hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-5 08:00 - 74536 artikelen - nu online 82 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 [3] 4

Wiet, of niet

16-10-06 10:39:34
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nostalgie ... 8)

16-10-06 10:56:19
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
wiet & co moet gewoon legaal worden, die harddrugs natuurlijk niet, maar wiet moet gewoon kunnen.

8) relax man, neem n jointje 8)

16-10-06 11:26:02
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
joint moet kunnen.

waar ik meer van baal is dat de rokers gigantisch gediscrimineerd worden. en dat terwijl de regering giga veel belasting ontvangt erdoor

Edit: en jah ik heb wiet al gebruikt en hasj heb ik ook al gehad

16-10-06 11:26:02
nietmeer
Wat ik probeer uit te duiden is dat een onschuldig jointje een erg smerige achtergrond kan hebben. Net als dat er mensen dood gaan voor de behoefte aan harddrugs. Ik heb zelf ook geblowd, maar na het lezen van dit verhaal zal ik me er echt niet meer aan wagen. Softdrugs krijgt ineens een heel ander kleurtje voor mij.

16-10-06 11:29:13
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ik ga het zeker niet proberen, die rotzooi. Evenmin als sigaretten en de hele dag alcohol zuipen.

16-10-06 11:42:35
nietmeer
Junior lid

WMRindex: 4
OTindex: 13
Wnplts: Rotterdam
Er is een tijd geweest dat ik veel teveel wiet rookte. Werd er na een anderhalf jaar beetje te stoned van dus ben toen half jaartje gestopt. Nu rook ik af en toe (lees: 3-4 joints in de week). *Vaak is dit hash, maar heel af en toe ook wiet. En het bevalt me wel goed zo. :)

16-10-06 11:44:00
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Ik ben het met Pluppel eens :ja

16-10-06 11:48:22
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Gewoon geen joint/tabak roken. Slecht voor je longen (worden er letterlijk teerputten van) en slecht voor je brein: 'n jointje vernietigt al gauw 1000 a 2000 hersencellen

17-01-07 13:50:45
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
ik rook al jaren geen wiet meer.. maar ieder voor zich natuurlijk. wiet moet kunnen vind ik.:ja

17-01-07 18:05:45
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Tja..

17-01-07 18:44:56
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ach, ik heb bijna 15 jaar geblowd, ben 2 jaar geleden mee gestopt, omdat ik zwanger wou worden.

Blowen kan geen kwaad zolang je weet waar je grenzen liggen, als je dat niet weet moet je er niet aan beginnen. Ik heb vrienden weg zien zakken omdat hun niet wisten waar hun grenzen lagen, het ging van kwaad tot erger, jammer maar helaas.

Ik heb nooit geblowd omdat ik het nodig had, maar omdat ik het lekker vond.

18-01-07 16:13:58
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Niet!
:)

19-01-07 23:21:27
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
als je het wilt roken dan is het je eigen keuze, maar ik heb het niet nodig... dus ik ga voor niet... :)

18-10-07 08:37:40
nietmeer
Bron Ziekenhuis.nl

Quote:
Blowen heeft geen gevolgen voor hersenen jongeren.
Jongeren die regelmatig blowen ondervinden hiervan geen schadelijke gevolgen aan de hersenen. Dit blijkt uit onderzoek dat neuropsychologe Gerry Jager heeft verricht naar de effecten van cannabis op de ontwikkeling van de hersenen van jongeren.
Zij onderzocht 40 pubers, waarvan de helft regelmatig wiet gebruikte. Er werden geheugen- en concentratietesten bij de jongeren afgenomen en de hersenen in een MRI-scan bekeken. De jongeren die regelmatig blowden behaalden dezelfde resultaten als de anderen.
Uhm, kansloos onderzoek, heeft men het effect op de langere termijn ook meegenomen? Narff, hey, m'n langetermijngeheugen is wat aangetast, vreemd, daar zegt men niets van in dit onderzoek 8-)

18-10-07 08:38:59
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dat zijn ze vergeten kpuc ;) Teveel wiet gerookt tijdens het experiment 8-)

18-10-07 08:42:37
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 675
OTindex: 22.260
Nog ff en ze stimuleren het gebruik ervan:(

18-10-07 08:43:25
nietmeer
Schijnbaar wel, zoiets kan pas beweerd worden als diezelfde onderzochten tot aan hun dertigste of zo in dat onderzoek blijven, hoe dom kan een onderzoek weer zijn, hoe slim van mevrouw Jager om het zo in te kleden, waarvoor? Beats me, of zou ze een paar megakwekerijen hebben 8-)

21-10-07 01:28:57
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
In de tijd van de Neanderthalers werden halucinerende middellen al gebruikt door de Sjamanen om visioenen te krijgen over de toekomst.
Maar heden ten dagen wordt het door de regeringen als schadelijk beschouwt.
Want ze beseffen dat wiet en hasj de menselijke geest bevrijd.
Het is de regering alles aan gelegen om de mensen te onderdrukken in hun vrijheden, zodat ze hun beter kunnen controleren.
Daarom verstrekt de overheid allerlei drogredenen om het maar te verbieden.
Ze moeten gewoon alle informatie over drugs vrijgeven en geen valse informatie geven wat ze tot nu toe hebben gedaan.
Wiet en hasj kan ook gebruikt worden als geneesmiddelen zoals bv. bij pijnbestrijding, als je niet meer kan eten, bij slapeloosheid.
Deze softdrugs tasten wel het korte termijngeheugen aan, maar het lange termijngeheugen zeker niet.
Het zijn ook stemmingsverhevigende produkten, als je vrolijk bent kan je de slappe lach krijgen bv.
Maar als je gedeprimeerd bent moet je deze produkten dus niet gebruiken.
Het maakt ook je fantasie los :P , ik krijg er vaak goede ideeën door.
Daarbij zijn hennepvezels één van de sterkste vezels die wij kennen en hennepolie kan ook worden gebruikt als brandstof voor bv. auto's.
Het is een snelgroeiend produkt die veel CO2 absorbeert en veel O2 produceert.

Je moet het dus gewoon vrijgeven en aan vergunningen verbinden.
Degenen die het kweken kunnen het dan aan de koffieshops verkopen met een factuur.
Op deze manier schiet iedereen erbij op.
Er komt meer belastingen binnen, de prijzen in de koffieshops kan omlaag en de legale kweker verdient er ook een leuk centje ermee. :P

Ikzelf blow al vanaf mijn 18 jaar, dus nu al 27 jaar lang. Ik heb er eigenlijk alleen maar voordelen aan gehad, behalve dan met de vooroordelen. :-:

21-10-07 06:21:16
nietmeer
Het spijt me dit te zeggen Peter maar het heeft bij mij wel degelijk t langetermijngeheugen aangetast. Buiten de longproblemen die je ermee oploopt. Nee, voor mij is wiet geen softdrug meer, tis lekker, geeft je een roes, maar je maakt je gezondheid er niet beter op. Dan de redenatie van dat het veel CO2 opneemt en O2 afgeeft, ja duhh, dat doen andere planten ook, de wiet die wordt geteeld zit meestal verstopt in huiskamertjes of weet ik wat voor hokken, lekker vochtig, schimmelvorming en brandgevaarlijke situaties, dus, hoeveel zuurstof wordt daarmee in de vrije natuur afgegeven? Hennepvezels, ook zo krom, de wiet die wordt verbouwd voor roken is niet de hennep die voor vezels wordt gebruikt. Valse informatie? Halloo, wakker worden uit die roes, als je een beetje kan nadenken, dan kan je ook zelf je informatie erover opzoeken. En zo vals is de info die vanuit bijvoorbeeld het Trimbos wordt gegeven niet. Maar goed, doe maar, rook maar, en zeg me over tien jaar nog eens hoe fijn dat kuchje is, hoe vaak je hebt gedroomd en ze ook hebt kunnen onthouden. Wiet, nee, voor mij niet, niet meer.

21-10-07 12:59:46
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
heftig hier....

20-11-08 07:31:05
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zou men dan toch eens wakker worden?

20-11-08 09:44:01
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Ik vind het prima als iemand een jointje rookt, maar als niet-gebruiker vind ik de lucht die eraf komt niet te harden. Nadeel is ook dat de lucht om je heen blijft hangen, en gevolg is dat ík dus naar wiet ga ruiken.

Ik vind ook dat wiet(of hasj) uit het verkeer moet worden geweerd, net als dat met alcohol gebeurd. Het beinvloed je reactievermogen en is daardoor gevaarlijk. Ik heb geen respect voor mensen die met alcohol op of met een joint in hun hoofd deelnemen aan het verkeer. Dat is willens en wetens anderen in gevaar brengen, hoe klein de kans ook zou zijn.

20-11-08 13:00:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wiet in t verkeer is zwaar weer 8-) Wat mij betreft moge men daar dezelfde straffen/boetes voor opleggen als met alcohol.

20-11-08 13:13:23
AsSliQuiD
Senior lid


WMRindex: 661
OTindex: 656
Quote Kpuc:
Zou men dan toch eens wakker worden?


ik ben heel blij dat er nog sommige burgemeesters zijn die hun ogen wel open hebben, zodra ze de coffeeshops in Rsd en BoZ weg halen, komt wiet weer op het illegale circuit, en i.p.v dat mensen dan hun wietjes bij het vertrouwde raampje in de coffeeshops halen, gaan ze weer hun wietjes en hasjes halen bij het raampje van een zwarte BMW lanks de weg. de shops weghalen verergert het probleem alleen nogmaar meer, en het drugstoeristen probleem verplaats je alleen maar naar onze buur provincies (Etten-leur, Breda), mijn oplossing? mensen hebben een hekel aan de overlast die drugstoeristen rondom de shops veroorzaken etc, pak die problemen aan bij de grens, en i.p.v de coffeeshop in het hartje van het centrum te zetten, zet er gewoon 1 grote neer buiten de bebouwde kom (industrie terrein, etc) dan is het probleem met de drukte ook meteen opgelost.
als de gemeente wiet verbiedt zal er geen jointje minder gerookt worden...

ik hoop dat de burgemeesters hier een nuchtere en verstandige beslissing over gaan maken, want anders draait alles (nog verder) de soep in. :ja

EDIT: en net zoals met alles, het is mogelijk zolang je het met mate doet, als je weet dat je geen grenzen hebt moet je er zowiezo niet aan beginnen

een paar jointjes in de week kan niks geen kwaad!

20-11-08 13:22:15
AsSliQuiD
Senior lid


WMRindex: 661
OTindex: 656
Quote Pixeltje:
Ik vind het prima als iemand een jointje rookt, maar als niet-gebruiker vind ik de lucht die eraf komt niet te harden. Nadeel is ook dat de lucht om je heen blijft hangen, en gevolg is dat ík dus naar wiet ga ruiken.

Ik vind ook dat wiet(of hasj) uit het verkeer moet worden geweerd, net als dat met alcohol gebeurd. Het beinvloed je reactievermogen en is daardoor gevaarlijk. Ik heb geen respect voor mensen die met alcohol op of met een joint in hun hoofd deelnemen aan het verkeer. Dat is willens en wetens anderen in gevaar brengen, hoe klein de kans ook zou zijn.


het is bewezen dat de uitwerkingen van wiet bij iedereen anders aankomen en iedereen ervaart het anders, maar een klein percentage van de mensen die het gebruikt word hun reactie vermogen ietsjes minder, als ik geblowd heb ben ik nog perfect in staat om mijn dagelijkse routines verder te zetten, normaal reageren, gamen, snowboarden etc, bij mij lijkt het soms wel de tegenovergestelde werking te hebben, ik kan me dan super goed focussen op alles en mijn reactie vermogen is zo scherp als een scheermesje, ook in al die jaren dat ik soms deel heb genomen aan het verkeerd onder de invloed van een blowtje, je gaat dan juist nog beter opletten op alles. (wat echt het tegenovergestelde van alchohol is) want wat alchohol betreft, na een paar biertjes raak je al "besef voor realiteit" kwijt en ga je overal "losjes" over denken, in zulke gevallen word het idd een levensgevaarlijke situatie als ze dan in een voertuig stappen, als je een blowtje op hebt ben je nog gewoon bij realiteit.

maar het zijn dan die kut kooters die dan een blowtje roken en zich dan gaan aanstellen en dom lopen doen, hun verpesten het voor de rest.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven