hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 08:00 - 74424 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4

Schieten

12-03-08 12:03:48
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Trouw:
Al jaren mogen 17-jarigen tijdens een zes maanden durende vrijwillige opleiding met scherp schieten tijdens oefeningen. De PvdA en de ChristenUnie hebben daar problemen mee. Politieagenten in opleiding mogen dat ook pas vanaf hun 18e. Volgens het CDA en Defensie is dat belangrijk nodig voor de werving, om de Krijgsmacht aantrekkelijk te laten zijn. De ChristenUnie wil weten of dat niet kan met computersimulaties en schieten met losse flodders. Het CDA vindt dat onzinnig, dan leren ze niet schieten, stelt de fractie.

Dus als er niet met scherp geschoten mag worden door de jeugd tijdens de opleiding, komen er geen nieuwe soldaatjes :D Héél snel afschaffen dat schieten met scherp dus (6)

12-03-08 12:54:52
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
"Om de Krijgsmacht aantrekkelijk te laten zijn". Voor wat voor soort jongeren??? Vast niet degenen waarmee je het leger zou willen uitbreiden.

12-03-08 17:27:20
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ik wil een keer naar Vietnam. Er is ergens een plekkie mag je schieten met AK47 of Mzoveel. Het was 2000 dong of zo per kogel. Omgerekend was het 1 euro:P En er zijn vast nog veel meer leuke dingen. Ik ben een groot fan van Battlefield_O_ en dit trekt mij dus zeker aan.

12-03-08 17:28:09
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Join FARC zou ik zeggen 8-)

12-03-08 17:29:22
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
@ doctor insano neem gewoon een abbo bij de plaatselijke shietverenigin.

Mij lijkt het overigens ook wel leuk misschien met een machine gun ala rambo stijl :p

12-03-08 17:30:03
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@CR
Dan shake je van top tot teen.

12-03-08 17:30:38
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
Leuk toch :D lijkt me echt vet om gewoon een keer met verschillende wapens te schieten om dingen op te blazen :D

12-03-08 17:32:37
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Quote Doctor Insano:
Ik wil een keer naar Vietnam. Er is ergens een plekkie mag je schieten met AK47 of Mzoveel. Het was 2000 dong of zo per kogel. Omgerekend was het 1 euro:P En er zijn vast nog veel meer leuke dingen. Ik ben een groot fan van Battlefield_O_ en dit trekt mij dus zeker aan.


het is waar. een vriend van me is er geweest

12-03-08 17:42:43
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Hoe je het ook bekijkt: De jeugd wordt lekker gemaakt voor oorlog. Een soldaat is gewoon een potentiele moordenaar, betaald door de staat in dit geval. Hoe haal je het in je botte hoofd als regering zijnde om KINDEREN met scherp te laten schieten?
17 jaar, je mag nog niet eens stemmen of autorijden.... maar we leren ze wel alvast hoe ze mensen om moeten leggen (6)

@Doctor Insano & coeliercoelie
Wat is daar in vredesnaam zo leuk aan? Een AK47 is nu niet bepaald een wapen dat ontwikkeld is voor de jacht. Een AK47 is primair ontwikkelt om medemensen naar de andere wereld te helpen. In kan er met de beste wil van de wereld geen 'lol' in zien om met een dergelijk wapen in aanraking te komen, laat staan mee te schieten :nee

12-03-08 17:43:46
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
ironisch dat je avatar een legercommandant is....

12-03-08 17:45:46
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ik zie het meer als WOW dat apparaat heb ik al een miljard keer van dichtbij gezien op mijn monitor en gezellig (want spellen zijn totaal anders dan echte oorlog) mee gespeeld, hoe is het nou om dat ding in werkelijkheid van dichtbij te zien en even een paar schoten te lossen.

12-03-08 17:46:37
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@yakkiba: waarschijnlijk ken je die humoristische Engelse serie niet, waar die avatar uit ontleend is.
Daarin wordt min of meer de draak gestoken met het leger.

12-03-08 17:48:16
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
@ledi ik ken de serie. echter vind ik dat oorlog niet grappig is op geen enkele manier.

12-03-08 17:50:29
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Is het ook niet, maar juist in oorlgstijd worden de meeste grappen gemaakt als tegenwict voor al het nare.

12-03-08 17:50:51
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
mja das waar

12-03-08 17:59:55
Redirect
Erelid


WMRindex: 1.114
OTindex: 431
Ik denk dat ze ze willen laten schieten met scherp zodat ze doordrongen worden van het feit dat echte kogels veel schade aan kunnen richten :ja en zo er voorzichtiger ermee omgaan.

12-03-08 18:06:35
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote yakkiba:
ironisch dat je avatar een legercommandant is....

Ach, maak het leger leger (A)... De beste manier om met dreiging om te gaan is vaak humor of door iets in het belachelijke te trekken.
En oorlog is inderdaad niet grappig of avontuurlijk (al wil de regering ons iets anders doen geloven). Oorlog is hel, in de eerste plaats voor de 'normale' burger.
Als 17-jarige kun je over het algemeen nog niet inschatten wat de gevolgen zijn.
Als ik hier iemand van 17 hoor zeggen dat het hem wel vet lijkt om dingen gewoon op te blazen en dat ook daadwerkelijk te willen doen, dan zit er ergens toch wel wat scheef.
Als ik hier iemand van 15 hoor zeggen dat ie een wapen ziet als WOW apparaat, dan stel ik voor om vooral niet te oefenen.
Een echt wapen is niet leuk, is vooral geen speelgoed en ik stel voor dat je eerst eens goed gaat kijken wat een dergelijk wapen nu echt aanricht. En dan bedoel ik niet vanaf je computerscherm. Niet klikken als je zwakke maag hebt!

12-03-08 19:47:48
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Als je bij het leger gaat, moet je toch wel gaan schieten.. 17 of 18 maakt dan ook niet meer uit.

En wapens kunnen zeker wel als 'speelgoed' gebruikt worden. Tenminste, het is zeker niet minder gevaarlijk dan bijv. een mes. Het ligt aan degene die ermee omgaat hoe gevaarlijk het wapen is.

12-03-08 19:55:41
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Mmore:
Als je bij het leger gaat, moet je toch wel gaan schieten.. 17 of 18 maakt dan ook niet meer uit.

Vind jij 17 niet een beetje jong? Dat zijn zelfs voor de Nederlandse wet geen volwassenen voor zover ik weet. Zelfs 18 vind ik te jong. Wat mij betreft mag de leeftijdsgrens naar de 21 voordat je mag tekenen voor dit 'beroep'.

Quote Mmore:
En wapens kunnen zeker wel als 'speelgoed' gebruikt worden. Tenminste, het is zeker niet minder gevaarlijk dan bijv. een mes. Het ligt aan degene die ermee omgaat hoe gevaarlijk het wapen is.

Een militair met een wapen is getraind om dat wapen te gebruiken. Niet voor de sport, niet voor de jacht, maar om mensen van het leven te beroven of te verminken.
Toch is er een klein verschil tussen een mes en een vuurwapen. Met een vuurwapen maak je meer rotzooi in kortere tijd, anders hadden we 'onze jongens' wel met messen naar Afghanistan gestuurd. Da's een stuk goedkoper (A)

12-03-08 20:08:44
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@stormzoeker
17 vind ik idd een beetje jong.
Met een vuurwapen maak je meer rotzooi in kortere tijd
Leuk en goed gezegd. Maar toch blijf ik erbij dat oorlogstourisme wel interessant is. Maar dat is over hoe het toen ging. Nu zouden ze vind ik zelf moeten overstappen op Battlefield 2 of zo. Dan ging ik meteen in dienst8).

12-03-08 20:17:24
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mijn inziens is het belachelijk om kids al zo jong met wapens vertrouwd te maken. En over oorlogstoerisme, hoe haalt iemand het in het hoofd om daar ook maar over te denken 8-) Als je ooit in een oorlogssituatie beland dan piep je anders, het is een pure hel, voor iedere partij die ermee te maken krijgt :S

12-03-08 20:18:27
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Doctor Insano
Oorlogstoerisme 8O?? Is dat kijken hoe 2 partijen elkaar tot gehakt schieten (6)?
Het maakt geen verschil of je het hebt over de 1e, 2e, 3e, 4e of welke oorlog dan ook.
Als je het niet echt hebt meegemaakt, moet je niet spreken van oorlogstoerisme. Als je het wel hebt meegemaakt, dan gebruik je die term niet...

Quote Kpuc:
Als je ooit in een oorlogssituatie beland dan piep je anders, het is een pure hel, voor iedere partij die ermee te maken krijgt

Met daarbij de toevoeging dat computerspelletjes in de verste verte de realiteit niet benaderen.

12-03-08 20:23:55
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@stormzoeker
Dat zou je idd oorlogstourisme moeten noemen ja. Maar wat ik bedoel is meer te weten komen van waar al die mensen hebben rondgelopen en zo. Een aantal van die omstandigheden bekijken van de soldaten van vroeger. Je kan dan natuurlijk lang niet de werkelijkheid zien, die mij trouwens ook vreselijk lijkt. Maar je kan natuurlijk ook gewoon vlug nu een enkeltje Afghnistan boeken(6)

En idd spellen komen niet in de buurt van de werkelijkheid. Zou ten koste gaan van de kleine mate gezelligheid. Online spelen bij shooters is teamspelen over internet. Je weet dat je samen en tegen anderen speelt. Het is niet echt gezellig, maar het heeft iets. Heet niet voor niets spel.

12-03-08 20:25:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ojee, ik weet nog wel paadjes en veldjes waar je gratis een voet of beenamputatie kan krijgen als je zoiets bedoelt 8-)

12-03-08 20:28:51
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Quote Kpuc:
Ojee, ik weet nog wel paadjes en veldjes waar je gratis een voet of beenamputatie kan krijgen als je zoiets bedoelt 8-)
Tja daar heb je toch wel een punt

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven