hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 152 153 154 155

Discussie over Geert

07-03-08 20:18:51
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
"religie" is het verkeerde woord.. De vroegere Maya's zijn niet aan hun eigen religie ten onder gegaan(of veroorzaakten wereldwijde ellende), de 'bosjesmannen' met hun eigen natuur-religie ook niet, ook de Aboriginals hadden niet echt religieuse ellende met elkaar, pas toen bepaalde dominante religies met elkaar in contact kwamen en elkaar begonnen te verbieden, toen was er een probleem.

En een bepaalde bevolkingsgroep, dat is ongeveer 70-80% van de wereldbevolking(weet niet precies de getallen) Die een echte 'religie' hebben..
Dus dit is een beetje lastig discussieëren..

07-03-08 20:26:09
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
@pietjevlip
Ik weet niet of het verstandig is om die mensen met hitler te vergelijken... Wilders heeft zo'n 16 zetels in de peilingen (voor het laatst dat ik gecheckd heb, verbeter me als ik er ver naast zit) hoeveel mensen zijn dat die op hem stemmen? Dat zijn dus een heleboel hitlers...

07-03-08 20:26:19
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@AWF: Het eerste deel van je post is eigenlijk niet relevant. Ik ben het er ook niet mee eens dat religie de oorzaak is van alle ellende, of dat de moslims de problemen in Nederland veroorzaken, of dat alle problemen door de Joden kwamen. Het gaat erom dat er gekken genoeg zijn die dat soort dingen wél roepen.

Hoe groot de groep is maakt ook niet uit, Feit blijft staan, er wordt een hele bevolkingsgroep aangekeken op de fouten van een deel van die groep.

Ga alsjeblieft niet bij de eerste* overeenkomst met Hitler roepen dat het "hetzelfde" is. Geloof me, iedereen doet weleens iets wat te vergelijken is met Hitler, als je het dan meteen Hitleriaans gaat noemen, relativeer je Hitler.

@CrazyM: Dat zeg ik dus, als je wilders en volgelingen gaat vergelijken met Hitler, gaat dat ook op voor iedereen die "religie" of "dominante religies" de schuld geeft van alle ellende in de wereld ;) Dan hou je een heleboel Hitlers over, en dat willen we toch niet, om bovengenoemde reden.

07-03-08 20:34:14
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Het is ook niet echt de eerste overeenkomt he.. Als je zo een beetje door de geschiedenis van Hitler heen bladert lkijkt het er toch wel verdomd veel op;)

07-03-08 20:37:11
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Stop met doorbladeren van boeken en ga ze eens lezen. Spreek eens met mensen die binnen zijn kennisenkring zaten(of lees hun boeken). Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. Zo'n 40 miljoen, om mee te beginnen ;)

07-03-08 21:30:58
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
oke, miscommunicatie:+

Hij zit op het pad van Hitler, hij is niet begonnen met vergassen, massamoorden etc. we zitten nog vóór de aanslag op het Rijksgebouw waardoor ie alle macht keek.. Als je die aanslag nou effe vervangt door een terroristische aanslag in Nederland..

..

08-03-08 00:35:57
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hoe kwam Hitler aan de macht?

* Doordat de bestaande partijen geen goede oplossingen konden aandragen.
* Het economisch zeer slecht ging
* De Nationale pathologie - de geestelijke toestand van een volk op verlamming leek
= het goede gevoel verdwenen was
= het historische schuldwijzen steeds sterker werd
= de aanhang groeiende was van een toen nog kleine partij
= De macht van deze kleine partij redelijk onderschat werd.
= dat het basale recentiment gedeeld wordt over een groter vlak - dan is kritiek ook niet echt nuttig
= dat de eerste inzet, de middelen voor verbetering ook daadwerkelijk iets gingen/ leken op te leveren.
= het effectief ondermijnen van de democratische kritiek middels intimidatie en geweld.
= het uitwijzen van personen met een andere mening, gevangnemen of zelfs opruimen.
= de angst-cultuur expandeerd tot in de hoogste regionen.

Zelfkritiek op een zeer laag punt
functionalisme - praktisch denken voorop
gemixt met verbeterd zelfbeeld, trots, innerlijke kracht die net na de 1e W.o. ontbrak - weer deel uitmaken van de wereld, wereldmachtbeeld - van volksziel tot volkswaan. Wie zegt dan nee, dat wil jij toch ook - kamaraad, betere, held, ware mens, ubermensch - die alles overleeft en overal een stempel van zijn aanwezigheid op drukt.
kaplaarzen en vaandel zwaaien

* ontstekeingsmomenten
= de vermeende staatsgreep van de S.A
= opruimen van de S.A
= opruimen van rechterlijke machten
en politici
= kristalnacht - boekverbranding
= schijnbare aanval van polen 1939
als initiator van w.o 2

Vraag 1

Hebben Nederlandsers een slechte eigenwaarde
zijn ze emotioneel op een slecht niveau en hoe slecht is de Economie nu eigenlijk?

08-03-08 01:04:23
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Even een luchtige tussenopmerking: 1 van de dingen waar de Duitsers Hitler dankbaar voor waren, was de aanleg van een heleboel Autobahnen, waarmee enorm veel reistijd gewonnen werd.
Ik denk niet dat wij hier erg warm lopen voor een leider die nog meer beton gaat aanleggen.;)

08-03-08 01:38:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hoe moeten we omgaan met kritiek
zoals Geert Wilders die brengt.

Iemand een standpunt:
(wellicht herhaald..
maar dan hieronder als punten
nog eens genoemd)

08-03-08 01:49:59
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
hier in Zweden leg ik bij het thema 'Geert' dapper en onvermoeibaar uit dat er in Gelenummerstan bij ongeluk een dorpsgek in de politiek is geraakt. dat geloven ze nog steeds, en zo lang ze dat geloven ben ik gered.....
in Nederland zou ik het op dit moment ook niet weten.....
brengt hij serieus te nemen kritiek? wat ik van hem op vang wijst er alleen maar op dat hij dringend hulp nodig heeft, maar dat die hulp niet zal helpen omdat hij niet open staat voor andersdenkenden, maar ik weet dat ik maar gedeeltelijk op de hoogte ben :ja

08-03-08 01:52:02
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
heraux heeft wel gelijk dat er de nodige overeenkomsten zijn tussen Nederland nu en Duitsland begin jaren '30 *shiver*

08-03-08 01:53:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Je bent kort - en dat wat je zegt
klopt wel - het begint te lijken op een
persoonlijk lijden - maar goed.

Wil je wel op de hoogte zijn ? - bedenk ik me dan..

08-03-08 02:00:13
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
af en toe zou ik dat inderdaad liever niet willen, maar het is toch beter dat ik de zaak in Nederland zo goed mogelijk volg, omdat ik anders in een volgende fase voor enorme verrassingen kom te staan.....
eerlijk gezegd voel ik mij wel een beetje laf dat ik, terwijl ik eigenlijk weer terug wilde naar Nederland, mede om Geert Wilders en de ravage die hij aan het aanrichten is, nog maar een half jaar heb bijgetekend op mijn werk

08-03-08 18:51:07
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het opschudden is het probleem niet
het inslaap-syndroom vind ik een
groter probleem - praat er niet over
debateer niet - ontken het..

Maar goed ga je er mee om ?

Wat zou je als aangesproken
cultuur graag willen wat gebeurde?

08-03-08 18:52:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Daar is niets lafs aan BB, persoonlijk wens ik ook dat ik hier nooit was teruggekeerd 8-)

08-03-08 20:40:55
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@heraux De actie van het ministerie, dat ze nu al maanden 'bezig zijn' met klachten over discriminatie en er nog steeds niks zichtbaars is ondernomen..

Kom op, doe er wat aan!

08-03-08 21:37:19
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat er iets gebeuren gaat is wel duidelijk awd, het zal mij wel benieuwen wie er het eerste slachtoffer is van de kruistocht met pruikenhoofd.

08-03-08 22:05:29
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
ja 'iets', maar als een normaal persoon zulke uitspraken deed zat ie meteen in voorarrest en na de rechtszaak de cel in, binnen een maandje ofzo..

08-03-08 22:07:08
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Klassejustitie, het kabinet is niet bang voor de Islam maar bang voor Wilders :r Dat is in mijn bescheiden mening nog veel erger :{

08-03-08 22:12:04
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
de mensen die het meeste gevaar lopen zijn Nederlanders in niet-westerse gebieden die niet voor de overheid of een multinational werken die ze op tijd evacueert. die staan er alleen voor als de film/bom barst :ja

08-03-08 22:12:07
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Volledig mee eens Kpuc, wat ik ook erg vindt is dat ie l*l vlak bij me heeft gewoond:(

08-03-08 23:45:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote alweerdood:
Volledig mee eens Kpuc, wat ik ook erg vindt is dat ie l*l vlak bij me heeft gewoond:(

Toen was die misschien nog geen l*l ? (sword)

08-03-08 23:48:27
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zo weinig mensen uit zijn jeugd op komen draven over wat voor een jongetje hij was 8O

09-03-08 00:45:53
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@KPuc: dat zou bij iedereen kunnen gebeuren - alleen is deze informatie relevant ?
En waarvoor dient deze dan - ter ondersteuning of ter ondermijning van zijn positie - en worden we daar als Nederlander, als Politicus, Als politiek - beter van?


09-03-08 00:47:21
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het staaft mijn mening dat heer Wilders in dit politiek steekspel is beland wegens een mislukte jeugd Heraux

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven