|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
@ Tom_xlr snap jij er ook al niks van |
|
alweerdood
winnaar PW 06
 WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
ich wou net zeggen, jagen wee idderein weg? btw, dr was een dialect topic, zullen we dat maar weer eens gaan opgraven?  |
|
alweerdood
winnaar PW 06
|
@tom & Mier is het zo onbegrijpelijk dan? ik vind dit nog best meevallen  Jullie hebben nog nooit tegelse horen praten, of Arcense  |
|
Pluppel
Oudgediende
 WMRindex: 2.068 OTindex: 13.920 S |
Loaten ver dat doon  |
|
ToMxlr
Erelid
 WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
Quote alweerdood: ich wou net zeggen, jagen wee idderein weg? btw, dr was een dialect topic, zullen we dat maar weer eens gaan opgraven?  ga gerust je gang, maar ik heb geen zin om Den Voogelvlucht te gaan bevoorraden met woordenboeken...   |
|
yakkiba Erelid
 WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922
|
zucht. nog steeds bezig...  haha ik vind het niet erg. Ik versta alle dialecten en kan ze allen lezen. Het enige wak nie snap is Fries...  |
|
nietmeer
|
Limburg is een land apart, kijk hier maar, en dat zijn nog de jonkies die zo kleppen he, laat staan de oudjes  |
|
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
Quote alweerdood: @tom & Mier is het zo onbegrijpelijk dan? ik vind dit nog best meevallen  Jullie hebben nog nooit tegelse horen praten, of Arcense  Of Kirchrao  |
|
Mier Oudgediende
@ Alweerdood heb eigelijks niet zoveel zin om alles te gaan ontcijferen  (Brr k heb het koud ik mis de warme armen van iemand om me heen  ) |
|
nietmeer
|
 Ik kan die oudjes hier in het Helmondse ook niet verstaan  |
|
yakkiba Erelid
|
He Mier was ie lekker? |
|
alweerdood
winnaar PW 06
|
Quote ToM_xlr: Quote alweerdood: ich wou net zeggen, jagen wee idderein weg? btw, dr was een dialect topic, zullen we dat maar weer eens gaan opgraven?  ga gerust je gang, maar ik heb geen zin om Den Voogelvlucht te gaan bevoorraden met woordenboeken...   Die zullen dan weinig nut hebben, ieder dorp heeft zijn eigen dialect, met eigen schrijfwijze, uitspraken, spreekwoorden, grammaticale zooi enzo  Maar als je 1 dialect vloeiend verstaat, versta je ze allemaal.. |
|
yakkiba Erelid
|
Das vlak bij Beek en Donk niet waar? |
|
yakkiba Erelid
|
Quote alweerdood: Quote ToM_xlr: Quote alweerdood: ich wou net zeggen, jagen wee idderein weg? btw, dr was een dialect topic, zullen we dat maar weer eens gaan opgraven?  ga gerust je gang, maar ik heb geen zin om Den Voogelvlucht te gaan bevoorraden met woordenboeken...   Die zullen dan weinig nut hebben, ieder dorp heeft zijn eigen dialect, met eigen schrijfwijze, uitspraken, spreekwoorden, grammaticale zooi enzo  Maar als je 1 dialect vloeiend verstaat, versta je ze allemaal.. Helemaal mee eens. Ze komen namelijk alleen aan de grens voor en zijn dus duits. |
|
ToMxlr
Erelid
|
@awd kom jij maar eens mee naar ons oma, kijken hoeveel jij van het plat ossisch verstaat |
|
Mier Oudgediende
@ Yakkiba k weet niet lust geen honing  |
|
nietmeer
|
Quote yakkiba: Das vlak bij Beek en Donk niet waar? Ja, da's niet zo ver van hier... |
|
ToMxlr
Erelid
|
@yakkibawil je zeggen dat plat amsterdams niet een dialect is dan? want ik lach me elke keer weer kapot als ik een amsterdamse vriend van me hoor praten |
|
alweerdood
winnaar PW 06
|
Quote ToM_xlr: awd kom jij maar eens mee naar ons oma, kijken hoeveel jij van het plat ossisch verstaat Geen idee, ik denk dat ik haar wel versta, als ze maar niet zachtjes gaat mompelen ofzo. |
|
yakkiba Erelid
|
@Mier lekkerste stukje natuur. Kun je leuk mee spelen... maar erm... je kunt het ook gewoon eten @CootjeMja wel leuk dorp. Owh sorry, leuke dorpen. Alleen lastig bereikbaar. |
|
nietmeer
|
|
|
ToMxlr
Erelid
|
@ mier dan ga je toch gewoon op mannenjacht? meeste vrouwen die ik ken hebben maar een paar uur nodig voordat ze een of andere sjonnie te pakken hebben ..   |
|
yakkiba Erelid
|
Merci,
Bon fin de semaine |
|
Mier Oudgediende
@ Yakkiba honing lekker gatver smaakt vet goor. doeii Cootje   |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote alweerdood: Quote ToM_xlr: awd kom jij maar eens mee naar ons oma, kijken hoeveel jij van het plat ossisch verstaat Geen idee, ik denk dat ik haar wel versta, als ze maar niet zachtjes gaat mompelen ofzo. pff, met haar turbosnelheid? dan duurt het ruim 2 minuetn voor mij om te achterhalen wat ze nou net zei, en ik hyeb er 8 maanden gewoont |
|