hr
jaargang -23 - laatste artikel 8-5 12:00 - 74507 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Privacygroepen klagen om overname Doubleclick

21-04-07 17:43:57 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
AMSTERDAM - Verschillende Amerikaanse organisaties die opkomen voor privacybescherming hebben zich bij handelswaakhond FTC beklaagd (PDF) over de overname van het online advertentiebedrijf Doubleclick door Google.

Het Electronic Privacy Information Center (EPIC), een van de initiatiefnemers, vreest dat Google door de overname te veel informatie over te veel consumenten kan verzamelen. Ze roepen de FTC op een onderzoek in te stellen.

Doubleclick en Google registreren beide op tal van websites het surfgedrag van internetgebruikers. Zo ontstaan gedetailleerde persoonlijke profielen, die de bedrijven gebruiken om bezoekers van de sites gerichte advertenties te tonen.

Samenvoegen
Google zou van plan zijn om gegevens die het zelf heeft verzameld samen te voegen met de data van Doubleclick, dat 85 procent van de internetgebruikers zou bereiken. EPIC maakt zich voornamelijk zorgen over de mogelijkheid dat geanonimiseerde informatie zo gecombineerd wordt met persoonlijke gegevens, waarover Google dankzij diensten als GMail, zijn gepersonaliseerde zoekdienst of het deze week geïntroduceerde Google History kan beschikken.

Microsoft
Eerder klaagde ook Microsoft al over de aankoop. De softwaregigant maakte zich niet alleen zorgen over de privacy van internetgebruikers, maar ook over de dominante positie die concurrent Google door de overname dreigt te krijgen.
(..)

(Bron: NU.nl)

21-04-07 17:45:41 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Wie vind het nog meer raar dat microsoft klaagt over een dominante markpositie? Moeten zij zo nodig zeggen.

Wat een onzin eigenlijk, dat een bedrijf met zo een slimme marketing strategie als google zo veel kritiek krijgt. En dan nog, al houden ze mijn geschiedenis bij en desnoods lezen ze me mail in hun pauze's bij wijze van entertainment, ik vind het allemaal wel best gezien wat ik ervoor terug krijg. Niet dat ik geloof dat ze ook echt je mail lezen hoor maar je snapt wat ik bedoel :P

21-04-07 17:51:03 - Quote! - @Lananq
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Microsoft is gek, ze hebben zelf die marktpositie en zijn alleen maar bang dat Google ook maar een beetje meer verdient 8O

21-04-07 18:09:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een Domina klaagt over een Domino
Als ze vallen - vallen ze allemaal.

21-04-07 18:11:38 - Quote! - @Arthas
Arthas
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 185
Wnplts: Winterswij
Uit privacy oogpunt vind ik dat de EPIC wel gelijk heeft. Dat Microsoft zich met de overname bemoeit, is vooral uit angst voor machtsverlies op het gebied van de online wereld.

Nu Google met online Office-achtige programma's komt, zijn natuurlijk een doorn in het oog van MS.

Neemt niet weg dat Google wel een grote greep krijgt op de online samenleving.
Google is als een Big Brother

21-04-07 20:50:39 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Arthas:
Neemt niet weg dat Google wel een grote greep krijgt op de online samenleving.
Google is als een Big Brother
Die url is echt weer vergezocht.. Heb je dat plaatje bovenaan gezien? Natuurlijk kan je iedereen met elkaar verbinden! Die gasten werken in de bedrijfswereld daar wil je juist zoveel mogelijk hooggeplaatste mensen kennen om zoveel mogelijk invloed te hebben.

Wat voor Risico loop jij nou als google weet welke websites je bezoekt? Als ze je email lezen? (Wat ze echt niet doen?: |). Lijkt me niet dat er iets nadeligs aan ziet.. Iedereen mag mij surfgeschiedenis inzien hoor, geen probleem. Wachtwoorden etc. heeft google toch niets aan aangezien ze echt niet je bankrekening leegroven..

21-04-07 20:57:38 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Google Watch:
Google won't say why they need this data:
Inquiries to Google about their privacy policies are ignored. When the New York Times (2002-11-28) asked Sergey Brin about whether Google ever gets subpoenaed for this information, he had no comment.
8-) Wat kunnen ze met die data doen? Ze kunnen een profiel maken als ze willen en daarmee de meest relevante zoekresultaten vooraan gooien wat uitermate positief is.. Ik kan niets negatiefs vinden aan het verzamelen van zoekinformatie.

Elke website houd bij hoeveel pageviews welke pagina heeft en wat ze op die pagina doen, daarmee kan je je website alleen maar beter maken.

Quote Google Watch:
Google hires spooks:
Matt Cutts, a key Google engineer, used to work for the National Security Agency. Google wants to hire more people with security clearances, so that they can peddle their corporate assets to the spooks in Washington.
Verstandig toch? Goed personeel met veel connecties kan alleen maar handig zijn.
Quote Google Watch:
Google is not your friend:
By now Google enjoys a 75 percent monopoly for all external referrals to most websites. Webmasters cannot avoid seeking Google's approval these days, assuming they want to increase traffic to their site. If they try to take advantage of some of the known weaknesses in Google's semi-secret algorithms, they may find themselves penalized by Google, and their traffic disappears. There are no detailed, published standards issued by Google, and there is no appeal process for penalized sites. Google is completely unaccountable. Most of the time Google doesn't even answer email from webmasters.
Ik krijg altijd, altijd, een uitstekend antwoord van nederlandse google medewerkers die in Ierland werken. Google is één van de meest gebruikersvriendelijke bedrijven die ik ken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld microsoft, waarvan je vaak standaart antwoordjes toe gestuurd krijgt waar je niets aan hebt (ik spreek hier uit ervaring).

22-04-07 19:36:17 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Wanneer zou google met een nieuw OS komen? Ze hebben nu al zoveel software, en zo'n populariteit. De adverteerders willen best dokken om bevenaan te komen. Zo kunnen ze iets goedkopers verzinnen als vista voor honderden euros (als upgrade van XP, anders is het zelfs nog duurder).

24-04-07 17:49:50 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Als ze een OS gaan schrijven moeten ze alle andere grotere software bedrijven overhalen om hun software compitable te maken met die van Google, en dat is denk ik een te groot probleem. Drivers, games, alles moet anders omdat microsoft haar eigen manieren beschermt en google die dus niet mag overnemen.

En dan krijg je precies de reden waarom ik geen Linux heb.

24-04-07 19:06:24 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
ideale situatie toch... als je je wachtwoord bent vergeten, stuur je gewoon een mailtje naar de heren google, en ze zoeken het ff voor je na... of als je het wachtwoord van iemand anders kwijt ben...

GoogleOS is een leuk idee... zeker als het gratis wordt... en win-compatible... al houden ze de prijs gelijk met vista, ik denk dat een hoop mensen dan voor G-OS gaan... wordt wel leuk denk ik...

24-04-07 19:19:09 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Google gaat geen OS schrijven, dat zou dom zijn. Daarmee zouden ze dezelfde fout maken als Microsoft: Google en Microsoft zijn geen vijanden, toch probeert Microsoft Google te bestrijden...

24-04-07 20:55:08 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
leuke actie zou het wel zijn... en nog tamelijk succesvol ook, want er staat google bij (is er bij die gasten ooit wel eens iets grandioos mis gegaan? oude WMR-artikeltjes misschien?) en MS maar piepen...

29-04-07 01:58:02 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Ikke:
Google gaat geen OS schrijven, dat zou dom zijn. Daarmee zouden ze dezelfde fout maken als Microsoft: Google en Microsoft zijn geen vijanden, toch probeert Microsoft Google te bestrijden...
Ze waren met eigen pc's bezig dacht ik. Google OS komt eraan, let maar op.

29-04-07 11:23:10 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote Tovenaar:
Google OS komt eraan, let maar op

Quote ikke:
google gaat geen OS schrijven

Quote pietjevlip:
en nog tamelijk succesvol ook

Ik denk wel dat t er komt, alleen dat t nog ff duurt. Ze hebben al best veel software en op internet is google niet weg te denken. Dus dat OS zal er ook nog wel komen. :ja

04-05-07 23:44:29 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Google is 'n bedrijf voor online-diensten, daar zijn ze groot mee geworden. Het zou dom zijn om 'n OS te schrijven in 'n tijd waarin het OS steeds minder belangrijk wordt.... Ze moeten doorgaan met inventieve nieuwe web-based services... Microsoft is niet Googles vijand (al denkt M$ zelf van wel) en het zou dom zijn om 'n stap te nemen waardoor M$ dat zou worden....

07-05-07 23:38:22 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Ikke: wat ik me dus afvraag: hoe "dom" zou dat zijn... qua populariteit zouden ze het iig van MS winnen... eindelijk een concurrent om MS van die 86% af te helpen... wel weer jammer voor Mac en Linux natuurlijk...

07-05-07 23:42:13 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Ikke:
Google is 'n bedrijf voor online-diensten, daar zijn ze groot mee geworden. Het zou dom zijn om 'n OS te schrijven in 'n tijd waarin het OS steeds minder belangrijk wordt.... Ze moeten doorgaan met inventieve nieuwe web-based services... Microsoft is niet Googles vijand (al denkt M$ zelf van wel) en het zou dom zijn om 'n stap te nemen waardoor M$ dat zou worden....
Webbased O.S....? It's all possible with Web 2.0... Google heeft al bijna een complete suite voor kantoormedewerkers.

07-05-07 23:43:00 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
@pietjevlip: Google O.S., Linux based.. Ik zou het nog niet installeren tenzij het ondersteuning bied aan alle windows software die ik gebruik :)

08-05-07 16:46:40 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Mmore: waarom linux-based? dan begaan ze de zelfde fout als MS (GUI jatten)en Apple(OSX = UNIX), En dan heb ik het nog niet over de technische rotklus die het is om software van anderen af te maken...

die Googlers zijn mijns inziens best in staat om zelf iets te schrijven dat alle win-software ondersteunt... of het gratis kan is natuurlijk de vraag, maar al kost het je 200 eurootjes, so what?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven