|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Niet snappen en een black out hebben heeft meestal als resultaat een groot twijfelgevoel of je overgaat of niet? |
|
Thommy Erelid
 WMRindex: 352 OTindex: 7.127
|
Black-out? Over het hele jaar? |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Quote Thommy: Inzet heeft meestal als resultaat hogere cijfers..? Daar ben ik het niet mee eens, ik moet er echt heel veel voor doen, en haal dat net 'n voldoende terwijl mensen die er weinig aan doen soms zelfs hogere cijfers halen, dus dat wil niet zeggen dat het aan je inzet ligt. |
|
nietmeer
|
Quote Thommy: Inzet heeft meestal als resultaat hogere cijfers..? Niet dus... Ik heb 6 jaar moeten knokken voor een MAVO diploma. Ondanks dat ik iedere dag minstens 2 uur aan huiswerk en leren besteedde ben ik toch twee keer blijven zitten! Leren is geen garantie! |
|
Jannick
Oudgediende
@Thommy, zoals ik net al zei, een groot deel van het schooljaar heb ik gemist, leerstof van 2 maand geleerd in 2 maand inclusief hetgene wat we in die 2 maand hebben gehad, dus 4 maand in 2 maanden gepropt en het dan nog niet snappen. |
|
Thommy Erelid
|
Ik begon in VMBO1 - HAVO2 - VWO3 - VWO4 - VWO5 En ik ben nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van iemand die goed kan leren. Ik zet me veel in, en dat heeft gevolgen. |
|
Jannick
Oudgediende
Dat JIJ het wat makkelijker heb gehad met leren en dergelijke wil niet zeggen dat dat bij anderen automatisch zo is. |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Quote Jannick: Dat JIJ het wat makkelijker heb gehad met leren en dergelijke wil niet zeggen dat dat bij anderen automatisch zo is. Precies  je hebt helemaal gelijk |
|
Thommy Erelid
|
Gemakkelijk? Met dyslectie, migraine en ADD? |
|
puppy Erelid
 WMRindex: 727 OTindex: 6.557
|
hoi allemaal  |
|
Jannick
Oudgediende
  .. Ik leer nog heel erg veel en haal ook veel in. Laatst voor Duits, een so, een 1 gehaald.. heel erg veel geleerd in een periode dat mijn hoofd vol zat. een week of 1, of 2 later heb ik het overgedaan, was het een 6. Een repetitie maatschappijleer, was een 3.5, ingehaald, en het werd een 7.3. Of je hoofd vol zit of niet heeft erg veel invloed op je gedachten, en als je afgeleid word kan je je niet concentreren. |
|
nietmeer
|
Thommy: Niet iedereen heeft zoveel GELUK als jij, want meer is het niet  Ieder persoon is anders en sommige mensen (zoals ik op jou leeftijd) hebben heel veel moeite met het opnemen van leermateriaal. Ik ben gelukkig in staat geweest om naast mijn werk te kunnen studeren om zo op die manier nog een paar behoorlijk mooie diploma's te halen  Maar ok dat was met veel pijn en moeite... |
|
Jannick
Oudgediende
Hoi Puppy..    Thommy, de een heeft van het een meer last dan de andere, onthoud dat mensen verschillend zijn.. |
|
nietmeer
|
Quote puppy: hoi allemaal   Puppy!!!  Je bent er weer! |
|
Thommy Erelid
|
Ja, ik heb geluk. Ik ben volgens mij de enige die zonder voorbereiding de toetsweken ingaat, en zich de klote zuipt/rookt. Maar ik blijf erbij, als je je echt inzet kun je een hoop bereiken. Het zit allemaal tussen je oren. |
|
Jannick
Oudgediende
Daarom, je zet je nieteens in en toch ga je over, dan ben jij een uitzondering, niet iedereen heeft dat.. |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote puppy: hoi allemaal  Hooi puppy  Hoe is het er mee... |
|
Thommy Erelid
|
Quote Jannick: Daarom, je zet je nieteens in en toch ga je over, dan ben jij een uitzondering, niet iedereen heeft dat.. Erger, ik stroom door van VMBO naar VWO. |
|
Jannick
Oudgediende
Ego uitgestreeld? |
|
nietmeer
|
Thommy, nu moet je ophouden! Ik probeer je op vriendelijke wijze te vertellen dat het niet iedereen gegeven is om makkelijk te leren. Toch blijf je er op hameren dat die mensen dan minder zouden zijn, omdat het dan tussen de oren niet goed zou zitten  Dat je jezelf naar de verdommenis wilt helpen met dat zuipen en roken is je eigen (domme) keuze, maar slecht leren is geen keuze maar iets wat je overkomt! Je maakt me met zo'n opmerkingen zowel boos als verdrietig  |
|
puppy Erelid
|
Quote Hoskeu: Quote puppy: hoi allemaal  Hooi puppy  Heeey, das lang geleden  |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote Thommy: Erger, ik stroom door van VMBO naar VWO. Ik stroom door van VMBO-groenvoorziening naar MBO-Vliegtuigonderhouds technicus naar HBO-bedrijfskunde naar WO-psygologie... Het maakt niet uit hoe laag of hoog je begint... in mijn middelbare schooltijd... had ik netals Jannick dat ik gewoon geen concentratie had... je hoofd zit vol er komt vanalles voorbij... tijdens het leren... en wat je wil leren blijft gewoon niet plakken... |
|
Thommy Erelid
|
@Cootje; Nee, je begrijpt me compleet verkeerd  Ik bedoel dat als iemand alleen maar te horen krijgt dat het niet goed kan leren of zichzelf maar blijft zegge dat hij/zij het niet kan, dat het tussen je oren zit. Je denkt alleen maar 'ik kan het niet, ik kan het niet, ik kan het niet', dan kun je het ook niet. Ze denken dat ze het niet kunnen, en geloven niet meer in zichzelf. |
|
puppy Erelid
|
Ben ondertussen op teletekst aan het kijken of er al iets van vannacht op staat  |
|
Jannick
Oudgediende
Thommy, op die manier denk ik helemaal NIET!!.. Dus hoe kan je het in je hoofd halen dat mensen dat denken? Het is zenuwachtig zijn of je overgaat of niet, ik heb in mijn ogen mijn best gedaan, en ik zeg tegen mezelf dat het mij gaat lukken, maar hoe en wat weet ik ook niet.. |
|