Jodenkoeken |
Martijn1994 Senior lid WMRindex: 287 OTindex: 1.366 Wnplts: Wnplts S |
@ gothic daar maak je dus maar weer uit op dat de tweede kamer eigenlijk maar heel weinig van het volk weet |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Ik ook niet. Ik vind racisten zo zielig. |
|
nietmeer
|
Je hoeft niets van elkaar te pikken, zolang we elkaar maar kunnen verdragen  |
|
@ Gio dat is wel zo. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
gothic zwarte pieten zijn zwart, omdat ze door de schoorsteen zwart worden van de roet. Heeft niks te maken met huidskleur. |
|
@ Gio daar maakt de regering ook geen gedoe over. |
|
gothic Erelid
 WMRindex: 1.818 OTindex: 5.537
|
@martijn, klopt. Toen ik vertelde dat ik daar stage ging lopen kreeg ik ontzettend veel vooroordelen te horen over Zuidoost. Dat je spullen er gejat worden, je kan er niet veilig over straat en als je niet oppast met wat je zegt wordt je bedreigd. Ik heb daar echt helemaal niks van gemerkt, de mensen waren er allemaal vriendelijk en toen mijn portemonnee uit m'n tas viel kreeg ik hem terug van iemand. Ergens anders zou dat echt niet gebeuren. Mensen moeten eerst nadenken voor ze iets zeggen over een ander. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Martijn weet ik, maar een heleboel mensen weten dat niet, van die roet. |
|
@ gothic ja het slaat helemaal nergens op  vooroordelen is sowieso stom  racisten zijn triest  |
|
nietmeer
|
gio, Ik zal het even proberen uit te leggen als het me lukt. Het gaat er eigenlijk om tegen wie je het hebt. Ik ben zelf marokkaan en er zijn docenten op school bij mij, die me af en toe als geintje 'kut marokkaan' noemen.M aar die weten zelf hoe ik in elkaar zit en dat ik niet gelijk over discriminatie etc. begin maar gewoon een bijpassend woord ervoor verzinnen om het leuk te houden. Maar er zijn ook mensen waar je het tegen zegt, en die kunnen er niet tegen. En dan kun je alvast een rolstoel bestellen, want dan is het geheid zeker dat je in een rolstoel terecht komt, met of zonder benen  . Dus het gaat er niet om, om welke groep het gaat, maar om de individu die je erop aanspreekt. |
|
gothic Erelid
|
@martijnhelemaal mee eens, maar er zullen altijd mensen blijven die er anders over denken. |
|
|
|
@ gothic helaas wel  |
|
nietmeer
|
@martijn, maar het is meer als geintje, omdat ze weten dat ik ook op zo'n manier tegen ze gaan reageren, en het zijn er maar 2 die dat tegen me zeggen, en meestal is het alleen als we alleen zijn. Ik vind het niet erg, ik hou wel van een dolletje, en zelf weten ze dat ook. Ik reageer ook niet als een lieverdje  |
|
nietmeer
|
Ik snap alleen niet waarom mensen het land van herkomst erbij moeten halen, als ik hier eens wat zeg als er een stel jongens aan het kloten zijn dan is het van he, klootviool, zout es ff lekker op naar je moers deur om te gallen. |
|
@ aimed leuk grapje  |
|
nietmeer
|
@martijn, ach, je moet toch wat op een school waar bijna alles serieus gaat  |
|
gothic Erelid
|
kpuc, Wordt in het nieuws ook altijd gedaan. Als iemand van niet-Nederlandse afkomst bijvoorbeeld een overval pleegt wordt er altijd bij gezegd dat het om een niet-Nederlands persoon gaat. Als een overval door iemand van Nederlandse afkomst gepleegd wordt, wordt dat er niet bij gezegd. Alsof het verschil uitmaakt waar iemand vandaan komt. |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Daar irriteer ik me ook altijd aan... |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
ik ben dus niet de enige die dat irritant vind bij het nieuws? |
|
gothic Erelid
|
nee beslist niet |
|
nietmeer
|
Uiteindelijk komen we allemaal uit een gelijk ei  |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
van binnen zijn we toch allemaal hetzelfde.. behalver als er iets is misgegaan tijdens de zwangerschap.. |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
 WMRindex: 1.300 OTindex: 15.343 S |
Quote Luna: Daar irriteer ik me ook altijd aan... Erger  Sorry  Maar goed, dat is inderdaad zo irritant, wat maakt het nou uit of het een nederlandse crimineel is of een duitse of eentje uit een zuidelijker gelegen land... het zal mij een worst wezen |
|
nietmeer
|
Tsja, en meestal geven ze er ook namen bij, waarvan je denkt: Wat zijn jullie voor een stomme beunazen  |
|