hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Occupy

26-10-11 20:05:53
nietmeer
Occupy. Weet je wat hiermee bedoelt wordt, weet je wat ze willen, ben je het eens of oneens, en waarom dit allemaal? Kortom; een discussie-punt voor de 99%. En de andere 1%. Ga lekker babbelen zou ik zeggen. Niet de confrontatie maar de conversatie aan gaan, hé mensen!

26-10-11 20:12:58
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
die mensen weten zelf niet precies waar ze actie tegen voeren, dus hoe moeten wij het weten :$

26-10-11 20:15:59
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
"De beurskredieten, de bonussen, de hebzucht. Het gaat gewoon door."
-- Protestant

"In de jaren zestig kon je aankloppen bij de overheid en die konden dingen veranderen", zegt Lievense. "Maar de regering is nu zo onderhevig aan het monetaire en economische systeem dat je je kan afvragen: hoe democratisch is onze democratie nog?"
-- Protestant

Dat vindt ook Sandra (39), die zaterdag op het Beursplein gaat demonstreren: "Ik ben het vooral niet eens met hoe de banken in elkaar zitten. Ze blijven maar geld naar zich toe trekken en spelen zo met de mensen. Er worden miljardenschulden opgebouwd en ze blijven zichzelf maar uitkopen. Als ik rood sta moet ík het wel binnen drie maanden terugbetalen. Zij komen er makkelijk van af."

"Het is de ultieme vrijheid als je niet afhankelijk van instanties hoeft te zijn", zegt Sandra. "Het voelt als een klem om de keel als je gevangen bent door geld. De liefde voor geld is de wortel van alle kwaad. Het geeft mensen macht en dat maakt ze corrupt."
-- Protestant Sandra

Easy enough, lijkt mij? Het irriteert mij echt dat er beweerd wordt dat ze niet weten wat ze zelf doen, terwijl dat de mensen zijn die tenminste hun mond opentrekken met een groep, zonder geweld en dwarsboming van de mensen die werken bij banken enzo.

Edit: Ik weet trouwens niet waar je dat vandaan hebt, DEvH, maar het lijkt mij toch echt duidelijk dat het onzin is wat je zegt. De standpunten zijn duidelijk, ook onder de protestanten. :ja

26-10-11 21:21:30
nietmeer
Ik ben het niet eens met die Sandra. Als je zegt gevangen te zijn door "bedrijven" (dus specifiek niet "banken") dan moet je je eigen consumeergedrag remmen. Dat vind ik hypocriet; het niet eens zijn met de bedrijven, maar wel een afzetmarkt vormen voor dezelfde bedrijven.

Ik zou er wel zelf gaan staan. Maar als ik ooit op mijzelf ga wonen, dan doe ik dat heerlijk minimalistisch. Zal ook wel niet het geld hebben om het anders te doen, maar goed. Maar om dan te zeggen dat je tegen bedrijven bent, maar wel hun diensten en goederen blijft vragen...

Zoals bijv. die maskers. V for Vendetta, Fawkes. Dat dus. Tegen bedrijven, tegen de staat. Maar wel leuk en aardig DC-Comix en Warner Brothers achterop. Tja...

Nee, ik vind het statement goed. Maar de uitvoering minder.

26-10-11 21:44:34
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
De Nederlandse occupy stelt echt helemaal niets voor. Als beursman zou ik niet onder de indruk zijn.

26-10-11 22:43:01
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: En net zit je toch te vermelden dat ze niet weten waarvoor ze protesteren, en ineens is het goed?
Het staat gewoon op de NOS-site en bij Occupy Amsterdam hoor.

En ik moet zeggen dat ik jouw houding dan ook wel hypocriet vind, door te zeggen dat ze het niet goed doen, maar wel zelf mee te doen in dat geval. ;)

@Mandarijntje: We zijn ook maar een klein land, 29 oktober wordt dit héle land compleet in een groot aantal steden opgepikt. :ja

26-10-11 22:53:20
nietmeer
Ik vind het een stel paupers die niks beters te doen hebben. Als je in de schulden zit, had je die niet moeten maken. Als je klaagt dat je geen baan krijgt aangeboden van de staat, had je maar een opleiding en een sollicitatie cursus moeten volgen.

Er bestaat ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid.

26-10-11 23:54:48
nietmeer
@Kameleon: nee, de uitvoer is niet goed nee. De hypocrisie die zij willens en wetens ten uitvoer brengen, is ook zeker niet goed. Maar als ik langs deze hypocrisie kijk, welke ik eerder uitgelegd heb, dan is het een goede actie. En de basis is ook goed. Maar de mensen moeten weten waarvoor ze daar staan, en als de informatie (ondanks dat dit een sterk internet-gerelateerd fenomeen is) niet duidelijk te vinden is, dan zullen mensen toch even verder moeten denken. Ik heb meerdere interviews bekeken in o.a. De wereld draait door, (pauperprogramma) maar daar wordt slechts populistisch geschreeuwd. Kom nou eens met een daadwerkelijk punt, een plan van aanpak, een visie, een doel, en dán zal ik er staan.

27-10-11 08:44:49
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote Banaal:
Ik vind het een stel paupers die niks beters te doen hebben. Als je in de schulden zit, had je die niet moeten maken. Als je klaagt dat je geen baan krijgt aangeboden van de staat, had je maar een opleiding en een sollicitatie cursus moeten volgen.

Er bestaat ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid.


Mooi gezegd ....... ik geef een paar steekwoorden en lees dan je verhaal opnieuw!

Fortis-ABN-AMRO
Nederlandse Staatsschuld


Ik zie graag je reactie over deze werkende schuldenaren tegemoet maar ga nou niet zeggen dat bovenstaande hun verantwoording wel nemen!

En dan nog iets, niet iedereen die protesteert is per definitie iemand met schulden.

27-10-11 08:53:51
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@sjonder: Precies _O-
Mooi gezegd, en dat is echt gemeend. ;)

DEvH en Banaal: Het gaat in dit geval dus NIET om hun eigen schulden, maar om de economie itself, ze willen dat er een stevige economie komt, die NIET is gebaseerd op beleggen en het graaien van de bankdirecteuren en andere hoge mannetjes.
Het gaat ze niet om hun eigen belangen (indirecht wel) maar op dit moment willen ze dat er een stabiele economie wordt ontwikkeld die niet zomaar instort.

Deze economie is passé.

27-10-11 10:43:21
nietmeer
@Kameleon; ja, dat is het bankenverhaal. Daar ben ik het mee eens. Maar de (vaak anti-globalisten gekkies) die schreeuwen dat ze tegen de grote corporaties zijn, die zijn hypocriet. Voor wat de banken betreft; dit systeem gooi je niet zomaar om en dat zal ook niet overwogen worden ben ik bang.

27-10-11 11:47:05
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Echt idioot dat ze schijnbaar weken ergens kunnen protesteren. Werkloos dan, schijnbaar?

27-10-11 12:14:47
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@Mmore: Zou wel kunnen, maar misschien ook ATV-dagen? :P

27-10-11 13:15:45
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote @Mmore:
Echt idioot dat ze schijnbaar weken ergens kunnen protesteren. Werkloos dan, schijnbaar?
En dat boeit, omdat?


27-10-11 14:23:13
nietmeer
@alweerdood: Omdat alleen maar boe roepen dat je geen werk heb vreselijk zinloos en hypocriet is.

27-10-11 14:24:20
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Occupy declaration

Misschien is dit duidelijker voor iedereen?

27-10-11 14:37:37
nietmeer
@Kameleon: En hoeveel van die dingen denk jij dat er in Nederland spelen?

27-10-11 14:38:19
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Banaal: Ik vermoed meer dan jij en ik denken. ;)

27-10-11 15:15:03
nietmeer
@Mmore: hoe waar 8O Maar dan mogen de mensen toch wel een stem hebben? :)

@Kameleon: als niemand dat blijkbaar denkt dan hebben ze geen reden om er te staan. Ze moeten er met een idee en een visie staan!

27-10-11 15:18:23
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Het valt mij tegen dat mensen zich niet inlezen en wel een mening geven.

Kijk gewoon eens op de websites van de Occupy groepen enzo, daar staat veel informatie, lees het gewoon eens, in plaats van roepen. :|

27-10-11 15:19:30
nietmeer
Quote link:
"They have used the military and police force to prevent freedom of the press."


????

wat willen ze hiermee zeggen? *8 Vrijheid van pers is zeer belangrijk! IN de hele westerse wereld.

Kijk, de andere punten ben het (soms niet) enigszins eens, maar de farmaceutische industrie en de achterkamertjes-politiek (met steekpenningen e.d.) zul je nooit weg krijgen.

27-10-11 15:20:14
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Waar het ook om gaat , is dat banken hoog spel hebben gespeeld met geld van anderen.
Toen viel de 1 na de andere bank om.
Maar niet 1 directie lid of verantwoordelijke is daarvoor gestraft.
Net als de nederlandse banken , die enorme staatsteun hebben gehad.
En wat zie je nu, nog steeds krijgen medewerkers die risico vol handelen een vette bonus.
En wat dachten jullie van al die pensioenfondsen. Dat waren echt rijke fondsen.
Maar door spelen met geld van anderen, krijgen mensen die hun leven lang via hun gespaard hebben voor als ze 65 werden nu nog maar een schijntje.
Daarom is het goed dat er mensen zijn die daar tegen protesteren en hoe meer mensen dat doen , hoe sterker de roep om te veranderen.
En er zijn nu al hypocriete politici die sympathiseren met ze, terwijl die wel helpen het systeem in stand te houden.

27-10-11 15:20:50
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
DEvH: Dat de VS dus het leger en politie heeft ingezet om vrijheid van pers te bestrijden. :ja
Dat willen ze dus niet meer.

27-10-11 15:43:55
nietmeer
@Kameleon; laat ze maar met bewijzen komen. Het is geen politiestaat als Birma of Syrië. En Egypte nog steeds, daar niet van. Nee, sommige mensen zouden dát liever hebben i.p.v. een normale functionerende staat waar niet tegenop te schoppen valt bij gebrek aan onderwerpen.

Ik ben het met @stora eens, hij legt het goed uit. Banken hebben te hoog spel gespeeld met geld dat niet van hen was, maar aan de andere kant teken je daar wel voor als je het op een bank zet. niet dat je het dan maar niet op de bank moet zetten.

27-10-11 16:43:54
nietmeer
Quote @Kameleon:
Het valt mij tegen dat mensen zich niet inlezen en wel een mening geven.

Kijk gewoon eens op de websites van de Occupy groepen enzo, daar staat veel informatie, lees het gewoon eens, in plaats van roepen. :|

Eenzijdige informatie inwinnen is ook niet goed om een mening op te baseren.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven