hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 18:00 - 74481 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3] 4

toekomst voorspellen

04-09-07 22:08:43
nietmeer
Its all in the mind ;)

04-09-07 22:12:40
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
m.b.t. tot de topic titel, ik ben afgelopen zondag naar een paranormaal beurs geweest in Almere.

Nou ben ik iemand die heel erg sterk met beide voeten aan de grond sta en niet echt geloof ik paranormale zaken.

Nu was er wel een persoon daar aanwezig die m.b.v. irisscopie e.e.a. wist te vertellen.

Ik dacht, ach ja, waarom ook niet...

Holy sjit, die vertelde zo maar even mijn mankementen in mijn lichaam zonder dat deze visueel zichtbaar waren. Ook noemde ze fysieke trauma's uit het verleden stuk voor stuk. En nog accuraat ook.

Mijn schoonmoeder heeft een kunstheup bijvoorbeeld. Ze had natuurlijk de kruk aan de linkerkant wel gezien.

Ze kijkt in het oog, ziet een uitstulping in de iris, kijkt op haar kaartje, het kan de rechtervoet/knie/heup zijn.

Wat zegt ze: Heeft U iets met Uw heup?

Spot on, terwijl het ook de knie had kunnen zijn.

Toch wel een hele openbaring voor mezelf :)

_O_

04-09-07 22:13:19
nietmeer
Revelations, never trust them :P

04-09-07 22:14:01
je zus
Senior lid


WMRindex: 45
OTindex: 1.544
ik geloof!

04-09-07 22:16:07
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik geloof in de wetenschap, en dat is op zichzelf ook weer een geloof gebaseerd op aannames, zoals alle geloven hehe...

Tja :) Een mens is maar een complex dier :P

DARWIN POWER :P

04-09-07 22:16:54
nietmeer
Ik voorspel dat de mens zichzelf naar den kleuten helpt 8-)

04-09-07 22:17:27
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik geloof ook...in mezelf.

04-09-07 22:17:34
je zus
Senior lid


WMRindex: 45
OTindex: 1.544
ik geloof in dromen waar voorspellingen in zitten, gevoelens die juist blijken te zijn maar je kunt met veel mensen hier niet over praten, vinden ze eng8O

04-09-07 22:17:40
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Kpuc

Amen :D

Ben eerder benieuwd of ik het nog in levende lijve meemaak haha... Dat het gebeurt is zeker _O_

04-09-07 22:18:00
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Kpuc:
Ik voorspel dat de mens zichzelf naar den kleuten helpt 8-)
Daar is geen voorspellingende gave voor nodig, alleen genoeg hersens om het nieuws te volgen:|

Jive ja lijkt me (serieus!) fantastisch om de mensheid ten onder te zijn gaan. Toch speciaal dan, om te weten dat je bij de laatste paar levende mensen was:+

04-09-07 22:18:41
nietmeer
Dromen zijn waar, grotendeels dan, het zijn emoties die in de slaap verwerkt worden ;)

04-09-07 22:21:24
je zus
Senior lid


WMRindex: 45
OTindex: 1.544
@Kpuck, dat klopt, maar je kunt ook dingen aan zien komen, gedetailleerd zelfs.

04-09-07 22:22:52
nietmeer
Zus, ik vrees dat ik daar te nuchter voor ben, maar goed, je weet het nooit zeker natuurlijk.

04-09-07 22:23:29
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Mijn dromen zijn altijd wazig, en hebben een hoog "WTF?" gehalte...

een eekhoorn en een slak die bijna kussen???? What the hell is er mis met me?8O

04-09-07 22:23:50
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote alweerdood:

Jive ja lijkt me (serieus!) fantastisch om de mensheid ten onder te zijn gaan. Toch speciaal dan, om te weten dat je bij de laatste paar levende mensen was:+


Ik snap je helemaal. Toch iets behoorlijk episch. Ook al heb je er daarna niks aan hehe, who is gonna know about this epic event? :P There's nobody left to tell about it haha...

Maar toch ja.

Ik had dit gevoel ook bij de film Sunshine. Niet echt een supertopper, zeker niet meer na het eerste uur, maar mijn god wat episch moet dan zijn om zo de zon in te pleuren _O_

04-09-07 22:25:39
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote alweerdood:
Mijn dromen zijn altijd wazig, en hebben een hoog "WTF?" gehalte...

een eekhoorn en een slak die bijna kussen???? What the hell is er mis met me?8O


Teveel Disney films gekeken hahaha...
Vond ik ook zo mooi in de Simpsons movie;
SPOILER!
Bart zit op een gegeven moment in het bagagrek in een trein te rommelen door de spullen van anderen. Komt ie met een zwarte BH op zijn hoofd naar beneden hangen om het volgende naar Marge te roepen: "I'm the mascotte of an evil company"

Hahaha, zag er net als Mickey Mouse uit


Geniaal ook :D _O_

04-09-07 22:56:19
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Jive: ja, dat simpsons-moment was briljant :P

Maar Spiderpig blijft ultiem 8) _O__O__O_

16-09-07 22:11:09
Roselien
Erelid


WMRindex: 342
OTindex: 2.737
Leuk hier :D

18-09-07 11:54:25
John L.
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 30
Wnplts: Utopia
Het kan natuurlijk aan mij liggen; maar vinden jullie jezelf niet een beetje kortzichtig (de sceptici)? Jullie praten heel makkelijk over zaken waar jullie niets van weten. Jullie zeggen; niets is zeker of dat kunnen we niet weten, maar toch lijken sommige zeker te weten dat het niet zo is.
Omdat jullie het niet kennen, begrijpen, of hebben meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Ik ben hier niet gekomen om iemand te overtuigen ergens van ofzo, maar als je zelf verder wil kijken dan je neus lang is, zou ik toch aanraden wat minder bang te zijn voor het onbekende.
Het feit dat jij het niet heb meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet zo is.

19-09-07 17:03:36
Roselien
Erelid


WMRindex: 342
OTindex: 2.737
Dank je wel John L. (L)
:D

**HUG**
Roos
(F)

19-09-07 20:19:19
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
mijn opa liep een paar maanden voor zijn verjaardag door de winkel heen en loopt langs een rek portemonnees en zegt, deze *wijst er 1 aan* koop ome henk op dit moment voor mij, en hij koopt vervolgens ook die portemonnee. schrijft op een briefje de datum en legt hem in de kast.
op zijn verjaardag, zeg oom henk, "je raad nooit wat ik voor je heb gekocht"
"jawel" zegt mijn opa, loopt naar de kast, pakt de portemonnee eruit en zegt "deze" en dat was ook zo. precies dezelfde.

hij had nog wel meer van die dingen, maar me oma heeft hem verboden om er meer dingen meet te doen want ze vond het eng :P

22-09-07 16:14:39
nietmeer
Quote John L.:

Het feit dat jij het niet heb meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Het feit dat al het 'bewijs' bestaat uit anecdotes en van-horen-zeggens en men nog nooit in een gecontroleerde omgeving, dus voor wetenschappelijk onderzoek, iets heeft kunnen voorspellen lijkt me toch wel een hint in de goede richting. De toekomst is niet iets tastbaars, iets dat je kunt waarnemen. De menselijke geest bestaat enkel uit stroomstootjes en chemische reacties, er is niets paranormaals of supernatuurlijks aan, en daarom kan je er ook niets paranormaals of supernatuurlijks mee doen.

22-09-07 16:40:56
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Das leuk en aardig, maar hoe verklaar je dan bijvoorbeeld glaasje draaien? Das paranormaal want dat glas beweegt zonder dat iemand iets doet...

22-09-07 17:29:56
John L.
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 30
Wnplts: Utopia
@markusw
En dat is dus net wat ik bedoel... bij wat jij zegt ga je er al totaal van uit dat het allemaal onzin is en dat jij gelijk heb. Jij gaat er al totaal van uit dat er niets paranormaals is en geen geest of ziel (hoe je het ook wil noemen) bestaat. Mensen als jij komen nooit met bewijs tegen, maar wuiven slechts het bewijs weg omdat je het niet wil of kan begrijpen). Is het niet misschien gewoon makkelijker om zo belachelijk veel mensen en zelfs bewijs in de wind te slaan dan om gewoon toe te geven dat je er geen zak van begrijpt.
Het is altijd leuk om te horen hoe sommige mensen of religies natuurlijk weer eens zeker ervan zijn dat ze het patent op de waarheid hehben.

22-09-07 20:24:36
nietmeer
Quote John L.:
markusw
En dat is dus net wat ik bedoel... bij wat jij zegt ga je er al totaal van uit dat het allemaal onzin is en dat jij gelijk heb. Jij gaat er al totaal van uit dat er niets paranormaals is en geen geest of ziel (hoe je het ook wil noemen) bestaat. Mensen als jij komen nooit met bewijs tegen, maar wuiven slechts het bewijs weg omdat je het niet wil of kan begrijpen). Is het niet misschien gewoon makkelijker om zo belachelijk veel mensen en zelfs bewijs in de wind te slaan dan om gewoon toe te geven dat je er geen zak van begrijpt.
Het is altijd leuk om te horen hoe sommige mensen of religies natuurlijk weer eens zeker ervan zijn dat ze het patent op de waarheid hehben.
Tegenbewijs? Ik hoef niet eens tegenbewijs te leveren, jij doet een bewering en geeft er geen bewijs bij, dat betekent dat er helemaal geen waarde aan de bewering zit. Zonder bewijs voor of tegen is de status quo dat iets niet bestaat. En ik begrijp het juist wel, daarom weet ik ook dat het niet echt is. Ik zeg niet dat ik het patent op de waarheid heb, maar alleen dat alles erop wijst dat het simpelweg niet bestaat.
En evert, ja natuurlijk zegt iedereen dat ze niets doen. Hier heb je dus twee opties, of aannemen dat er een hele parallelle, spirituele wereld van geesten en demonen en weet ik wat men door de eeuwen heen heeft verzonnen bestaat waar wij verder geen bewijs van ondervinden, of dat er een grapjas in de groep zit.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven