hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Sicko

23-11-07 09:55:42 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Als je de film Sicko van Michael Moore hebt gezien dan heb je er vast wel iets over te melden.
Ik vond het een schokkende film. En helaas gaan wij achter de Verenigde Sukkels aan.

23-11-07 15:40:36 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik heb 'm nog niet gezien, ben wel van plan om te gaan kijken.

23-11-07 15:48:01 - Quote! - @Tontje
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
nog nooit van gehoord tot nu toe :)

23-11-07 15:51:21 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik vond 'm ook schokkend.. Het is een Michael Moore film dus je moet niet alles al te serieus nemen, maar zoals altijd zit er zeker een sterke kern van waarheid in.

Grappig om te zien hoe amerikanen reageren als je zegt 'gratis medische zorg'.

23-11-07 16:52:57 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Grappig... ik las vanochtend een blogje over vooroordelen, maar WMR heeft er dus blijkbaar ook een handje van...

23-11-07 22:29:13 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Je bedoelt vast dat de film niet genuanceerd is of zo, of dat mensen klakkeloos aannemen dat wat er in de film gezegd wordt waar is?

Nou dan kan ik je vertellen dat je zelf onderdeel bent van het probleem. Je rekent namelijk alle bezoekers van de site af op welgeteld 3 reacties. Dat is een vooroordeel 8-)

23-11-07 22:44:20 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik doel op het feit dat er op WMR een aantal reacties te vinden zijn die tamelijk ongenuanceerd zijn... zoals dingen als "Verenigde Sukkels"... en die dingen staan er... dat is een feit... ik zeg niet dat WMR er vol mee staat, of dat iedereen op WMR de boel ermee volspamt... anderzijds is het wel weer zo dat ik misschien niet helemaal duidelijk was in mijn vorige post... ofzoiets:|

26-11-07 08:49:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@pietjevlip:
Hoe meer je over het land aan de overkant te weten komt (door gedegen onderzoek en niet alleen door wat je in films ziet :P) hoe meer je gaat denken dat er daar alleen maar sukkels wonen. Nu weet ik best dat je niet een hele bevolking over een kam moet scheren omdat er gewoon grotere krachten (lees corruptie) spelen die alles vooraf al bepaald hebben.
Wat is jouw reactie op de film? Heb je hem gezien? Wat heb je erover te melden?
Wat ik wel weet is dat de medische zorg aan de overkant van de grote plas een van de slechtere is. Ik hoop nooit in een ziekenhuis in de VS te komen liggen. Hoe meer je betaald hoe beter de zorg is die je krijgt. Heb je geen geld, ben je onverzekerd of ben je wel verzekerd en ze krijgen niet snel genoeg akkoord voor de behandeling, dan wordt je gewoon op straat gegooid.

26-11-07 13:32:53 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@LM: De film heb ik gezien, in dat opzicht, dat ik de naam Michael Moore zag, en dacht: laat maar, ik hou het voor gezien...

PS: dat op straat gooien hebben ze van Patton geleerd:ja

26-11-07 14:00:58 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@pietjevlip: De verantwoordelijke voor het Amerikaanse Gezondheidssysteem is Nixon. Need I say more?

02-12-07 09:19:55 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@LuckyMe

Het volstaat mij om te vermelden dat je niet naar de V.S. hoeft om een 'kromme' gezonheidszorg tegen te komen, BIJNA [i]OVERAL[i] is erger dan Nederland !!!

Iets wat weinig Nederlanders schijnen te beseffen (kijk maar eens naar de uitwassen bij de Britse NHS, ondanks het beeld dat in de film geschetst wordt)

In héél veel landen moet bv. de ziekenhuis-patiënt maar regelen dat'ie eten krijgt, het Hospitaal regelt niks.

Onze familie heeft ruime ervaring in diverse Europese landen, ik weet waar ik het over heb.

02-12-07 10:46:15 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
In Nederland is het anders ook niet al te best vind ik hoor (althans, toen ik nog in NL woonde 2,5 jaar geleden). Je moet wel zo'n beetje op sterven liggen wil je geholpen worden. In het ziekenhuis moet je je kamer delen met wildvreemden. Je betaalt je scheel, en dan heb je nog een eigen risico ook.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven