hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 08:00 - 74418 artikelen - nu online 47 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Verdonk wil vrijheid schoolkeuze beperken

08-11-06 15:31:06 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
ja, daarom had zij ook drie zetels extra kunnen halen dan rutte volgens de laatste peiling van blaffertje Maurice.

08-11-06 15:33:13 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden. Hoe reageer je hier nu op? Die heeft het recht niet eens om het land te besturen :?

08-11-06 15:33:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie is een zwarte ouder?
is dat een kleur of een
Nationaliteit
en is dat een selecte nationaliteit?

En wat betekend hier ZWART?

de overgeleverde ZWARTE DAG
ZWARTE KAT - ZWART WERKEN
ZWART KIJKEN ?

Welke lading heeft ZWART hier?

08-11-06 15:33:39 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Zwarte piet.

08-11-06 16:10:44 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Ho even heren, een paar stappen terug alstublieft. Ging het hier nou om het belabberde functioneren van Verdonk of om het feit dat ze de schoolkeuze wil beperken? Ik geloof het tweede. Niet dat dit betekent dat Verdonk een capabele minister is, maar dat is een ander verhaal. Ik vraag me trouwens af of de vrijheid van schoolkeuze ligt bij de minister van vreemdelingenzaken en integratie. (ik vraag me ook af waarom ministers op die post altijd zo rechts mogelijk zijn.)

08-11-06 16:26:43 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
het gaat hier over verdonk en haar uitspraak.

08-11-06 16:30:49 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
ik wou gewoon even dat iemand de link uitlegt tussen het slechte functioneren van verdonk en haar uitspraak.

08-11-06 16:38:50 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Everzwijn:
Ho even heren, een paar stappen terug alstublieft. Ging het hier nou om het belabberde functioneren van Verdonk of om het feit dat ze de schoolkeuze wil beperken? Ik geloof het tweede. Niet dat dit betekent dat Verdonk een capabele minister is, maar dat is een ander verhaal. Ik vraag me trouwens af of de vrijheid van schoolkeuze ligt bij de minister van vreemdelingenzaken en integratie. (ik vraag me ook af waarom ministers op die post altijd zo rechts mogelijk zijn.)


De vraag is waarom er Zwarte scholen bestaan - daar begint het mee; alleen al het verschijnsel en hoe dit is ontstaan.

De wrijving dat de meeste mensen hun kinderen niet op een school willen waar ook gekleurde mensen leren - daar is de zwarte school door ontstaan - er zitten in verhouding weinig of geen blanke kinderen - en ik maak geen grap over blanko.

Het gaat inderdaad over kleur - want stel dat de school allemaal kinderen van oorspronkelijk Marokaanse Nederlanders zou aannemen - was het ook een zwarte school - en DAT is niet discrimineren - Nee het is 100% nationalisme - waarbij de oorspronkelijke afkomst als leidraad dient als selectie.

Wat is een witte school - daar zitten Nederlanders - maar ook misschien van oorsprong Duitsers, Fransen, Belgen, Engelse etc - zolang ze niet gekleurd zijn?

Of anders, als je een Nederlander tegenkomt die gekleurd is; denk je dan; daar loopt een Nederlander of daar loopt een buitenlander?
of:
- asielzoeker
- vreemdeling
- gastarbeider
- tourist
- bicultureel??
- allochtoon?

6 begrippen waarin aangetoond wordt dat wij hem niet opnemen in onze samenleving - maar duiden dat hij een vreemde is.

Dat is een signatuur voor onze samenleving - dat is de basis voor de problematiek.

08-11-06 16:44:15 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Offtopic:
_O_ @ Heraux, dit is precies de reden waarom ik zo graag jou reacties lees.


ontopic: Dan kom ik terug bij mijn stelling dat we van de hokjes geest af moeten. Maar wie die geest is, waar hij vandaan komt en hoe we ervan afkomen is mij een raadsel. Ik ben in ieder geval niet van mening dat we mensen moeten dwingen. Dan leg je namelijk de vrije wil gedeeltelijk af bij de overheid en voor je het weet ben je een dictatuur waar je niets meer te vertellen hebt.

08-11-06 22:14:24 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ Heraux ben het vandaag weer een keertje 100% met jou eens!

Als voorbeeld grijp ik weer even terug op mijn eigen persoonlijke situatie hoor, omdat dat is waarin je ervaring hebt en waarover je recht hebt van spreken. maargoed: mijn meiden hebben een Nederlandse moeder dus en een Surinaamse (Hier geboren!) vader ! Ze leren weliswaar ook Surinaams en eten ook Surinaams eten enzo, maar grotendeels worden ze toch meer Nederlands/Westers opgevoed.
Ze lopen alledrie enorm voor op alle gebieden maar met name de taal ontwikkeling (spreken en begrijpen) , vooral de oudste heel erg.
Om een lang verhaal kort te maken: Ze doen in NIETS onder voor een blond/blank kindje.... Als je mijn dochter een jaar terug vroeg wat haar afkomst is keek ze je stom aan en zei "nederlands !" Toen een mevrouw in de speeltuin aan haar vroeg "watvoor taal spreekt jouw papa"(vreemde vraagstelling overigens maargoed) stond ze ook perplex en keek of ze water zag branden...
Inmiddels heb ik haar wel duidelijk gemaakt dat ze niet alleen nederlands is maar ook surinaams en dat ze op beide kanten trots mag wezen!
Maar zij ziet dus geen verschil tussen zichzelf en mijn zus' puur hollandse kinderen, en er IS ook geen verschil dus in principe heeft ze groot gelijk!
Maar als iemand haar los van mij ziet, zien ze toch een gekleurd kind, een allochtoon. Zelfs donkere mensen staan vaak stom te kijken als ze een blanke moeder blijkt te hebben...
De meeste mensen zijn dus van zichzelf behoorlijk oppervlakkig en kijken niet verder dan de neus lang is. meestal is dit niet slecht bedoeld. maar helaas zijn er dus ook mensen die het WEL slecht menen, en ik denk dat mijn meiden dit ook op een dag zullen gaan merken als ze zelf de stad in gaan als ze ouder zijn, want als ze dan ruzie met een nederlands iemand krijgen bijvoorbeeld is het "stomme rot neger/buitenlander/etc" Dan worden ze ineens buitengesloten, als een "buitenaards wezen" gezien. Terwijl ze hier geboren zijn en net zo opgroeien als de meeste nederlandse kinderen....

Moeilijk om iets aan die mentaliteit en houding van mensen te doen.
zoals ik al zei ben ik bang dat het nooit helemaal zal verdwijnen!
maar ik heb goede hoop dat we met zijn allen er wel voor kunnen vechten om het een heel stuk te verbeteren!

04-05-07 13:11:00 - Quote! - @Fio! ,;
Fio! ,;
Senior lid

WMRindex: 204
OTindex: 67
Wnplts: Gent
S
Okee, als de scholen meer multiculti zouden moeten zijn, zou er voor blanken op mijn school een gigawachtlijst zijn:ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven