Tussendoortje: het blog van Daniel120 gezien? Met name de poster van een stel met hamer en sikkel en een soldaat ervoor?

Indien ja: er iets bij gedacht in de zin van verwerpelijk? Vermoedelijk niet. Waarschijnlijk is de poster je niet eens opgevallen.

Maar stel je eens voor dat de Duitsland 1938 tegenhanger geplaatst was..... was niet iedereen er dan massaal over gevallen? Zou de moderatie ingegrepen hebben? Ik denk dat Daniel in dat geval een zware tijd zou hebben gekregen hier op WMR.

Terwijl er geen verschil is: beiden verheerlijken een misdadig regime die miljoenen mensen vermoord hebben. In het geval van de USSR zelfs tientallen miljoenen omdat ze er veel langer over hebben kunnen doen.

Hier zie je in extremis wat ik bedoel met dubbele standaard. Die je dus in de politiek steeds weer ziet terugkomen als het over links dan wel rechts gaat.

22-11-10 16:44:42
Roflcopter
Senior lid

WMRindex: 142
OTindex: 655
@Invisible: Ik geloof niet dat Daniel120 dat plaatje postte om te bewijzen dat het communisme een goed systeem is, of hij moet in oost Groningen lid zijn van de CPN.

Mensen posten plaatjes en GIFs veel te snel zonder te denken wat het voor een effect heeft op sommige mensen; dat is nu normaal geworden.


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 94 95 96 [97] 98 99 100 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven