hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 58 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 62 63 64 [65] 66 67 68 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

29-03-13 16:01:42
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Lennie: Inderdaad mooie foto's. Wat is dat hoge ding?

@Lennie: kijk maar eens bij Google. Speedo's zijn er in (soms rare) soorten en maten.


29-03-13 21:04:06
nietmeer
Ik heb gisteren een aantal foto's gemaakt en er alvast een paar gepost, helaas zonder commentaar vanwege tijdgebrek. Hier een (summiere) toelichting: Alle foto's zijn genomen binnen een straal van slechts een paar kilometer van mijn hutje. Het 'hoge ding' van @ledi is een rotsblok die zich een meter of 50 van mijn hut bevindt. De eerste foto is van een inmiddels onbewoond hutje waar voorheen een kokosnootplukker met zijn gezinnetje in woonde, zonder gas, licht of water!! In de loop van de komende dagen zal ik meer foto's plaatsen, echter deze zal ik voorzien van onderschrift zodat je weet waar je naar kijkt :)

29-03-13 21:28:46
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Zoals ik al zei prachtige foto's dus. Wat me verbaast is hoe rustig en schoon en netjes alles er uitziet. Zelfs dat piepkleine hutje is keurig, Ik had meer drukte verwacht, knetterende en rokende brommertjes, loslopende honden, marktkraampjes overal. Maar dit lijkt behoorlijk rustgevend. En die rots, dat lijkt wel zo'n beeld van paaseiland. Met een lange stokneus en een groot flapoor :). Maar zonder gein, echt schitterend daar.

29-03-13 21:38:56
nietmeer
@Lennox: De drukste plaatsen op Samui zijn Chaweng & Nathon. Mijn vakanties 'vierde' ik indertijd altijd in Chaweng, de meest toeristische plaats van het eiland. Toen ik besloot om hier te gaan wonen had ik geen zin om te midden van die drukte te gaan wonen en heb dan ook gekozen voor Lamai. Lamai is wel toeristisch, maar meer voor ouderen en stellen met kinderen, veel rustiger dus. Die rots is een lokale bezienswaardigheid, zo gezegd staat hij vlakbij, misschien een metertje of 50, 60 hier vandaan. Last van toeristen heb ik niet, af en toe stopt er een scootertje met overduidelijk een paar toeristen er op: Witte huid, slecht passend helmpje op en de onvermijdelijke kaart van Samui half opgevouwen in de hand :) Ik zal zo gezegd wat meer foto's plaatsen.. Euh, oh ja, sorry voor de blauwe luchten (A) :D

29-03-13 21:42:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: bedankt voor de toelichting.
Ik kijk al uit naar de volgende foto's.
Eentje van jouzelf zou ook niet misstaan. :P

29-03-13 21:44:51
nietmeer
@ledi:

afbeelding
.
.
.
Nee, dit ben ik niet, deze boom van een vent is een goede vriend van mij, Canadees, een slordige twee meter en nog wat lang en schoon aan de haak een kleine 160 kilo :ja

Brian is deze keer zo'n vijf maanden hier gebleven, maandag gaat hij terug naar Canada om weer geld bijeen te sprokkelen zodat hij volgend jaar weer een lange tijd op Samui kan blijven. Veel mensen doen dit: Half jaar werken en dan een half jaar hier heerlijk relaxed verblijven... Sabaisabai...Ofwel, Easy going :)

29-03-13 21:50:27
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
Veel beter dat je zo lekker rustig bent gaan wonen! Ondanks die nare blauwe luchten waar je tegenaan moet kijken :). Doe gauw nog maar wat meer als je wil ja. Zee is neem ik aan ook dicht bij toch (want eiland). Goh, dat zou echt even niet verkeerd zijn zeg. Hier blijft het nog behoorlijk lang koud en beginnem we allemaal genoeg van te krijgen

29-03-13 21:56:00
nietmeer
@Lennox:

afbeelding

afbeelding

Geklokte tijd; op mijn scootertje ben ik binnen drie minuten vanaf mijn hutje op deze locaties.. Niet slecht 8)

29-03-13 22:22:14
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Brian heeft het dus goed bekeken. Hoop voor hem dat hij dat nog lang kan volhouden, want volgens mij zijn de pensioenen in Canada niet om over naar huis te schrijven.

29-03-13 23:09:27
nietmeer
SamuiAxe: Goh, wat heb ik medelijden met jou dat je naar die blauwe luchten moet kijken! Nee, dan onze grijze, grauwe luchten waaruit iedere keer weer sneeuw valt, hoewel het al eind maart is...En de komende tien dagen wordt het alleen maar kouder...nog steeds geen lente in zicht en Pasen wordt kouder dan Kerstmis...

Overigens, wél mooie foto's! Overigens is het voorgaande niet de kift, waar het misschien op lijkt....
Maar ik ben zó klaar met het winterweer....dat wil je niet weten! Het is al sinds november zo...koud, guur, sneeuw, regen..da's al bijna 5 maanden!

29-03-13 23:37:08
childofsjatter
Senior lid

WMRindex: 108
OTindex: 588
Wnplts: emmen
Joh het weer is iets waar je niks aan kunt veranderen.
Hier ligt nu ook een beetje sneeuw, maar ik denk toch dat we wel een mooie zomer krijgen.

30-03-13 00:13:33
nietmeer
@Lennie: Weet ik toch schat.. Wat mij betreft gaat in NL vanaf vandaag de temperatuur omhoog tot een comfortabele 25 graden en regent het alleen 's-nachts... Het is je gegund hoor *) En nog eens, altijd maar zon en warmte/hitte is ook niet alles hoor, ook dat hangt je af en toe de strot uit en doet je verlangen naar zo'n echte Hollandse voor- of najaarsstorm.. Heerlijk :ja Ik kan mij nog wel een paar bijzonder zware stormen herinneren, evenals de witte kerstdagen, vroeguh... Schaatsen op een ondergelopen en bevroren pleintje, wandelen in het bos van Piet de Dief nadat het een volle nacht gesneeuwd heeft en de maagdelijke sneeuw onder je schoenzolen knerpt, onderwijl witte stoomwolken uitpuffend, fantaserend dat het rook is en je probeert kringetjes te blazen. Met je kinderen de grote ondergesneeuwde zandhoop naast je huis beklimmen en op een slee met ze naar beneden denderen, genietend van de opwinding en het plezier dat je kids hebben.. Zijnde een joch met een emmerdeksel gaan sleeën, handschoenen had je niet dus trok je een paar sokken over je handen...

Mijn vriendin is 35 jaar en heeft nog nooit in haar leven sneeuw gezien, behalve op tv. Natuurlijk gaat op zeker moment de kou en nattigheid vervelen, maar het Hollandse winterweer garandeert ook dat je mooie herinneringen krijgt, zeker weten!

30-03-13 00:36:44
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: mooi cadeau voor als je vriendin jarig is:
spaar maandenlang afgebikt ijs uit de diepvries in een (plastic) doos, net zolang tot die doos vol is.
En bied haar dan die "sneeuw" aan.:ja

30-03-13 00:43:19
nietmeer
@ledi: Euh, nou, dat is te zeggen. Als het gaat zoals het zou moeten gaan dan hoop ik in 2015 een paar weken naar Nederland te komen, met vriendin! Lijkt me beter dan een doosje geschaafd ijs :D

30-03-13 01:01:07
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: wat een goed idee. Dat doosje zou je dan toch nu kunnen geven onder het mom van voorpret. :ja

30-03-13 02:02:54
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: God wat heerlijk. Krijg echt zin in snikhete dagen en zwemmen in zee :). Overigens kan ik me je verlangen naar een herfststorm en winterweer heel goed voorstellen hoor. Ik ben zo iemand die echt van de seizoenen geniet en me ook altijd aan het eind van een seizoen wel verheug op het volgende. Alleen komt dat volgende nu niet. Zoals @Lennie al aangeeft, we hebben al bijna een half jaar winter en die is voorlopig nog niet voorbij. Maar goed, eens zal het wel zo ver komen dat ik eindelijk lekker op mijn nieuw bestrate terras kan zitten :).

30-03-13 02:16:19
nietmeer
@Lennox: Heb een leuk kameraadje voor Dexter gevonden!! Wel zelf even op komen halen lieverd :D Beestje staat regelmatig naast mijn hutje vredig te grazen. In het begin hadden mijn honden nog weleens wat kapsones maar ze zijn inmiddels aan elkaar gewend..
.
afbeelding

30-03-13 02:27:02
nietmeer
Foto's Samui Deel 2

De hoofdstraat van mijn dorpje en tevens deel van de ringroad die een totale lengte van 54 kilometer heeft..
.
afbeelding
.
Een gedeelte van de lokale boeddhistische tempel, hier heb ik afscheid genomen van mijn zoon en is hij gecremeerd..
.
afbeelding
.
Dit is een leuke; goede vrienden van mij hebben een klein restaurantje aan huis. Je kunt er (heerlijk!) eten, mits van tevoren gereserveerd. Een echt menu hebben ze niet, je geeft van tevoren op met hoeveel mensen je komt, (max. 10) en Pet zet je een heerlijke, uitgebreide Thaise maaltijd voor die je genoeglijk achter in de tuin met een drankje erbij kunt nuttigen. Vis, spareribs, garnalen, diverse soepen, alles wordt op zijn Thais bereidt, aanrader als je ooit op Samui komt!
.
afbeelding
.
Odie & Kauw, geen uitleg nodig ;)
.
afbeelding
.
Niet ieder Thai is arm, er is vaak een grote tegenstelling tussen arm en welgesteld zijn hier in Thailand; Een tussenweg is er hoegenaamd niet.
.
afbeelding
.
Een klein tempeltje aan het strand ingeval je even in rust met Boeddha wilt overleggen of je nu wel of niet voorbij de boeien kunt zwemmen ;)
.
afbeelding
.
Tenslotte, voor nu, ons bakkerijtje. De Nederlandse Gezondheidsinspectie zou er waarschijnlijk een hartverzakking van krijgen, echter het is proper, zeker naar Thaise maatstaven is het een prima bedrijfje..
.
afbeelding

30-03-13 06:56:54
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

30-03-13 08:08:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Die oven - de gedachte, de geur
wolken van vers door de Jungle
de dieren overstuur, weg met die pitten

Die zien een vers broodje wel zitten..

30-03-13 08:47:58
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Prachtige foto's!!!

En wie verwacht er nu glasvezel bij jullie in de rimboe, nogmaals prima voor elkaar en het ziet er allemaal zo relaxt uit!

Als je terug komt naar hier, ben je dan in je oude woonplaats?


30-03-13 08:53:41
nietmeer
@balou: Hmmm.. Ik verwacht van wel, denkelijk zal ik afwisselend bij broer en zus logeren, gezellig en goedkoop :) Maar ik heb wel de intentie om dan toch ook even langs te gaan bij mijn WMR-vrienden, waar jij overduidelijk toe behoort *) En Mamsie...... Die heeft nog een kopje thee getrokken van gedroogde hertenpenis tegoed van me (6) Verder op zeker die kleine Spring-in-het-veld uit Groningen en onze postboderinneres :D

30-03-13 09:01:52
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
SamuiAxe, je bent van harte welkom!!!!!
Die spring in het veld uit Groningen is idd. net zo'n stuiterbal als ik whahaha.
Zei laatst al tegen haar, heeft jouw moeder een tweeling gehad of de mijne.

Ik sla de hertenpenisthee over als je het niet erg vind, hou me wel bij dat groene goedje.
Lijkt me echt héél leuk om je real live te zien!

30-03-13 09:02:43
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Nou, je hebt ons zeker weer verwend met foto's. Ontzettend leuk om alles te zien, dan hebben we ook meer beeld bij toekomstige verhalen.
Die hoofdstraat van jullie dorpje is veel groter dan ik verwacht had. Heel wat meer dus dan 1 kruidenier en drogist.
Wat de bakkerij betreft: de oven ziet er inderdaad schoon uit. Ik moet alleen grinniken om die volle prullemand, waar inderdaad de nederlandse keuringsdienst een hartverzakking van zou krijgen.

30-03-13 09:55:00
nietmeer
@ledi: Huh? Volle prullenmand? Echt niet :nee Die blauwe bak rechts naast de oven is een mengkom en bevat nog wat bloem, gedeeltelijk pakje gist en boter. Maar is zeker geen prullenmand 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 62 63 64 [65] 66 67 68 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven