Een vrouw uit het Friese Nijega heeft per ongeluk 15.000 euro overgemaakt naar de verkeerde bankrekening. Ze kan nu naar het grootste gedeelte van haar geld fluiten. De ontvanger heeft er al 12.000 euro van uitgegeven. Dat meldt Omroep Brabant.

Toen de Friese Tineke Admiraal achter haar fout kwam is ze langs de ontvanger gegaan, een Tilburgse die in de schuldhulpverlening zit. Daar aangekomen zag ze een nieuwe scooter voor de deur staan en kreeg ze te horen dat het haar eigen schuld was: “Had je het maar niet over moeten maken.”

Tineke heeft het geld dat nog over was wel teruggekregen. Ze is ook niet boos op de Brabantse, maar vooral op de ING. De bank heeft het geld overgemaakt terwijl de ingevulde gegevens niet klopten.

Ze had per ongeluk het verkeerde rekeningnummer ingevoerd, maar wel met de juiste naam. Toch heeft de ING het geld overgemaakt naar de verkeerde rekening zonder naar de naam te kijken. “Het is verplicht om de naam in te vullen, maar ze controleren het niet.”

De Friezin is een actie gestart op Facebook om te voorkomen dat anderen dezelfde fout maken. Je kunt haar Facebook-actie hier bekijken.