hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 12:00 - 74420 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 227 228 229 [230] 231 232 233 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

03-09-14 00:24:09
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Quote @Lennie:
Als je daar de Gamba's in knoflook eet...dan proef je de knoflook 3 dagen daarna nog! Hoe dikwijls je ook je tanden poetst...Heerlijk! :D


Vinden de mensen bij jou in de buurt dat ook? :P

03-09-14 01:14:11
nietmeer
@Kooldioxide: Ik hou er echt rekening mee! Ik poets, ik spoel en ik houd mijn hand voor mijn mond als ik praat, echt waar! Als mijn Lief en ik tegen elkaar praten nadat we daar gegeten hebben, dan voel je de golven knoflook echt door de kamer heen walsen....Niet normaal, maar nogmaals...zó lékker!:D

04-09-14 01:17:00
nietmeer
We zijn naar de MacDonald geweest :ja Jup, mijn schatje had een prijs gewonnen bij de illegale loterij, maar liefst 1200 Bath! Dat is omgerekend ongeveer 30 Euro. Ze was zó blij dat ze me uitnodigde om uit te gaan eten, en ik mocht het zeggen! Ik wilde naar de Mac! Gisteren daarheen geweest, ik had een levensgrote cola, een extra grote patat en een dubbele visburger..

De cola was door het vele ijs waterig, de friet was zo zout als brem en het broodje was zacht en klef... Ik heb er van genoten! :ja Eens per jaar ga ik naar de Mac, en het interesseert me dan totaal niet of het nou lekker is of niet, ik geniet ervan.. Hoe vreemd zijn wij, mensen? 8-)

04-09-14 20:47:41
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Verdorie toch.

Ik ben een officieel document aan het lezen over de rekenvaardigheidsdoelen die kinderen op de basisschool zouden moeten kunnen halen.

Kom ik bij het hoofdstukje 'kalenders en klokken'. Er staat iets over 'besef hebben van het verstrijken van tijd' en één van de voorbeelden daarbij is:

Quote:
Hoe komt het dat een speelkwartiertje zo om is en een kwartier wachten tot je naar het zwembad kan, zo lang duurt?

Ik dacht dat dit over rekenen ging, niet om diepe filosofische vragen des levens. 8O

:P

Laatste edit 04-09-2014 20:48

04-09-14 21:23:24
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Poep!
Ik had wat lichte lekkage op de plaats waar de aanbouw-met-plat-dak aan het huis zit. Nu zag de bitumineuze dakbedekking er niet zo netjes meer uit, dus ik heb de erop liggende vlonders verwijderd en de dakbedekking eraf getrokken met de bedoeling om deze even vlot te vervangen door rubber. Dan zou het leed snel geleden zijn, dacht ik.

Nu blijkt dat het houtwerk eronder volkomen verrot is! Kan ik ineens een heel nieuw dakje gaan timmeren!

Tot overmaat van ramp heb ik niet de beschikking over mijn kan-alles-vervoeren-auto, want die is ook in de reparatie. En met een leen-Altootje haal ik niet zomaar wat balken en underlayment-platen...

Laatste edit 04-09-2014 21:24

04-09-14 21:37:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.616
@venzje: ben jij ook al zo'n handige doe-het-zelver?
daarvan schijnen er veel hier op WMR te zijn :)

04-09-14 22:10:14
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@venzje: Doe je dat toch op de fiets... :D

04-09-14 23:58:07
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.696
OTindex: 3.186
@Kooldioxide: Blijft 15 minuten ondanks dat het met bezigheid zo voorbij is en bij wachten erg lang kan duren. :D Dus dubbel salaris vragen want je bent niet aangenomen om filosofie te geven ;)

@venzje: Heb je geen last meer van je schouder, want daar moet je toch een beetje zuinig op zijn hoor.

05-09-14 01:32:32
nietmeer
@venzje: Dat is inderdaad shit 8O Niet enkel vanwege het ongemak, maar ook vanwege de extra kosten. Succes met de reparatie ok En wat Beppie zegt, pas op met je schouder!

@Kooldioxide: Dat is inderdaad vreemd.. Je kunt tijdsbesef toch niet berekenen? Dat is een gevoelsmatig iets :P

05-09-14 09:41:12
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@omabep: SamuiAxe: Bedankt voor de bezorgdheid. Daar let ik inderdaad wel op. Lastiger is dat virusje, waar ik een week geleden nog mee voor pampus lag; ik ben nog niet helemaal op krachten. Gelukkig is mijn zoon onmiddellijk uit het zuiden gekomen om me te helpen en hij neemt me al het zware werk uit handen.

Inmiddels is het dak eraf en kan ik de schade goed opnemen. Drie deels verrotte balken van een meter of twee moeten worden vervangen. En de hoeveelheid draagbalken moet worden verdubbeld, want de overspanningen zijn te groot. (De aanbouw is door een paar knullige amateurs opgetrokken.) Nieuwe underlayment, rand erlangs en het dakrubber kan erop.
En nu maar hopen dat het vandaag droog blijft...

05-09-14 10:11:30
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.696
OTindex: 3.186
@venzje: Fijn dat je een zoon hebt die je helpt. Vroeger kon je zomaar iets bouwen en daar hoefde je niet over na te denken als het er maar goed uit zag. Ik heb dat toen nooit begrepen want er zijn hele huizen mee ingestort, dus het valt me nog mee als ik je schrijven zie dat er nog een dak op lag :) En volgens de berichten blijft het droog vandaag. :D

05-09-14 12:06:50
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@omabep: Op z'n janboerenfluitjes kun je best bouwen, als je maar een goed oog hebt voor sterktes en krachtenverdelingen.
Problemen krijg je alleen maar door mensen die zichzelf overschatten.
Degenen die het wél kunnen hebben nogal eens de neiging om te overdimensioneren.

05-09-14 12:51:30
nietmeer
@Emmo: Als ik hier een huis zie bouwen dan sta ik elke keer weer versteld! Een samengeraapt stelletje mannen en vrouwen bouwen een plaatstalen hut waar ze gedurende de bouw in wonen. Werkschoenen? Welnee! Ze lopen op slippers over de bouwplaats :P Bouwtekeningen lezen kunnen ze al helemaal niet, het zand wordt in mandjes naar de plaats uitgelopen. En als je dan een paar maanden later het resultaat ziet sta je paf! In al hun primitiviteit spelen ze het klaar om een fatsoenlijk gebouwd huis af te leveren! :ja

05-09-14 13:01:27
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
SamuiAxe: Hoe denk je dat in de Middeleeuwen de kathedralen gebouwd zijn?

05-09-14 13:23:59
nietmeer
@Emmo: Euh... Steen voor steen? :D Natuurlijk heb je gelijk, maar we leven niet meer in de middeleeuwen.

05-09-14 21:20:47
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Emmo: De middeleeuwse kathedralen zijn minutieus uitgetekend door de bouwmeester. Daar was geen janboerenfluitjes bij.
Maar eerdere kerken werden vaak wel zonder tekeningen gemaakt. Wel onder toezicht van een deskundige uiteraard, daarom staan ze er nu vaak nog. En ook zonder fluitjes.

Mijn dak vordert. Het rotte hout is vervangen, de hoeveelheid balken is opgeschroefd naar een gebruikelijker niveau en de helft van de platen ligt al. Morgen de moeilijkste platen (veel pas-en-zaagwerk) en de mastiekribben. Verder nog wat geknutsel om het originele dakbeschot van het aansluitende pannendak wat te verlengen, want die sukkels hebben er teveel afgezaagd bij het plaatsen van de uitbouw.

Laatste edit 05-09-2014 21:32

05-09-14 22:27:55
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@venzje: Ik doelde eigenlijk meer op de manier van bouwen, het echte handwerk dus, wat SamuiAxe: betitelt als "steen voor steen". De mannetjes die zonder helm of werkschoenen de stenen sjouwen en zo.
Architectonisch gezien moet er natuurlijk enige planning zijn als je een complex bouwwerk neerzet over meerdere generaties.

06-09-14 18:18:47
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 925
OTindex: 78
Vandaag post bezorgd.

Kom ik bij een huis met een grote voortuin, tuinhekje, een meter ofzo achter het hekje een brievenbus.

Dus ik doe wat ik altijd doe. Hekje open, loop naar de brievenbus, schuif de post erin, loop terug, hekje dicht. In 5 sec gebeurd, volgende adres.

Tenminste, dat was het plan.

Terwijl ik de post in de bus deed kwam er ineens van achter het huis een hond aan die ik er nog nooit eerder gezien of gehoord heb. Hij loopt direct door het tuinhekje de straat op.

Nou is dat in principe niet mijn verantwoordelijkheid. De eigenaar is hoe dan ook verantwoordelijk voor dat beest. En hij is er ook verantwoordelijk voor dat de brievenbus op een bereikbare plek staat voor ons.

Maar ik dacht, straks overkomt die hond wat. Dus ik op zoek naar de eigenaar. Ik bel aan, maar er doet niemand open. Dus ik ga achterom kijken en ja hoor, daar was ie in de tuin.

Ik vertel hem dat die hond er vandoor is en dat het zo snel ging dat ik er niks aan kon doen.

In plaats van een bedankje voor de waarschuwing word ie kwaad op mij! 't Zou mijn schuld zijn dat die hond ontsnapt is. Ik had het hekje niet zover open moeten doen en niet zolang open moeten laten staan zegt ie.

Ja wat moet ik dan doen, over het hek heen klimmen? Ik heb tegen 'm gezegd dat als ie niet wil dat ik dat hekje open doe hij de bus dichter bij de straat moet zetten.

Maar er viel niet met hem te praten. Ben maar doorgelopen toen. Als ie een beetje normaal had gedaan had ik 'm nog wel willen helpen met die hond te vinden. Maarja.

Zoals ze wel eens zeggen, goede daden blijven nooit onbestraft.

06-09-14 18:40:17
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @Kooldioxide:
Zoals ze wel eens zeggen, goede daden blijven nooit onbestraft.
Je wordt nog eens filosofisch op je ouwe dag :D

09-09-14 00:30:14
nietmeer
@Kooldioxide: Tja, van die klanten kom je ooit tegen! Het was jouw fout niet, de klant doet onredelijk, laat het hem uitzoeken met zijn hond! Zijn verantwoording, niet de jouwe...En inderdaad, als de man anders gereageerd zou hebben zou ik ook mee gezocht hebben naar het beest, nu dus écht niet!

09-09-14 01:00:18
nietmeer
@Kooldioxide: Ai! Deze vind ik best wel moeilijk.. Het hekje is niet voor niets gesloten dus lijkt het mij redelijk om het achter je kont dicht te doen, als is het slechts voor een paar seconden. Anderzijds heb je bijzonder correct gehandeld door, (met enige moeite), de eigenaar op te sporen en te zeggen dat zijn hond zoek is. Maar ik kan de man in kwestie óók begrijpen, hij heeft immers dat hekje er niet voor de lol neergezet, bovendien was het gesloten..

Eigenlijk vind ik jullie allebei fout: Jij had dat hekje even achter je dicht moeten maken, hij had de brievenbus buiten op een paal moeten zetten zodat jij er gemakkelijk bij kon zonder dat je door het hekje moest. Maar ik vind wél dat de man jou geen grote bek had moeten geven, dat is onverdiend, je deed het immers niet expres..

09-09-14 14:45:39
nietmeer
@Emmo: Het gebeuren met Wodan speelde zich af in Sint-Oedenrode en ik beweer absoluut niet dat alle boeren zo stuurs en hardvochtig zijn :nee Een jaar later heb ik eveneens bij een boer een fantastische Berner Sennen-pup gekocht, mét stamboom. Deze boerenfamilie had hart voor hun honden, 100%! We mochten Argos zo vaak komen opzoeken als we wilden, (hij moest nog een paar weken bij moeders blijven). We werden altijd hartelijk ontvangen, we mochten in de keuken met 'm spelen om alvast te bonden.

Als wij er niet waren werden de pups door de familie geknuffeld en verzorgd, echt geweldig ok Maar ook hier kreeg ik er geen dubbeltje vanaf geluld :nee Hoewel deze boer veel vriendelijker was, was hij eveneens standvastig in zijn prijs...

Laatste edit 09-09-2014 14:47

09-09-14 15:27:47
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
SamuiAxe: Wat je zo verteld, de taal incluis, doet me enorm denken aan "Merijntje Gijzens jeugd en jonge jaren" van A.M. de Jong.

09-09-14 16:13:08
nietmeer
@Emmo: Shame on me... Nooit gelezen :$

09-09-14 16:38:59
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
SamuiAxe: Aanradertje. Beetje ouderwets, maar wel authentiek.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 227 228 229 [230] 231 232 233 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven