hr
jaargang -25 - laatste artikel 31-7 14:00 - 78195 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 [3] 4

Waar is God

02-02-07 22:13:41
strekkie001
Senior lid

WMRindex: 594
OTindex: 312
S
Sjah ik weet niet waar god is. K vraag me af of god wel op een "plek" is. Maar t gaat jullie natuurlijk om wat hij doet. Aangezien er al eerder illustraties zijn gebruikt, zal ik dat ook maar doen:
Quote:

Stel je voor, je bent een wetenschapper. Je hebt leven gemaakt, voor het eerst! Het was wel nodig om dat leven in een andere dimensie te laten plaatsvinden, dat was makkelijker. De wezentjes die je gemaakt hebt leven in een 2-dimensionale wereld. Je bent supertrots, want de wezentjes hebben een eigen bewustzijn, net zoals jijzelf. Ze kunnen nadenken, en hebben emoties, net zoals jijzelf. Je stelt jezelf voor aan ze, en zegt dat jij ze gemaakt hebt. Je zorgt voor een leuke omgeving voor ze, legt ze in de watten. De wezentjes zijn dankbaar en proberen uit alle macht wat voor je terug te doen. Ze zijn zo klein, dat ze weinig kunnen betekenen. Wat doen ze dus? Ze hebben ontdekt dat ze sommige stukjes materiaal kunnen laten ontploffen in een mooie vonkenregen, door ze met een ander soort materiaal te laten reageren. Het ziet er heel mooi uit, net zoals vuurwerk. Ze denken dus: Als we dit nou vaak doen, komen er heel veel vonkenregens en misschien vind onze maker dat wel mooi. Jij kijkt in je proefopstelling, in het stuk 2-dimensionale ruimte wat je hebt gemaakt, en je ziet die vonkenregentjes. Het ziet er best mooi uit. De wezentjes zeggen dat ze het voor jou hebben gedaan. Dat vind je natuurlijk ontzettend schattig, je word alleen maar trotser op ze. Maar opeens gaat 1 van die wezentjes iets doen wat jij niet wou: uit hun dimensie breken, in de 3-dimensionale wereld! Hey! je experiment loopt in de soep! De 2-dimensionale wereld die je hebt gemaakt is nu onstabiel, en de andere wezentjes gaan ook allemaal uit hun dimensie breken! Wat doe je? Je zet ze terug in hun 2-dimensionale wereld en zegt: "Als jullie het zo goed zonder mijn raad kunnen, los je eigen problemen zelf maar op." Sommige van de wezentjes hebben spijt, berouw. Ze zien echt in dat ze wat fout hebben gedaan en je zegt ze te zullen vergeven. Maar alle anderen geven nog steeds niet toe, en je laat ze hun gang gaan. Ze maken er een rotzooi van. Ze proberen leiding over elkaar te geven, ze stelen van elkaar, moorden uiteindelijk, het word een verschrikkelijke wereld. De wezentjes die echt berouw hebben van wat ze gedaan hebben, geef je dan ook wat hulp. Soms denken ze "Volgens mij bestaat die man niet eens, volgens mij zijn we anders ontstaan". Dat vind je natuurlijk erg. Je helpt sommige wezentjes dus, om niet weer uit hun dimensie te proberen te breken. De andere wezentjes willen dat wel en zeggen dat er achter hun eigen dimensie iets veel beters is. Jij weet dat ze niet lang zullen overleven in de 3e dimensie, maar dat geloven ze niet. Je geeft ze instructies, dat als ze jou erkennen en berouw hebben, dat ze in hun 2 dimensionale wereld een prachtig leven zullen krijgen, net zoals het begon. Sommige wezentjes geloven je, de andere niet. De wezentjes die je geloven en die oprecht hun best doen te doen wat je zegt, help je om in te zien dat ze in hun eigen dimensie moeten blijven.De anderen niet. Je laat je zoon ook even in de 2e dimensie gaan, om te bewijzen dat je echt bent en dat je gelijk hebt. Je laat je zoon daar ook dingen doen die de wezentjes niet kunnen, maar jij wel. Als ze nu nog niet in je geloven, laat je ze links liggen. Ze erkennen je niet, waarom zou je ze helpen? Je bestaat toch niet? Na een tijdje heb je ervoor gezorgd dat iedereen de kans heeft gekregen om te zeggen: "Je bestaat, ik geloof in je, en ik wil doen wat jij zegt, omdat je weet wat het beste voor ons is." Wie dat niet deed, breng je naar de 3e dimensie, waar ze doodgaan. De rest blijft leven, en je begint meteen met het in orde brengen van hun dimensie, en je gaat ze weer in de watten leggen. Ze hebben nu wel geleerd wat ze moeten doen. Vanaf dat moment zal geen enkel wezentje meer niet doen wat jij zegt.

Vertaal dit naar god en je hebt de bijbel. Ik denk toch echt wel dat God rechtvaardig bezig is. Al lijkt het alsof hij je niet helpt. Hij zorgt ervoor dat als je hem oprecht zoekt, je nooit meer verdrukking krijgt dan je kunt dragen. En veel mensen denken dat als iemand volgens de bijbel leeft, hij niet van het leven kan genieten. Juist wel!! In de bijbel word alleen maar goed advies gegeven! Maak je lichaam niet onrein, hou jezelf moreel rein (geen seks met wie je maar wilt, alleen met je man of vrouw bv.) etc. Jehovah's Getuigen gaan ook naar de bioscoop. Maar niet naar films waar bloedspetters van het doek af vliegen. Dat is moreel niet verantwoord. God keurt moorden af, mogen we er dan wel naar kijken? We komen streng over, maar geloof me: wij zijn ook gelukkige mensen. Als iemand doodgaat, hebben wij minder verdriet dan andere mensen. Waarom? Wij geloven dat IEDEREEN behalve sommige door god gespecificeerde uitzonderingen, een opstanding krijgt. Ook onrechtvaardigen. Een 2e kans dus. Die opstanding is hier op aarde. Dus, als iemand doodgaat, zien we hem/haar in levende lijven weer terug, over een paar jaar, of misschien 50 jaar, of langer. Het hangt ervan af
1) wanneer armageddon komt
2) hoelang je zelf blijft leven.

En ik ben nog nooit naar een disco geweest, bijv. Mensen denken daardoor dat ik heel wat mis. Maar dat is de grap! ik mis niks, want ik ben er nooit geweest! Zonder disco ben ik ook heel gelukkig en maak ik ook lange avondjes met mn vrienden! En nee, disco is niet verboden, ik mag er wel heen, maar het word afgeraden. Meestal ontaard het daar in onchristelijke praktijken (roken, drugs, misschien zelfs seks). We maken wel lol, we feesten ook, vaker dan je denkt. Feesten is niet verboden ofzo. Jehovah is de "Gelukkige God" en hij wil dat wij dat ook zijn. gelukkig dan. Ik vier geen verjaardag, maar ik mis het niet. Ik krijg veel zakgeld, ik krijg cadootjes bij de miniemste prestatie, dus ik kom niks tekort. Ik heb net zoveel als jullie. Ik woon in een huis van 3 verdiepingen, heb een supersnelle en stille computer op mn kamer, in totaal staan er 6 computers in huis, ik heb een samsung E900 (geweldig mobieltje) en dat terwijl mijn vader en moeder beide een MAVO opleiding hebben gedaan en mn pa is schoonmaker. Je kan het best luxe krijgen als je het simpel houd. Mn pa heeft nooit steeds meer geld willen verdienen. Hij verdient genoeg, daar gaat het om. Genoeg om zijn gezin te onderhouden. Anders had ie wel doorgeleerd. Geloof me, ik heb het niet slecht. Ook al doe ik precies wat er in de bijbel staat.

03-02-07 13:31:33
strekkie001
Senior lid

S
volgens mij heeft echt niemand zin om die ellendig lange post te lezen :D

03-02-07 13:36:53
nietmeer
Nja, wel doorgelezen maar er zit toch wel een hoop kapitalisme in. Minder is meer zeg ik maar en des te minder dat je hebt, des te minder kan je missen of verliezen.

03-02-07 13:41:19
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S
Quote strekkie001:

Ik heb em gelezen :D

Het is een vrij goed verhaal, op 1 punt na: Ik denk niet dat God ons heeft teruggezet in deze 2D-wereld. Ik zie het uitbreken als de kennis van goed en kwaad vergaren. Deze kennis hebben wij nog steeds, en ik weet niet of deze ons weer afgenomen zou worden aan het eind der tijden. Het zou in ieder geval voor een veel betere wereld zorgen :ja

03-02-07 13:42:49
strekkie001
Senior lid

S
Quote oplk:
Quote strekkie001:

Ik heb em gelezen :D

Het is een vrij goed verhaal, op 1 punt na: Ik denk niet dat God ons heeft teruggezet in deze 2D-wereld. Ik zie het uitbreken als de kennis van goed en kwaad vergaren. Deze kennis hebben wij nog steeds, en ik weet niet of deze ons weer afgenomen zou worden aan het eind der tijden. Het zou in ieder geval voor een veel betere wereld zorgen :ja

ik ben geen ster in illustraties, ik heb mn best gedaan. Ik heb al steeds dingen weggehaald en toegevoegd om t kloppend te maken voordat ik m posten, ik verwacht niet dat hij nu wel perfect is. K ben Jezus niet 8)

03-02-07 18:01:19
strekkie001
Senior lid

S
Quote Kpuc:
Nja, wel doorgelezen maar er zit toch wel een hoop kapitalisme in. Minder is meer zeg ik maar en des te minder dat je hebt, des te minder kan je missen of verliezen.

kapitalisme? huh?

03-02-07 18:03:35
nietmeer
@strekkie001.
Quote:
Ik woon in een huis van 3 verdiepingen, heb een supersnelle en stille computer op mn kamer, in totaal staan er 6 computers in huis, ik heb een samsung E900
Dat noem ik geen sober leven zoals het zou horen volgens de geschriften.

03-02-07 18:06:08
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Kpuc-De meeste mensen willen altijd maar meer, maar wat heb je aan al die rijkdom als je dood bent?
Het antwoord waar God is heb ik al gegeven.

03-02-07 18:07:15
strekkie001
Senior lid

S
Huh.... we moeten niet sober leven van de bijbel. We moeten voor onszelf zorgen, er staat nergens dat we sober moeten zijn. Sober in de zin van "enkel het meest hoognodige hebben". Wat ik al zei, ik heb gespaard om een computer te hebben, mn broer heeft er nu 3 (een server voor zn website, een desktop, en een laptop, en jah dat vind ik ook overdreven) mn zus heeft een laptop omdat ze t handig vind, ik heb een computer omdat ik wil gamen, en mn pa heeft een computer om op te werken en spelen. Als ik het geld heb, ga ik het gebruiken ook. Het is pas materialisme of kapitalisme als je extra hard gaat werken en er andere zaken onder te lijden krijgen om zulke dingen te kunnen kopen. Mn pa's bedrijf draait gewoon goed, sorry als dat kapitalisme is. Maar ik verzeker je: we leven strikt volgens de bijbel. En daar past ook plezier en levensgenieten bij.

03-02-07 18:07:20
nietmeer
Je kan toch niks meenemen, waar je ook naar toe mag gaan of ook niet naar toe gaat. Het leven is hier en nu, maak er wat goeds van en probeer niet een ander te overtroeven maar help die ander juist.

03-02-07 18:07:51
strekkie001
Senior lid

S
Quote Giovanni:
Kpuc-De meeste mensen willen altijd maar meer, maar wat heb je aan al die rijkdom als je dood bent?
Het antwoord waar God is heb ik al gegeven.

Daar heb je gelijk in. Maar dat betekent niet dat je je leven moet verwaarlozen. Je mag er gerust van genieten. En misschien lijkt het alsof ik meer en meer wil, maar ik doe alles binnen het budget wat ik heb. Ik heb jaaaaaaren gespaard voor mijn computer, en mn broer ook. Terwijl die dingen niet superduur zijn. Gewoon voorzichtig met je geld omgaan. Dan heb je nu wat om van te genieten.

03-02-07 18:08:53
nietmeer
Ojee, maar met al die pc's, laptops en luxe artikelen maken we wel mooi deze wereld kaput, was dat de bedoeling van God?

03-02-07 18:13:02
strekkie001
Senior lid

S
Nee. maar ik doe ook niks meer om het ecosysteem van de wereld te redden. Ik leef gewoon, ik maak me er niet zo druk om. Uiteindelijk gebeurt het gewoon zoals de bijbel heeft voorzegd, en daar verander ik niks aan. Tuurlijk wil ik dat het milieu beter word. Maar ik vind dat dat wel in het paradijs komt. Na armageddon.

03-02-07 18:14:38
nietmeer
Amai, zo kom je dus nergens, als iedereen zo zou denken dan kun je beter maar gelijk met een blok beton in de plomp springen, we zullen er toch echt zelf iets aan moeten doen hoor, iets van hogerhand doet dat zeker niet meer.

03-02-07 18:16:48
strekkie001
Senior lid

S
Ik geloof van wel. En daar zijn we bij het thema van de discussie:

To believe or not to believe

03-02-07 18:19:08
nietmeer
Ahja, Nostradamus had ook vrij vage denkbeelden, het is toch echt de mens die zijn eigen fouten zal moeten herstellen, en nog wel in een zeer rap tempo ook. Daar helpt geen enkele lieve god meer bij, die zal ook wel denken van duhh, zoek het zelf maar uit.

03-02-07 18:21:59
Giovanni
Oudgediende

Quote Kpuc:
Ojee, maar met al die pc's, laptops en luxe artikelen maken we wel mooi deze wereld kaput, was dat de bedoeling van God?

Timoteus 2:3-6 Dit is goed en aangenaam voor God, onze heiland, die wil, dat alle mensen behouden en tot erkentenis der waarheid komen. Want er is een God en ook een middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

03-02-07 18:22:47
strekkie001
Senior lid

S
Ik geloof simpelweg dat hij binnenkort het niet meer aan onszelf zal overlaten. Discussieer mee in de andere topics om te zien of de bijbel gelijk heeft of niet.

03-02-07 18:29:01
nietmeer
Laat het wel duidelijk zijn mannen, ik geloof dus echt niet in een god he, ik heb respect voor iemand die dat wel doet, dat wel maar zelf kan het er niet bij mij in dat iets vaags en ongrijpbaars ons eerst heeft gemaakt en daarna zulke shit op de wereld heeft losgelaten.

03-02-07 18:37:39
strekkie001
Senior lid

S
ik ga hier niet meer op in. Kpuc, meng je in de andere discussies of hou je mond. Je moet niet onnodig door gaan blijven zeuren. Iedereen snapt je standpunt, als je steeds maar door blijft leuteren over hoe je wel niet in god gelooft word het gewoon irritant. Verdedig je standpunt maar in het topic waar de discussie nog draait.

03-02-07 18:38:58
nietmeer
Dit is het goede topic hoor om je af te vragen waar God is.

03-02-07 18:39:14
nietmeer
Wake up en live life.

03-02-07 18:40:46
nietmeer
Trouwens, wie zeurt er hier? Wie zit in een evo topic over god te leuteren? Get a life bro.

03-02-07 18:43:07
Giovanni
Oudgediende

Quote Kpuc:
Laat het wel duidelijk zijn mannen, ik geloof dus echt niet in een god he, ik heb respect voor iemand die dat wel doet, dat wel maar zelf kan het er niet bij mij in dat iets vaags en ongrijpbaars ons eerst heeft gemaakt en daarna zulke shit op de wereld heeft losgelaten.
Dat heeft God niet gedaan, maar wij zelf.

03-02-07 18:43:55
strekkie001
Senior lid

S
oke dat kwam er harder uit dan de bedoeling was. maar hoe erg dit topic ook over god gaat, ga niet steeds maar herhalen wat je 1 post eerder al zei. Ik heb al gezegd, ik snap wat je bedoeld, iedereen gelooft wat hij zelf gelooft, daar komt het op neer, maar je blijft maar doorpraten over hoe jij wel niet in god gelooft. dat word ook irritant na een tijdje hoor. en ik was niet de enige in het evolutietopic. ik volgde de crowd :$ iedereen zat al over wat anders te praten.

enne.... ik live life maar jij zegt in dat andere topic dat dat kapitalisme word genoemd. juist.8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven