hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 60 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 139 140 141 [142] 143 144 145 152 153 154 155

Discussie over Geert

14-02-12 22:16:09
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Een weetje: de SP had al in 2005 een meldpunt op Internet waar mensen hun beklag konden doen over met name Polen die hierheen kwamen.........

En dan zie je weer het bekende verschijnsel: de SP zijn de "goeien" en dus zwijgen we, PVV is per definitie fout en dus huilen we huizenhoog van heilige verontwaardiging....

14-02-12 22:58:22
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Invisible: Is gewoon niet opgemerkt, zal geen doodzwijgen zijn geweest. De PVV moet erg opletten, dat klopt. Is ook reden voor, de partij is ontzettend controversieel en is meer dan eens negatief in het nieuws gekomen. Het is typisch PVV gedrag om zo'n meldpunt op te zetten voor buitenlanders. Dat de media daarop in haakt is niet meer dan normaal te noemen, denk ik.

15-02-12 01:37:21
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
Even iets tussendoor als het kan?
Gezien deze topic over Wilders gaat heb ik even een vraag.

Ik heb Wilders ooit ergens 2011 de opmerking horen maken "ik heb niks tegen moslims ik ben tegen de islam"

Ik weet vrij zeker dat hij dit zo zei.
Nu mijn vraag of opmerking

Hoe kan je tegen de islam zijn maar niks tegen moslims hebben dat is bijna hetzelfde als de opmerking
"Ik heb niks tegen rokers maar ben tegen roken

15-02-12 07:59:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Je geeft zelf het antwoord al.....

Ik heb ook niks tegen rokers maar ben wel tegen roken. Lijkt me niets moeilijks aan . . . Ik heb ook niets tegen de meeste moslims als personen, maar heb wel grote moeite met de Islam als totalitaire maatschappelijke visie, heb niets tegen christenen maar ben wel verd.. blij dat we niet meer onder hun juk leven zoals dat 400 jaar geleden het geval was...

Waar ik dan weer over verbaasd ben: dat de islamitische haatprediker Haitham al-Haddad die constant anti semitisch is en ook ons afstammelingen van varkens en apen noemt, die oproept tot geweld en het vernederen van vrouwen, gewoon in Amsterdam zijn haatboodschappen mag houden op uitnodiging van de universiteit. Waarom zijn allen die meteen huilend op de barricades staan als Wilders iets over dat soort volk zegt nu ineens stil? Waarom kijken ze nu de andere kant op?

15-02-12 10:25:15
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Heel simpel. Bijna iedereen is hypocriet. Volgens mij heeft iedereen vooroordelen en 'discrimineert' iedereen. Bewust of onbewust. Als ik een jongeman van arabische komaf zie met een pet op z'n hoofd of iets wat op een bendeteken lijkt, flitst het woord crimineel even door m'n hoofd, mede door films en wat ik op het nieuws zie. Echter heeft hij op dat moment niets gedaan (wat ik kan zien) dat hij dat vooroordeel verdient. Ik probeer me niet te laten leiden door zo'n vooroordeel, maar het is (on)bewust wel aanwezig.

15-02-12 11:39:29
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vooroordelen verklaren veel, zeker het voorbeeld dat jij geeft.

We praten hier echter over een zorgvuldig gepland iets.

De oorverdovende stilte in de hoek van de anti Wilders huilers begint onderhand het predikaat "zielig" te verdienen. Hoe geloofwaardig ben je met een dergelijke open en bloot meten met twee maten???


15-02-12 11:41:07
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
@Madarian: Vooral dat onbewuste zit denk ik ook bij iedereen, waar ik woon merk je het ook dat vooral marokanen scheef worden aangekeken.

Helaas werkt een in mijn ogen klein groepje dit in de hand doordat als er iets in de plaatselijke krant staat eer in 7 van de 10 gevallen een gekleeurd iemand bij was. Nu denk ik zelf dat de gevallen met autotochtonen niet of minder worden gepubliceerd maar dat is een andere discussie.

15-02-12 12:26:44
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Hoe geloofwaardig? Niet.

@Wimmeke68: Klopt helemaal. Maar wanneer ben je officieel allochtoon en wanneer niet? En vooral: wanneer ben je dat wel of niet in de media?

Als je een Nederlands paspoort hebt, dan ben je volgens mij Nederlander. Of je van Marokkaanse afkomst bent of niet. Maar wat staat er geregeld in de krant? Marokkaan heeft zus of zo gedaan... :nee

15-02-12 13:02:41
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik woon al over de 30 jaar in Nederland - ben ik dan nu eindelijk Nederlander?

15-02-12 13:09:37
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
@heraux: als je zoals dat zo mooi heet genaturaliseerd bent voor de wet wel


15-02-12 13:11:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nee, ik ben gedenaturaliseerd.. en gedemineraliseerd.. ontdaan van alle voetnoten.

Dus, volgens een bepaalde stroming, is het Nederlanderschap hoger ingeschat dan welk ander. En welke voordelen heeft het loslaten van die andere identiteit dan? Wordt je serieuzer genomen of zeggen ze nog steeds "buitenlander" of allochtoon..

Dat durven ze tegen Maxima niet te zeggen.

15-02-12 13:22:53
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Maxima is hier niet geboren en getogen, dus is ze volgens mij allochtoon.

15-02-12 13:24:20
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
En het is voor haar verboden een bourka te dragen!

15-02-12 13:27:58
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Het halve koningshuis is/was allochtoon.

15-02-12 13:39:30
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Koningshuizen hebben een lange geschiedenis van het 'importeren' van andere machthebbende gebieden, om relaties tussen landen en overheden te verbeteren. het is pas de afgelopen eeuw dat we daar een probleem van maken.

15-02-12 14:56:05
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
Quote @heraux:
Nee, ik ben gedenaturaliseerd.. en gedemineraliseerd.. ontdaan van alle voetnoten.

Dus, volgens een bepaalde stroming, is het Nederlanderschap hoger ingeschat dan welk ander. En welke voordelen heeft het loslaten van die andere identiteit dan? Wordt je serieuzer genomen of zeggen ze nog steeds "buitenlander" of allochtoon..

Dat durven ze tegen Maxima niet te zeggen.


ik durf dat ook wel tegen max te zeggen hoor uiteindelijk is dat ook 'maar'een mens van vlees en bloed.

Als jij hier al 30 jaar woont en de taal redelijk spreekt, daarmee bedoel ik dus je eigen goed kan uitdrukken en goed woord gebruik ben je voor mij nederlander genoeg als voorbeeldje een poolse collega net inburgerings cursus gehaald prima man verder werkt hard zei tegen mij 'jij moet die en die meenemen want .........' dat vond ik voor iemand die al 10 jaar in nederland is dan toch bedroevend slecht had hij gezegd "wil jij die en die ..........." klinkt het heel anders.

Ik denk persoonlijk dat je puur op basis van je uiterlijke kenmerken en naam of wat dan ook door bepaalde mensen nooit serieus word genomen ongeacht hoelang je hier woont leeft en werkt.
Met andere woorden heeft naturalisatie vermoedelijk niet direct meerwaarde.

15-02-12 15:33:24
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wimmeke : hoe slecht veel Nederlanders Frans spreken - of hoe slecht Deuts - zullen de Deutsers echt niet zo heeel erg vinden - moet en wil.. die fout/taal vorm keuze maken veel Nederlanders ook wel.

15-02-12 15:46:33
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
@heraux: inderdaad kijk maar eens in de reacties het is soms in en in triest hoe slecht "nederlanders" schrijven en spellen.

mischien ben je echt nederlander als je thuis onderling nederlands spreekt mede om het goed te oefenen ipv je oorspronkelijke landstaal

affijn we dwalen van geert af waarvoor sorry

15-02-12 22:51:45
nietmeer
Quote Invisible:
Waar ik dan weer over verbaasd ben: dat de islamitische haatprediker Haitham al-Haddad die constant anti semitisch is en ook ons afstammelingen van varkens en apen noemt, die oproept tot geweld en het vernederen van vrouwen, gewoon in Amsterdam zijn haatboodschappen mag houden op uitnodiging van de universiteit. Waarom zijn allen die meteen huilend op de barricades staan als Wilders iets over dat soort volk zegt nu ineens stil? Waarom kijken ze nu de andere kant op?


helemaal mee eens. Zeer zeker.

@Davh11: mee eens :ja

@heraux: de Fransen maken er wel een hoop stampij om als je hun taal niet goed spreekt hoor. De duitsers niet, omdat onze talen vrij veel op elkaar lijken. Maar als je geen goed Frans spreekt, dan verstaan ze je ook niet. D.w.z. hoge eisen aan het inburgeren. En, hoezeer ik soms ook moeite heb om de bulgaren en turken hier te verstaan, zij zijn wel de enigen die met mij praten.

wat dat betreft mogen ze dan wel niet ingeburgerd zijn, maar ik vind dit toch een stuk prettiger dan die theologiestudentjes die hun bek niet opentrekken en je vuil aankijken.


16-02-12 09:15:03
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
@DEvH: ik vind het een goed teken als iemand die hier naartoe is gekomen met handen en voeten probeert Nederlands te spreken. Dit toont aan dat iemand het wíl leren en wíl aanpassen om te integreren.

Weet nog goed dat een Bulgaarse verkoopster van de straatkrant mij vol trots haar lesboeken van de inburgeringscursus kwam laten zien, terwijl haar klasgenote (een marokkaanse dame) met grote ogen stond te kijken omdat een Nederlander met hen aan het praten was. Zulke mensen verdienen echt een duim en een pluim!

16-02-12 13:51:24
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
Ik heb weinig met wilders maar als het dan maar op de goeie plekken terecht komt zoals mischien wel onderwijs en zorg dan mag er inderdaad wel iets minder naar ontwikkeling hulp.

Quote:
Wilders heeft al eerder gezegd dat er met de PVV niet te praten valt over extra bezuinigingen als er niet voor miljarden euro's gekort wordt op ontwikkelingshulp


Bron

16-02-12 14:03:04
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Wimmeke68: Op zich terecht. Al die miljarden die verkeerd besteed zijn of in de verkeerde zakken terecht komen...

16-02-12 14:17:58
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
@Madarian: Dat is dus ook mijn gedachte. Je hoeft niet in alles met hem eens te zijn maar hij heeft ookk wel goede punten

16-02-12 15:30:37
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Wimmeke68: Hij legt toch regelmatig de vinger op de zere plek. Helaas is de vinger zelf regelmatig flink smerig. Wat ik daarmee wil zeggen is dan hij geregeld de plekken aanwijst waar de boel niet goed loopt, maar het meestal op een dusdanige wijze brengt dat het kwaad bloed kan zetten. Aan de andere kant: er wordt dan wel veel over gesproken...:P

16-02-12 15:39:16
nietmeer
Ik ben het eens met jullie, dat ontwikkelingshulp beperkt moet worden voor ten goede van onze maatschappij, maar dat kan niet. Wij, als Nederland, zitten vast aan tig van verdragen, op EU, VN en zelfs NAVO gebied.

Daar komen wij niet onder vandaan, helaas. Dat is vastgelegd, en elk land dat daarvan afwijkt krijgt minstens een boete.

Niet zo'n goed idee dus, kunnen wij niet onder vandaan. Waar dan wel op bezuinigen? Defensie is al uitgekleed, dat zou de eerste zijn die ik zou opwerpen.

Het is lastig voor een regering, om populair te blijven onder het juk van een crisis, maar Wilders lukt het aardig. Hoewel de laatste tijd het tegengeluid toch sterker klinkt, getuige de enorme stijging van de SP.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 139 140 141 [142] 143 144 145 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven