hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Crimineel moet eigen cel betalen

21-05-07 15:38:59 - Quote! - @Dr3dnub
Dr3dnub
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 3
S
Quote LuckyMe:
Ik vind dat voor iedere dag dat iemand in de gevangenis zit er ten minste 100 euro per dag betaald moet worden door de gevangene. En als hij geen geld heeft dan krijgt hij er een celmaatje bij. Minimaal 2 op een kamer. Lost ook meteen de cellentekorten op. Is ook gezelliger voor de gedetineerden. Kunnen ze meteen de TV en de computer weghalen (6)


Persoonlijk denk ik dat die mensen 100 euro P.D NIET kunnen betalen. Met mijn salaris kan IK dat misschien nog geen eens betalen. (Krijg behoorlijk salaris.) 100 euro is overdreven. Je moet tegen je wil daar blijven, En dan laten ze je potverdorie of het een hotel is meebetalen. Ik vind het belachelijk.
Ik denk dat het ervan moet afhangen hoeveel je verdiend. Zodien kan er een TV van je cel weggehaald worden. (Of je wordt in een cel geplaats zonder TV, IVM de kosten.)

21-05-07 15:42:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@dr3,

ik vind dat een cel gewoon helemaal leeg moet zijn met uitzondering van een bed en een toilet en boeken. Want je zit daar zeker niet voor je lol, maar meestal ook omdat je iets gedaan heeft dat verboden is en je daarvoor gestraft moet worden. Maar de cellen zijn vol omdat mensen de cellen als Hotel beschouwen.

21-05-07 15:49:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Quote Dr3dnub:
Persoonlijk denk ik dat die mensen 100 euro P.D NIET kunnen betalen. Met mijn salaris kan IK dat misschien nog geen eens betalen. (Krijg behoorlijk salaris.) 100 euro is overdreven. Je moet tegen je wil daar blijven, En dan laten ze je potverdorie of het een hotel is meebetalen. Ik vind het belachelijk.
Ik denk dat het ervan moet afhangen hoeveel je verdiend. Zodien kan er een TV van je cel weggehaald worden. (Of je wordt in een cel geplaats zonder TV, IVM de kosten.)

Een cel kost circa 500 euro per dag. Ik vind het niet meer dan redelijk dat daar zoveel mogelijk door de gevangene zelf betaald wordt. Anders dwangarbeid en afnemen van alle luxe. Gewoon weer op water en brood.

21-05-07 15:50:57 - Quote! - @De Liberaal
De Liberaal
Lid

WMRindex: 56
OTindex: 18
Wnplts: Heilstaat?
Plaats ze allemaal in een Call-center!

21-05-07 15:51:59 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Quote De Liberaal:
Plaats ze allemaal in een Call-center!

No way! Gaan ze nog meer mensen lastig vallen...:nee

21-05-07 19:02:50 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Dr3dnub:
Zodien kan er een TV van je cel weggehaald worden. (Of je wordt in een cel geplaats zonder TV, IVM de kosten.)

Ik ben bang dat een gevangene niet standaard een TV in zijn cel heeft...

29-05-07 15:19:28 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@stormzoeker: Dan nog. Ik geloof erin dat als iemand de wet bewust overtreedt waardoor hij/zij een gevangenisstraf oploop, dat hij/zij dan maar op de blaren moet zitten. Strippen van alle luxe. Meerdere personen op een kamertje. Gevangeniskleding aan. Dwangarbeid laten verrichten. Geldmiddelen van de veroordeelde aanspreken om de cel te betalen.

29-05-07 16:40:01 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
X- tc fabrikant

Quote Doodstraf voor Nederlandse xtc-fabrikant in Indonesië:


ANP

JAKARTA - Een Indonesische rechtbank heeft een Nederlandse xtc-fabrikant dinsdag veroordeeld tot de doodstraf.



29-05-07 16:41:01 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@heraux: Daar heb ik geen medelijden mee....:nee

01-06-07 23:02:34 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@heraux
Dat vind ik nou een prima initiatief van die Indonesiërs (A).... Iedereen die aan dit soort dingen begint weet wat de straf is, moet je niet achteraf gaan zeuren als je die straf ook krijgt :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven