hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 148 149 150 [151] 152 153 154 155

Discussie over Geert

29-05-12 23:15:49
sneazy
En dat terwijl dat blauw op straat zijn leven riskeert voor het minimumloon.

Als je teveel uitgeeft, ga je eerst minder uitgeven, niet gelijk over tot een lastenverzwaring.

30-05-12 11:29:09
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@sneazy: Inderdaad. En daar komt bij: alleen de politiek en de banken kunnen zoiets doen. De gemiddelde inwoner of bedrijf krijgt echt geen lening als er structureel verlies is.

30-05-12 16:52:31
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Toch denk ik dat Europa en in mindere mate de Euro verkiezingsonderwerp nr 1 wordt. Het anti Europa sentiment is groot, de politicie die garanderen dat Europa goed is en verlaten EU dramatisch worden niet meer geloofd omdat ze te vaak dat geroepen hebben en het niet waar bleek (de miljarden aan Griekenland komen terug... ja ja).

De verkiezingen zullen deels een referendum worden. En daar zal Geert garen bij spinnen.

30-05-12 18:51:52
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Zolang de meeste politici ziende blind en horende doof blijven t.o.v. het volk: ja.

08-06-12 11:49:49
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
De laatste tijd heeft Wilders het alleen maar over de Euro. En over het 'noodfonds' of zoiets enzo. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel heel saai vind,ondanks dat dat ook belangrijk is. :-O

08-06-12 11:54:39
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Noepetote: Saai ja. Maar wat mij betreft heeft hij wel gelijk. Het kabinet is demissionair. Ik kan niet wachten tot de eerstvolgende verkiezingen.

08-06-12 12:32:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Gelijk hebben - een woord dat logisch ergens de werkelijkheid raakt - Als hij gelijk heeft - en er is verder geen snipper dat ons laat twijfelen - dan zijn we twee keer verloren.

een keer aan de markt - die aandeelhouders boven 'leven' steld.

tweede keer aan iemand die heel goed weet waar we zo vinnig op reageren - en het gebruikt voor het vorderen van zijn eigen belang.

Het gaat tenslotte geheel niet om ons.
Die fase zijn we al heel lang voorbij.

08-06-12 15:34:14
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: De eerste vind ik het ergst. Aan de tweede kunnen we na 4 jaar of een volgende val van het kabinet wel wat aan doen door anders te gaan stemmen. Maar eerst die kunduzkliek een oplawaai geven door ze weg te stemmen.

10-09-12 00:06:49
nietmeer
link

Kijken... Is het waard.

06-04-13 13:57:05
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Nou zegt-ie zowaar dat hij klaar is met het gevecht tegen de islam!!! Maar ik vond het wel heel merkwaardig dat dat op 1 april was... Ik bedoel: al zolang ik hem ken, is hij bezig met het bestrijden van de islam (althans, dat wil hij). Maar dat kan toch niet dat dat nou opeens afgelopen is???

06-04-13 14:54:20
nietmeer
@Noepetote: Ben benieuwd naar de bron hiervan, de context én de aanleiding.

06-04-13 15:48:28
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Krombroodjes rapen - wie kent dat (nog) ?

31-05-13 19:35:48
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Nou, het is de laatste tijd wel erg stil hier... Terwijl er de laatste tijd wel erg veel nieuws is over moslim-extremisten. Als ik een tip mag geven: ik heb een hele mooie link waar er op een eerlijke manier kritiek op de islam wordt gegeven: www.dutch.faithfreedom.org !

31-05-13 19:39:24
nietmeer
@Noepetote: Iedereen schijnt een eigen definitie te hebben van "eerlijk".

31-05-13 19:57:39
nietmeer
@Noepetote: Islam is niet slecht, de extremisten en salafisten zijn slecht. En niet eens alle salafisten.

En je hebt mij nog steeds de bron niet gegeven.

04-06-13 11:47:09
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Hallo DEvH,
Sorry, dat stond op 1 april op NuJij.nl en meer niet. Dus ik ga er vanuit dat dat wel een 1 april-grap was!:P Hij is in ieder geval nog steeds over de islam bezig.
Even mijn kijk op de islam: om te beginnen denk ik dat er weinig dingen 'slecht' zijn, óf het is hoogstens het voorbeeld zoals het niet moet!:D Maar ik zie de islam wel als een soort sekte, met heel veel aanhangers dan. (Voor meer info over sekten, kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.free-choice.nl/pages/sub/57625/kenmerken_van_een_sekte.html ). Enkele sektekenmerken die ik bij de islam terug zie:

- Men mag vaak geen vragen stellen en/of kritiek hebben. Zo lezen veel moslims in sommige landen de Arabische vertaling van de Koran, ook als ze eigenlijk geen Arabisch kunnen en er dus niks van begrijpen!
- Er is binnen een sekte een leider met veel uitstraling, die door de sekteleden sterk aanbeden wordt. In dit geval dus Mohammed.
- Het geloof bepaalt heel je leven. Ik bedoel: er zijn bepaalde spijswetten (halal, geen varkensvlees), je mag niet naar bepaalde muziek luisteren, bepaalde kleding niet dragen en ik heb zelfs eens gehoord van een ex-moslima dat er voor je bepaald wordt hoe je in slaap moet vallen!
- In de Koran wordt je afgeraden met niet-moslims en joden en christenen in het bijzonder om te gaan.
- Die neiging om zo perfectionistisch te zijn. Er wordt bijvoorbeeld van mensen verwacht dat ze zo snel mogelijk de hele Koran uit hun hoofd kennen!
(Ik zeg dit allemaal niet om haat te zaaien, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat dit geloof heel veel kenmerken van een sekte heeft, en je het dus niet echt met de andere religies kunt vergelijken. En de islam komt ook heel vaak negatief in het nieuws, dat is iets waar je ook niet omheen kunt).

04-06-13 11:52:06
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote: de vergelijkingen zijn wel heel erg generiek, eigenlijk.

04-06-13 13:11:19
nietmeer
@Noepetote:
Tja, in de Islam zelf heb je verschillende groeperingen.

- Het kan geen kwaad om vragen te stellen. Dit is juist goed. Het laat zien dat je niet naïef ben en je niet zomaar laat beïnvloeden. Je bent opzoek naar een betrouwbare bron door vragen te stellen.

- Mohammed is geen leider. Dat zou nu ook moeilijk gaan. Hij kan door een individu gezien woorden als voorbeeld.

- Die wetten zijn er niet voor de lol.
Je mag geen varkensvlees, omdat dat niet halal is. Iets is niet meer halal als het bijvoorbeeld zelf vlees heeft gegeten. Een kip zou halal kunnen zijn, maar een arend niet.
Dat je op een bepaalde manier moet slapen heb ik nooit gehoord.

- Ik weet niet waarom je met niet-Moslims mag omgaan. Bang dat het je religie afneemt? Als je echt de intentie hebt om Moslim te zijn, zou je met iedereen om kunnen gaan. Je weet zelf waarom je Moslim bent en dat wordt niet zo 1-2-3 ongedaan gemaakt.
Wanneer je je Moslim noemt, maar niet echt weet waarom... Dan moet je maar eens nadenken.

- Wat algemeen is in de Islam is zoveel mogelijk op jouw schepper te lijken. Hij is vergeeft veel en snel, dus moet jij proberen dat ook te zijn.
Hij heeft alle kennis en wijsheid, dus moet jij proberen om zoveel mogelijk te leren.
Etc.
Ik zie niet wat daar slecht aan is dat iemand goede eigenschappen wilt overnemen.

Jouw laatste uitspraak vind ik bizar. Islam is heel goed te vergelijken met andere religies. Islam is zelfs een soort combinatie van andere religies. Van het Jodendom bijvoorbeeld.

04-06-13 13:15:35
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote het lijkt erop dat je een nogal eenzijdig beeld hebt van wat de islam inhoudt.

04-06-13 13:17:35
nietmeer
@Noepetote: Dit gaat ook op voor katholicisme en protestantisme.

Extremisme valt onder sektarische geloven, maar de islam valt daar niet onder. Kijk alleen al naar Turkije waar de invoering van meerdere (in de richting van) sharia-wetten tot enorme protesten en onvrede heeft geleid. Kijk naar Mali, waar extremisme bestreden wordt door gematigde moslims die elke vrijdag naar de moskee gaan, om te bidden naar Allah, maar niet extreem en gewelddadig zijn.

Gematigde moslims hebben dit niet:
Quote:

De leden van de sekte geloven/moeten erin geloven dat de visie van de leider de enig juiste visie is. Ze nemen een uiterst negatief kritische houding aan t.o.v. andere visies. Daarentegen zijn ze m.b.t. de visie van de sekte helemaal niet kritisch.


En nog een heleboel andere dingen die hier te vinden zijn. Doe er je lol mee.

Islam komt vaak negatief in het nieuws omdat warlords en ander tuig elkaar met wapens van Al Qaida te lijf gaan. Het gaat Ansar Dine niet om de islamisering van Mali, het gaat hen om het veiligstellen van drugsroutes en plantages. Ze gebruiken wel wapens van Al Qaida. Ansar Dine wordt dus geleid door een warlord, en AQIM (Al Qaida in de Islamitsche Maghreb) die ernaast marcheert. Je hebt in Mali ook de redelijk onafhankelijke Toeareg-strijders die de coupe begonnen, maar niet afmaakten.

Dat is waarom het slecht in het nieuws komt. De Arabische wereld loopt in de ontwikkeling erg achter, en zit met een identiteitscrisis. Ze zitten tussen het verwesteren en moderniseren, en het behouden van de eigen cultuur en religieuze waarden in. De ene groep bestrijdt de ander, en wij horen geregeld van die tweestrijd. Reuze interessant, dat zeker.

Maar om de islam, dat ook een aanzienlijke groep gematigde, respectvolle moslims kent, een sekte te noemen, is belachelijk. Al helemaal als je bedenkt dat de islam veel vertakkingen en eigen ideeën heeft.

Dient ook nog gezegd te worden dat veel gerommel in het Midden-Oosten en Afrika voornamelijk uit stammenstrijden voortkomt. Syrië is daar een goed voorbeeld van. De eens zo machtige Alawé-stam staat nu onder zware druk.

@Alev; precies, de islam baseert zich op het christendom en het jodendom.

Toegegeven, @Noepetote, er zijn, zeker in de rurale gebieden maar ook in de West-bank in Israël, zeer achtergestelde volkeren met achtergestelde ideeën. Maar ook dat valt niet binnen een sekte, dat valt binnen een cultuur. Een cultuur kan geen sekte zijn, aangezien het zich niet afzondert van de rest van de omgeving met dezelfde cultuur.


04-06-13 13:36:41
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Ja, maar halal betekent (vaak) ook ritueel slachten. Heel veel dierenwelzijnsorganisaties en sommige politieke partijen, zoals de Partij voor de Dieren en 50+ hebben hier kritiek op. Want het zou nog pijnlijker zijn dan 'normaal' slachten. Staat bijv. in deze link: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/1874711/2011/04/13/5-vragen-over-rituele-slachting-waarom-hoe-en-doet-het-meer-pijn.dhtml
Maar ook meer activiteiten in het leven moet je volgens de islam op een speciale manier doen. Ik weet niet of dit waar is, maar ik heb bijv. ook gehoord dat je als je naar de toilet gaat, je eerst je linkervoet naar binnen moet zetten of andersom ofzo. Binnen bijv. het christendom zijn er óók veel regels, maar niet voor alles in het leven. Sommige dingen zijn weliswaar gezonder of beter, maar mensen moeten ook een beetje hun eigen verantwoordelijkheden houden, en zelf keuzes blijven maken. Dat je geen vrienden mag worden van ongelovigen, staat volgens mij o.a. in Soera 3:28, Soera 3:73 en Soera 5:57.

04-06-13 13:46:11
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote DEvH:
@Noepetote: Dit gaat ook op voor katholicisme en protestantisme.

Extremisme valt onder sektarische geloven, maar de islam valt daar niet onder. Kijk alleen al naar Turkije waar de invoering van meerdere (in de richting van) sharia-wetten tot enorme protesten en onvrede heeft geleid. Kijk naar Mali, waar extremisme bestreden wordt door gematigde moslims die elke vrijdag naar de moskee gaan, om te bidden naar Allah, maar niet extreem en gewelddadig zijn.

Gematigde moslims hebben dit niet:
Quote:

De leden van de sekte geloven/moeten erin geloven dat de visie van de leider de enig juiste visie is. Ze nemen een uiterst negatief kritische houding aan t.o.v. andere visies. Daarentegen zijn ze m.b.t. de visie van de sekte helemaal niet kritisch.


En nog een heleboel andere dingen die hier te vinden zijn. Doe er je lol mee.

Islam komt vaak negatief in het nieuws omdat warlords en ander tuig elkaar met wapens van Al Qaida te lijf gaan. Het gaat Ansar Dine niet om de islamisering van Mali, het gaat hen om het veiligstellen van drugsroutes en plantages. Ze gebruiken wel wapens van Al Qaida. Ansar Dine wordt dus geleid door een warlord, en AQIM (Al Qaida in de Islamitsche Maghreb) die ernaast marcheert. Je hebt in Mali ook de redelijk onafhankelijke Toeareg-strijders die de coupe begonnen, maar niet afmaakten.
Dat is waarom het slecht in het nieuws komt. De Arabische wereld loopt in de ontwikkeling erg achter, en zit met een identiteitscrisis. Ze zitten tussen het verwesteren en moderniseren, en het behouden van de eigen cultuur en religieuze waarden in. De ene groep bestrijdt de ander, en wij horen geregeld van die tweestrijd. Reuze interessant, dat zeker.

Nee, ik bedoel ook zeker niet dat álle moslims extremisten zijn, maar er zijn/waren wel heel veel moslim-extremisten: Osama Bin Laden, Mohammed B., die broers van de Boston-aanslag,die van de aanslag in Woolwich, de Taliban, Samir A., en nog wel meer waar ik even niet op kan komen. Daarnaast is laatst op het nieuws gekomen dat 45% van de Belgische gedetineerden moslim is: http://www.nujij.nl/algemeen/45-van-de-belgische-gedetineerden-is-moslim.23183182.lynkx (Sorry, Frans artikeltje, maar het is met de 'Vertalen'-optie wel redelijk te volgen).

04-06-13 13:52:22
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote DEvH:
@
Gematigde moslims hebben dit niet:
Quote:

De leden van de sekte geloven/moeten erin geloven dat de visie van de leider de enig juiste visie is. Ze nemen een uiterst negatief kritische houding aan t.o.v. andere visies. Daarentegen zijn ze m.b.t. de visie van de sekte helemaal niet kritisch.


Nee, dat klopt, maar volgens mij staat het wel degelijk in de Koran dat alleen de islam gelooft moet worden: Soera 3:73, Soera 2:130, 2:254 bijvoorbeeld. En in Soera 2:190 staat zelfs dat niet-moslims gedood mogen worden! (Ja ik schrijf deze dingen absoluut niet om haat te zaaien ofzo, maar ik moet dit gewoon even kwijt. Want deze teksten kun je niet op een andere manier interpreteren, toch)?

04-06-13 14:06:54
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote je hoort enkel over de extremisten. Je hoort niet over de gematigde moslims in bijvoorbeeld Turkije.

Je zegt "er moet enkel in Islam gelooft worden". Dat is nogal logisch, of niet?

Wat betreft moslims in detentie: de cultuur versterkt de groepsdruk om de (kleine) criminaliteit in te gaan. Een wens om zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld (ofwel macht) bij elkaar te vergaren maakt dat jongeren hun geld willen halen buiten de arbeidsmarkt. Soms gelijk aan scarface.
Ik denk nog steeds dat het over zal waaien.

04-06-13 14:13:02
nietmeer
Halal houdt in dat het dier zelf geen vlees eet, het dier een beetje normaal heeft kunnen leven en inderdaad dat ritueel slachten.
Dat moet op die manier, omdat dat minder pijnlijk is. Zenuwen, aderen en de luchtpijp wordt in een keer doorgehakt. Daardoor kunnen de impulsen de hersenen niet bereiken en voelt het dier geen pijn.

Ik stap zelf met mijn linkervoet de badkamer en toilet binnen. Er zit een heel reden daarachter. Op jouw linkerkant worden al jouw zondes opgeschreven. Het toilet is een onreine plaats. Daarom loop jr binnen met je linkerkant.

Je haalt de extreme criminelen eruit en gebruik die om de Islam te bekritiseren in z'n algemeen. Dat klopt niet helemaal.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 148 149 150 [151] 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven