Een creatieveling heeft de nieuwe koffiebeker van McDonald's een bijzondere make-over gegeven. Van twee witte wanten met de boodschap 'Warmest Greetings' maakte hij twee handen, waardoor het lijkt of je naar een achterwerk kijkt. Zo krijgt de tekst plots een heel andere betekenis.

Hoewel McDonald's de kerstboodschap in Amerikaanse restaurants goed bedoelde, lachen Twitteraars zich krom. ,,Dit is een uiterst ongelukkig ontwerp. Hebben niet alle bedrijven een 12-jarige bij de hand om dit te voorkomen?" zo luidt een van de reacties.

De lichte wijzigingen komen van fantasy-schrijver Sam Sykes en gaan in rap tempo het internet over. Het nieuwe design is inmiddels meer dan 14.000 keer geretweet en 23.000 keer geliket.

McDonald's benadrukt dat de originele versie, die eerder deze maand werd uitgebracht, niets te maken heeft met menselijke anatomie. ,,Om het duidelijk te maken: op onze feestelijke McCafé-bekers staan wanten, geen handen", zo verklaart een woordvoerder van de fastfoodketen tegen Business Insider. ,,De gewijzigde afbeelding die rondgaat op social media is het resultaat van iemand die grappig wilde zijn en wat aanpassingen heeft gedaan."
Foto