|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
@DFC; ik heb het gevonden  heb mn hele zenuwstelsel en zintuigen boekje door moeten spitten, maar ik denk dat nekwervel C5 of C6 gebroken was, hier komt de zenuw C5-6 uit= nervus axillaris. deze verzorgt de schouder/bovenarmspieren én geeft de aftakking nervus cutaneus brachii lateralis superior welke gevoel geeft aan de bovenarm  Het kan zijn dat hij de oksel /deel binnenkant van de bovenarm nog wel voel, maar sowieso ligt de buitenkant van de bovenarm er uit  klopt het? |
|
Jasjee
Oudgediende
 WMRindex: 358 OTindex: 13.547
|
@Delenn: Ook een goedemorgen  Voor mij net iets teveel medische termen voor de vroege ochtend  |
|
Delenn
Oudgediende
@Jasjee; ik zit hier al meer dan een uur dus dan mag het  sorry, DFC en ik hadden het hierover, dus na zijn reactie zal ik ophouden;) |
|
Jasjee
Oudgediende
|
@Delenn: Je hoeft geen sorry te zeggen joh  Ik vind het wel leuk om te lezen  Van mij mogen jullie gewoon doorgaan  |
|
MitoThorson
Oudgediende
 WMRindex: 663 OTindex: 9.448
|
@Delenn: dat zou best kunenn hij had inderdaad 2 nekwervels gebroken maar de artsen zeiden dat het niet met de arm te maken had maar het zou wel kunnen dat het toch zo was natuurlijk! want hij was wel in de schouder afgebroken die zenuw dat konden ze wel weer vinden. |
|
Delenn
Oudgediende
@Jasjee; ok  nou ik kan me best voorstellen dat mensen het irritant vinden als ik met jargon loop te gooien;) DFC: ja ik denk dat ze bedoelen dat het probleem niet in de arm zelf zit, de zenuw is op een eerder punt (de nek of de schouder) afgebroken, anders kan hij deze klachten niet hebben. |
|
MitoThorson
Oudgediende
|
@Delenn: nou ja et zou kunnen ik heb geen idee eigenlijk maar ja  het is gebeurd en het herstel is langzaam. |
|
Jasjee
Oudgediende
|
@Delenn: Jij weet waar je over praat, dus dan vind ik dat het wel mag  Er zijn ook soms mensen die ergens verstand van denken te hebben en dan volslagen onzin praten... Maar het is gewoon interessant  Zo leer ik ook tenminste wat  |
|
Delenn
Oudgediende
jasjee  |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Quote Delenn: als ik met jargon loop te gooien;) gaat t kapot van hoor  en ik gooi net zo hard terug ^^ dat is t voordeel van werken in mn branche  |
|
Delenn
Oudgediende
jargon stuitert dionos  |
|
MitoThorson
Oudgediende
|
@Dionos: Hey  jij ook hier @Delenn: Jasjee heb wel gelijk  we leren er wel van  nog ff en je zorgt dat we allemaal weten hoe we het zelf moeten oplossen  of kunnen analyseren  |
|
|
hmm.. nooit geweten  |
|
Jasjee
Oudgediende
|
Delenn  Hee Dionos, lang niet gesproken  |
|
nietmeer
|
|
|
|
@Jasjee: ja joh  te lang he  hoe is t?  |
|
Delenn
Oudgediende
wow tof, ze laten in mn radiologieboek een plaatje zien waar je de botten van een kind op ziet lichten. Eronder staat (vertaald): kindermishandeling. het toegediende contrast gaat naar botten die aan het herstellen zijn. Dit duidt op kindermishandeling. De botten zijn dus nooit gebroken maar er is wel zo hard op geduwd/geslagen dat er herstel nodig is in de botten. Op die manier bewijs je dus kindermishandeling zonder ook maar een blauwe plek of gebroken bot aan te kunnen tonen  mooi dat dat kan  |
|
Jasjee
Oudgediende
|
Goedemorgen SweetAngel @Dionos: Veel te lang.. Kan toch niet  Ja goedgoed, met jou? @Delenn: Radiologie lijkt me wel tof  Maar ook erg moeilijk  Zeker mooi dat je het ook op zo'n manier kunt zien  |
|
nietmeer
|
Jasjee: Goedemorgen schat  Alles goed? |
|
MitoThorson
Oudgediende
|
@Delenn: wow Delenn  das wel tof dat dat mogelijk is natuurlijk walgelijk dat er kindermishandeling bestaat. maar zo kan je wel de schoften pakken  |
|
Delenn
Oudgediende
@Jasjee: als je de plaatjes snapt kan het wel tof zijn, maar tis echt moeilijk  en je zit veel in donkere kamertjes, ik denk dat ik liever langs de patiënten ga en minder in donkere kamertjes zit  DFC: precies  nieuw bewijs tegen de mishandelaars  |
|
|
@Delenn: wel lastig om te zien, lijkt me @Jasjee: mooi zo dat t goed gaat  altijd fijn om te horen  met mij is t ook goed hoor  en ja, veel te lang  |
|
Delenn
Oudgediende
@Dionos; dat plaatje is dan weer wel makkelijk te lezen, het contrast gaat alleen naar plekken met veel herstel; zie je niks dan is er geen herstel dus geen mishandeling, zie je het halve skelet van het kind dan weet je dat er iets mis is  |
|
|
@Delenn: oww... ze hebben radioactieve isotopen gebruikt ofzo? |
|
MitoThorson
Oudgediende
|
Dat radiologie lijkt interressant maar hele tijd in een donker kamertje zitten lijkt me inderdaad niets  |
|