hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

China breekt belofte van vrij internet

31-07-08 04:42:14 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De duizenden journalisten die dachten de komende weken vrijuit te kunnen internetten in het Olympische perscentrum in Peking, komen bedrogen uit.

Lees het artikel

31-07-08 09:24:26 - Quote! - @mafkees
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
ja... het is jammer dat ze hun belofte op vrij internet hebben verbroken, maar ik moet zeggen dat dat wel te verwachten was..
china heeft het nou eenmaal neit zo op vrije media, omdat ze simpelweg zeggen dat bepaalde dingen niet geschikt zijn voor het publiek.. zij zien censuur meer als een manier van het volk beschermen voor kwaadaardige invloeden.
ik lees in het artikel achter je link dat bijvoorbeeld de site van BBC geblokkeerd is, en dat klopt inderdaad (:P), maar als ik eerlijk ben vind ik wel dat de westerse media (die hier dus geblokkeerd zijn, zoals de BBC en CNN) het nieuws over china ook vaak vertekend weergeven, en dus zelf ook een fout beeld scheppen en op die manier ook (zoals bij censuur) bepalen wat de mensen wel en niet zien.

EDIT: ik weet dat er filmpjes zijn gemaakt door chinezen waarop goed te zien is hoe de westerse media een vertekend beeld schepte over de rellen in tibet, ik heb wat gezocht op youtube, alleen omdat het woord "tibet" voorkomt in de titels van de filmpjes kan ik die hier niet bekijken (ironie, ja ik weet het :P) kan iemand mij vertellen of dit zoeits is?

EDIT 2: of deze

31-07-08 18:05:58 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@mafkees, het 2e filmpje is wat jij bedoelt denk ik, een duidelijke (?) opsomming van gevallen waarin een vergelijking van beelden gemaakt wordt

Maar dan nog heb ik alleen maar het woord van de samensteller van het filmpje :?

Alleen als je weet wie 'welke' uniformen draagt kan je er iets zinnigs over zeggen :S *misschien* 8O

Ik ben me volledig bewust dat ik geen enkele reden (zoals bv 'recente ervaring in China/Tibet') kan aanvoeren om te oordelen, en doe dat in deze dus ook niet :nee

*In't eerste filmpje zie ik alleen mensen in burger knokkend op straat* :|

01-08-08 04:28:06 - Quote! - @mafkees
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
@Relpa

haha ok dat eerste filmpje is dus niet helemaal die ik bedoelde :P

ik moet zeggen dat ik het heel mooi vind dat je zegt geen oordeel te kunnen vormen omdat je de situatie alhier niet door en door kent. ik vind dat zo mooi, omdat veel europeanen en amerikanen de fout maken om WEL een oordeel te vormen, gebaseerd op derdehands berichten uit een bevooroordeelde media die wordt beinvloed door de politiek.

01-08-08 10:55:48 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Was op zich wel te verwachten. China gaat anders om met het fenomeen "media"

En dat mag. Wie zijn "wij" westerlingen om het af te keuren, alsof wij het zo goed voor elkaar hebben :nee

01-08-08 15:27:48 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@mafkees, het enige dat ik relatief zeker weet is dat er de afgelopen 5 jaar meer info uit China tot hier is gekomen dan in de afgelopen halve eeuw bij elkaar, dat stemt mij hoopvol :)

Verder is 'hind-sight' de beste leermeester om de toekomst te leren inschatten ;)

@Pv
Wij (het Westen) hebben al een paar keer eerder de fout gemaakt mensen met geweld de 20e of 21e eeuw in te slepen...moet dat nou écht zo nodig ? 8O :nee


01-08-08 17:19:35 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Relpa: Stel nu eens dat zij degenen zijn die ons de 22e inslepen ;)

01-08-08 17:22:52 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
China? Een moordland, ik zal geen miliseconde zien van de spelen, wat een belachelijke vertoning. Stel moordenaars en martelaars, het is alleen maar erger geworden terwijl het systeem boete zou doen en wat soepeler zou zijn. Niet dus, dan ook geen blik die het mij waardig zal zijn om dat smerig stuk propaganda te bekijken. Ugh.

01-08-08 17:26:55 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Pv, géén probleem mee :D

*Ik ben van 1962 en heb al jong geleerd, 'wie dán leeft die dán zorgt*

(No 'dependants' might make a differance, but then again) ? 8O :?

Edit: Kpuc, sinds wanneer is 'de ogen sluiten voor' een optie ? 8O :nee
Verandering moet toch érgens beginnen, voorheen was er NIETS :S

01-08-08 17:35:01 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Quote Kpuc:
China? Een moordland, ik zal geen miliseconde zien van de spelen, wat een belachelijke vertoning.

De spelen hebben niks te maken met het land waarin ze worden gehouden. Als ik kijk, is het voor de sport.

01-08-08 18:07:45 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Sjatter, een land waar men bang moet zijn om normaal met elkaar om te gaan is voor mij een reden om die farce absoluut niet te gaan zitten kijken, hoe mooi het streven van de olympiade ook moge zijn, dit land had nooit de eer van de Spelen mogen krijgen. Daarom alleen al zeg ik van nee, ik zal er geen spat van zien.

01-08-08 23:14:44 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Kpuc:
Sjatter, een land waar men bang moet zijn om normaal met elkaar om te gaan is voor mij een reden om die farce absoluut niet te gaan zitten kijken, hoe mooi het streven van de olympiade ook moge zijn


In dit geval kunnen we de spelen net zo goed afschaffen Kpuc ;)

02-08-08 01:57:16 - Quote! - @SillieWillie
SillieWillie
Erelid


WMRindex: 3.875
OTindex: 1.416
S
China kent onder Hu Jintao wel een positieve evolutie lijkt mij, maar de corruptie en repressie uit het tijdperk van Mao en Deng zitten nog ingebakken in de hoofden van veel andere machthebbers, zowel politieke (ministers, ...) als economische (bedrijfsleiders, ...) Akkoord, de mensenrechten worden er dagelijks op grote schaal geschonden, maar tegenover tien jaar geleden heeft China een grote stap voorwaarts gezet... Ik hoop enkel maar dat Hu Jintao in de praktijk China dezelfde richting uitstuurt alsdat hij hier in het Westen verkondigt

02-08-08 04:27:25 - Quote! - @mafkees
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
Quote Kpuc:
Sjatter, een land waar men bang moet zijn om normaal met elkaar om te gaan

waar haal je dat idee vandaan? 8O

@SillieWillie
ik denk inderdaad dat we moeten inzien dat China eigenlijk nog steeds in ontwikkeling is, en we moeten niet vergeten dat in europa en amerika in de vorige eeuw vergelijkbare toestanden waren. (tijdens de industriele revolutie was de zwarte rook uit de schoorstenen in Parijs ook niet te verdragen :P). We moeten ons realiseren dat china dezelfde ontwikkeling moet doormaken om een "modern" land te worden, en dat het enige verschil met de rest van de wereld is dat china die ontwikkeling veel later (nu pas) doormaakt. Ik denk zelfs dat we van china kunnen leren, omdat hoogstwaarschijnlijk in de komende 30 á 50 jaar Afrika en Zuid-Amerika ook willen gaan onwikkelen, groeien en economisch sterk worden. De geschiedenis van IEDER ontwikkeld land bewijst dat ontwikkeling niet vanzelf gaat: er zullen vanzelfsprekend mensen onder lijden, de armen worden armer, de rijken worden rijker. Het enige wat we kunnen doen is kiezen of we dat offer overhebben voor ontwikkeling.

Als laatste en belangrijkste punt vind ik dat 'wij westerlingen' moeten ophouden te proberen om andere landen ONZE idealen, normen en waarden op te leggen, zonder erbij na te denken dat de mensen in dergelijke landen in een heel andere cultuur, met heel andere idealen, normen en waarden zijn opgegroeid, en dus moeten wij ons realiseren dat het helemaal geen effect heeft om deze mensen onze ideeen op te dringen.

02-08-08 09:24:47 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Gisteren op journaal gezien dat het een storing was. Is inmiddels opgelost. :|

Maar als je bv falung gong intypt dan krijg je pagina kan niet worden weergegeven. Heeft niks met OS te maken zeggen ze. :|

02-08-08 10:23:01 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote mafkees:
waar haal je dat idee vandaan? 8O

Ik vermoed uit de westerse media. Je kent ze vast wel, die overtuigde "crap is king"-gelovigen ;)
Quote:
moeten ophouden te proberen om andere landen ONZE idealen, normen en waarden op te leggen

Precies wat ik bedoel. "wij in het westen" hebben een systeem, en alles wat anders is wordt "weggecensureerd" omdat het een bedreiging zou kunnen zijn voor ons systeem. Om die simpele reden ben ik blij dat de spelen een keer in China zijn. Dat durven ze niet weg te censureren.

10-08-08 19:02:06 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ook zo goed dat er in het noorden een watertekort is omdat al het water is afgevoerd naar Peking..8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven