hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Politie versus Justitie

22-09-06 09:46:15
nietmeer
Ventileer hier je gedachtes, opmerkingen, aanmerking maar vooral jouw ideëen ter verbetering van de Nederlandse rechtmogelijkheden zodat Oom en Tante agent iets makkelijker hun werk kunnen uitvoeren.

22-09-06 09:47:49
magna750
Senior lid

WMRindex: 698
OTindex: 5
Wnplts: thuis
S
heeft 2 aspecten...a. vind je dat het blauw op straat z'n tijd aan de juiste dingen besteed en hier ook resultaten mee boekt.
b. handeld justitie dit vervolgens goed af, of maakt het werk van de politie juist weer ongedaan...

22-09-06 09:51:02
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
a. De politie in Nederland (laten we wel even een duidelijk onderscheid maken tussen Nederland en Belgie in dit topic) doet naar mijn mening best redelijk werk. Het kan altijd beter - maar in welk beroep geldt dat niet... Ik kan vele voorbeelden noemen van goed werk van de politie en ken maar een handjevol verhalen waar echt grote blunders gemaakt zijn... Dit soort bluders halen meestal ook direct het nieuws - dus dat zegt ook wat!

22-09-06 09:52:03
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
b. Justitie doet het naar mijn mening ook heel aardig. Het Nederlandse rechtsysteem is snel en over het algemeen rechtvaardig MAAR wel veelal aan de milde kant. Voor veel zaken zouden wat mij betreft strengere straffen mogen.

22-09-06 09:52:54
nietmeer
De ene keer werkt het heel goed, laatst had ik een probleem met een dronken vent, pure veelpleger die me te lijf wil gaan. Als ik hem half dood schop dan kom ik in de bak. Dus wat doe je? Je belt 112 en na een half uur komt Oom agent eens kijken. Die vent was allang na wat woest geschreeuw en geduw van mij vertrokken. Maar aan de andere kant, er wordt hier aan de overkant een meisje gemolesteerd en binnen drie seconden stond daar de prinsemarij om het meiske te ontzetten. En dat ging echt niet zo zachtjes met die kerel. En zo hoort het ook in het tweede relaas.

22-09-06 09:56:55
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Kpuc, als je aangevallen wordt in Nederland zijn de regels anders vrij simpel...
Eerst waarschuwen dat je er niet van gediend bent, nog eens waarschuwen, daarna aangeven dat je over gaat tot geweld als er niet mee opgehouden wordt en vervolgens mag je iemand met geweld te lijf gaan en heet het zelfverdediging (mits de hoeveelheid geweld natuurlijk in verhouding staat tot hetgeen die ander jou aan wil doen).

Zo lang je je hier aan houdt zul je nooit in de problemen komen wanneer iemand jou aan dreigt te vallen.

22-09-06 10:01:13
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote kazz1980:
Kpuc, als je aangevallen wordt in Nederland zijn de regels anders vrij simpel...
Eerst waarschuwen dat je er niet van gediend bent, nog eens waarschuwen, daarna aangeven dat je over gaat tot geweld als er niet mee opgehouden wordt en vervolgens mag je iemand met geweld te lijf gaan en heet het zelfverdediging (mits de hoeveelheid geweld natuurlijk in verhouding staat tot hetgeen die ander jou aan wil doen).

Zo lang je je hier aan houdt zul je nooit in de problemen komen wanneer iemand jou aan dreigt te vallen.


Als je maar getuigen hebt, anders ben je fooked

22-09-06 10:03:48
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Getuigen helpen zeker weten bij zoiets... maar zelfs zonder getuigen zou je zoiets over het algemeen wel winnen... de politie gelooft jou toch eerder dan iemand met een strafblad / te veel alcohol op / agressief figuur / etcetera....

22-09-06 10:05:33
nietmeer
Klopt, maar ik heb liever nooit meer een rood waas voor mijn ogen, eerst praten en dan afhouden zonder letsel toe te brengen, genoeg manieren om iemand af te houden.

22-09-06 10:07:00
magna750
Senior lid

WMRindex: 698
OTindex: 5
Wnplts: thuis
S
ik heb het gevoel dat als jij je flink verdedigd, dat jij dan een zwaardere straf krijgt dan diegene die met geweld begonnen is.

en dat ligt niet aan de politie, maar aan justitie, en aan de advocaten die het een sport vinden om de mazen in de wet te zoeken en niet te kijken naar de aanleiding/aard van het misdrijf

22-09-06 10:08:19
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Klopt helemaal... de meeste zaken kun je prima verbaal afhouden. Een lichamelijke confrontatie kun je beter mijden indien mogelijk. Dat is ook hetgeen de politie je zal vertellen. Maar zelfverdediging is nooit strafbaar - tenzij het toegepaste geweld niet in verhouding staat tot de intentie van de ander. (dus als iemand je uitscheldt en je geeft daarop diegeen een klap terug dan is er geen sprake van zelfverdediging - dreigt iemand je te slaan en jij slaat diegene (na de drie genoeemde waarschuwingen) dan is het zelfverdediging)

22-09-06 10:09:52
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
@magna750, je zult NOOIT een zwaardere straf krijgen dan degene die met het geweld begint, behalve wanneer het geweld dat jij als verdediging gebruikt niet in verhouding staat. (en in dat geval is het ook gewoon terecht dat je gestrafd wordt)

Wat betreft de advocaten heb je gelijk - maar dat is nu eenmaal hun werk. Op die manier kun je over hetalgemeen tot een zo eerlijk mogelijke straf komen... Enkel wanneer een straf ontlopen wordt door een daadwerkelijk gat in de wet is het erg jammer.... over het algemeen wordt zo'n gat dan ook snel gedicht. Het rechtssysteem wordt zo iedere dag weer ietsjes beter.

22-09-06 10:11:43
magna750
Senior lid

WMRindex: 698
OTindex: 5
Wnplts: thuis
S
@kazz....maar als ik aangevallen wordt, en ik me vervolgens verdedig vind ik dat ik helemaal geen straf verdien. tenzij ik m'n boekje helemaal te buiten ga. maar een blauwe plek, een schram o.i.d. mag naar mijn mening niks opleveren. ik verdedig me toch gewoon. ik had niks kwaads in gedachten.

22-09-06 10:12:54
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Dat zeg ik toch ook... als jij je na de nodige waarschuwingen verdedigd en het geweld dat je daarbij toepast staat in verhouding tot hetgeen die ander jou aan had willen doen dan zul je geen straf krijgen. Ga je je boekje te buiten - dan krijg je een terechte straf. (Dus als iemand jou verbaal aanvalt en vervologens timmer jij diegene in mekaar - tja dan heeft het niets met zelfverdediging te maken en ben je dus strafbaar; komt iemand met geheven vuisten op je afgelopen met de melding dat hij je ff kort en klein zal slaan dan waarschuw je diegene dat hij dat beter niet kan doen en val je zo iemand vervolgens lichamelijk aan om hem van je af te houden (en niet meer dan dat!!) - dan is het zelfverdediging en krijg je geen straf)

22-09-06 12:22:37
magna750
Senior lid

WMRindex: 698
OTindex: 5
Wnplts: thuis
S
de hele regeling dat mensen die levenslang krijgen (is geloof ik 18 jaar) na 2/3 van die tijd weer vrolijk rondlopen op straat vind ik ook een zeer kwalijke zaak.

en dat bijvoorbeeld mensen die een zedendilict hebben gepleegd met kleine kinderen soms met 3 of 4 jaar weer op straat mogen rondhuppelen, terwijl de kinderzieltjes voor het leven getekend zijn vind ik nog kwalijker

22-09-06 14:02:15
Chiquita
Actief lid

WMRindex: 103
OTindex: 6
Wnplts: Amsterdam
Heren, ik ben het helemaal met jullie eens dat de verhouding tussen het geweld dat je aangedaan wordt en het geweld dat jij die ander daarna aandoet in verhouding tot elkaar moet staan; maar wat moet je als vrouw doen als degene die jou iets aan doet een man is>
Ik vind dat het neerschieten van die man dan moet kunnen...je kan als vrouw tenslotte bijna nooit tegen een man op

22-09-06 14:07:13
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Neerschieten kan so wie so niet omdat je al niet met een vuurwapen over straat mag!! Dus dan ben je meteen al strafbaar bezig.
Als vrouw is bijvoorbeeld pepperspray een uitkomst - echter mag dat in Nederland niet...(i.v.m. misbruik drvan). een goed alternatief is een spuitbus deodorant. Dat is net zo effectief maar wel legaal.

En verder kan gillen, krabben, bijten, met naaldhakken schoppen etc. net zo effectief of mogelijk nog effectiever zijn dan dat een man een klap verkoopt!! ;) (vooral ook een schop of knietje tegen een bepaald lichaamsdeel welke kenmerkend is voor mannen is heel effectief... :P - daar is geen brute kracht voor nodig!).

Dus als vrouw kun je best tegen een man op... Het zou natuurlijk absurd zijn als het een vrouw toegestaan is een man te doden wanneer hij haar aanvalt. Wat als iemand geen kwade bedoelingen had maar je dat verkeerd inschat? Dood is dood - dat maak je niet ongedaan! Zou een vreemde wereld worden wanneer we dit toe zouden laten... is eigenlijk gewoon een vrijbrief voor alle vrouwen om mannen neer te schieten (als er geen getuigen zijn)....

22-09-06 14:11:54
nietmeer
Een paar tips voor vrouwen die belaagd worden, als je naaldhakken aan hebt, stamp die keihard in zijn voet, met gewone schoenen dan maar een knietje, kun je m in zijn keel stompen, doe het direct nadat je een flinke gil hebt gegeven. Verder kun je nog voor het uitsteken der ogen gaan maar hopelijk hoeft dat niet meer. Maar gil wel je longen uit je lijf en raak de zwakke delen hard.

22-09-06 15:11:05
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Maak die vrouwen eens niet gevaarlijker dan ze al zijn pls.

Wat moet je als man tegen een vrouw die je aanvalt? Als je terug slaat ben je altijd het haasje omdat jij nu eenmaal de man bent. Er zijn zat vrouwen die dit truckje perfect beheersen, hebben de dames daar misschien voor ons arme mannen tips voor of mogen we dat soort vrouwen neerschieten omdat we daar niets tegen kunnen beginnen?

Laten we niet vergeten wat het echte zwakke geslacht is! ;)

22-09-06 15:18:57
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Zulke vrouwen zijn vervelend en daar moet je je gewoon niet mee inlaten =)

22-09-06 15:19:11
nietmeer
Zeg dat tegen een verkrachte vrouw :(

22-09-06 15:39:19
Chiquita
Actief lid

WMRindex: 103
OTindex: 6
Wnplts: Amsterdam
Hmm, sorry ik was niet erg duidelijk. Natuurlijk hoor je niet met een pistool op straat rond te lopen. Ik bedoelde meer de in huis situatie(zie berichten over inbrekers die neergeschoten worden en dat degene wiens huis het is en dus schiet opgesloten wordt)Had ik er ook gelijk bij moeten zetten:oops:

24-09-06 10:07:11
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Electroshock guns zijn niet zo ongevaarlijk - pepperspray ook niet en ik denk dat het sneller wordt gebruikt als beaamt wordt dat het onschuldige prut is..

Maar pipperines in je ogen??

24-09-06 10:15:14
nietmeer
Zullen we dan maar een petitie aanbieden om de wapenwet hier te wijzigen? Dat we met een FAL onder ons bed mogen slapen? Zodat een van de kids op een goede dag dat kreng vindt en er mee gaat spelen 8O

24-09-06 11:00:03
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
NEE
NEE
NEE

geen wapenwetloop in Europa - wie dat bedenkt is voor mij den grootsten idioot die er rond sluipt..

Er wordt al genoeg verdient aan dodenstraal-staal..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven