hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Veranderen van Artikel 1

26-12-07 17:05:56
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
AMSTERDAM - Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel, moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims.

"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."

Leer hier de rest...

In mijn ogen gaat dit veel te ver. Wat vinden jullie?

26-12-07 17:09:32
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
veel te ver. dit is racisme, geloofsdiscriminatie en discriminatie en gaat tegen alles in wat in nl mag:@

26-12-07 17:39:27
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Hij bedoelde waarschijnlijk te zeggen dat we types als Wilders anders moeten behandelen als anderen (6)....

27-12-07 14:41:57
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Blijft een clown die gast... Nu ook nog onze zeer wel geeerde vorstin uit de regering zetten, omdat die tegen de partij van Wilders zou zijn (A)
Zeg Wilders? Ga eens ff ergens anders uithuilen... in Marokko of zo :P

27-12-07 17:08:52
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Ja, las ik ook... niet normaal idd.

Weetje... mosilms moeten in mijn ogen dezelfde rechten hebben als andere mensen. Hij discrimineert hier echt. Maar moslims moeten niet HUN leefregels aan ons opdringen. De koran zegt dat je geen afbeelding van mohammed mag maken, de koran voor hun een heilig boek. Maar wij mogen het dus ook niet deon... omdat hun geloof het zegt... dat gaat mij wel iets te ver. Ik dring de regels van mn geloof, zoals niet vloeken, ook niet op bij andere mensen?!

27-12-07 17:16:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
nou nou
kerstmis dan?

27-12-07 17:17:03
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote stryper:
AMSTERDAM - Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel, moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims.

"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."

Leer hier de rest...

In mijn ogen gaat dit veel te ver. Wat vinden jullie?


hij is een katalysator voor herwaardering van dat wat al is maar is vergeten - laat 'm nou..

27-12-07 17:20:11
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
die Wilders wil veel te veel, en ik weet dat hij tegen buitenlanders is, maar dat hij nou een wet wil maken waarin bijna letterlijk komt te staan dat hij wil dat er gediscrimineerd mag worden...

27-12-07 20:11:22
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
wat een clown, hij gaat steeds verder en verder:S

27-12-07 20:30:59
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Om er een speciale wet voor te maken gaat te ver. De moslims worden toch al anders behandeld. Deels geef ik hem in zijn opvattingen gelijk. Je kunt ook te tolerant worden.

27-12-07 20:45:37
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Serieus, als een normaal persoon zoiets zou zeggen zou hij al lang zijn opgepakt..

Tijd om eens een aanklacht in te dienen?

27-12-07 21:52:32
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een classe zaak indienen
handtekeningen actie..

Maar wilders is de griep-prik van de heersende-klasse.. daarom is hij er..
een doel, een middel, een struisvogel coupe

Ik laat me niet zo vangen..

27-12-07 23:16:20
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Wilders' kerstfeest is gewoon tegengevallen, de eikel..

27-12-07 23:33:56
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Jannick
Waarmee maar weer eens bewezen is dat je niet in een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn ;)

27-12-07 23:36:25
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@stormzoeker: ik ken anders een hoop mensen die hem het liefst in een boom zien hangen :ja

Quote heraux:
nou nou
kerstmis dan?


Verplicht ik jou om kerstmis te vieren op een religieuze manier?:nee

28-12-07 00:21:15
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@PV
Leven en laten leven ;)

28-12-07 00:23:10
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@stormzoeker: Ik behoor ook absoluut niet tot die mensen. Respect kun je alleen maar afdwingen door respect te tonen... hoe moeilijk dat soms ook is :|

28-12-07 11:53:17
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
wilders, altijd leuke plannen maken die totaal niet relevant zijn voor Nederland, alleen maar om te shockeren. zo ben je wel bekend. maar over drie jaar kunnen alle andere politieke leiders de heer wilders de volgende vraag stellen: "meneer, Wilders, u zit met 11 man nu 4 jaar in de volksvertegenwoordiging, wat heeft u nu bereikt?". ik vraag me af wat hij antwoord.. :)

28-12-07 13:01:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Kerstmis komt bijna overal voor - bijna iedereen kent het - ook als je niet gelovig bent - boom, staat er een kerstboom midden op een plein - ik heb er geen moeie mee, vind de ballen wel glimmen.. lampjes en zo prachtig.

Maar het is wel zo - de straten zijn allemaal versiert - ik zie bijvoorbeeld nergens een straat anders versiert dan met lampjes, boompjes, Rendeer en Santa (de relatie met kerst is onduidelijk - volgens mij on-christelijk - dus Wilders, verbied Santa, verbied de boom, de paashaas..)

28-12-07 13:25:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Agent uitschelden voor homo toch strafbaar:


Een agent uitmaken voor 'homo' is een belediging en dus strafbaar.
Dat bepaalde het gerechtshof in Den Bosch vandaag in hoger beroep.

Eerder dit jaar sprak een politierechter in Den Bosch een 19-jarige Utrechter vrij die een politieman in de nieuwsjaarsnacht 2007 had uitgescholden voor homo.

De agent voelde zich beledigd en maakte daarom proces-verbaal op. Maar de politierechter oordeelde dat het woord 'homo' geen beledigend karakter heeft.

Het hof hoorde enkele weken geleden zowel de agent als de verdachte omdat het proces-verbaal volgens de rechters niet volledig was. Op de zitting verklaarde de Utrechter dat zijn uitlating voor hem net zoiets betekende als 'eikel' of 'sukkel'. Hij kon zich voorstellen dat de agent zich hierdoor beledigd voelde.

Het hof oordeelde naar aanleiding van deze verklaring dat er geen twijfel bestaat over de opzet tot belediging. De man kreeg 200 euro boete zoals justitie eerder had geëist.

28-12-07 17:18:41
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
En als de agent nou homo is? Is het dan ook een belediging, of is het dan gewoon de waarheid (A)

28-12-07 18:24:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
jajaja, inderdaad ja.. en HOMO is toch geen leklediging.. helemaal helal..
ik zou zeggen jij lieve moslim.. en dan.. is dat dan ook een bekleding van een Agent die ongewenst is.. nou.. vind van niet..

Ik vind als Wilders het voor elkaar krijgt Art 1 te verwijderen - dat het dan het HOOG TIJD is dat we Wilders gaan verwijderen - VOLGENS DE DEMOCRATISCHE PROCESSEN - jawel, we verlagen ons niet tot het Geertschap.. ook niet tot het GertSchaap..

Bleehehe.. nou.. ik zal jullie eens vertellen wat er gebeurt als Art-1 wordt geschrapt..Dan komen er vlagendragers door de straten en knokploegen met wittemutsen.. die nog nooit een kind geboren hebben zien worden - dus geen respect hebben voor identiteit en waarheid.. wat is echt..

WAT IS ECHT

het geboren kind is pas echt
de rest is door inwerking van
beschouwing ont-echt.

De vrijheid om het on-echte te ontmaskeren wordt hier in gevaar gebracht.. Dat is pas gevaarlijk.

Wilders ontmaskeren..

Hij zit in het kabinet middels democratische kracht - die hij wil ondermijnen - de vraag is

Is dat zo als hij Art-1 aanvecht.
Sterker nog:
Quote ik quote:


"Opvallendste nieuwspunt is juist wat niet in de Troonrede stond. Geen woord over immigratie en niets zinnigs over integratie.
De deur naar Nederland blijft dus gewoon open staan voor nog meer immigranten uit landen als Marokko en Turkije. Ook geen woord over het loslaten van het cultuurrelativisme: het waanidee dat alle culturen gelijk zijn. Waarom zegt het kabinet niet eindelijk dat onze cultuur en normen en waarden veel beter zijn dan die van de islam? Dat wij onderlinge meningsverschillen met dialoog en respect oplossen en niet met geweld. Dat vrouwen en homosexuelen bij ons gelijk zijn en niet aan hijskranen worden opgehangen of gestenigd?
Geen woord over trots op onze identiteit in de hele Troonrede, een gemiste kans."

bron


Geinige referentie voor iemand die Artikel 1 wilt opblazen

28-12-07 19:35:52
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
zoals appa dat zegt:"geert wilders is een aandachtsgeile hond"

20-01-08 14:08:18
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Als dat filmpje van Wilders uitkomt dan ga ik ook echt NIET kijken.
Ik hoef niet zonodig mee te praten met andere mensen die HAAT verkondigen.

En ik vind het ook een slap excuus als mensen zeggen dat je het moet zien om je mening te vormen.
Iedereen weet diep in zichzelf wat goed en fout is.

29-01-08 12:05:03
G.O.D
Lid

WMRindex: 28
OTindex: 19
Wnplts: Zaandam
Geert Wilders is een noodzakelijk kwaad op deze aarde.

Hij is inderdaad een 'aandachtshond' en niet bepaald een geboren leider, maar er zijn problemen die nog slechts door drastische maatregelen kunnen worden aangepakt.

Niemand heeft het over 'minder'(waardig) gehad. Slechts 'anders'..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven