hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Verkrachting

10-07-08 19:58:13 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022

10-07-08 20:02:44 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zucht 8-) En dit gebeurt zo vaak, dat wil je niet weten, zware mishandelingen, ach, een taakstrafje jo, nooit meer doen hè?

10-07-08 20:04:25 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Dit is erg, héél erg :-: :r

10-07-08 20:08:32 - Quote! - @Whiteley
Whiteley
Erelid


WMRindex: 615
OTindex: 2.529
wtf :nee

10-07-08 20:10:37 - Quote! - @Stefsel
Stefsel
Oudgediende


WMRindex: 846
OTindex: 10.672
Nederland is echt een debiel land op dit gebied. Omdat ie ontslag heeft gehad houden we er rekening mee, wat een onzin.

Die man moet gewoon levenslang de bak in voor zijn daden en daarmee klaar.

10-07-08 20:11:50 - Quote! - @Zwelgje
Zwelgje
Erelid


WMRindex: 236
OTindex: 3.863
T
heb het al gelezen ja. te erg voor woorden... 200 uur werkstraf omdat hij al ontslag had gekregen....

van mij had het 25 jaar en oneervol ontslag beter geleken! de politie heeft een voorbeeldfunctie!!!

10-07-08 20:13:02 - Quote! - @Whiteley
Whiteley
Erelid


WMRindex: 615
OTindex: 2.529
"De verdediging van H.W. trok tijdens de behandeling van de rechtszaak de geloofwaardigheid van het betrokken meisje in twijfel."

Wat voor een slijmbal ben je dan als advocaat, en dan nog kunnen slapen snacht's.

10-07-08 20:15:24 - Quote! - @Zwelgje
Zwelgje
Erelid


WMRindex: 236
OTindex: 3.863
T
@Whiteley: het gebeurt vaker. het is mij ook overkomen. alleen geen politieagent, maar een wethouder. is in de doofpot gestopt met de mededeling dat ik geen getuigen had.

10-07-08 20:18:13 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zoiets blijft onverteerbaar, klassejustitie kun je het nog net niet noemen maar smerig is het zeker. En dat ie nu een wout is was of wou worden of niet was, iedereen die zoiets flikt mag er niet met een taakstraf afkomen, moet je eens wat gaan zoeken naar hoevaak een recidivist toch een taakstraf krijgt, niet schrikken hei 8-)

10-07-08 20:20:35 - Quote! - @Zwelgje
Zwelgje
Erelid


WMRindex: 236
OTindex: 3.863
T
ben ik het helemaal mee eens Kpuc. ik hoef geen wraak meer te nemen. De vader van zijn 15e meisje heeft hem doodgeschoten, en daardoor heb ik het kunnen accepteren. en ik ben die vader nog elke dag dankbaar dat hij het gedaan heeft.

11-07-08 08:49:02 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
het is toch logisch dat ie ontslagen is, wie wil er nu een agent die dit doet 8O:r
wat een ontzettend gezeik :nee
:r:r

11-07-08 10:09:50 - Quote! - @Wiellemien
Wiellemien
Erelid


WMRindex: 376
OTindex: 2.025
Die taakstraf is zeker weinig straf, maar toch is het heel wat als het zover komt! Beter dan dat je van de politie te horen krijgt dat een rechtzaak geen zin heeft omdat je weinig kunt bewijzen. "Er zijn genoeg mensen die van harde seks houden, verwondingen zijn dan ook niet zomaar bewijs..."

11-07-08 10:30:06 - Quote! - @ChunkyXS
ChunkyXS
Senior lid

WMRindex: 371
OTindex: 121
Wnplts: Zeewolde
S
Dit is toch te gek voor woorden! Waar gaat het heen met de wereld? 8O:(

11-07-08 10:53:00 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Ze wilde hem geen gevangenisstraf geven omdat hij als ex politieman geen leven zou hebben in de bajes.(6)
Dat had hij moeten bedenken voordat hij met z'n fikken aan dat meisje zat.
200 Uur werkstraf is niet eens het maximum.
Wat is het leven van dat meisje dan waard?

11-07-08 13:35:31 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Sjatter
Het leven van iemand is tegenwoordig ongeveer hetzelfde waard als twee keer je hond laten schijten.:nee

Een tijdje terug werd een meisje in elkaar geslagen door een man die dacht dat ze bij een groepje hoorde die bij hem aan het belletje trekken waren.

Hij kreeg haar te pakken, terwijl ze niet bij dat groepje hoorde, en had haar in elkaar geslagen. Hij kreeg een boete van 750 euro of gulden. Weet niet meer hoe lang het geleden was.

Een paar dagen of weken later stond dat als je ergens je hond laat schijten, je 250 euro of gulden boete zou krijgen.

Met andere woorden: een mensenleven is evenveel waard als drie keer je hond laten schijten...:nee

11-07-08 16:36:31 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote Wiellemien:
Die taakstraf is zeker weinig straf, maar toch is het heel wat als het zover komt! Beter dan dat je van de politie te horen krijgt dat een rechtzaak geen zin heeft omdat je weinig kunt bewijzen. "Er zijn genoeg mensen die van harde seks houden, verwondingen zijn dan ook niet zomaar bewijs..."
Het komt vaker voor dan je denkt, dat een meisje achteraf spijt heeft, of die kerel niet meer moet, een aardige som geld wilt verdienen of iets anders en dan maar verkrachting roept. (Ik beweer niet dat dat hier het geval is) Justitie staat dan zo onder druk van de maatschappij om dan gewoon maar te veroordelen. Ik kan me dus voorstellen dat de advocaat van de verdachte zich daarop beriep, ook al is het niet bepaald ethisch. Maar daar ben je advocaat voor.
Quote Madarian:

Met andere woorden: een mensenleven is evenveel waard als drie keer je hond laten schijten...:nee
Correctie, iemand een flink pak rammel geven is evenveel waard als drie keer je hond laten schijten. Als ik de reacties na verkrachtingszaken mag geloven is een mensenleven evenveel waard als de onschuld van een meisje. En daarom beslist Justitie over het lot van de dader, en niet de menigte die het liefste iedere zedendelinquent wilt lynchen. Vergelding is een waardeloze vorm van gerechtigheid.

11-07-08 19:11:07 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Wederom een prima voorbeeld van riooljournalistiek. Lees vooral de vierhonderdderde reactie op dit artikel op nujij.nl. Niet dat ik het gedrag van deze man goedkeur, maar veracht hem wel om de goede reden alsjeblieft.

11-07-08 23:05:08 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Mijn eerste reactie was levenslang opsluiten maar na het lezen van reatie 400 en 403 op jouw reactie Ikke ben ik er anders over gaan denken.

11-07-08 23:22:55 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ze hebben het menselijk gedrag goed ingeschat... 400 reacties voordat er eentje zinnig nadenkt... bedankt voor deze psycho-analyse van de mens: mens, u bent alweer gezakt.

11-07-08 23:28:41 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
pietje de meesten daar lezen niet en denken niet na, maar plempen meteen hun mening. :|

11-07-08 23:30:17 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Giovanni: dat geldt helaas ook voor de gemiddelde Nederlander... of mens :(

11-07-08 23:33:29 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Ikke en reactie 403.
Het feit dat hij met z'n fikken aan een minderjarige heeft gezeten blijft staan.
Ook dat hij op dat moment politieagent was.
Levenslang opsluiten is wel erg lang, de straf die hij nu heeft is wel erg mild.

11-07-08 23:49:36 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
sjatter: mee eens hoor, maar een beeeeeetje nuance mag ook wel... Ik zie hier niemand voor vrijspraak plijten, maar ophangen gaat te ver.

Je hebt met je poten van een 14-jarige af te blijven, (naar mijn mening: ook als je zelf 14 bent;)) maar het feit dat ze zelf ook wilde vind ik absoluut meewegen. Natuurlijk had hij als agent "beter moeten weten", en de beslissingsbevoegdheid moeten betwijfelen, maar of je daarvoor iemand (in zijn situatie) de cel in moet sturen... en voor hoelang dan? Of maar meteen kop eraf, als ik de reacties zo lees :|

Als voor deze graad delicten de kop eraf moest, was overbevolking geen issue geweest ;)

11-07-08 23:49:41 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote sjatter:
@ Ikke en reactie 403.
Het feit dat hij met z'n fikken aan een minderjarige heeft gezeten blijft staan.
Ook dat hij op dat moment politieagent was.
Levenslang opsluiten is wel erg lang, de straf die hij nu heeft is wel erg mild.
Het staat ook vast dat zij het wilde. Zijn straf is samen met zijn ontslag voldoende. Als het daadwerkelijk verkrachting van een minderjarige was geweest, lagen de zaken anders.

12-07-08 16:56:53 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Sjatter: Ik zeg er nog duidelijk bij dat ik het niet per se met de straf eens ben, maar het artikel is gewoon fout. Lees de eerste zin maar eens: "De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor verkrachting van een 14-jarig meisje in de zomer van 2006." Alleen is deze persoon niet veroordeeld voor verkrachting, maar voor ontucht. Een goed staaltje slechte journalistiek is het, niks anders. Lezen is ook een kunst :|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven