hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Occupy

27-10-11 20:36:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ze hebben genoeg meningen. Daar scheelt het niet aan. Maar een visie, een plan, een doel, een algemeen idee behalve "zo niet verder" is ook wel gewenst. Alleen maar daar zitten en boos zijn helpt ook niet.

27-10-11 21:11:52 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Ik ben ook niet heel erg blij met de graaicultuur alleen moet ik wel heel eerlijk toegeven dat als ik de kans zou krijgen een dikke bonus binnen te slepen zoals die bankdirecteuren dat doen, dat ik denk dat ik die kans niet zou laten liggen.

Graaigedrag zit nou eenmaal in de menselijke genen ben ik bang, bij chimpansees zie je het ook in zekere mate alleen dan met voedsel en vrouwtjes.

27-10-11 21:26:16 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Alweerdood:
En dat boeit, omdat?
Ze klagen over oneerlijke verdeling en het hebben van een staatsschuld (among other things) terwijl ze zelf schijnbaar niet eens een baan hebben. Ga werken :<

Als je banken niet vertrouwt spaar je je eigen geld. Als je bedrijven niet vertrouwt dan neem je niets van ze af. De enige waar je (weinig) aan kan doen is de overheid - en als dat je niet bevalt dan zijn er genoeg landen waar de overheid minder toezicht houdt. Dat die landen hoge(re) criminaliteitscijfers is niet toevallig. >.>

27-10-11 21:43:10 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Mmore: het gaat hen om het nationaal belang en niet om het individueel belang, (denk ik, als het andersom is dan vind ik ze nog hypocrieter) maar ze zouden wel moeten erkennen dat zij met een leuk kampje in de stad ook weinig uithalen...

27-10-11 21:55:25 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Of je lost het probleem op, of je kapt met erover te zeiken.

wat DEvH zegt, alleen maar collectief boos zijn helpt niet.

28-10-11 12:53:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
De Occupy beweging is leuk hoor, in 235 steden (and counting) met z'n allen boos zijn. Vind het maar niks.

Ik hoor er ook eigenlijk heel erg weinig over. Ze zitten volgens mij al een goede week en nog steeds is het nieuws karig. Zal ook wel niets constructiefs gebeuren.

29-10-11 14:38:16 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Davh11:
Of je lost het probleem op, of je kapt met erover te zeiken.

wat DEvH zegt, alleen maar collectief boos zijn helpt niet.
Het punt is, om problemen op te lossen hebben we een regering. Daarvoor hebben dus we een volksvertegenwoordiging, zodat we niet voor ieder klein kutprobleempje met z'n allen hoeven te staken ofzo. Alleen zij maken de problemen erger.

Quote @Mmore:
Quote Alweerdood:
En dat boeit, omdat?
Ze klagen over oneerlijke verdeling en het hebben van een staatsschuld (among other things) terwijl ze zelf schijnbaar niet eens een baan hebben. Ga werken :<

Als je banken niet vertrouwt spaar je je eigen geld. Als je bedrijven niet vertrouwt dan neem je niets van ze af. De enige waar je (weinig) aan kan doen is de overheid - en als dat je niet bevalt dan zijn er genoeg landen waar de overheid minder toezicht houdt. Dat die landen hoge(re) criminaliteitscijfers is niet toevallig. >.>
Het gaan hen ook om het grotere geheel. Veel mensen zijn ontslagen omdat banken gered moesten worden met overheidsgeld, de belastingen stegen en er weer een duizend bedrijfjes moesten bezuinigen/failliet zijn gegaan.

Tegelijkertijd met al deze problemen zijn er nog steeds bankdirecteuren die zichzelf een miljoenenbonus geven.. Zie je de oneerlijkheid een beetje?

DEvH 't is wel een probleem dat de meeste media Occupy niet serieus nemen, daarom hoor je er ook zo weinig van. Terwijl er wereldwijd genoeg mensen protesteren...

29-10-11 15:43:38 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote @alweerdood:
Het gaan hen ook om het grotere geheel. Veel mensen zijn ontslagen omdat banken gered moesten worden met overheidsgeld, de belastingen stegen en er weer een duizend bedrijfjes moesten bezuinigen/failliet zijn gegaan.
alternatief is hyperinflatie, omvallende banken (en dus geen kapitaal en koopkracht meer) en een eeuwig bestaan onder schulden en woekerrentes. Worden we ook niet blij van.

29-10-11 16:08:02 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote DEvH:
Quote @alweerdood:
Het gaan hen ook om het grotere geheel. Veel mensen zijn ontslagen omdat banken gered moesten worden met overheidsgeld, de belastingen stegen en er weer een duizend bedrijfjes moesten bezuinigen/failliet zijn gegaan.
alternatief is hyperinflatie, omvallende banken (en dus geen kapitaal en koopkracht meer) en een eeuwig bestaan onder schulden en woekerrentes. Worden we ook niet blij van.
schulden en woekerrentes zijn er nu ook al. Hyperinflatie, mja. Alles wordt duurder, het is geen hyperinflatie, maar wel een flinke.

Het gaat er om dat het hele bankensysteem níet werkt. Banken lenen geld uit, met krediet dat ze geleend hebben. De rente daarop wordt betaald met een lening, waarna ze geld moeten uitlenen en de daaropvolgende rente kunnen gebruiken om de rente van het uitgeleende krediet te kunnen betalen.. En zo gaat het eeuwig door. De FED drukt geld bij als een malle omdat ze anders niks kunnen betalen, en een goudvoorraad (die de waarde van een biljet bepaalt) is al lang geen maatstaf meer. Het is allemaal stof waar je je eigenlijk op moet inlezen, maar als je erin geïnteresseerd bent en gaat lezen (en de idioten ontwijkt, er zijn genoeg doomsday prophets :/ ) kom je erachter dat het een puinzooi is...

02-11-11 23:18:28 - Quote! - @sjonder
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote DEvH:
Ik ben het met @stora eens, hij legt het goed uit. Banken hebben te hoog spel gespeeld met geld dat niet van hen was, maar aan de andere kant teken je daar wel voor als je het op een bank zet. niet dat je het dan maar niet op de bank moet zetten.

Volgens mij ga je eraan voorbij dat de banken ons zijn opgedrongen, vroeger kon je je salaris en spaargeld gratis "veilig" stallen bij een bank en op je spaargeld kreeg je zelfs wat rente, ineens kon je ipv je salaris zelf storten je salaris gestort krijgen, en weer later kon je anderen machtigen om automatisch huur/hypotheek/electra te betalen. Ineens moest je betalen
voor acceptgiro's want banken vonden dat automatische incasso's minder werk inhield en dus kosten op de acceptgiro, daar men bij de banken toen al last had van tegenvallende resultaten werden er bank(pas)kosten geïntroduceerd die zoals we nu zien elke jaar stijgen.

Ga dus niet zeggen dat iemand getekend heeft voor een bank zodat deze er mee kan gaan spelen.

Quote @Mmore:


Als je banken niet vertrouwt spaar je je eigen geld. Als je bedrijven niet vertrouwt dan neem je niets van ze af. De enige waar je (weinig) aan kan doen is de overheid >.>


Tja simpel gezegd om mensen mee proberen af te wimpelen, maar je kan geen geld sparen in je eigen huis, althans het is niet altijd veilig. Je bent verplicht om van bedrijven af te nemen al vertrouw je ze niet, je kan er niet om heen, en sterker nog, je kan niet zonder bank omdat er geen baas is die nog contant uitbetaald. zo ook geen onbetrouwbare instantie (b.v. alle ziektekostenverzekeraars) waar jij je geld contant 'mag' betalen.

Alles is je opgedrongen, en het enige waar je iets aan kunt veranderen is de "politiek" oké slechts een maal in de vier jaar (met een beetje mazzel eerder) en dan is het weer afwachten wat de resultaten worden, want of het nou links of rechts is, of het graag genoemde liberaal het is allemaal meuk omdat er geen meerderheidspartij bestaat.
Niet dat een meerderheidspartij de oplossing zal geven, maar feit is dan wel dat een meerderheid van de kiezers verantwoordelijk is voor die regering, en dat is heel anders dan nu waar men heeft moeten sprokkelen om een regering te vormen.

Het is allemaal vreemd en normaal tegelijkertijd zoals @MadKhorne al zegt, wanneer hij (ik ook) de kans krijgt om een vette bonus in de wacht te slepen doet hij (en ik) dat ook.
Echter ik zou persoonlijk geen bonus accepteren wanneer ik een bedrijf of afdeling onder mijn hoede slechter achterlaat dan dat ik hem betrok.

05-07-12 18:52:34 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote meer:


Meer dan hebzucht


Nu het schandaal rond de manipulatie van de Libor-rente door Barclays ieder uur groeit, is één ding duidelijk: veel mensen binnen de bank wisten ervan. Waarom hebben ze geen alarm geslagen?

Wie zijn mond opendoet, is kwetsbaar

In tientallen interviews die ik de afgelopen negen maanden heb gemaakt met mensen die in de financiële sector werken, kwam deze vraag telkens weer naar voren: waarom is het de financiële sector, ondanks aanzienlijke investeringen in intern toezicht, niet gelukt zichzelf te corrigeren? Het korte antwoord luidt ‘hebzucht’, maar er is meer.

08-01-13 03:12:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven