De Nieuw-Zeelander Denis Duthie werd blind door het drinken van wodka. De alcoholische drank en zijn diabetesmedicatie bleek geen goede combinatie te zijn. Gelukkig kreeg de man zijn zicht weer terug dankzij.. whisky. Op een feestje voor de vijftigste huwelijksverjaardag van zijn ouders had de 65-jarige Denis Duthie een paar glazen wodka achterovergekapt. Op zich niks mis mee tot hij thuis kwam en merkte dat alles zwart werd voor zijn ogen. "Ik dacht dat het weer donker was en dat ik een blackout had gehad", vertelt hij aan nzherald.co.nz. "Maar pas om half vier 's namiddags viel mijn frank toen ik het licht wou aandoen in de slaapkamer: ik was helemaal blind geworden." Toen hij na een goed nachtje slapen nog altijd niet kon zien, besloot hij om naar het ziekenhuis te gaan.
Daar bleek dat Duthie een methanolvergiftiging had opgelopen. De oplossing daarvoor is het toedienen van ethanol, en dat vind je onder andere in alcoholische dranken. Maar omdat er niet voldoende medische ethanol voorradig was in het ziekenhuis, trok men naar de plaatselijke drankboer. Een goeie fles Johnny Walker Black Label deed de rest. "Vijf dagen later werd ik wakker, opende ik mijn ogen en kon ik meteen weer zien", zegt een gelukkige Duthie. Hij wil wel andere diabetespatiŽnten waarschuwen voor alcoholgebruik.