hr
jaargang -23 - laatste artikel 1-5 18:00 - 74475 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 225 226 227 [228] 229 230 231 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

05-08-14 10:13:17
nietmeer
@allone: Dan vrees ik dat er misschien een onderzeese kabel kaput ist.. Nouja, ik zie wel, bedankt voor de info ok

05-08-14 10:18:48
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.711
OTindex: 28.418
SamuiAxe: Denk het niet. Dat zou logischerwijs voor meer vertragingen gelden. Heb er zelf af en toe last van. Wijt het steeds aan de browser. Die krengen hebben soms ook helemaal hun eigen ideeën over wat hoort en wat niet.

05-08-14 10:44:38
nietmeer
@Emmo: Had de browser idd ook al een paar keer afgesloten en opnieuw opgestart. Maar wat het ook geweest is, het is over, ik heb weer full speed :ja

12-08-14 11:53:11
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.597
OTindex: 7.908
Ben ik weer even. :w
Quote @allone:
iets voor @venzje .. klik hier (in foto-associatiespel)
Nice!
Ik kan me er iets bij voorstellen: het is doenlijk en natuurlijk een enorme uitdaging!

Dat zoeken naar het perfecte punt herken ik. Als je net boven het wateroppervlak zit, zie je niet goed wat er verderop gebeurt. Ervaren wildwatervaarders verkennen de moeilijker stukken dan ook altijd minutieus van tevoren. (Ook als ze de betreffende passage al vaker hebben bedwongen: bij verschillende waterstanden kan de situatie drastisch anders zijn.) Dat betekent soms vaak uitstappen en veel geklauter over rotsen.

Dat hij met zijn kop naar beneden neerkomt, is logisch: je lichaam is zwaarder dan je boot en het lichte oppervlak van de boot heeft de neiging tot dwarrelen. Dat gebeurt me al als ik met boot van de hoge duikplank ga.

Ook het zachte schuimmengsel waar hij in neerkwam had ik verwacht. Dat effect zie je al als je onder de kraan een emmer vult. Die waterval is gewoon een wat grotere kraan.

Het is zelfs niet onlogisch dat hij achter de waterval opdook. Het neervallende water trekt onderaan het omliggende water met zich mee naar beneden, waardoor je aan het wateroppervlak een stroming krijgt naar het vallende water toe. Stroomafwaarts bevindt zich veel meer water dan achter de waterval, zodat de stroming uit die richting veel sterker is. Je wordt dan vanzelf die kant op gedreven.

Het is niet voor niets dat deze waaghals lang gezocht heeft naar de perfecte waterval. De meeste grote zijn te gevaarlijk, bijv. vanwege veel rotsen en stenen.
Ik heb ook mijn portie aan watervallen bedwongen, maar die waren hooguit enkele meters hoog. Dit staaltje schijnbare levensmoeheid doe ik hem echt niet na! :nee

12-08-14 12:16:08
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.886
OTindex: 90.761
@venzje: bedankt voor de uitleg, en het lijkt me dat je idd eerst heel wat onderzoek moet doen, voor je het risico van zo'n duik neemt..
enkele meters lijkt me ook al een behoorlijke ervaring .. kom je niet met een enorme harde (en gevaarlijke) klap op het water terecht? *8

12-08-14 14:21:43
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.597
OTindex: 7.908
@allone: Nee hoor, meestal duik je er gewoon in. Daarna wordt het vaak pas lastig, want het water probeert je vervolgens terug te zuigen naar de waterval.

Laatste edit 12-08-2014 14:23

13-08-14 16:07:41
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
het lijkt er soms op dat
je pas bekend wordt als je dood bent..

er zijn nu al drie zeer bekende mensen dood
en nu weet ik pas dat ze heel bekend zijn..

ik moet me toch eens wat meer bezig
houden met dat onbekende..

16-08-14 07:15:49
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.886
OTindex: 90.761
@heraux: ..
is dat met WMR ook zo?
dat je pas opgemerkt wordt, als je niet meer online komt?  ;)

18-08-14 00:03:19
nietmeer
SamuiAxe: Wat ik eigenlijk bedoel, is dat ik het zonde vind dat een acteur als Stallone eindigt als een karikatuur van zichzelf. Daarbij teken ik wel aan dat ik Stallone geen groot acteur vind. Maar de eerste films van Rocky en Rambo vond ik gewoon goed! Dat hij Rocky ook zelf geschreven heeft is een pluspunt voor hem...
Maar wat je in die films ziet, is dat hij eigenlijk niet hoeft te acteren. Hij heeft nauwelijks tekst, zeker in Rambo niet! Hij speelt de zwijgzame held, de loner, de survivor!
Dat doet hij fantastisch...Maar berg je als hij zijn mond open doet!:P

18-08-14 01:08:13
nietmeer
@Lennie: Hij ziet er niet uit met die Droopy ogen van 'm, maar qua figuur ziet hij er nog steeds prima uit! Je kunt duidelijk zien dat hij goed voor zijn lichaam zorgt. Overigens ben ik het niet helemaal met je eens, in 'Over the top' zet hij een goed figuur neer en ook in die film waarin hij een hardhorende Sheriff is in een politiestadje acteert hij prima. Oh, ook in Cliffhanger heeft hij een beetje tekst, en in ......... :) Maar ik begrijp je wel, naarmate je ouder wordt dien je eigenlijk je rollen daarop aan te passen..

19-08-14 01:03:21
nietmeer
SamuiAxe: Ja, precies wat je zegt...Hij zou zijn rollen aan moeten passen...
Aan de andere kant: Zie jij hem als dokter, advocaat? Het zal altijd wel een rol zijn als afgeserveerde bokstrainer of een in de jaren vijftig gesitueerde film als drill-sergeant in het leger...
Dát bedoel ik dus! Je hebt toch een bepaald beeld bij mensen zoals Stallone...en dat is gewoon jammer! Hij heeft niet genoeg acteertalent om ook in een andere rol geloofwaardig over te komen. En dat geldt ook voor Lundgren, Schwarzenegger en al die andere Martial Arts acteurs...Het zijn net oude honden, die maar één kunstje kunnen doen....

Laatste edit 19-08-2014 01:04

Laatste edit 19-08-2014 01:05

19-08-14 01:09:55
nietmeer
Nou wil ik voor Schwarzenegger wel een uitzondering maken...Die heeft ook leuke, komische films gemaakt...Maar ook daarin dreef hij toch wel veel op het acteertalent van zijn medespelers..Zoals in Twins...Die film was op het lijf geschreven van Danny DeVito!

19-08-14 01:30:33
nietmeer
@Lennie: OEI!!!! In jouw rijtje bevindt zich slechts één Martial Arts-acteur.. Dolph Lundgren. Hij is de enige met een MA achtergrond! De anderen zijn stevige jongens die als het goed gechoreografeerd wordt leuk uit de verf komen, maar Lundgren is een échte vechter.. Ow, Statham kan trouwens ook aardig uit de voeten, dat moet ik 'm nageven :ja

Hilarisch vind ik Stallone met Snipes in Demolition Man :ja Leuk trouwens dat ze ook beiden in de laatste Expendables acteren, voor Snipes een mooie manier om weer aan de bak te komen na twee jaar in de bak gezeten te hebben :D

Kindergarden Cop en Twins vind ik ook erg leuk van Arnie, en zo zijn er eigenlijk nog wel een paar meer te vinden, maar inderdaad, voor grove actie worden de heren inmiddels een beetje te oud. Ik ben zelf 57 jaar en kan nog best goed uit de voeten, voor mijn leeftijd. Maar als ik tegen een gozer van 30 zou moeten knokken die dezelfde 'opleiding' heeft gehad als ik, (zwarte band, 2e Dan), dan zou ik het afleggen omdat ik gewoonweg de conditie niet meer heb. Misschien, heel misschien zou ik 'm af kunnen troeven, oude hond nietwaar :) Maar logischer is dat hij mij de baas zal zijn. Daarom hou ik me tegenwoordig bezig met les geven, veel aangenamer, en veiliger :ja

Maar eerlijk is eerlijk, Stallone geeft zelf in Expendables III meerdere malen aan dat ze éigenlijk te oud worden voor dit soort acties. Hij heeft 't zelf ook wel door!

.Laatste edit 19-08-2014 01:43

19-08-14 01:53:12
nietmeer
SamuiAxe: Ik bedoel met dat soort acteurs ook: Steven Seagal, Chuck Norris en meer van dat soort...Die belg, hoe heet hij ook alweer? VanDamme...Ook al zo'n type...Die zul je nooit in een film tegenkomen waarin ze de advocaat van een familie spelen...

je hebt gelijk, Sly geeft ook in de film aan dat wat ze doen niet meer kan op die leeftijd...Wel mooi dat die ouwe honden de jonge honden dan moeten komen redden!!:)

19-08-14 01:57:38
nietmeer
@Lennie: Ik begrijp 't wel, geef enkel aan dat ik je gemist heb *) En Lennox komt zo te zien wel af en toe even aanhoppen, maar haar laatste reactie is van juni..

19-08-14 02:03:55
nietmeer
@Lennie: Chuck Norris is allang op zijn lauweren gaan rusten en doet enkel nog héél af en toe een gastrolletje. Steven Seagal wordt al sedert jaar en dag door de serieuze MA liefhebbers uitgekotst! Vroeger was hij een geweldig vechter, (maar een slecht acteur). Nu is hij enkel nog een slecht acteur, zelfs de meest simpele vechtscenes worden door stand-in's gedaan.. Nee, Seagal is allang afgeschreven.. Jean-Claude van Damme is ook een echte MA'er, maar ook die zie je nog maar heel weinig, ook hij heeft aangegeven dat de jaren gaan tellen en dat hij een paar tandjes terug heeft geschakeld. Zijn laatste 'grote' optreden was in Expendables II, als 'the bad guy'. Overigens is er een film met van Damme waarin zijn vrouw wordt vermoord en zijn zoontje gekidnapt. Gewelddadige film, natuurlijk, maar eveneens bijzonder goede acteerprestatie van hem!!! Er wordt minder in gevochten, wel geschoten enzo. Ik zal de titel eens opzoeken, dat is met afstand zijn beste film!

21-08-14 23:41:52
nietmeer
Het is ongeveer halfvijf in de ochtend, ik ben opgestaan met een splijtende koppijn, te vast geslapen denk ik. Het regent, wat zeg ik? Het giet! En het bliksemt en onweert, mijn trainingsplek ligt er verregend bij. Over vier uurtjes, halfnegen dus, begint de training.

Ik heb een paar paracetamol naar binnen gekiept, met de hoofdpijn zal het wel loslopen. Nu nog maar hopen dat het ophoudt te regenen voordat we beginnen. Hoe verregend het ook is, na één uurtje droog is het alweer voldoende opgedroogd om te kunnen trainen. Ik hoop dus maar dat het voor halfacht ophoudt..

21-08-14 23:50:32
nietmeer
t is te hopen voor je makker. Koppijn is ook waardeloos. Bij mij is het vaak omdat ik vergeet genoeg te drinken. Een paar glazen water doen dan net zoveel als die pillen.

en de temperatuur? zit zeker wel goed daar ?

21-08-14 23:55:50
nietmeer
@Ronnymij: Koppijn begint inmiddels al wat te zakken. Drinken doe ik letterlijk vele liters per dag, daar let ik erg goed op!

De temperatuur op dit moment is volgens een gadget op mijn scherm 26 graden. Tegen de tijd dat we gaan trainen is het tegen de 30 graden, oplopend tot 35-36 graden.. Lekker warm dus :)

22-08-14 00:01:11
nietmeer
Knap dat je daar tegen kan. Ik had al eens gelezen van je dat je na een tijdje beter omgaat met die temperaturen.

by the way : het stortregent hier nu ook. Ik heb een slechte week achter de rug zakelijk gezien want ik sta buiten letterlijk te wachten op verbetering.

nog bedankt voor je reactie op Fb trouwens :)

22-08-14 00:13:06
nietmeer
@Ronnymij: Inderdaad, het went, duurt ongeveer een jaartje, natuurlijk heb je het nog steeds warm, maar je kunt er beter tegen. Bovendien heb ik twee grote ventilatoren die i.i.g. een bries over de trainingsgrond blazen, scheelt ook behoorlijk :ja

Da's kut gozer! Hoop voor je dat 't snel opknapt zodat je wat kunt verdienen.

22-08-14 22:58:28
nietmeer
SamuiAxe: sorry ik was gisteren opeens ingestort en naar bed gegaan zonder iets te zeggen.

Vandaag een nog slechtere dag dan gisteren, de hele dag regen en onweer.En ook nog eens op de heenweg met de fiets gevallen op de straat.Ik heb een engeltje op mn schouders want buiten een beurse elleboog heb ik nagenoeg niets overgehouden aan de fikse val die ik maakte. Ik wilde iets bijsturen maar mn stuur klapte opzij en voor ik t wist was het elleboog , schouder en hoofd op de straat.Doorrollen lukte niet met een fiets tussen de beentjes :nee

23-08-14 00:14:58
nietmeer
@Ronnymij: Oei! Gaat het nou weer wat beter? Meestal is het de tweede dag erger dan de eerste na zo'n val...Op jouw leeftijd moet je niet meer zo'n stunts uit willen halen hoor! :D

23-08-14 08:38:31
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.705
OTindex: 3.186
@Ronnymij: Oei, niet leuk hoor want met spierpijn kun je niet zo goed werken. Ik hoop dus dat het echt mee blijkt te vallen en niet zoals Lennie zegt dat het erger is geworden.

23-08-14 08:54:42
nietmeer
@Ronnymij: Ik lag er zelf ook uit, internetstoring. Maar hoe is het met je? Valt het uiteindelijk een beetje mee? Hoop 't wel, beterschap gozer ok

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 225 226 227 [228] 229 230 231 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven