Cafe De Nachtvlucht |
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
Het is ook een mooie taal, maar de klemtonen zijn net als in het Nederlands niet altijd hetzelfde. Parlo Parli Parla Parliamo ParlateEn de laatste vorm, 'zij praten', heeft de klemtoon opeens op de eerste lettergreep ParlonoNu is het bij werkwoorden wel te leren maar bij zelfstandige naamwoorden weet je dat natuurlijk niet als je het woord niet kent  |
|
de Mexicaan
Oudgediende
 WMRindex: 3.266 OTindex: 3.691
|
Jawel hoor: Loek...a  |
|
Quote Loek: italianen kunnen niet eens mijn naam zeggen.. Als je een Italiaan "Loek" probeert te laten zeggen, moet je eens proberen om hem "Luch" te laten uitspreken, dan zou het goed moeten gaan  Mijn echte naam zou pas een ramp zijn, die is voor Nederlanders nog moeilijk. En voor de rest van de wereld nog veel moeilijker  |
|
de Mexicaan
Oudgediende
|
Lananq, dat is waar. Het is een kwestie van oefenen, helaas... |
|
Ja, helaas wel. Ik heb gelukkig een cursus die bij de woordenlijsten aangeeft als de klemtoon bijzonder is. Dan blijft het bij woorden als 'agencia' nog een probleem  Is het [adzjentsj ia] of [adzj entsja]?   |
|
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.424
|
van loek maken ze loeku of loeke, ze kunnen niet een woord eindigen met een harde klank, maar ik weet hoe ik "ik spreek geen Italiaans" in het italiaans moet zeggen, vind dat genoeg, ik ga naar mijn bedje toe slaap lekker  |
|
de Mexicaan
Oudgediende
|
slaap lekker! Dat is in het portugees hier ook, ze kunnen niet eindigen op een medeklinker. Club wordt clubbie en laptop wordt leppietoppie. Erg grappig. |
|
Welterusten Loek. Non parlo l'italiano molto bene, ma puo pronunciare la noma "Loek"  Volgens mij klopt daar niks van, maar het idee is er  |
|
Quote de Mexicaan: ze kunnen niet eindigen op een medeklinker. Is dat niet ook in Japans? Altijd grappig om te horen  |
|
de Mexicaan
Oudgediende
|
Japans ken ik niet, maar dat schijnt pas echt een moeilijke taal te zijn (net als de meeste aziatische talen volgens mij). |
|
Ik spreek ook geen Japans, maar er zijn vast wel filmpjes te vinden op internet van Japanse mensen die Engels proberen te spreken  Ik weet zelf een beetje van de Chinese uitspraak, dat werkt met tonen. Er zijn vijf manieren om het woord 'ma' uit te spreken en elk hebben ze een andere betekenis!  mā má mǎ mà ma |
|
de Mexicaan
Oudgediende
|
Ja, dat is in het Vietnamees ook (ik heb ooit eens een cursus vietnamees van 1 middag gedaan, maar weet er niets meer van). |
|
Wat exotisch, een cursus Vietnamees  |
|
Ik ga ook maar eens naar bed, het is al half twaalf  |
|
de Mexicaan
Oudgediende
|
Ik heb daar (en in Thailand) een marktonderzoek gedaan voor mijn studie, vandaar. Maar ik had gewoon een tolk mee hoor, want Vietnamees of Thais is echt niet te begrijpen. |
|
de Mexicaan
Oudgediende
|
Weltrusten! |
|
Van hetzelfde  Nou ja, half twaalf, half vier, zo groot is het verschil niet   |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
We zijn weer open trouwens  |
|
Enkie
Oudgediende
 WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
|
|
Enkie
Oudgediende
|
.. stilte?  |
|
nietmeer
|
Wie is er jarig behalve Hank, Rick22, , QN en Runalf? |
|
Enkie
Oudgediende
|
Die waren van gisteren  |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
Mmore is jarig |
|
nietmeer
|
Quote Enkie: Die waren van gisteren  Oh sorry hoor... Was hier nog niet te zien  |
|
Mmore
Administrator
 WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Mmore wordt 17  |
|