Een medewerker van de alarmcentrale van New York heeft een slachtoffer acht uur aan de praat gehouden om te achterhalen waar ze zich bevond. Hulpverlener Joann Hilman-Payne nam het telefoontje van Mary Thomas aan om ongeveer 13:00 uur. De vrouw had een beroerte gekregen en kon haar adres niet meer geven. De hulpverleenster had moeite met communiceren met de getroffen vrouw, omdat haar spraak ernstig was aangetast door de beroerte. Maar ze bleef haar aan de praat houden. "Hilman-Payne hield de patiënt bij bewustzijn", zegt Hilman-Paynes baas Philip Weiss tegen de New York Post. "Ze bleef de hele tijd kalm terwijl ze probeerde meer informatie te krijgen." Hulpverleners leken al snel achter het adres van de vrouw te komen, dankzij informatie van een zendmast die het telefoontje van Thomas doorzette. Maar op dat adres werd de beller niet gevonden. Een telefoonnummer van Mary Thomas in Manhattan werd niet gevonden. Met hulp van de politie kwamen er meer adressen naar boven waar de vrouw kon zijn, maar ook zonder succes.
Uiteindelijk kon telefoonbedrijf Verizon het telefoontje traceren om 20:30 uur. Thomas bleek in een appartement te liggen, waar ze werkte als huishoudster. De vrouw ligt nog in het ziekenhuis, maar zonder de vastberadenheid van Hilman-Payne had het veel slechter kunnen aflopen, zegt Weiss.