hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-4 18:00 - 74411 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

Kabinet gevallen

25-02-10 15:28:22
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Normen verdedigen doe je in het algemeen, wie in Nederland komt wonen mag zijn geloof belijden, maar dient de wet en het staatssysteem te respecteren. Wil je dat niet? Dan doei en succes bij de buren. Gelukkig willen de meesten dat wel. Dit land moet alleen wat harder worden, voor iedereen wie zich niet kan gedragen. En ook met het toelaten van immigranten, daar kan best wat scherper naar worden gekeken, geen geregelde uithuwelijking, maar mocht een mens in ander land daadwerkelijk straalverliefd worden, dan zal men daar geen nee tegen mogen zeggen. Zie dat maar eens te combineren 8O De gangbare consensus? Volgens mij is men al redelijk bezig geweest om het spulleke wat strenger aan te pakken omtrent immigratie, en het verhardt nog steeds. Geen probleem hoor, maar laat men wel dan goed naar de persoon in kwestie zelf kijken, gedegener onderzoek naar het verhaal van de vluchteling, zonder de kans te lopen dat door dit onderzoek eventuele familieleden in het land van oorsprong gedonder krijgen. Ook weer een lastige, het kost veel geld. Maar het is wel zo menselijk.

Amai, zie hoe iets wordt gepresenteerd :S

Volkskrant

GroenLinks

25-02-10 20:27:27
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Fraai, heel fraai!

25-02-10 21:03:20
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gemeentelijke lasten zijn nu eenmaal duur, en worden duurder. Die ozb, een draak van een diefstal, rioolrechten, zeer terecht, we blijven toch wel kakken en die bende moet verwerkt worden 8O Reinigingsheffing, tja, de verpakkingsmafia, pak die ook eens aan en maak de mens bewust ervan dat echt niet alles driedubbel verpakt moet worden :S

Ik ben best bereid meer te betalen, maar dan zeg ik ook van kom maar eens met gratis OV, trek de knip eens los.

25-02-10 21:05:56
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Rioolheffing 2010: €184,44

Afvalstoffenheffing 2010: €166,32

Totaal: €350,76

kching:|

25-02-10 21:13:21
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hier hebben we PvdA, CDA, ChristenUnie en de VVD, alleen al de rioolheffing en de afvalheffing bedragen gezamenlijk 481 euro per jaar. Dus doe mij dan maar GroenLinks terug hiero 8)

25-02-10 21:23:21
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
En dan heb ik nog waterschapsbelasting van €127,11:|

25-02-10 21:26:11
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Die komt ook nog, en bedraagt hier 259 iets van 119 en nog iets 8O

26-02-10 19:15:34
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Uitzuigers benne het:O

26-02-10 19:18:03
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Uitzuigers? Dieven, maar dan bij de wet gedoogd :S

26-02-10 21:38:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vergelijk de WOZ. Ik ben vorig jaar in bezwaar gegaan en erkend werd dat het te hoog was, maar het viel in de marge die de wet toestaat. Mijn commentaar aan de commissie: u zegt dus feitelijk dat u mij besteelt, maar dat dit binnen de regels valt die u zelf heeft bedacht en gaat daarom gewoon door met het bestelen. En dan bent u verbaasd dat de burger geen vertrouwen heeft in de politiek?

Ik denk niet dat een volgend bezwar wel succes zal hebben :)

27-02-10 10:19:40
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Een van de speerpunten van Geert is het terugdringen van het aantal ambtenaren. Dat roepen de anderen ook, maar in de praktijk komen er steeds meer.

PVV is hier DE oplossing: PVV in regering of college en 1/8 van de ambtenaren gaat ander werk zoeken. In de grote steden nog meer: tegen de 60% is links en wil niet onder PVV aanwezig zijn en gaat mogelijk ander werk zoeken.

Zie hier een groot plus punt van PVV :)

27-02-10 10:41:39
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gaat mogelijk ander werk zoeken, dat klinkt inderdaad wat netter. Snelle edit trouwens :P Het zal me allemaal benieuwen, als je je goede punten zo vergooit met één onmogelijk punt ben je in mijn ogen niet bezig om constructief te werken maar meer bezig als een vlo wie venijnig bijt en verder weinig meerwaarde heeft.

27-02-10 10:54:45
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nu we het toch over campagnes hebben . . . onderstaand een citaat van professor Smalhout uit de telegraaf van vandaag. Hij heeft wel een punt. Hij doelt hierbij mn op de privatisering van alles en nog wat

-0-0-0-0-

Nu iedereen aan het nakaarten is over de recente val van ons kabinet en we avond aan avond worden geconfronteerd met het Zwartepietenspel van onze politici, valt het op dat niemand een woord zegt over de dreigende uitverkoop van onze samenleving. Er wordt gediscussieerd over in principe onbelangrijke zaken zoals de hoofddoekjes van moslima’s en het verplichte zingen van het Wilhelmus door inburgerende allochtonen. Maar over de steeds verdere verkilling van onze maatschappij wordt geen woord gesproken. Die ontmenselijking wordt primair veroorzaakt door de sinds de jaren zeventig gepredikte schaalvergroting, die inmiddels een sociale ramp dreigt te worden.

27-02-10 16:14:57
nietmeer
Het mooiste zou zijn als de SP samen met PVDA en D66 zou gaan regeren:ja

Vooral als Jan marijnissen weer terug zou komen;)

27-02-10 16:38:48
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het zou het mooist zijn als dat inderdaad zou kunnen, als de wereld en de mens zo goed waren dat dit mogelijk was.

Gezien de problemen waar we de komende decennia en eigenlijk nu al mee te maken gaan krijgen/hebben is dit echter geen goed idee, omdat betrokken partijen de problemen niet zien, niet willen zien en zeker geen handelingen er tegen zullen verrichten, zodat er weer jaren verloren gaan en optreden steeds moeilijker / onmogelijker wordt.


27-02-10 17:08:38
nietmeer
@Invisible dus wat stel je voor?*8

27-02-10 17:35:42
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Minderheidskabinet CDA - VVD met gedoogsteun PVV. Denemarken situatie dus. Dit omdat PVV de problemen wel ziet en benoemd, maar in zijn uitwerkingen te extreem is voor regeringsdeelname. In een gedoogsteun situatie kunnen ze veel noodzakelijke dingen bereiken terwijl de extreme kanten eraf gesleten worden.


27-02-10 18:22:30
nietmeer
En dan het volgende kabinet Balkenende hebben zeker?8O Hmm Ik weet het niet maar denk nooit dat dat kabinet het lang vol zou houden:nee

01-03-10 11:03:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als de stemming hier representatief is moet in ieder geval PVV erin. Op dit moment 241 stemmen, waarvan 23,2 voor PVV die daarmee met stip de grootste is: nummer 2 van de landelijke, de VVD heeft maar 12,4%

En al met al is er geen kabinet mee samen te stellen als dit landelijk de uitkomst zou zijn.

Ik ben overigens verrast dat PVV het hier zo goed doet. Dit op grond van de discussies alhier waarin ik dacht met nog slechts een enkele andere stand te houden bij het bestrijden van de onjuiste beschuldigingen aan het adres van die partij.

01-03-10 11:11:00
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
@Invisible: Ik had ook verwacht dat hier bij wmr de pvv toch niet zo hoog zou staan, als je de meeste reacties bij de artikelen of de blogs bekijkt had ik hier wat meer positieve en nadenkende mensen verwacht in plaats van meelopers

01-03-10 11:16:21
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Het valt mij ook zwaar tegen, maar hoe jij het aangeeft, invisible, met een klein beetje PVV is denk ik niet slecht voor Nederland. Alleen zou ik er liever een linksere partij inwillen (groenlinks).

01-03-10 12:59:37
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
PVV legt de vinger op de zere plek. Zo goed als alle andere partijen lijken er omheen te draaien. Veel mensen hebben daar genoeg van. En als over 4 jaar (of eerder) de PVV het niet waar kan maken, dan sturen we ze gewoon weer weg. En Wilders moet geregeld 'absurde' uitspraken maken, anders valt hij niet op. Maar hij heeft ook genoeg punten die wel goed zijn.

01-03-10 13:11:54
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote is-toch-zo:
@Invisible: Ik had ook verwacht dat hier bij wmr de pvv toch niet zo hoog zou staan, als je de meeste reacties bij de artikelen of de blogs bekijkt had ik hier wat meer positieve en nadenkende mensen verwacht in plaats van meelopers


Dit is nu bij uitstek de reactie uit een linkerhoek: iedereen die rechts is afdoen als dom en meeloper. Dit uiteraard in tegenstelling met de geletterdheid, slimheid en grondig onderzoek van en door de eigen kant.......

Alleen waarom die dan steeds met beschuldigingen komen die aantoonbaar onjuist zijn en dus enkel nagepraat worden is mij niet helder. Kan jij me dat uitleggen is-toch-zo?

Ik vermoed dat wanneer men het over PVV aanhangers heeft, men ook beelden ziet van skinheads die dom brallend en Hitlergroet brengend poseren. En dat wordt dan universeel bindend verklaard.

Maar zie je als je aan links denkt ooit de beelden voor je van de gemaskerde relschoppers die stenen gooiend, vernielend en plunderend door steden trekken, panden krakend, stiekum 's nachts inbrekend, vernielend, dieren dodend door ze te "bevrijden"? Die mensen en hun familie bedreigen en intimideren omdat er gewerkt wordt bij een bedrijf dat de moreel superieure gemaskerde helden niet aanstaat?
Die bijeenkomsten van rechts verstoren omdat vrijheid van meningsuiting hen lief is, maar alleen als je dat zegt wat zij willen horen?

Nee dus. Terwijl, zo lijkt mij, die acties uit de linkerhoek aanmerkelijk gevaarlijker zijn voor de democratie en rechtsstaat dan een beetje dom gebral van een skinhead.....

Twee maten, hier zijn ze weer.....




01-03-10 14:27:09
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Als je er zo over denkt moet je gewoon op geertje gaan stemmen, maar ondanks zijn af en toe zeldzame goede ideeen kan ik niet op die man stemmen.

Hij wil kwaad met kwaad vergelden. Vervolg: nog meer kwaad.

En als je het nu hebt over het loslaten van die dieren, daar kan ik met m'n kop ook niet bij. Dat heeft wat mij betreft niets met politiek te maken, alleen maar met domheid. Maar ze denken daarmee goed te doen, ondanks dat deze beestjes dat niet kunnen overleven. Maar er moet wel iets tegen gedaan worden, en hoe ga je dat dan aanpakken? Nou aandacht vragen dus...

01-03-10 14:43:29
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
@Invisible: Hoe kun je mij na 4 regels tekst indelen in de linkerhoek? Dat is wat ik bedoel met nadenken. Ik ben zeker niet links, ik heb de tijd van de RAF meegemaakt, Duitsland is van hier nog geen 6 kilometer. Maar wat mij stoort is dat mensen zijn opgehouden de fouten bij zichzelf te zoeken. Het is veel gemakkelijker een zondebok te zoeken die we kunnen offeren, dan zijn de problemen voorbij en kunnen we verder met ons leventje.
Ik denk dat het beter is dat we eerst naar onszelf kijken, waar kom ik tekort, waar moet ik nog een extra inspanning leveren. Als we dat allemaal, en dan bedoel ik echt allemaal, wat meer zouden doen, hebben we een flinke stap vooruit gemaakt. Ik weet ook dat er groepen zijn die meer dan anderen zorgen voor overlast, maar de oorzaak daarvan ligt niet in afkomst, maar in opvoeding,opleiding, kansen en de mogelijkheden die mensen in dit land hebben. Ik weiger mensen af te schrijven puur op afkomst. Als we daar aan beginnen is het eind zoek. En beste onzichtbare deel nooit mensen in op grond van 42 woorden getikt op een forum.:nee:nee

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven