hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Verdonk wil vrijheid schoolkeuze beperken

07-11-06 08:10:30
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
AMSTERDAM - Rita Verdonk, de nummer twee op de VVD-lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november, wil ouders "zoveel mogelijk dwingen" om hun kinderen naar zwarte scholen te sturen. Dit zei ze maandag in het tv-programma Pauw & Witteman.

Meeeeeer....

07-11-06 08:11:40
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik zou echt niet naar één van die zogenaamd 'zwarte scholen' hier in Leiden willen. Mijn zusje zit op zo een school en daar gaat het echt heel anders. 8O Ik zit op een Havo/VWO school en daar heb ik het prima naar me zin :ja Naja, het blijft school, maar toch :P

07-11-06 09:11:35
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
we gaan integratie helpen door mensen hun recht op vrije schoolkeuze te ontnemen? Zullen we ook meteen het recht op persvrijheid beperken zodat in een krantenartikel niet meer de naam of nationaliteit van een crimineel wordt genoemd? Of we noemen in de krant iedereen Jan L. Daardoor zullen mensen geen negatief beeld meer hebben van niet-in-nederland geborenen en kinderen van dezen. Dit zal ook positief effect hebben op integratie.

Wat een bullshit Verdonk, ga emigreren of zo.

07-11-06 09:12:45
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Femke: Verdonkt helpt ons niet recht door zee maar recht in de zee :+

Sorry, die vond ik wel even grappig :P

07-11-06 09:42:21
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Wat jullie nu vergeten is dat de plannen die er tot nu toe lagen er op neer kwamen dat de "zwarte" ouders hele einden zouden moeten gaan reizen -op eigen kosten!!!!- omdat ze zouden worden verplicht hun kind op een "witte" school te plaatsen!
Dit geld dan ook voor kinderen met 1 nederlandse ouder want die zijn wettelijk ook "van allochtone afkomst" ookal spreken ze net zo vloeiend Nederlands als een 100% nederlands kind!
Hierover viel niemand heen!!!!
Maar nu de blanken moeten gaan mee werken en helpen met de integratie valt men eroverheen??????????????????
Sorry maar DAT is discriminatie!
Waarom zouden donkere ouders hele einden moeten reizen naar andere wijken om naar een witte te school te gaan met hun kind, terwijl de blanken dit ook niet doen????????
Hier in de bijlmer wonen zat Nederlanders. maar die zetten zelf opzettelijk hun kinderen in totaal andere wijken op witte scholen! En dan maar klagen de scholen worden steeds "zwarter"
vind je het gek???
Dat wordt puur veroorzaakt door de nederlanders hoor!
Er is geen enkele "allochtoon" die er moeite mee zou hebben als er nederlandse kinderen bij zijn kind op school zouden zitten!!!!

07-11-06 10:15:39
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
@lanira_mommy, sorry als je gekwetst bent.

Toen die plannen er lagen om "zwarte" ouders hun kinderen maar naar "witte" scholen te brengen was ik het daar ook al niet mee eens. ik hecht waarde aan vrijheid. ik vind dat ieder mens vrij moet kunnen zijn in zijn of haar keuzes (zolang deze binnen de wetgeving vallen), zonder bemoeienis van de overheid. Ik vind dat iedere ouder zelf moet kunnen kiezen voor een school.

Natuurlijk heb je gelijk dat het belachelijk is dat de autochtone nederlanders hun kinderen liever in andere wijken op school hebben omdat in de bijlmer vooral "zwarte" scholen zijn. Maar als je deze zelfde (racistische?) ouders zou dwingen hun kinderen op een zwarte school te sturen, zou dat dan helpen? Kinderen nemen het gedrag van de ouders over. Als deze oders racistisch zijn zullen de kinderen ook veel van dat gedrag in beginsel overnemen.
We moeten dus zorgen dat deze "witte" ouders gaan accepteren dat ze niet langer alleen zijn in Nederland. Daar is tijd voor nodig, we kunnen namelijk niet verwachten dat we in de volgende kabinetsperiode al resultaten boeken.
Naar mijn mening moeten we proberen te zorgen dat een "zwarte" school ook aantrekkelijk is voor "witte" ouders en andersom. Alleen dan krijg je een goede mix.

Is het trouwens niet meer een probleem van de grote steden dan een landelijk probleem? op de basisschool waar ik zat hadden we bijna geen allochtonen, sowieso niet bij ons in de buurt.

07-11-06 10:22:43
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Lanira,

Nee maar hun kinderen weer wel, minderheden op scholen zijn altijd de lul onderling, ken kinderen.

Ennuh, als je de hele tijd die scheiding tussen blank en zwart blijft noemen, schiet het natuurlijk ook niet op. Dan blijf je die scheiding altijd houden.

Het ligt ook grotendeels in de aard van de mens zelf, die zijn gewoon net een kudde schapen, soort zoekt soort. Ik zou als enige blanke niet in een zwarte buurt willen wonen, omdat ik me om 1 of andere instinctieve reden, me niet op mijn gemak voel. Andersom is dit precies hetzelfde. Ik weet wel dat je ergens mee moet starten om het vervagen van deze grenzen in gang te zetten, maar als je niet geeft en alleen maar neemt, wordt het gewoon niks. Dit is op beide "groepen" van toepassing. Er is geen enkele blanke die er moeite mee zou hebben als er allochtonen op de school van zijn kind zitten, maar wel met de extra reiskosten...

Dat is GEEN discriminatie, ik weet niet waarom je die stap van reiskosten naar discriminatie zo snel maakt. Dat de allochtone (ik haat deze scheidingsaanduidingen) gemeenschap er schijnbaar geen moeite mee heeft om de reiskosten te betalen voor hun kinderen als ze naar een verre blanke school zouden moeten, heeft niets met de autochtone gemeenschap te maken die dat liever niet doet. Vergeet niet dat je hier in Nederland bent en dat de autochtone Nederlander zuinig is. Als jullie allochtone gemeenschap wel moeite had gehad met de reiskosten, en hadden geklaagd, was er precies hetzelfde gebeurt. Ook ophef en commotie.

Je moet er dan alleen geen rassenkwestie van gaan liggen maken. Ik vind dat men nogal erg gauw discriminatie e.d. roept.

Zijn er klachten vanuit jullie allochtone gemeenschap gekomen m.b.t. tot de extra reiskosten bij dit plan? Ja? Was dit een meerderheid of een minderheid BINNEN jullie gemeenschap? Minderheid? Ja, dan moet je niet zeuren over discriminatie als je het mij vraagt. Als het nu een meerderheid binnen de allochtone gemeenschap betrof die er moeite mee had, en er is geen kenbaarheid aan gegeven, dan ben ik het pas met je eens. Ik heb echter nog niet iets dergelijks mogen horen om mij heen.

PS: Het is een democratie, ook binnen de allochtone gemeenschap zullen er mensen zijn die bezwaar aantekenen tegen zo'n plan om wat voor reden dan ook, financieel, dscriminatie (werkt in beide richtingen, vergeet dat niet).

Het is geen kwestie van blanken en zwarten, het is een democratische kwestie als je het mij vraagt. Mensen maken er te graag een rassenkwestie van als je het mij vraagt.

Om een lang verhaal samen te vatten:

We leven in een gedeeltelijke democratie hier (volledig is praktisch niet haalbaar, en eerder een idealistisch idee). Het feit blijft binnen een democratie dat een meerderheidsmening telt en geldt. Dat er dan door de media of door wie dan ook, terwijl er sprake is van een gedeelde meerderheidsmening op dit onderwerp bestaat, onderscheid wordt gemaakt aan de toekenning van aandacht in de media, is gewoon jammer en ongelukkig. Mensen moeten niet zo veel in groeperingen denken. Een Nederlander is iemand die een Nederlands paspoort bezit, en dat de regels omtrent het verkrijgen hiervan niet zijn zoals ze zouden moeten zijn misschien, doet er niets aan af dat zowel de allochtone, als de autochtone gemeenschap, beide een meerderheid lijkt te kennen die tegen deze plannen is. Het is gewoon een kwestie van nummers. Wat nou als het een omgedraaide wereld was? Als er meer "zwarten" als "blanken" in Nederland woonachtig zijn? Krijgen we dan de blanken die spreken van discriminatie e.d.? Ik denk het wel... Is gewoon een nare eigenschap van de mens in het algemeen.

Quote lanira:
Er is geen enkele "allochtoon" die er moeite mee zou hebben als er nederlandse kinderen bij zijn kind op school zouden zitten!!!!


Dat is ten eerste een generalisering, en ten tweede valt hetzelfde te zeggen over de autochtonen, het is gewoon het probleem van de afstand naar de andere school, omdat mensen als kuddes bij elkaar gaan wonen op basis van rassen-onderscheid. Daar heb je het probleem. Het is iets dat van twee kanten komt hoor. Ja, zwarten worden gediscrimineerd als ze in een blanke wijk wonen... Witten worden ook gediscrimineerd als ze in een zwarte wijk wonen, net zo hard en erg.

Het volgende dat ik al zie aankomen, is dat straks de wet voor gratis opvang zogenaamd niet door is gegaan op grond van discriminatie o.i.d. Ik zie het gewoon de laatste tijd teveel als onjuist excuus worden aangehaald naar mijn idee.

07-11-06 11:07:01
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Jive, zo! dacht ik alles gelezen te hebben, heb je hem nog even ge-edit.

Laten we maar ophouden met dat hokjesgedrag. Een nederlander is inderdaad iemand met een nederlands paspoort, de rest is allochtoon. Dat geldt dus ook voor duitsers en belgen die in nederland wonen.

laten we, als we toch stoppen met denken in hokjes, ook meteen scholen op basis van geloof afschaffen. dus geen christelijke, katholieke of islamitische scholen meer. gewoon alleen openbare scholen. Dat is heus niet slecht voor de kwaliteit van het onderwijs.

Iedereen is aan de basis gelijk, en laten we daarna verder kijken.

07-11-06 11:37:19
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Waarom scholen op basis van geloof afschaffen :S. Ik ben niet christelijk, maar ik zat wel op een christelijke basisschool. Altijd heel leuk gevonden ivm met de bijbelverhalen die verteld werden, klinkt saai maar was best leuk :P.

07-11-06 11:56:55
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Geloofsactiviteiten mogen van mij ook tot het extracuriculaire gedeelte van de opleiding worden verbannen. Omdat er zoveel verschillende geloven in 1 land zijn tegenwoordig, is het onlogisch om geloof als basis voor een school te stellen (want dat doe je als je het een christelijke school gaat noemen).

Ik ben het inderdaad wel eens met Ever. Het hokjesgedrag van mensen zit in onze natuur en dat uit zich zelfs nog in onze democratie, terwijl die dat juist probeert te voorkomen.

07-11-06 11:59:30
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Jivebunny:
Geloofsactiviteiten mogen van mij ook tot het extracuriculaire gedeelte van de opleiding worden verbannen. Omdat er zoveel verschillende geloven in 1 land zijn tegenwoordig, is het onlogisch om geloof als basis voor een school te stellen (want dat doe je als je het een christelijke school gaat noemen.)
Een echte 'gelovige' school bestaat al lang niet meer. Ik zit zogenaamd op een 'rooms-katholieke' school maar dat merk je dus echt niets van! We hebben in de 1e en 2e klas wel Godsdienst gehad maar dan ging het vooral over andere geloven, zoals het boeddhisme en hindoeïsme. Ik vond dit altijd wel interessant, je leert zo andere culturen en geloven kennen.

07-11-06 12:55:49
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Even voor de duidelijkheid ik ben zelf nederlandse, dus er is geen sprake van "mijn" allochtone groepering.
Ik vind het gewoon jammer en belachelijk dat de blanke mensen die hier in Amsterdam zuidoost wonen zelf weigeren hun kinderen in de buurt op school te plaatsen.
Mijn dochter zit toevallig op een 100% zwarte school, maar de school scoort VER boven amsterdams gemiddelde op de cito's en andere resultaten, en ook nog een stuk boven landelijk gemiddelde! Het is dus kwalitatief gezien gewoon een hele goede school!
Dit geld voor meerdere "zwarte" scholen. "zwarte school" staat niet synoniem aan "slechte school" , het is jammer dat dit vaak gedacht wordt!
Het probleem is ook dat "zwarte school" een te algemeen begrip is. ten eerste sinds wanneer is een marokkaan een "zwarte" ? Maar toch worden de scholen met enkel moslim kinderen ook "zwarte scholen" genoemd....
Ten tweede is er een groot verschil tussen Marokkanen, Turken,Surinamers, Antillianen, Ghanezen etc etc etc.
Bijvoorbeeld in Suriname spreekt iedereen nederlands, op de scholen krijgt men in het nederlands les, elke Surinamer spreekt dus van kleins af aan gewoon Nederlands. Thuis wordt hen ook geleerd dat Surinaams een taal is die je met je vrienden gebruikt, niet tegen volwassenen, dus ouders en grootouders zullen altijd Nederlands spreken met kinderen.
Je kunt een school, zoals die van mijn dochter dus toevallig, met 90% leerlingen van Surinaamse komaf dus niet vergelijken met een school in Amsterdam West met 95% Marokkanen die bijna allemaal nog Nederlands moeten leren als ze op school komen....
Toch wordt dit dus wel gedaan, want beide scholen worden gewoon "zwarte scholen" genoemd. terwijl de samenstelling en achtergrond van de leerlingen totaal niet valt te vergelijken!

En nu ben ik even weg even naar de kids

07-11-06 15:22:07
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Hoi Lanira, ik weet dat jij blanke bent en je vriend zwarte hehe, sorry voor de benaming op die manier, daar had ik ook rekening mee gehouden.

Kijk als mensen zo kleinzierig zijn zoals jij aangeeft, om hun kinderen niet op een school waar de meerderheid van de andere kleur is te zetten, ondanks het feit dat het 1 van de beste scholen is, dan zijn ze gewoon stom bezig. Maar goed, we denken niet allemaal op die manier. En ja, ik kan ze ook geen ongelijk geven als die mensen hun kind daar niet op willen plaatsen. Ik weet hoe kinderen onderling kunnen zijn. Een vreemde eend in de bijt is niet voor niets een spreekwoord. minderheid zijn is gewoon niet goed in deze groeps-georienteerde samenleving. (Op kinderniveau is het ook zo) Je bent niet normaal, omdat je deel uit maakt van de minderheid. Gevolg: pesterijen e.d. tot gevolg.

Eigenlijk zijn volwassenen die rascistisch en discriminerend gedrag uitten niet anders dan kleine kinderen, die nog niet verder kunnen kijken dan uiterlijke kenmerken.

Sorry als ik nu de groep kinderen beledig, maar ja, we ontkomen niet aan het zondebok principe :P

Ach ja, tis een discussie die al eeuwen voortduurt, en het einde is nog langes niet in zicht. We kunnen wel bij elk voorval kei hard erop gaan wijzen dat het een vorm van rascisme of discriminatie is, maar daar komen we ook niet mee verder, er moet ook een concreet iets aan of mee gedaan gaan worden, en dat is iets wat ik helaas maar zelden zie gebeuren. Wijzen kunnen we allemaal, en dat gebeurt gewoon teveel tegenwoordig. Van beide kanten komt zoiets. Ergens zal er iemand een keer mee op moeten houden, anders houdt dit nooit op.

Goed, ik ga proberen in 7 woorden dit samen te vatten:

Ophouden met wijzen, beginnen met concrete veranderingen.

Edit: Dit ligt ook grotendeels in de handen van de media. Onderschat de massamedia in dit probleem niet. Maar als je dieper daar op in probeert te gaan, kom je denk ik uiteindelijk terecht bij de natuur van de mens.

07-11-06 16:20:02
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Mag ik het niet met je eens zijn? :)

Kinderen zijn juist degenen die geen kleur, ras,afkomst,geloof etc kennen en zien....
Dat is iets wat hen door volwassenen wordt bijgebracht in veel gevallen helaas.
Mijn dochter wordt 7 maar weet echt niet wat het verschil is tussen een chinees, antilliaan,surinamer,
hindoestaanse surinamer, nederlander, afrikaan etc etc. Tuurlijk begint ze te begrijpen dat er veel landen bestaan en dat er mensen bestaan uit allerlei landen, en dat sommige mensen andere talen spreken en een geloof hebben (wij zijn niet aangesloten bij een bepaald geloof zelf vandaar dat ik het op die manier verwoord)
Ze ziet ook best dat niet iedereen dezelfde kleur heeft. maar er mee bezig zijn zoals volwassenen dat doen? nee totaal niet. het zal haar worst wezen hoe een kindje eruit ziet.
Wij zijn beiden geen hindoestaan, evengoed zit ze sinds Januari dit jaar op een hindoestaanse school. Ze zat hiervoor op een openbare school waar het gewoon enorm slecht beviel en waar ze dood ongelukkig was, ze was daar niet anders, de school was redelijk gemengd (voor de bijlmer... lees: hooguit 10 blanke kinderen.) en er zaten veel kinderen die net als haar van gemengde afkomst waren, evengoed werd ze juist daar enorm gepest doordat de juf haar niet mocht en dit liet blijken waar de andere kinderen weer op reageerden uiteraard!
Op de school waar ze nu zit is 80% van hindoestaanse komaf en geloof.
De overige 20% zijn van andere-ook donkere-afkomsten waarvan een aantal ook gemengd.
Evengoed stond de school zeer open voor haar, en waren er heel duidelijk in : ELK kind is van harte welkom!
Ze zijn er erg alert op dat er niet wordt gepest, en leren de kinderen dat we allemaal evenveel waard zijn, en dat niemand beter is dan een ander.
Ondanks dat ze de enige in haar klas is met totaal geen hindoestaans bloed (er zitten wel nog 3 kinderen van gemengd bloed, 1 half hindoe half ned. de andere 2 half hindoestaans en half surinaams-creools)
wordt ze juist hier totaal niet gepest. Ze wordt 100% geaccepteerd. en sinds ze hier zit is ze voor het eerst welkom bij kinderen thuis,wordt gevraagd of ze bij ze mag spelen, komen er kindjes hier spelen, en is ze echt dol gelukkig.

Kortom dat je kind tot de minderheid op school behoort hoeft echt geen probleem te zijn! Het ligt totaal aan de school en aan jezelf hoe jullie ermee omgaan zeg maar.


07-11-06 16:23:46
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
oeps weer zo'n lap tekst...
zo zie je maar gewoontes krijg je er lastig uit, ik praat altijd zoveel en dat merk je met typen dus ook ;)

07-11-06 16:33:52
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Je hebt wat dat betreft eigenlijk wel gelijk qua kinders ja. Misschien ben ik daar te negatief in. Misschien is het allemaal te verhalen op de ouders ja. Ik weet het niet echt :S Maar goed, ik ben wel "volwassen" genoeg om andere mensen te respecteren en eerlijk te zijn. Dit zijn dan ook mijn normen en waarden. Dus ja, je mag het niet met mij eens zijn hehe.

Je raakt de spijker wel precies op de kop :P gewoontes zijn moeilijk eruit te krijgen, kijk maar naar al die rokers die proberen te stoppen. De lichamelijke verslaving aan het roken is na 2 dagen al je lichaam uit. De rest is mentaal. Ennuh vandaar ook mijn opmerking over het hokjesgedrag en gedenk van de mens, en dat dat in onze aard zit. Dat dat vervolgens weer in conflict is met ons filosofisch ideaal van de democratie, is inherent. Daarom denk ik ook dat dit altijd wel zo zal blijven, totdat we leren te stoppen met het onderscheid maken tussen dingen op deze manier. huidskleur is een kenmerk van de mens, niet een aparte entiteit. Als we dat nou eens in onze botte koppen krijgen, dan zit het wel goed. Sorry dat ik dit op de datamodel methode benader, maar ik zie er wel een waarheid in.

Nou ik gaat weer, laters! Keep on talking! It's the only thing that seperates us from becoming anti-social beasts once again.

08-11-06 08:27:40
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik denk dat een wereld vrij van racisme en discriminatie helaas een utopie is en dat we dat nooit zullen mee maken.
maar we kunnen in elk geval ons best doen zelf anders te zijn en wel open te staan voor alle mensen .
Ik denk simpel wat dat betrefd: respecteer je mij, dan respecteer ik jou. doe je aardig tegen mij,doe ik aardig tegen jou. Als ik iemand niet mag ga ik niet rot lopen doen maar hou het contact gewoon oppervlakkig, gewoon blijven doen en wel hoi en doei zeggen is niet te veel moeite vind ik.. Dit leg ik mijn dochters ook uit, als je een kindje niet leuk vind hoef je er heus niet mee te spelen je hoeft geen vrienden te worden maar je kunt wel normaal blijven doen en gewoon gedag zeggen als je hem of haar tegenkomt, en gemeen doen is nooit nodig!


08-11-06 09:32:51
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Respect en eerlijkheid, dat zijn mijn twee belangrijkste normen en waarden in mijn leven.

Alleen ik neem daar dan ook het initiatief in, ik doe gewoon aardig tegen iemand, en hoop dat die persoon dat ie ook aardig tegen mij kan zijn. Zo niet, dan scheiden onze wegen. Ik denk dat je dat ook wel doet en bedoelt natuurlijk lanira, maar het komt een beetje ongelukkig over als je het zo leest: doet iemand aardig tegen jou, dan doe jij aardig tegen die persoon. Ik denk dat het natuurlijk twee kanten op werkt, en dat je dat ook bedoelt hehe, maar ik las het gewoon even anders.

08-11-06 09:35:29
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Verbeter de wereld begin bij jezelf. Doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Klaag niet over dingen die je zelf ook doet. Gooi geen rommel op straat. Respecteer een ander in zijn/haar geloof. Steel niet.
Als iedereen dit zou toepassen dan hebben we al een betere wereld...Het is niet zo moeilijk.

08-11-06 10:01:32
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
*lol* Jivebunny zoals ik al zei ik ben nooit gemeen tegen mensen, dat zit gewoon niet in me.
Mijn schoonmoeder is een giga-heks die mij 8enhalf jaar lang als stront heeft behandeld, en nooit naar onze kinderen -haar enige kleinkinderen in nederland en ze woont hier 5 minuten vandaan- heeft omgekeken.
Toch heb ik 8 jaar lang de eer aan mezelf gehouden, toch af en toe erheen gaan want tja het is toch hun Oma ookal verdiend ze die titel niet (is zelfs niet geweest toen ze geboren werden en is nog nooit op hun verjaardagen geweest en heeft ze nooit gebeld of niets!)
Ik slikte elke keer mijn woede maar in...
maar ja niemand kan dit eeuwig volhouden dus na 8 jaar hield het voor mij ook op en heb ik besloten er nooit meer heen te gaan.
als ik haar tegen kom ergens soms dan zeg ik netjes gedag maar daar houdt ik het ook bij, ze is mijn tijd niet waard als zij zo met ons omgaat.
(er is echt veel gebeurd en ze hefet ons echt heel veel aangedaan. maar dat is een te lang verhaal)

maargoed ik vind dus idd wel dat je moet proberen zelf het "goede voorbeeld" te geven om het maar zo uit te drukken. maar denk ook dat je niet jezelf helemaal moet vergeten en soms ook aan jezelf en je eigen gevoelens moet denken... (en in dit geval ook die van mijn 3 kleine kinderen)

08-11-06 10:04:25
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Juist! Ik vind het knap dat je het nog 8 jaar heb volgehouden. Respect!

08-11-06 10:14:05
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
dankjewel :$

08-11-06 10:19:20
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Eerlijk gezegd vind ik dat rita verdonk maar in wit-rusland moet gaan werken in de politiek. Ze is voor mij geen echte nederlander. Als ze graag haar macht misbruikt (hele gebeuren met hirsi) moet ze maar in land met een dictatuur gaan werken....

zo, dat is er uit.

08-11-06 11:20:59
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
lucht het op Dulcin????
:ja

08-11-06 14:39:48
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Verdonk is belachelijk :-/

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven