hr
jaargang -23 - laatste artikel 1-6 18:00 - 74613 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 257 258 259 [260] 261 262 263 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

19-01-16 00:02:10
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
@allone: Wees maar niet bang, Ik zal die vergoeding niet in natura komen innen  ;)

19-01-16 05:39:40
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343
@Emmo: :D .. ik zie je al alle huizen afgaan.. *8 maar je bent hier altijd welkom, hoor  ;)

19-01-16 09:53:10
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
Quote samuiAxe::
Want?
Want toen @Emmo je plaagde met de vraag of de goede man Engels sprak, reageerde jij met een vertaling in het Nederlands. Wat hij natuurlijk evengoed niet sprak.  ;)

19-01-16 10:21:33
nietmeer
@venzje: Oh, wow, dat is wel heel diep Venzje..

Maar wie weet, wellicht sprak hij wel Engels? ;)

19-01-16 11:00:51
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
SamuiAxe: Jenever no...

Laatste edit 19-01-2016 11:01

20-01-16 19:51:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343

Dr. Rowen is het niet eens met het vaccinatieprogramma. De kudde-immuniteit is volgens hem een bewezen mislukking. Kunstmatige immuniteit neemt na verloop van tijd af, waardoor een hele generatie kwetsbaar is voor ziektes waar het lichaam mogelijk geen raad mee weet.

Volgens dr. Rowen produceert de thymus na vaccinatie veel minder natieve T-cellen (thymocyten). Deze immuuncellen beschermen ons tegen specifieke pathogenen. Gevaccineerde ratten bleken tot wel 70 procent minder van deze immuuncellen te hebben. Hun immuunfunctie was met 70 procent afgenomen, aldus Rowen.
bron

20-01-16 21:09:21
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
@allone: Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit verhaal (vrijwel) uitsluitend geldt voor de mazelenvaccinatie. In een groot aantal gevallen is onomstotelijk bewezen dat massieve vaccinaties zeer goed werken:
Pest, Pokken, Gele koorts en nog een stuk of wat vriendelijke ziektebeelden.

20-01-16 21:20:23
nietmeer
@allone: Je verzuimt erbij te zeggen dat het Dr.Rowen hoofdzakelijk om het mazelen-vaccinatieprogramma gaat. Over andere preventieve vaccinatieprogramma's kan ik niets vinden, ook niet in zijn originele posting.

Dat gezegd hebbende: Ik ben het gedeeltelijk met hem eens, in deze tijden worden kinderen veel te veel beschermd! Pilletje zus, prikje zo en je kunt er weer even tegen. Toen wij kinderen waren speelden we buiten, we raapten alles wat we interessant vonden op en bekeken het van alle kanten. Daarna aten we vaak zonder eerst de handen te wassen de boterham die moeder ons had gemaakt.

Tuurlijk werd je weleens ziek, maar we bouwden wel een natuurlijke weerstand op! De jeugd van nu is wat dat aangaat veel bevattelijker voor allerlei infecties of ziekten.

20-01-16 22:43:42
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
SamuiAxe: Yep. Niet voor niets dat iedereen tegenwoordig barst van de allergieën. Het afweersysteem loopt zich eenvoudig rot te vervelen.

21-01-16 06:24:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343
@Emmo: SamuiAxe: ja idd, jullie hebben gelijk..
maar ik neem aan dat je over veel vaccinaties hetzelfde kunt zeggen;
vaccinatie tegen polio.. okay,
maar om je nu tegen iedere griep of iedere "normale" kinderziekte te laten inenten? het is idd gezonder om af en toe ziek te zijn, en het immuunsysteem zijn werk te laten doen.
en idd, al die te-steriele omgevingen zijn ook niet normaal 8)

maar volgens mij is de pest juist grotendeels verdwenen door betere hygienische voorzieningen, @Emmo.. worden we tegen de pest ingeënt, nee toch?

Laatste edit 21-01-2016 06:26

21-01-16 09:30:40
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
DKTP oké. Difterie, kinkhoest, tetanus en polio zijn voor kinderen behoorlijk ernstige ziekten die regelmatig niet goed aflopen.

BMR vind ik al iets twijfelachtiger. Bof, mazelen en rode hond waren in mijn jeugd normale kinderziekten en ik heb ze dan ook allemaal gehad. Ik ben niet thuis in de overlijdensrisico's die bij deze ziekten horen, maar ik heb de indruk dat hier vooral het aspect van de besmettelijkheid een argument is geweest.

Wat twijfelachtige bacteriën betreft ben ik het eens met SamuiAxe: het is vaak goed om daarvan regelmatig kleine hoeveelheden op te lopen, dat versterkt je immuunsysteem op de meest natuurlijke manier. Al geldt dat natuurlijk niet voor alle bacillen.
Waarbij ik nog wil opmerken dat het woord 'bacteriën' in het dagelijkse spraakgebruik onterecht een overwegend negatieve associatie heeft gekregen. Zonder die dingen kunnen we nu eenmaal niet leven.

21-01-16 09:44:56
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Ik geloof wel in de werking van vaccinaties in het algemeen. Niet alleen voor kleine kinderen, maar ook bijvoorbeeld de griepprik. Vorig jaar was de vaccinatie niet goed aangesloten aan de heersende virussen en er was direct een duidelijk verschil te zien met de andere jaren waarin de griepprik beter aansloot.

Tuurlijk worden we minder resistent tegen bepaalde ziektes, maar daarintegen kunnen we ook steeds meer ziektes oplossen en worden we gemiddeld genomen steeds ouder. Dat heeft ook te maken met een meer hygiënische omgeving dan vroeger.

Laatste edit 21-01-2016 09:45

21-01-16 10:16:31
nietmeer
Quote:
Hoe werkt een vaccin?

Een infectieziekte wordt veroorzaakt door een ziekteverwekker. Dat is meestal een bacterie of een virus: bijvoorbeeld de kinkhoestbacterie of het mazelenvirus. Als iemand deze infectieziekte heeft gekregen, maakt het lichaam afweerstoffen aan tegen de ziekteverwekker. De afweerstoffen beschermen het lichaam tegen het opnieuw krijgen van de infectieziekte. Het lichaam is immuun geworden, soms wel levenslang. Als de ziekteverwekker opnieuw in het lichaam komt, herkent het immuunsysteem die meteen en maakt deze de ziekteverwekker snel onschadelijk.

Er zijn verschillende soorten vaccins. Ze bevatten verzwakte of gedode ziekteverwekkers, onderdelen van de ziekteverwekker of stoffen die door ziekteverwekkers worden geproduceerd. Nadat uw kind is gevaccineerd (= ingeënt), maakt het lichaam ook afweerstoffen aan tegen de ziekteverwekkers die in het vaccin zitten. Van het vaccin wordt het lichaam echter hooguit een klein beetje ziek. Zo bieden vaccins bescherming tegen infectieziekten zonder dat iemand de echte ziekte hoeft door te maken.

Bron.

Met vaccinaties versterk je dus ook het immuunsysteem. Het lichaam heeft bij een vaccin zelf moeten "leren" om een bepaalde ziekteverwekker op te ruimen.
Dat is iets anders dan de afweerstoffen inspuiten. (Heette dat een serum?) De afweerstoffen worden na een tijdje gewoon afgebroken, zonder dat het lichaam geleerd heeft om zelf die afweerstoffen te maken.

21-01-16 10:19:41
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343
Alev: dat is ook weer waar..
maar bij een 'normale' ziekte krijg je niet een 'coctail' van verschillende ziektes in 1x..

21-01-16 11:10:29
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
@allone: Nee. Van de grote vier, pest, pokken cholera en gele koorts zijn alleen cholera en gele koorts overgebleven. Pokken "bestaat" niet meer, pest bestaat nog wel maar komt zo weinig voor dat het risico van vaccinatie groter is. Bovendien is pest tegenwoordig, als je er op tijd bij bent, te behandelen.
Cholera zit op het randje. Een aantal landen eisen nog een cholera vaccinatie, maar in Nederland bijvoorbeeld wordt die niet meer gegeven. Ik krijg tegenwoordig alleen nog maar een stempeltje. Bovendien is cholera tegenwooordig ook te behandelen met infusen.
Gele koorts wordt nog gegeven, maar die vaccinatie blijft lang geldig (10 jaar).

Alev: Inderdaad, afweerstoffen worden gegeven als serum.
Met een vaccinatie bouwt het lichaam zelf afweerstoffen op, bij een serum worden ze direct toegediend. Een serum werkt dan ook direct, een vaccinatie na een tijdje (ruwweg de incubatietijd).
Een serum geef je alleen bij acute gevallen.

21-01-16 21:47:00
nietmeer
@Emmo: Om helemaal precies te zijn: Wat gegeven wordt om het lichaam snel van antistoffen te voorzien bij bijvoorbeeld een slangen- of spinnenbeet, acute ziekte et cetera, noemt men antiserum of immuunserum.

'Serum' heeft op zichzelf zover ik weet geen genezende eigenschappen.

21-01-16 23:47:22
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
SamuiAxe: Ik doelde op dit serum.
In de practijk heb ik te maken met bijvoorbeeld anti-tetanus serum. Dat zit bij ons in de apotheek.

22-01-16 00:51:45
nietmeer
@Emmo: Inderdaad, dat bedoel ik dus, het serum in jouw link heeft op zichzelf geen genezende eigenschappen.

Er is een significant verschil tussen serums. Het anti-tetanus serum en andere serums die een genezende dan wel preventieve eigenschap hebben noemen we antiserums of immuunserums. De rest is gewoon serum, een basisvloeistof zo je wilt ;)

22-01-16 13:36:57
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.434
OTindex: 6.484
Quote @allone:
Alev: dat is ook weer waar..
maar bij een 'normale' ziekte krijg je niet een 'coctail' van verschillende ziektes in 1x..


oh, zo'n mix

vreselijk

(alweer) 15 jaar eleden kreeg ik mn armen vol met dtk, bmr en hep a en b...

ik was ziek dat weekend, niet normaal

Laatste edit 22-01-2016 13:37

28-01-16 11:06:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343
Beatrix is een allochtone bijstandsmoeder;

...Vorige maand hield hij in Utrecht een speech voor een grote groep net gearriveerde vluchtelingen. ,,Ik heb tegen ze gezegd dat ze zich niets moeten aantrekken van die zogenaamde bezorgde burgers, die hen gelukzoekers noemen. Kijk maar naar de geschiedenis van Nederland. De overweldigende meerderheid van de zogeheten autochtone Nederlanders was gelukzoeker. Hugenoten, Lutheranen, noem ze maar op. Niemand is echt Nederlands. En Limburgers al helemaal niet. Die kwamen pas in 1815 bij Nederland. Tot aan de jaren vijftig van de vorige eeuw was er in Nederland een grote antipapistische culturele stroming. De katholieken waren niet te vertrouwen. Ze mochten tot 1900 geen openbare ambten beoefenen. Hun kerken werden beschouwd als haatpaleizen.

Wat men toen zei over de katholieken, dat zegt men nu over de moslims. Als het gaat om de integratie van vluchtelingen moeten we niet dezelfde fouten maken, die we vroeger hebben gemaakt...
bron

28-01-16 13:24:04
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
Quote @allone:
Wat men toen zei over de katholieken, dat zegt men nu over de moslims.
Behalve dan natuurlijk in het katholieke gedeelte van Nederland, bezuiden de rivieren, grofweg.
Mijnheer is niet geheel op de hoogte met de Nederlandse (Vaderlansche?) geschiedenis.
Er is zeer zeker wel een Nederlandse identiteit. Alleen is die gebaseerd op een veel groter gebied dan wat nu Nederland is. Bovendien zijn de grenzen daarvan niet vast aangegeven en is er binnen dit gebied ook weer een enorme diversiteit. Kijk alleen maar naar het verschil in de dialecten.

Hoewel mijnheer in (heel) grote lijnen gelijk heeft moet hij nog héél veel onderzoek doen naar dit soort zaken voordat hij een enigszins gefundeerd oordel zou kunnen geven.

Voorbeeld: "Zwarte Piet is grotendeels uit die slavernij-iconografie voortgekomen".
Even een open deur: Waar en wanneer heeft op het (klassieke, Europese gedeelte van) Nederlandse grondgebied (van Duinkerken tot Bremen en van de Noordzee tot Keulen heeft er Zwarte slavernij bestaan?
Slavernij in Nederland is al sinds de Middeleeuwen verboden. Voor West-Indië en Suriname is, heel pragmatisch, een uitzondering gemaakt. Slavernij binnen de landpalen kwam voor in de vorm van horigheid, verplichte tewerkstelling en constructies waarbij betaalde arbeiders praktisch gesproken aan de werkgever overgeleverd waren (Oost Groningen, Veenkoloniën, Brabant)

De autochtone Nederlanders zijn de afgelopen honderden jaren nooit met zwarte slaven in aanraking gekomen. Die associatie is in Nederland eenvoudigweg onbekend. Dat er in West-Indië door mijn voormalige collega's slavenhandel bedreven werd was mogelijk wel bekend maar de praktische implicaties hiervan waren in 18e en 19e eeuw voor de Nederlandse bevolking een zeer ver verwijderde ver van mijn bed show.
In de tijd dat de figuur van Zwarte Piet naar voren kwam, rond 1850, werden zwarten voornamelijk geassocieerd met bedienden van rijke buitenlandse aristocraten. Binnen Nederland was dit fenomeen (zo goed als) onbekend.

28-01-16 15:23:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343
@Emmo: :ja idd

maar veel zwarte mensen hier komen uit Suriname, wat dus wel een slavenverleden heeft...

schadelijke geneesmiddelen:
Als voorbeeld van schadelijke geneesmiddelen noemde Keizer het toedienen van hormonen aan vrouwen in de menopauze. Dat bleek catastrofaal omdat de medicatie trombose en borstkanker veroorzaakt. De zwakke schakel is de huisarts, omdat hij beïnvloedbaar is. Daarenboven is hij onvoldoende getraind om een wetenschappelijk onderzoeksrapport te lezen. ..
Het boek
"Dodelijke leugens. Artsen en patiënten misleid" documenteert hoe de opleiding tot arts in de richting van de farmacie gestuurd is, waardoor de meeste dokters tot pillenschuivers zijn verworden. Maar ook komen de vele mogelijkheden aan de orde die de industrie aangrijpt om geneesmiddelenonderzoek te manipuleren en hoe artsen beïnvloed worden om vooral toch het middel voor te schrijven. bron

Laatste edit 28-01-2016 15:25

28-01-16 16:23:08
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.990
OTindex: 28.434
@allone: Schadelijke geneesmiddelen:
Heel leuk en aardig, maar sinds wanneer gaat een huisarts over het toelaten van geneesmiddelen?
Een (huis)arts is er voor om aandoeningen te herkennen en daarvoor een behandelwijze voor te schrijven. Hij moet daarvoor vertrouwen op een lijst van toegelaten geneesmiddelen voor die behandelmethoden.
Als de situatie inderdaad zo ernstig is als door de schrijvers wordt gesuggereerd, dan moeten de door de schrijvers aangehaalde overheidsinstanties een schop voor de ballen hebben. Dáár moet de expertise wezen om die onderzoeksrapporten te kunnen lezen en interpreteren.
De arts is daar niet voor. Die heeft daarvoor niet eens tijd....

29-01-16 10:31:30
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.048
OTindex: 91.343
@Emmo: precies, daar gaat het juist om: de arts schrijft ze voor, maar weet niet of ze wel of niet schadelijk zijn.. en in sommige gevallen zijn ze schadelijk..

29-01-16 11:08:37
nietmeer
@allone:
Quote:
'Wat men toen zei over de katholieken, dat zegt men nu over de moslims. Als het gaat om de integratie van vluchtelingen moeten we niet dezelfde fouten maken, die we vroeger hebben gemaakt...'


Ik denk dat er een wezenlijk verschil is. De katholieken hingen weliswaar een andere religie aan maar deelden wel grotendeels dezelfde culturele achtergrond.

De vluchtelingen die naar Europese landen komen hebben een totaal andere culturele achtergrond als de autochtonen! Laten we religie er eens buiten houden en ons richten op de culturele verschillen.

Die zijn zo ongelooflijk groot dat deze mensen wat dat aangaat van een andere planeet zouden kunnen komen!

De westerse mores is hen vreemd, ze moeten zich als katten in een vreemd pakhuis voelen. Omgekeerd hebben de autochtonen hetzelfde probleem, de minderwaardige rol van de vrouw, het ongegeneerd 'proletarisch winkelen' zijn de doorsnee autochtoon een doorn in het oog!

Recentelijk is een 18 jarige jongeman niet bestraft door de rechter wegens het verkrachten van een 13 jarig meisje!

Waarom niet? Omdat hij succesvol aanvoerde dat hem nooit geleerd was om respect te hebben voor leden van het vrouwelijk geslacht! Zijn cultuur beschouwt vrouwen zo ongeveer als huisdieren!

Daar kom je hier niet weg mee! In Duitsland zijn al knokploegen die zich onbetamelijk gedragende vluchtelingen hardhandig er op wijzen dat in Europese landen andere regels en wetten heersen.

Ik ben op zich niet tegen het binnenlaten van vluchtelingen, maar mondjesmaat en terdege gescreend! Ik heb altijd gezegd dat ik het vreemd vind dat er zoveel mannen in de kracht van hun jaren hierheen komen, dit in tegenstelling tot vrouwen en kinderen. Ook ben ik er heilig van overtuigt dat het merendeel van de vluchtelingen om economische redenen 'gevlucht' zijn.. Niet omdat ze gevangenis of dood riskeren in eigen land :nee

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 257 258 259 [260] 261 262 263 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven