hr
jaargang -25 - laatste artikel 31-7 14:00 - 78195 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 [4]

Waar is God

03-02-07 18:44:32 - Quote! - @strekkie001
strekkie001
Senior lid

WMRindex: 594
OTindex: 312
S
giovanni, probeer het maar niet meer. wij hebben ons standpunt duidelijk gemaakt en hij ook. laat het hier maar bij. je krijgt onnodige ruzies hiervan.

03-02-07 18:50:16 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Waar ik over zeurde was dat je in een evo topic over god zat te kleppen, meer niet. Maar goed, ik zal me dus echt niet meer met dit soort ongein moeien, behalve als t uit de hand dreigt te lopen, have fun and wait for the final verdict.

03-02-07 19:00:51 - Quote! - @strekkie001
strekkie001
Senior lid

S
je mag je dr wel mee bemoeien, maar blijf redelijk. dat probeer ik ook. geef redenen, geef bewijzen. maargoed, misschien is het idd beter om deze discussie te stoppen.

03-02-07 22:55:34 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Volgens mij ging het topic over waar is God als iemand zeer lijdt.
Ben een tijdje niet aanwezig geweest, heb dus die ellenlange quote's nog niet gelezen, laat staan op me in laten werken.
Wel vraag ik me af hoe de JG onder ons denken over het zware lijden van bijv. personen die met schizofrenie door het leven moeten. Als je niet weet wat dit is zoek het even op, er wordt vaak gedacht een gespleten persoonlijkheid, maar dat is het niet. Ik noem dit omdat dit een lijden is, wat niet te beschrijven is, zo vreselijk. Vraag me dan af, waarom God het niet wat draaglijker maakt voor hen. Wat ik zo hier en daar lees hebben de JGers overal min af meer een verklaring voor, omdat dat in de bijbel staat, of begrijp ik dat verkeerd. A.U.B. geen discussie waarin men elkaar beledigt. Iedereen heeft recht op een eigen mening.

04-02-07 08:52:38 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Dweezle
Vaak denken mensen waarom helpt God mij niet. Misschien denk je dat hij anderen wel helpt.
Maar je moet begrijpen dat de mens denkt of dacht het wel zonder God af te kunnen om vrede te creeren of misschien wel eeuwig leven door de medische wetenschap. God laat de mensen alles proberen wat ze kunnen zodat er in de toekomst nooit meer over het feit getwijfeld hoeft te worden of de mens zonder God kan. God heeft ons gemaakt en heeft ons leefregels gegeven omdat hij precies weet wat wij nodig hebben om gelukkig te worden.
Op dit moment doet God geen wonderen voor niemand, dat zou ook niet eerlijk zijn de één wel de ander niet. Pas tijdens Armageddon worden wij van alle ellende verlost. Wij hebben dus wel deze belofte van God dat als wij in ons geloof volharden wij een prachtige toekomst voor de boeg hebben.
Tot die tijd kunnen we wel om Gods heilige geest vragen als we het moeilijk hebben om zo bv kracht te krijgen om het mentaal allemaal aan te kunnen. Ook het vooruitzicht op een leven in een paradijs geeft ons steun en de kracht om door te zetten.
En waarom God zoalng wacht? Omdat hij wil dat geen enkel mens verloren gaat en als hij merkt dat er nog iemand is die hem zoekt, wil hij die ook de kans geven.
(Maar aan de hand van de profetieën kun je aflezen dat het nu echt niet lang meer zal duren).

04-02-07 11:21:46 - Quote! - @Ines
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Of God bestaat of niet: ik heb verschrikkelijke moeite met de manier waarop sommige mensen hun geloof 'belijden'. Ik ken veel christenen die respect afdwingen omdat ze vreselijk hun best doen goede mensen te zijn, en dan ken ik ook christenen die zo druk bezig zijn met een ander te bekeren en uit de bijbel citeren, dat ze vergeten om christen te zijn. Voorbeeldje: in de bijbel staat dat Jezus heeft gezegd dat je voor je vijanden moet bidden. Maar in onze christelijke wereld (Australie, bijvoorbeeld) is dat dan weer volslagen taboe. Want bidden voor Osama? We piekeren er niet over. Zo is mijn beeld van het christendom: het is opportunistisch. We zijn christen als het ons uitkomt. Dan ben ik liever een goedbedoelende atheist...

04-02-07 13:08:32 - Quote! - @strekkie001
strekkie001
Senior lid

S
Quote Ines:
Of God bestaat of niet: ik heb verschrikkelijke moeite met de manier waarop sommige mensen hun geloof 'belijden'. Ik ken veel christenen die respect afdwingen omdat ze vreselijk hun best doen goede mensen te zijn, en dan ken ik ook christenen die zo druk bezig zijn met een ander te bekeren en uit de bijbel citeren, dat ze vergeten om christen te zijn. Voorbeeldje: in de bijbel staat dat Jezus heeft gezegd dat je voor je vijanden moet bidden. Maar in onze christelijke wereld (Australie, bijvoorbeeld) is dat dan weer volslagen taboe. Want bidden voor Osama? We piekeren er niet over. Zo is mijn beeld van het christendom: het is opportunistisch. We zijn christen als het ons uitkomt. Dan ben ik liever een goedbedoelende atheist...

Bidden voor onze vijanden, insgelijks wij bidden voor onze vrienden. Iedereen gelijk behandelen, vriend of vijand. Zegt je vijand, ik heb dorst, geef hem drinken.

Betekent niet dat je voor osama specifiek moet bidden, je moet voor de mensheid in het algemeen bidden. Niemand uitgezonderd.

04-02-07 13:58:54 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid

WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ik zeg maar 1 ding: just in my hart

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven